Laurīc, pirms iegādāties kādu motoru parēķini cik tev izmaksās el motors + akumulātors + lādētājs. paskaiti cik tie krāmi kopā sver, jo tev viņi pašam būs jāstaipa. Ieteiktu paklausi v.s.o.p. un pērc benzīnnieku. Vairums pieredzējušie laivotāji ir uz tā elektromotora grābekļa uzkāpuši un lieto benzīniekus. Tev ir unikāla iespēja to nedarīt.
Lauric, izmet no galvas tos 25 km. Tas varētu būt pie bezvēja, bez straumes, braucot vienam ar ļooti vieglu laivu bez apstāšanās, ātrums 2-3 km stundā, kad lietderības koeficents ir vis lielākais. Reāli copē uz velci trešais ātrums ir par mazu. Kaut gan ir dažādi mānekļi un dažādi velcēšanas ātrumi. Velcēšanai es ņemtu benzīnnieku, spiningošanai, ja no vienas vietas līdz otrai nav jābrauc lieli attālumi, kas mērāmi simtos metros, elektromotoru. Pat pāris simti metru pārbraucieni, ja viņu ir daudz atņem padaudz copes laika.
AndrisABC,pēdējais teikums.....zelta vārdi!
tieši tā. cilvēkam ir jāpamēģina gan elektromotors, gan mazais benzīnnieks, gan lielais un tad viņš sapratīs savas vajadzības un iespējas un nopirks sev mantu kas der :)) var taču kādiem čomiem ieprasīties līdzi, neticu, ka viņš viens pats dzīvo...
Tie nav sapņi!Tā ir realitāte.Es ar čomu divatā (iekš Hibo fishbon HF-300P)visu dienu vagojām Burtnieku ar Endura 30 un 100A/h akumulatoru,kas pie tam nebija paredzēts elektromotoram,bet gan izņemts no auto.Vienīgais......es nezinu,cik ļoti daudz tajā akumulatorā bija palicis,taču līdz krastam atbraucām.Reāli 20km kā minimums.Laikam tas pateicoties tomēr nelielajai kopējai masai.Aptuveni 250kg.
V.s.o.p Kāpēc tik kategoriski, tikai iekšdedzes vai vispār neko? Pārsvarā katrai lietai ir savs pielietojums. Ja tu nevari atrast pielietojumu vienam pašam elektromotoram, tas nenozīmē, ka citiem viņs nav vajadzīgs. Ir reizes, kad braucu tikai ar iekšdedzes, ir reizes, kad tikai ar elektromotoru, bet ir arī reizes, kad tikai ar airiem. Var būt lai cilvēki paši izdomā, kas viņam ir piemērotāks? Galvenais lai viņš saprot, ko iegūst un zaudē iegādājoties vien vai otru mantu.
lauric- nesapņo par tādiem attālumiem! Sacelsies vējš, nāksies ķerties pie grebjamiem
Lizzy,daiļdarbs un nekas vairāk.Taču nepiekrītu V.S.O.P.,pirmais un galvenais,laivas modelis un izmērs.Es varu pielikt el. motoru pat krievu turist 3,to iesaku mazām paštaisītām laivām,visādām lētām ,salokamām,pūšamām un citiem s...Labi ka mājā lifts,akulumatora ratiņi.p.s. 36 enduro +110 aķis+kazanka -Tīruksī divas dienas vienā seta spiningojot.TAČU,ja būtu apstākļi ,benzīnieks viennozīmīgi.
Lizzy,liels paldies par rakstu blogā.Atradu sev nepieciešamās atbildes.Interesants raksts.
Vēl viens jautājums!Ko no sevis izsaka vārdi....nelieli attālumi?20-25km dienas laikā 1/2 uz velci,1/2 pārvietojoties no punkta A uz B,tas ir daudz vai maz?Man šķiet,kas elektromotoram tas ir pa spēkam!
Elektromotors der laivas pārvietošanai mazos attālumos/manevrēšanai un tamlīdzīgi. Velcēšanai, pārbraucieniem, distancēm - tikai iešdedznieki. Ja nav budžeta - labāk paciesties un sakrāt. Pērkot nederīgas mantas parmaksāsiet vairāk.
kārtējais ūdens, kā jau lielākā daļa. Ne vārda par zirgu un vilces spēku attiecībām
Pievienoju to savā blogā. :)
Un kur to rakstu tagad var atrast?
Kādu laiku atpakaļ Alūksnes ezerā tika veikts MinnKota elektromotru tests, kura novērojumi un rezultāti publicēti 05/2008 žurnālā Copes Lietas. Šajā rakstā tika sniegtas atbildes uz daudziem jautājumiem gan par izvēli, gan par vilces spēku un zs attiecību u.c.
gudriniek usis, var būt neievēroji, bet es runāju par motoru jaudu un veikto darbu nevis par lielumiem, kas to iespaido. Bet ja tev tā gribas varu paskaidrot: divus lielumus salīdzina pie vienādiem apstākļiem, kad to iespaids uz iegūto rezultātu ir vis mazākais.
Precīzāk tā ir vilkme atsaitē-laiva ir atsieta pret krastu un tauvā iesiets dinamometrs,motoram pilna jauda.
> daks. paldies par video
lauric - tas nozīmē, ka ja laivas striķim pieliksi zivju svariņu un vilksi ar 13.6kg spēku, tad tas būs tas
negudriniek,tajā Lizzy tekstā atslēgas vārdi- ideāli apstākļi,tātad laivas forma , bez vēja un straumes
Neesmu gudrinieks, bet... Lizzy jau uzrakstīja kādai maksimālajai masai ir paredzēts katrs elektromotors. Jo lielāka masa, jo lielāka jauda ir vajadzīga, lai to pārvietotu. Ja tu pieliksi 30-nieku smagākai un vieglākai laivai tās kustēsies, īpaši tas būs manāms uzsākot kustību, ar dažādiem ātrumiem. šo starpību var kompensēt uzliekot jaudīgāku elektromotoru. Diviem vienādiem motoriem, kustinot dažādas masas, dzenskrūvēm būs dažādas pretestības un rezultātā motoram, kurš kustinās mazāko masu, dzenskrūve griezīsies ātrāk. Uzliekot jaudīgāku dzinēju, slodzes pretestību kompensē ar jaudu. Nu apmēram tā.