Tikko no Daugavas. Pabraukājāmies ar dēlēnu, zandarteļus padžigojām. Bet ne par to ir stāsts.
Dagavas lasim līdz Hesam nāksies apiet ap 40 - 50 murdiem. Šitādu bezpriģelu Daugavā vēl nebiju redzējis. Murdi abās upes pusēs, pa vidu atstāta šaura sprauga, kur laivai izbraukt un tā vairākās vietās. Ostas teritorijā vismaz kuģu ceļš valā ;) bet augstāk sākas PROSTO pIZĢETS!!!
Vai kāds vispār kontrolē tur notiekošo? Kurš "vājonīts" par to ir atbildīgs?
NG - negribat sižetu par to maucību uztaisīt? Izvadāšu ar laivu, paņemšu līdz attāluma mērītāju, papētīsim... Varbūt kādu kretīnu var no amata nomest un kādam baram licenzes patīrīt? Bija murdi arī citus gadus, bet nu tagad copēt sākt trūkt - kur. Visas bedru kantes aiznrāmētas.
...ar lasiem veel pasvaki,dzivoju pie hesa ...veciem neegu tiklos nekas naf traapijies ,peec taa var stukot...
Šodien uzens vispār nebija līdz ar to arī zivis, viens entuzjasts bija ielīdis ūdenī un mētāja, bet protams nekā.
Arī policija nezinot likumus, ka aizliegums ir atcelts ganijās gar Daugavas malu.
Tas viss pie Rīgas HES.
Sveiki!
Vai šī ir vienīgā sadaļa par lašiem?
Gribēju uzzināt kā pie Rīgas hesa ar udens daudzumu un vai kaada pumpainā jau parādijusies?
Pats biju sestdien uz 15min attaisija vienu turbīnu un uzreiz ciet.
Runa jau ir par to ka katra no abām LMA grib spodrināt savu tēlu uz daudzskaitlīgo, pasīvo makšķernieku armiju - redz kā mēs pārstāvām viņus. Vecā LMA rīko mistisko akcīju Dzīvais ūdens kuras rezultātos ieskaita arī inspektoru ikdienas darbu - tā ar nonākot pretrunās paši ar sevi, no vienas puses sanāk ka koordinē inspektoru darbu bet paši raksta ka sabiedriskai organizācijai nav nekādu pilnvaru. Vājonis ar viesiem padomniekiem būs jāpeicieš vēl kādus gadus(p.s. es par to kantori nebalsoju:D)
Par tēmu - pagaidām cik dzird ar lašveidīgiem Ventā pašvaki, septembra pirmajā pusē kad bij līmenis bij taimiņi, tagad līmenis lejā, fišu vēl nav. Nārstam kā jau katru gadu vajadzētu sākties ap 15-17 oktobri.
Vienīgais šo vēlēšanu labums - maza daļiņa no PLL finanšu resursiem nonāca atpakaļ pie tautas reklāmmas izdevumu veidā. Labi, ka tā.
Un šlesers šadas un tamlīdzīgas "vienošanās" esot parakstījis ar veseliem 60 uzņēmumiem un organizācijām! Kas par anormālu darba apjomu-ar katru saštukot,sabīdīt,sadalīt...Un tas viss par 8 opozījas vietiņām...:)
Slima suņa murgi.Lai sabiedriska organizācija kā NVO vai LMA iegūtu juridiskas tiesības kādu kontrolēt vai aizturēt,jāmaina likumdošana ne tikai Latvijā,bet visā EU.
Šo sabiedrisko organizāciju darboņu pilnvaras tādas pašas kā katra ierindas pilsoņa.Pārkāpējam drīkstam pateikt:FUI!
Aicina makšķerniekus neuzķerties uz maldinošām
politiskajām reklāmām
Biedrība „Latvijas Makšķernieku asociācija” aicina Latvijas makšķerniekus neuzķerties uz maldinošām politiskajām reklāmām, kurās tiek minēts, ka makšķernieki parakstījuši vienošanos (memorandu) ar apvienību „Par labu Latviju!”. Šajās priekšvēlēšanu aktivitātēs ir iesaistījusies tikai viena, apmēram pirms pusgada nodibinātā makšķernieku sabiedriskā organizācija – „Latvijas Makšķernieku apvienība”, kas ir tiesīga pārstāvēt nevienu citu, kā vien pati sevi.
