Pēc instrukcijas - jāpilda no apakšas - kāpēc, kas to lai zin, iespējams - vieglāk kontrolēt eļļas līmeni. Droši, ka no augšas pildot nekas slikts nenotiks.
Tā kā tā eļļa nav diez ko šķidra - iespējams - lai neveidotos kāds gaisa burbulis kaut kur apakšā, kurš rada mānīgu priekštatu par eļļas līmeni.
No apakšas pildot gaiss tiek izsiests pa augšējo atveri.
Tas vienīgais, kas var ienākt manā tehnikas amatiera prātā :D
kāpēc nevar no augšas to visu darīt????
Speciālās transmisijas eļļas parasti ir pildītas šādos iepakojumos, tad nav nepieciešama ne šprice, ne kas cits.
Ja vispirms atskrūvēsi augšu un tad skrūvēsi apakšu, tad eļļa sāks gāzties ārā (cik nu gāzties, bet uz zemes pleķis būs un motora kāja būs eļļā klāta - eļļa vidēji bieza).
Es parasti datu tā - atskrūvē augšu tā, ka paliek tikai ar pirkstiem līdz galam atskrūvēt (lai noslēdz gaisa plūsmu), tad skrūvēju apakšu - eļļa sūcas ārā ļoti, ļoti lēni. Piemet klāt to tūbiņū, atskrūvē augšu un iepilda eļļu. Ja ir nepieciešamība pildīt vairākas reizes, tad atkal - pirms ņemt tūbiņu nost - aizskrūvē augšu, noņem tūbiņu, piemet klāt nākošo līdz eļļa sāk rādīties augšējā caurumā... Tādējādi zūdībā aizies pāris grami...
Kāpēc vajag speciālo eļļu? Lai neveidotos ūdens emulsija. Aukstākā laikā motors strauji uzkarst un strauji atdziest - parastajās eļļās nav speciālie piejaukumi, lai novērstu ūdens kondensāta rašanos...
daddy_j
tieši tā...tāpēc drošības labad reduktorā eļļu nomainu reizi sezonā :)))
Tos servisus, kur šprices lieto - par slimnīcām sauc. Tur citus motorus labo:))))
Par laivu motoru transmisijas eļlas maiņu. Es sapratu tā, ka tā eļla no eļlošanas īpašībām neko nezaudē, piem. autiņam arī kārbā eļla nav jāmaina.
Problēmas var būt tad, ja tajā eļlā tiek kāda pile ūdens. Bet to nevar uzzināt kamēr eļlu neizlaiž ārā. Ja ūdens tur būs daudz, tipa 3 piles, tad tur būs emulsija. Tā kaukā.
Noteikti arī specializētajos eļļu veikalos jābūt, cena varētu būt nedaudz labāka. Pameklē goolē veikalus un apzvani pirms braukšanas, šīs ir maz ejošas eļļas, gadās ka izpirktas.
Tonis, blogā MRK GP3,Griezējs visu smuki sarakstijis
:DD
bet tas tikai tādēļ, ka motora ražotāji ir paredzējuši, ka eļļas maiņa notiek tikai servisos :))
Zivniek, man kā nespeciālistam šķiet, ka motora ražotājs noteikti nav paredzējis aptiekas apmeklējumu pirms eļļas nomaiņas:))))
Andris ABC, tās ir laivu servisos jāpērk?
Tonis, uz 1.05 motori pietiks, un vietas laivās arī būs. Brauc tik šurp:)
Man bija jautājums, vai kāds nevēlas pārdot 2,5 motorīti.
OUTBOARD GEAR OIL EP 90 eļļa motorlaivu un ūdensmotociklu skrūves (turbīnas) piedziņas transmisijām
Shell Nautilus Marine Gear
Daudzfunkcionālā, vissezonas minerālā eļļa visu veidu motorlaivu agregātu transmisijām.
API GL-4, SAE 90
guntarskl, man Rīgā ir daži 5 hp motori, bet laivas palika Zviedrijā ,tā ka ja 1. maijā ņemsi savā laivā, tad motors būs.
eerglis
es daru tā - ieeju aptiekā un paņemu lielāko šprici, kas ir pieejama, tad atskrūvēju abas skrūves, viss smuki notekās, tad mauc šprici eļļas bundulī un sūc to šprici pilnu, pēctam šprici ieliekam iekš apakšējā cauruma un spiežam sausu, tad ņemot šprici ārā, ar ļoti veiklu pirksta kustību aiztaisam caurumu ciet :DDD pēc tam (ja esi viens) ir jāpielieto augstākās pilotāžas izdarības ar otru roku un atkal šprice jādabū pilla, un tā līdz brīdim, ka pa augšējo skrūvi eļļucis sāk skriet ārā :)))
p.s.
vot kas tur pa eļļu īsti nezinu :DD man garāžā stāv pieclitrīgs bačoks bez uzrakstiem un tā eļļa tiek grūsta katru sezonu :DDD
eļļu vajag speciālo, vai der arī auto ātrumkārbu eļļa?
nesaprotu kaapeec pa apaksheejo skruuvi jaalej iekshaa nevis kaa normaaliem cilveekiem pa augsheejo?
Ir jau visādi eļļas pumpīši, bet mājas apstākļos, bez steigas, dari, lej kā tev ērtāk.