Es šai pasākumā esmu piedalījies dažas sezonas vairākus gadus atpakaļ, kad vēl visi godīgi airējāmies pa Enguri, Babīti, Lobi u.c....
Jā, toreiz daudz izšķīra arī fiziskais spēks, tomēr galvenais bija konkrētās ūdenstilpnes vietu zināšana un treniņi, treniņi, treniņi.
Tāpēc manuprāt pārmetumi par lielajiem motoriem ir nevietā. Nolikums neļauj braukt tuvāk par 50m citai laivai, un ja kas, laivā sēdošais tiesnesis to var viegli nofiksēt.
Par ātruma ierobežošanu uz ūdens - nez vai tas būtu LČ sacensību nolikumā jāreglamentē.
Ja lielais ātrums un viļņi apdraud citu drošību, vai izskalo krastu - ok, cita lieta, lai kompetentas iestādes ierobežo. Ātruma ierobežojumi ir noteikti buļlupē, bukultu kanālā u.c.
Erudzi taisnība
Īpaši labs pierādījums tam bija pēdējais pērna gada posms, kurā piedalījos kā "šoferis" vienai ekipāžai. Kļūda startēģijā un ar visu joņošanu rezultāts nekāds, atbilstošs pieredzei, komandas darbam un ieguldījumiem trenniņos konkrētajā ūdenstilpnē. Lai gan copmaņi ar pieredzi un erudīciju un labiem rīkiem.
Bandito, nepiekrītu tev.
Kāreiz parādi, ka var izvilkt labu vietu ar ne tik smalkiem rīkiem.
Galu galā, visi pieauguši cilvēki.
Pēc tavas loģikas LV uz hokeja čempi ar nevajadzētu braukt. Neviena skanīga uzvārda un miljonu kontraktu varbūt tikai pāris.
NG ļoti labi pateica par tiem regulārajiem mazajiem čempionātiem, vai tur ir kāds zelta talants ar lazdas kātu, ko būtu vērts sponsorēt un celt saulītē, nu nav tak.
Tā ka te runa nebūt neiet par naudu un dārgu inventāru.
Tie kas startē, tie arī grib startēt.
Pārējie varbūt grib, bet nav laika, vai vēl 10 iemesli, kāpēc nedarīt, tā vietā, lai vienkārši startētu.
Par naudu piekrītu, tā aiziet, vai vienkārši copējot tā neaiziet?:)
Par mazvērtības kopleksu nepiekrītu. Labs aprīkojums dod priekšrocības laba meistara rokās, labs meistars arī ar vienkāršāku aprīkojumu ķers praktiski tā pat, svarīgi ir prast pielietot to kas ir un rezultāti nebūs slikti. Burtnieks nemaz nav īpaši prasīgs pret smalkiem rīkiem. Zinu sportistus, kuri darbojas ar standarta budžeta klases rīkiem un tā pat tiek pie augstiem sasniegumiem. Neba ar ātru skraidīšanu visas zivis var saķert, tas var palīdzēt, nav nevienam garantijas, ka tieši skraidot starp entajiem punktiem var noķert vairāk, kā mierīgi planējot un piestājot atsevišķās vietās. Vajag tikai gribēt piedalīties, jo nevērtē rīku, bet rezultātu:))
erudzi, 21.maijs 2013, 10:17
Piekrītu! Bet zinu no personīgās pieredzes *(šaušanas sportā), ka liekās, ka Tevi "nepieņems" ar ne tik krutu aprīkojumu! Bet arī kā jau minēju - esmu pārliecināts, ka pieņems bez problēmām! ;)
Par naudu piekrītu, tā aiziet, vai vienkārši copējot tā neaiziet?:)
Par mazvērtības kopleksu nepiekrītu. Labs aprīkojums dod priekšrocības laba meistara rokās, labs meistars arī ar vienkāršāku aprīkojumu ķers praktiski tā pat, svarīgi ir prast pielietot to kas ir un rezultāti nebūs slikti. Burtnieks nemaz nav īpaši prasīgs pret smalkiem rīkiem. Zinu sportistus, kuri darbojas ar standarta budžeta klases rīkiem un tā pat tiek pie augstiem sasniegumiem. Neba ar ātru skraidīšanu visas zivis var saķert, tas var palīdzēt, nav nevienam garantijas, ka tieši skraidot starp entajiem punktiem var noķert vairāk, kā mierīgi planējot un piestājot atsevišķās vietās. Vajag tikai gribēt piedalīties, jo nevērtē rīku, bet rezultātu:))
Viss ir pareizi un attīstīties, padarīt sev copi ērtāku un produktīvāku, it īpaši mačos, vajag!