Minētā organizācija septembra sākumā parakstīja vienošanos (memorandu) ar apvienību „Par labu Latviju!”, kas būtībā paredz valsts vides inspekcijas likvidēšanu un kontroles funkciju nodošanu sabiedriskajam sektoram jaunizveidotās NVO „virsvadībā”, paredzot arī attiecīga finansējuma piešķiršanu. Nav dzirdēts vai lasīts (arī memoranda tekstā tas nav atrodams), ka citas makšķernieku sabiedriskās organizācijas būtu pilnvarojušas „Latvijas Makšķernieku apvienību” izlemt to vietā, vai un cik naudas no Zivju fonda līdzekļiem tām būtu jāpiešķir „(..), lai nodrošinātu ātrās reaģēšanas vienības visos piecos Latvijas reģionos operatīvai pārkāpumu novēršanai un pārkāpēju saukšanai pie atbildības.” (citāta beigas), kas gan ir minēts memoranda tekstā. Turklāt šīs organizācijas pienesums zivju resursu aizsardzībā publiskajā telpā nav zināms.
Šajā dokumentā paustais ir kategoriski nepieņemams, jo tas ir vēl viens praktisks solis uz vides aizsardzības profesionālās kontroles sistēmas sagraušanu. Zivju aizsardzības funkciju nodošana sabiedriskajam sektoram, kā paredzēts memorandā, ir absurds savā būtībā, jo sabiedriskais vides inspektors ir cilvēks, kas ar zivju resursu aizsardzību nodarbojas brīvprātīgi savā brīvajā laikā (faktiski – kad var un grib), nevis amata pienākumu sakarā. Līdz ar to no visiem viedokļiem viņš nevar būt un nebūs profesionālis šajā jomā, lai arī cik svarīga nebūtu viņa līdzdalība un palīdzība zivju resursu aizsardzībā, uzskata „Latvijas Makšķernieku asociācija”.
Attiecīgu vēstuli, kurā sīki izklāstīta lietas būtība, biedrība „Latvijas Makšķernieku asociācija” šodien izplatījusi sabiedrības informācijas līdzekļiem un pilnā apjomā tā ir pieejama arī interneta vietnē www.dzivaisudens.lv
Ar cieņu, biedrības „Latvijas Makšķernieku asociācija” valde
Aicinājuma vēstule Latvijas makšķerniekiem
Godātie Latvijas makšķernieki!
Saeimas priekšvēlēšanu laikā droši vien visbiežāk dzirdētā frāze ir – 2. oktobrī izšķirsies Latvijas nākotne! Tam daudzējādā ziņā var piekrist, jo tik krasu politisko viedokļu un nostāju pretnostatījumu vēl neesam pieredzējuši. Ja makšķerēšanas joma, kas mūsu valstī saista apmēram 200 000 cilvēku, līdz šim ir bijusi ārpus Saeimas un pašvaldību priekšvēlēšanu aktivitātēm, tad tagad situācija ir atšķirīga.
Tāpēc biedrība „Latvijas Makšķernieku asociācija” (LMA) uzskata par pienākumu izteikt savu viedokli, jo atsevišķas lietas un to tiešas un netiešas kopsakarības var skart makšķerēšanas jomu, un pieņemam, ka daudziem makšķerniekiem tās nav zināmas.
