K.ropli, nēēēnormāli smags. Dārgā gala Minkotas aķi esot daudz vieglāki pie vienādas jaudas. Kopumā aķis kā jau aķis.
Vispār ir aizdomas, ka tā ir "neizdevusies" partija, ko Minkota mēģina nogrūst austrumeiropā. Neizdevusies nevis tehniskā ziņā, bet noformējuma. Uz roktura ir poļu ražotāja Sznajder logotips un aķa krāsa ir 1:1 ar Sznajder Energy Plus. Līdzi nenāk nekāda apkopes grāmata. Bēt nu - cena par šitadiem gļukiem atbilstoša. Oriģinālais Sznajder maksā tikpat.
Par impulsa lādētājiem daudzi aķu speci slikti izsakās, saka ka tie grauj aķus, un saīsina to mūžu...!?
Jā it īpaši, ja viņi daudz, ko nesaprot, uz aķa ir uzrakstīts, kāds lādētājs viņam vaja'dzīgs, un ar kādu spriegumu tas jālādē, ja grūti to izlasīt, tad arī visu var sajāt, un nevajag lētos lādētājus pirkt.
Ja skābes aķis normāli 100ah būtu lādēt ar desmito daļu ah, tas ir līdz 10A, līdz tas sasniedz att. blīvumu, vai temperatūru ne vairāk, kā 40C grādi!
Ilgums, dažkārt atkarīgs no izlādes, vai kvalitātes!
Par impulsa lādētājiem daudzi aķu speci slikti izsakās, saka ka tie grauj aķus, un saīsina to mūžu...!?
Ja aķis ir 100 ah un lādētājs ir 4 amp stundas, tad tukšs aķis būtu jālāde 24 stundas, bet tomēr neiteiktu lādēt ar veco krievu lādētāju, viņam vajag impulsa lādetāju.
100/4=24 stundas jālādē.
ja būtu lādētājs 7 amp stundas, tad būtu :
100/7= ? :)
100 ah un ta jaunmodiga ladetaja kastes izradas rakstits no 20 ah lidz 65 ah :) , tad skaidrs ka jalade ar veco ladetaju tik uz cik man ladet un cik ilgi ?
ir ari vecais krievu ladetajs moska labak ar to? vai bus ok ar 4 amp ?
cik vispar ilgi slodzes aķis jalade lai normali uzledetos ? kadas 12 h ? vai tas pa daudz ? ladetajs man 4 amperas. paldies !
kaut kur vakar forumā redzēju problēmu- laivas akumulatora lādēšana no motora. Nevaru atrast, kur tā diskusija, tāpēc ierakstīju šeit.
Tā, pa tiešo, slēgt akumulatoru pie motora ģenerātora, motoriem ar neiebūvētu taisngriezi, kurš ir kā opcija/papildus pērkama lieta/, nedrīkst. Var nobeigt akumulatoru. Akumulatoru jāslēdz klāt caur taisngriezi/diožu tiltu, ja kāds nesaprot- diožu tilts ir četru diožu ķēdes slēgums, kur maiņstrāva tiek pārvērsta līdzstrāvā. Šāds diožu tilts nopērkams utu bodē, t.s. "latgalītē" vai arī uztaisāms pašam. Tas vēl arī nav viss-, ja tiek lietots nelielas ietilpības akumulators, tad šādu akumulātoru jāpieslēdz caur pretestību, kas var būt kaut vai 12v lampiņa no autogabarītlukturiem vai salongaismiņas. Cik jaudīgu lampiņu vajag, tas atkarīgs no konkrētā dzinēja ģeneratora jaudas pie maksimāliem apgriezieniem. To viegli izmērīt ar ampērmetru, ko ieslēdz ķēdē pirms akumulatora. Tā ampēru rādījumam jābūt 1/10 daļai no akumulatora ietilpības, kā jau minēju, pie motora maksimāliem apgriezieniem. Ģenerātora jaudas parametrus var atrast lietošanas instrukcijās pie izgatavotāja
Interesentiem labs akumulatoru raksts par to īpašībām un apkopi ir te:
http://rvroadtrip.us/library/12v_system.asp un te arī teikts ka Trojan ir labs.... Uzskatāmi parādīta atlikušās jaudas atkarība no tukšgaitas sprieguma (ja kāds taisa gaismas diožu indikatoru). Un jāizceļ teiktais tiem, kas nelasīs: jo seklāk tiks izlādēts akumulators, un ātrāk atkal pielādēts, jo ilgāks tā kalpošanas laiks.( rekomendēts līdz 50%, bet pieļaujams līdz 80%). Un vēlreiz: uzreiz pēc izlādes, jāliek uz uzlādi, nevis kā te daži raksta ka ar vienu uzlādi brauc 2-3 dienas! Saudzēsim dārgo mantu...
Paldies Melnais par YURY komentiem!!!
Sveicināti vēlreiz spečuki!
Atkal man nepieciešama jūsu palīdzība. Kādu akumulatoru labāk iegādāties - MINN KOTA 130 Ah, vai Trojan 130 Ah!
Paldies!
siltumā, protams, aķim ir vismad 2x lielāka pašizlāde. Rxq rakstītajam taisnība.
rhg, Tā vien rādās , ka Tu savos spriedelējumos būsi sazapinies -kaut kas naīt kopā...
Nevis es runāju, bet lasu faktu no akumulatora ražotāja ieteikumiem. Un veselais saprāts to pamato: siltumā skābes akumulatoram palielinās jaudas atdeve sakarā ar ķīmisko reakciju ātruma pieaugumu ( vasarā iekšējā pretestība akumulatoram maza, ziemā- liela). Līdz ar to arī sulfatizācijas procesi siltumā notiek aktīvāk. Vēsumā ķimiskie procesi palēlinās, kā rezultātā sulfatizācija palēninās. Kā zināms, sulfatizācija ir galvenais skābes akumulatoru uzkrātās enerģijas samazināšanās iemesls. Bet nedrīkst sasaldēt , jo kristalizācija jau sabojā iekšējo struktūru, tāpat kā pārkaršana.
Rxq - nu tu kaut ko ne tā runā, man ir želejnieks, gan ne panasonic, bet mans novērojums, ka tieši pēc ziemas pagrabā pie apmēram +5 C, akm kapacitāte pēc katra gada paliek arvien mazāka. Ja sākumā es ar 2 ātrumu velcēju 6-7 st. , tad pag. vasar akm tur maksimāli 3-4 st (pēc 3 g), - redzēsim kas būs šogad