Bet! :)
Liela daļa nebrauks uz mačiem tikai tāpēc, ka kautrēsies... Domās - ko tad es ar savu airu pūsli un Salmo kātu? Man tik viens japāņu vobleris... Man nav pa 40Ls aukla... Kamēr es tikšu līdz vietai, šie jau pa 10 līdakām noķers...
Joks, bet ar daļu patiesības! Teiksies - paši vainīgi? Pareizi! Bet....
Zinu, ka bija tādi, kas uz foreļčempi neaizbrauca, jo nav nedz dārgu kātu, nedz dārgu auklu, nedz foršas vestes un bambusa uztveramā!
Piekritīsiet, ka liela daļa nepiedalās, jo "neatbilst kritērijiem"! Pēc pašu domas, protams, bet tomēr!
Esmu 100% pārliecināts, ka absolūti lielākā daļa no lielajiem NEKAD nepadomās neko sliktu par nabagāku/sliktāk ekipētu dalībnieku, bet tas jutīsies slikti.
Un nebrauks uz mačiem, jo nav tādi beņķi pludiņ/feeder copē kā filmās rāda, nav tādi Sensas lietussargi un priekšauti un citas lietas!
Cope, it īpaši profesionālā, paliek par sava veida izrādīšanos, kas ir interesanti un forši, bet prasa traki daudz naudas!
Protams, vienmēr būs pukstētāji, ka redz, man nav tādu lopu dzinēju vai ērtas laivas, tādēļ nepiedalos sacensībās, bet lai sasniegtus labus rezultātus nav nepieciešams super laivais. Pagājušajā gadā 1. un 3. posma uzverētāji, kā arī čempionu ekipāža bruaca ar 4.m gumijas laivu un 20hp motoru, kā arī pjedestāla ekipāžas nebūt nebija ar tiem jaudīgākajiem dzinējiem un super laivām. Primārais tomēr ir māka saprast ūdenstilpni un prast pierunāt zivi. Motora jauda un laba laiva ir tikai rīks ar kura palīdzību maksķerēšena tiek padarīta ērtāka. Un runāt par mākslīgiem ierobēzojumiem, nozīmē, runāt par attīstības bremzēšanu. Manuprāt, sportisti ir pietiekami saprātīgi un atbildīgi, lai neskrietu virsū citām laivām vai kādu ar vilni mēģinātu aizskalot, nedomāju, ka visi spiež no laivām maksimumu. Kas grib piedalīties sacensībās, tas piedalīsies, kaut vai ar pellu, kas grib čīkstēt, tas arī šai forumā čīkstēs, meklēs patiesību, dos savus viedos atzinumus tā pat.
Tiekamies mačos.
:)))))))
Nu tas taču tik salīdzinājumam bija domāts :)
Bet teikt gribēju, ka ne jau MAKŠĶERĒŠANAS SACENSĪBU nolikumam būtu ātrums jāregulē, kā arī sacensību tiesnešiem tas nebūtu jākontrolē ;)
tu domā, ja pludiņā aizliegs štekerus, tad mainīsies uzvarētāji????? :):)
sakiet lūdzu, ar ko braukšana pa ūdeni atšķiras no braukšanas pa ceļu, manuprāt ne ar ko, uz ceļa jebkuras jaudas transportam ir ātruma ierobežojumi un tas ir tikai loģiski, es arī tikko nopirku mašīnu ar 5,3 litru dzinēju, bet ne jau lai ikdienā brauktu 200+, bet gan savam kaifam, ar laivām ir tieši tāpat
pietam, ja mašīnas tiesības liekot kaut kādu braukšanas eksāmenu ir kārtojuši gandrīz visi, tad laivošanā braukšanas eksāmenus nav licis neviens, ļoti labi, ja jūs labi braucat ar 100-150 motoru laivu, bet ... tādu nav daudz
ja kādam liekās, ka mani vada savtīgas intereses, tad nē, ja ieviesīs tādu ātruma ierobežojumu mačos, tad tas ļoti tieši skars Salmo un Lucky John komandas arī, es vienkārši ļoti negribu, lai viena negadījuma dēļ tiek ķengāts sports ,tā jau sūdu pietiek
šis ir tas gadījums, kad kādai valstij ir jārāda priekšzīme, PČ spiningošanā sāka notikt pavisam nesen, tur noteikumos vēl daudzas lietas ir jāpielabo, ja kādam liekas, ka to izdarīs kāds cits, tad maldaties, to jādara dalībvalstīm, pietam mums tagad tur ir ļoti labs lobijs :):):)
Varbūt, kapēc, ... bet man liekas ka būs, jo ... :))))))
Nolikumā rīki, un pat pieļaujamā to izmantošana ir aptakstīta. Palasi, un dažas fantāzijas / sapņi paši atkritīs ;)
Tad varbūt sacensībās var izmantot arī alternatīvas spinnigošanas ēsmas dinamīts,elektrība un kas zin ko vēl izmantos prasmīgākie meistari,lai uzlabotu rezultātus.