LMA pirmsākumos vienā no tās kopsapulcēm tika pieņemts strikts nerakstīts lēmums, ka tā savā darbībā meklēs iespēju gūt atbalstu no tiem Saeimā ievēlētajiem politiskajiem spēkiem, kuriem nav vienaldzīga zivju resursu un vides aizsardzības ilgtspējība kopumā, bet priekšvēlēšanu procesos neiesaistīsies. Tā ir ļoti normāla un loģiska prakse, ko savstarpējās attiecībās īsteno vairākums nevalstisko organizāciju (NVO) un politisko spēku pasaulē. Minētais LMA lēmums par neitralitāti tika konsekventi un sekmīgi īstenots – šajā sakarā jāmin LMA panāktos gandrīz vēsturiskos grozījumus Zvejniecības likumā, kuri noteica sabiedrisko vides inspektoru statusu, tiesības un pienākumus, un noteica arī zivju tīklu lietošanas aizliegumu upēs (par grozījumiem nobalsoja 97% no toreizējās Saeimas deputātiem!), kā arī mazo HES celtniecības buma apturēšanu toreizējās valdības līmenī.
Apmēram pirms pusgada daži cilvēki izveidoja jaunu makšķernieku NVO – Latvijas Makšķernieku apvienību, kuras pienesums zivju resursu aizsardzībā publiskajā telpā nav zināms. Minētā organizācija septembra sākumā parakstīja vienošanos (memorandu) ar apvienību „Par labu Latviju!”, kas paredz nepieciešamību zivju aizsardzībā vairāk iesaistīt NVO, kaut gan bez „paredzēšanas” un neatkarīgi no jaundibinātās Latvijas Makšķernieku apvienības to jau gandrīz desmit gadus sekmīgi īsteno vairākas makšķernieku NVO. Kā izriet no apvienības „Par labu Latviju!” reklāmas TV, Latvijas Makšķernieku apvienība līdz ar memoranda parakstīšanu ir apliecinājusi uzticību šim politiskajam spēkam, bet apvienība „Par labu Latviju!” – savu solījumu izpildi.
Protams, dzīvojam demokrātiskā valstī, un katram ir tiesības parakstīt jebko un līgt ar ikvienu, un apliecināt savstarpēju uzticību, bet iespējamie sānu soļi – tas ir ētikas un morāles jautājums...
Memoranda ar Latvijas Makšķernieku apvienību parakstīšanas sakarā neko nevar pārmest „Par labu Latviju!” – kā nekā šī apvienība parakstījusi memorandus ar vairāk nekā piecdesmit organizācijām. Vienīgi par maldinošu jāuzskata tās politiskajā reklāmā TV teikto, ka memorandu parakstītājiem tagad pievienojušies arī makšķernieki. Nē, kungi, būsim precīzi un ētiski – tikai viena makšķernieku NVO, nevis visi Latvijas makšķernieki!
Arī Latvijas Makšķernieku apvienībai formas ziņā pārmest nevar neko. Runa ir par saturu ar visām no tā izrietošajām sekām un tālāko atbildību, jo no memoranda teksta nepārprotami izriet valsts vides inspekcijas faktiska likvidēšana un kontroles funkciju nodošana sabiedriskajam sektoram jaunizveidotās NVO „virsvadībā”: „(..) zivju aizsardzības funkcijas nodot makšķernieku intereses pārstāvošai sabiedriskai organizācijai vai to apvienībai, veicot atbilstošas izmaiņas likumdošanā. Plānots nodrošināt 40% ieskaitīšanu no budžetā iemaksātā soda naudas apjoma par makšķerēšanas noteikumu neievērošanu Zivju fondā. No šīs naudas 90% piešķirt makšķernieku apvienībai un citām makšķernieku sabiedriskajām organizācijām, lai nodrošinātu ātrās reaģēšanas vienības visos piecos Latvijas reģionos operatīvai pārkāpumu novēršanai un pārkāpēju saukšanai pie atbildības.” (Citāta beigas.)
Jāpiebilst, ka iecere par makšķernieku intereses pārstāvošu sabiedrisku organizāciju vai to apvienību ir absurda savā būtībā, jo katrai makšķernieku NVO ir tiesības pārstāvēt savu biedru intereses, nevis kādai jumta organizācijai vai apvienībai neatkarīgi no tā, kādas un cik organizācijas to nodibina. Šajā ziņā „iecerētājiem” derētu pamācīties un uzmanīgi papētīt pasaulē esošo praksi.
