MrDaniiC
16.04.12
Latvijā pēdējo gadu laikā turpina pieaugt alus patēriņš, tādējādi lēnām attaisnojot alus cienītāju valsts slavu, kas tai ir piedēvēta un pēc patēriņa apjomiem uz vienu iedzīvotāju tuvojoties Eiropas valstīm, liecina alkohola atlaižu meklētāja iedzert.com aplēses un prognozes.
„Ja skatāmies objektīvi pēc patēriņa, Latvijā alus nebūt nebija tik iecienīts dzēriens, kā citās valstīs, kas tradicionāli skaitās alus cienītāju valstis. Tomēr pēdējo divu gadu laikā situācija ir mainījusies, un Latvija pēc alus patēriņa uz vienu iedzīvotāju ir pietuvojusies tradicionālajām alus cienītāju valstīm Eiropā,” norāda iedzert.com pārstāvis Aigars Andersons
2011. gadā patēriņam Latvijā nodoti 16.269 tūkst. dekalitru (dal) alus, kas par 4% pārsniedz 2010.gada, un par 9% 2009.gada rādītāju, liecina VID dati. Tādējādi 2011. gadā vidējais alus patēriņš uz vienu iedzīvotāju bijis aptuveni 81 litrs, pretstatā 70 litriem 2010. gadā. Tādējādi Latvija strauji pietuvojusies Igaunijai un Lietuvai, kur alus patēriņš 2011. gadā bija attiecīgi 85 un 83 litri uz iedzīvotāju. „No tradicionālajām alus cienītāju valstīm Eiropā gan Latvija atpaliek vēl tālu – Čehijā uz vienu iedzīvotāju gadā alus patēriņš, piemēram, ir aptuveni 150 litri, Vācijā 109 litri, bet Austrijā 105 litri. Tomēr jāņem vērā, ka Latvijā lielā cieņā ir spirtotie dzērieni, un tikai pēdējos gados šī tendence sāk mainīties,” uzsver A. Andersons.
Arī iedzert.com meklētāju statistika liecina, ka arvien vairāk Latvijas iedzīvotāji sāk meklēt veikalu izdevīgākos piedāvājumus tieši alum - šobrīd 20% gadījumu iedzert.com meklētājā tiek meklētas alus atlaides. „Nav šaubu, ka mūsu alkohola lietošanas kultūra mainās. Populārāki kļūst vieglāki dzērieni un alus. Stabilas pozīcijas iekarojis vīns, kas jau šogad pēc patēriņa kļūs par otru populārāko alkoholisko dzērienu,” rezumē A. Andersons.
Iedzert.com ir Latvijā izveidots alkoholisko dzērienu atlaižu meklētājs, kas apkopo Latvijas tirdzniecības vietās un veikalos atrodamos alkoholisko dzērienu akciju piedāvājumus, un veic monitoringu Latvijas iedzīvotāju ieradumiem alkohola patēriņa jomā
„Ja skatāmies objektīvi pēc patēriņa, Latvijā alus nebūt nebija tik iecienīts dzēriens, kā citās valstīs, kas tradicionāli skaitās alus cienītāju valstis. Tomēr pēdējo divu gadu laikā situācija ir mainījusies, un Latvija pēc alus patēriņa uz vienu iedzīvotāju ir pietuvojusies tradicionālajām alus cienītāju valstīm Eiropā,” norāda iedzert.com pārstāvis Aigars Andersons
2011. gadā patēriņam Latvijā nodoti 16.269 tūkst. dekalitru (dal) alus, kas par 4% pārsniedz 2010.gada, un par 9% 2009.gada rādītāju, liecina VID dati. Tādējādi 2011. gadā vidējais alus patēriņš uz vienu iedzīvotāju bijis aptuveni 81 litrs, pretstatā 70 litriem 2010. gadā. Tādējādi Latvija strauji pietuvojusies Igaunijai un Lietuvai, kur alus patēriņš 2011. gadā bija attiecīgi 85 un 83 litri uz iedzīvotāju. „No tradicionālajām alus cienītāju valstīm Eiropā gan Latvija atpaliek vēl tālu – Čehijā uz vienu iedzīvotāju gadā alus patēriņš, piemēram, ir aptuveni 150 litri, Vācijā 109 litri, bet Austrijā 105 litri. Tomēr jāņem vērā, ka Latvijā lielā cieņā ir spirtotie dzērieni, un tikai pēdējos gados šī tendence sāk mainīties,” uzsver A. Andersons.
Arī iedzert.com meklētāju statistika liecina, ka arvien vairāk Latvijas iedzīvotāji sāk meklēt veikalu izdevīgākos piedāvājumus tieši alum - šobrīd 20% gadījumu iedzert.com meklētājā tiek meklētas alus atlaides. „Nav šaubu, ka mūsu alkohola lietošanas kultūra mainās. Populārāki kļūst vieglāki dzērieni un alus. Stabilas pozīcijas iekarojis vīns, kas jau šogad pēc patēriņa kļūs par otru populārāko alkoholisko dzērienu,” rezumē A. Andersons.
Iedzert.com ir Latvijā izveidots alkoholisko dzērienu atlaižu meklētājs, kas apkopo Latvijas tirdzniecības vietās un veikalos atrodamos alkoholisko dzērienu akciju piedāvājumus, un veic monitoringu Latvijas iedzīvotāju ieradumiem alkohola patēriņa jomā