Esmu piedalījies sacenēs ar jaudīgām laivām. Ātruma ierobežojumi bija tikai tajās vietās, kur to noteica vietējās navigācijas noteikumi.
Sacensību nolikumos ātruma ierobežojumu nebija.
Ja, piemēram, Burtniekā būtu navigācijas noteikumos iekļauti ātruma ierobežojumi, tad sacenēs tie būtu jāievēro. Ja nav, tad kāpēc likt ierobežojumus tikai tāpēc, ka varbūt kāds drošības tehniku neievēros?
Jeb tas vnk ir latviskums?
Jeb arī postsovjetiskums visus "novienādot"? Arī tos, kas savam hobijam pieiet nopietnāk, un vairāk līdzekļu iegulda?
Nu tad varbūt pludiņos štekerkātus aizliegt, jo dažiem, it kā "interesentiem par ...", tādu nav, un nopirkt negribās?
cik esmu lasījis ASV sacensību nolikumus, tad esmu manījis ātruma ierobežojumus,
šaubos vai tas ir tapēc, ka kāda no ražotāju komandām būtu mazāk finansēta kā cita
Būtu jāsāk ar vienu būtisku lietu, nezinu gan cik to reāli izdarīt.
Ja reiz Burtniekā liela daļa neapmierināti ar labu laivu pārvietošanās manevriem, vai vēl ko tamlīdzīgu, tad uzdošu vienu vienīgu jautājumu.
Cik no esošajām laivām, kas bija Burtniekā, ar elektro motoriem un līdz 5 HP benzīnniekiem, nav lietojuši alkoholu ?
Ko es gribu teikt. Ir ļauts līdz 5 hp lietot alkaholu, tas tak ir bikiņ funny. Tad tādi pārdesmit sadzērušies vālē pa ezeru un lamā tos 100 + hp, bet to, ka paši ir ķēmā uzskata par normu.
Taisam eksperimentu, braucam uz Burtnieku un dienas beigās kopā ar Pašvaldības policiju brauksim baudīt makšķerniekus, cik daudzi būs apmierināti, vai vispār ļausies pūšanai trubiņā.
Nesaku, ka visi ir alkanauti, bet dzert laivā drīkst tikai tas, kurš ir pasāžieris, un tas pats ietērpts vestē.
Varbūt es te demogoģēju, bet labprāt redzētu statistiku par mazlitrāžas motoriņiem un alko.
Beigu beigās, tie arī bļauj, jo grīļojas un nevar noturēt sevi laivā.
Nekā personīga, tikai izsaku viedokli.
Sakarā ar viedokli par ierobežojumiem drošības vārdā tāds salīdzinājums prātā ienāca... :)
Ja jau pamatojums ir drošība(vai zem tās nomaskētie citi pamatojumi), tad sporta un drošības vārdā mums ir lielas iespējas cīnīties piemēram par:
1. Par auguma priekšrocīgu ierobežošanu basketbolā(iedomājieties, kas notiks, kad tie 2m+ lamzaki uzkrīt virsū mazajiem 1,8m basketboslistiem). Basketbols ir populārs sporta veids un jānodrošina vairākuma tiesības :)
2. Svara ierobežojumi hokejā- kas notiek, ja 120 ieliek bortā 80? Mazs plācenīc :( pārāk bīstami...
3. ... 4.... 5...