No vienas puses ar proletārisku degsmi nerimtīgi aicinot visus makšķerniekus uz „sadraudzēšanos”, no otras puses tie paši atsevišķie aicinātāji, „iestājoties par visu un visiem”, ar tikpat vieglu roku, kā parakstot memorandu, šā gada martā parakstīja arī kādu publisku vēstuli: „Uzskatām, ka līdz minimumam samazināto Vides inspektoru izrādīšana Doma laukumā ir vides aizsardzības sistēmas bēdīgā stāvokļa demonstrēšana politiskos nolūkos un ir inspektoru cieņu aizskaroša.” (Citāta beigas.) Tātad – it kā „iestāšanās” par „vides aizsardzības sistēmas bēdīgo stāvokli” un „inspektoru cieņu”, kurus tagad „politiskos nolūkos” paredzēts vienkārši likvidēt, kas nav citādi vērtējams kā konkrēts praktisks solis uz vides aizsardzības profesionālās kontroles sistēmas sagraušanu.
Solidāri „saīsinot” valsts ierēdņu skaitu, valsts vides inspektoru skaits Valsts vides dienesta Jūras un iekšējo ūdeņu pārvaldē (VVD JIŪP) viena gada laikā no 45 tika samazināts uz 31 (VVD JIŪP dati, 2010). Tikai – vai šis fakts ir „inspektoru cieņu” vai valsts cieņu aizskarošs fakts?
Nav saprotams, kāpēc tad šo naudu (augstāk minētos 40%) kaut vai valsts vides „inspektoru cieņas” palielināšanai nevarētu iedalīt viņu darba atbalstīšanai? Jo kurš gan cits, ja ne viņi ir tie, kuru finansiālais pienesums valsts budžetā no „pārkāpumiem un pārkāpēju saukšanas pie atbildības” ik gadus sastāda 98-99% (VVD JIŪP dati) salīdzinājumā ar sabiedrisko inspektoru pienesumu, ko nevajag uztvert kā pārmetumu pēdējiem, jo viņu pamata funkcijai zivju resursu aizsardzībā galvenokārt ir preventīvs raksturs.
Bet, ja valsts vides inspektoru vairs nebūs, kas tad pienesīs šos „40%” tādā apjomā, „lai nodrošinātu ātrās reaģēšanas vienības visos piecos Latvijas reģionos operatīvai pārkāpumu novēršanai (..)”? Bet, ja paliks, vai tas tiešām būtu šo inspektoru pienākums – nodrošināt (strādāt) kādas „makšķernieku apvienības un citu makšķernieku sabiedrisko organizāciju” labā, lai tās savukārt varētu „nodrošināt” augstāk minēto? Absurds.
„Zivju aizsardzības funkciju nodošana makšķernieku intereses pārstāvošai sabiedriskai organizācijai vai to apvienībai” arī ir absurda savā būtībā, jo sabiedriskais inspektors ir cilvēks, kas ar zivju aizsardzību nodarbojas brīvprātīgi savā brīvajā laikā (faktiski – kad var un grib), nevis amata pienākumu sakarā. Līdz ar to no visiem viedokļiem viņš nevar būt un nebūs profesionālis šajā jomā. Ja šīs jomas acīmredzamu nepārzināšanu un ticēšanu katram priekšā pateiktajam vārdam nevar pārmest apvienībai „Par labu Latviju!”, tad Latvijas Makšķernieku apvienības darboņiem gan to vajadzētu zināt, sliktākajā gadījumā – kaut vai nojaust...
Augstāk minētā iecere par valsts vides inspektoru likvidēšanu „dīvainā kārtā” ir saskanīga ar valsts funkciju izvērtēšanas darba grupas „ekspertu” viedokli, piemēram, par to, ka VVD JIŪP un VUGD rīcībā esošās motorlaivas vajadzētu nodot vienai valsts institūcijai – Nacionālo bruņoto spēku Krasta apsardzei, kas valstij it kā dotu iespēju ietaupīt apmēram... vienu miljonu latu! No kā šis ietaupījums? Vai no tā, ka pēc "pieņemšanām – nodošanām" motorlaivas stāvēs dīkā, jo nebūs taču cilvēku resursu, kas tās izmantotu? Starp citu, Krasta apsardze bez jebkādām motorlaivu "pieņemšanām – nodošanām" jau gadiem ilgi zivju resursu aizsardzības jomā ļoti sekmīgi sadarbojas ar VVD JIŪP (un arī ar LMA zivju resursu aizsardzības akcijas „Dzīvais ūdens” ietvaros). Tad kur te „sausais atlikums” – motorlaivas, abstrakti lati vai zivju aizsardzības inspekcijas kā valsts vides kontroles institūcijas likvidēšana?
Otrs „ekspertu” viedoklis ir ne mazāk „zinošs” – naudu zivju resursu aizsardzībai varētu piesaistīt no... klimata izmaiņu seku novēršanai paredzētajiem finanšu līdzekļiem. Vēl viens absurds, jo šos līdzekļus drīkst izmantot tikai ar klimata izmaiņām saistītiem pasākumiem!
Bet varbūt „ekspertiem” vajadzētu izskatīt iespēju ietaupīt vairāk nekā 30000 latus, atsakoties no diviem TV raidījumiem, kuri tiek finansēti no Zivju fonda kā Latvijas Makšķernieku apvienības projekts, un kurus arī varētu izmantot valsts vides inspektoru darba atbalstīšanai un zivju aizsardzības stiprināšanai?
Godātie Latvijas makšķernieki!
Mūsu – Latvijas makšķernieku saime ir ļoti plaša, tai pašā laikā neviendabīga ar vairāk vai mazāk izteiktām dažādām individuālām vai kolektīvām interesēm. Bet ir viena nenoliedzama kopēja interese – zivju resursu izmantošanas un aizsardzības ilgtspējības nodrošināšana! Tāpēc biedrība „Latvijas Makšķernieku asociācija” aicina jūs nopietni apdomāt augstāk minēto un izšķirties: vai noticēt praktiski nerealizējamiem solījumiem un, mūsuprāt, makšķernieku intereses apdraudošām iecerēm, vai arī izvērtēt to pozitīvo, kas mūsu vaļasprieka jomā iepriekšējos gados ir sasniegts.
Jā, droši vien šie sasniegumi ne vienmēr sakrita ar atsevišķu makšķernieku interesēm, bet mums nav citas iespējas kā iet tālāk šo nebūt ne vieglo ceļu, jo zivju resursu izmantošanas un aizsardzības ilgtspējības nodrošināšana nav īstenojama vienā vai pāris gados, lai arī cik konsekventi tas netiktu darīts, bet gan ilgtermiņā.
Vai fakts, ka Latvija ir starptautiski atzīta par astoto zaļāko valsti pasaulē, to neapliecina? Tas nenozīmē tikai to, ka Latvijas teritorija no putnu lidojuma proporcionāli ir nesalīdzināmi zaļāka salīdzinājumā ar nezaļo teritorijas daļu. Tas galvenokārt nozīmē to visu zaļo pasākumu komplekso risinājumu kopumu, kuri konsekventi īstenoti pēdējo gadu laikā mūsu valsts ilgtspējīgas attīstības vārdā. Un tieši šis kompleksais kopums bija tas, pateicoties kuram Latvija saņēma tik augstu novērtējumu dabas un vides aizsardzības jomā!
Bet attiecībā uz makšķerēšanas jomu Latvijas Makšķernieku asociācija ar pilnu atbildības sajūtu var apgalvot, ka daudzējādā ziņā tagad esam kļuvuši par paraugu daudzām valstīm Eiropā, kurās ilgtspējības jēdziens minētajā jomā bija vairāk nekā liberāls ar visām no tā izrietošajām sekām, kuras šīs valstis sāk piedzīvot viena pēc otras.
Paldies visiem par izpratni un atbalstu!
Ar cieņu, jūsu Latvijas Makšķernieku asociācija.
Kad zināšu konkrētus datumus, tad to noteikti stāstīšu arī TV , protams arī šeit, arī CL rakstā uz novembri iepīšu kaut kur šo tēmu.