Visiem iespējas izpausties vakara tēmā, ja nu ir šodien labs garastāvoklis un vēlēšanās par to parunāt ar humora pieskaņu, bez uzbraucieniem vai personālijām :)
Drošība un ierobežojumi, kuri LV sportā noteikti noteikti būtu nepieciešami :)
Bet ja nopietni, tad kamēr pasaules mačos šādu, konkrētu drošības noteikumu izmaiņu nav, tad varbūt LV nevajadzētu rādīt jocīgus piemērus. Mums jau ir gana prasību pret viesu māju virtuvēm, kurās tiek pieprasīts restorāna līmeņa aprīkojums. Ir lērums muļķīgu normu, kuru pamatā ir bailes no nezināmā.
tik traki jau nav... ir arī jaunas ekipāžas un komandas, kas nav startējušas. Gandrīz 40 laivas ir vairāk kā pietiekami.
:):):) nepārvērtējiet savas mācēšanas...., pat reiz spiningošanas sportā ir paši spēcīgākie universāļi..., tas, ka kāds copmanis savā ūdenī šos var apķert, jā noteikti, tā ir vietu un īpatnību zināšana
veči ar lielām grūtībām meklē sev komandas biedrus, jo vairums nevis nevar, bet negrib startēt, protams, dalība LČ, tātad augstākajā līgā, kaut ko maksā, to nevar noliegt, bet... lai labi un veiksmīgi copētu tās nav mega izmaksas, kuras strādājošs un copēt gribošs copmanis var atļauties, ikdienā redzu večus, kuriem acīs deg uguntiņas, tas nekas, ka viņiem ir švaks un vecs motorītis, nekas, ka kāti nav tik kruti kā vadošajiem, bet ir azarts, rezultāti no gada uz gadu aug..., ir jēga un azarts dzīvot un strādāt, bet.... to jau var saprast tikai tads pats slimais :):):)
tāpēc neņaudam, ka apslēptos talantus nelaiž pie š'prices, ir ļoti daudz mazu izmaksu maču sezonā, kaut kā nav dzirdēts, ka kāds apslēptais talants visus tos mačus pārliecinoši uzvarētu ....
Nekādā gadījumā nevajag ierobežot motoru jaudu.Losis ar milzu jaudas motoru nez vai noķer vairāk par meistaru ar mazu pieckumeļu motoru.Tik žēl ka sacensībās nepiedalās jaunas komandas(spriežot pēc iepriekšējo gadu protokoliem)jo grozies kā gribi lieljaudas motoram tomēr ir priekšrocības atiecībā uz mazmotoriem un airu laivām.Tagad iznāk tā ka esošās komandas mainās spēlētājiem un audzina motora muskuļus,bet tie kas māk copēt un gribētu piedalīties,nedaro to tikai tāpēc vien ka nevar uzaudzēt lielo motora muskuli.Un kam patīk saņem ģīmī aizejošās laivas šļakatas.
pagaidām sportisti nestrīdas :):), apspreižamais variants būtu aptuveni šāds -
ir ātruma ierobežojums 50km\h (apspriežams, bet noteikti ne vairāk),
ja ir kanāli, šaurumi u.t.t., tad tur tiek noteikti papildus ātruma ierobežojumi,
visām laivām , kuru motoru jauda ir 50 un vairāk zs, jābūt aprīkotām ar GPS, kura rādījumus var redzēt un piefiksēt laivā esošais tiesnesis,
viss nekā vairāk
visos copes sporta veidos , atkārtoju VISOS ir ierobežojumi, citur tie ir maksimālie makšķeru garumi, citur barību limiti, ierobežoti sektori u.t.t. un tas ir tikai normāli, jo lielos vilcienos skatoties makšķerēšanas sports ir MAKŠĶERĒŠANAS sports, bet tas neliedz aprikot savas laivas ar super tehnoloģijām u.t.t., bet kamēr sacensības notiek ūdeņos, kuri tajā laikā ir atvērti arī visiem pārējiem copmaņiem, tikmēr ātruma ierobežojumiem ir jābūt, ja ne savas, tad citu drošības dēļ.
katrā gadījumā par šīm lietām visupirms lems paši sportisti šajos mačos, no LMSF valdei galvenais ir sportistu un citu cilvēku drošība un ātruma ierobežojums makšķerēšanas - spiningošanas sacensībās ir tikai loģisks solis