jo lielāks pārnesums, jo lielāka atšķirība starp zobu daudzumu katrā no zobratu pāriem -līdz ar to jātaisa mazāki zobi vai jāpalielina detaļa, kas savukārt palielina spoles izmērus un svaru, protams lielākā nozīme ir materiāliem un izpildījuma kvalitātei.
Lieta ļoti vienkārša. Lai palielinātu ass griešanās ātrumu jāmaina pārnesuma attiecība. Tātad, vai nu jāsamazina, vai jāpalielina zobu skaits vienam no gliemežiem, jeb spēka pārvada zobratiem.
BrunoL, 13.marts 2020, 13:06
Precīzi!
2. "lēnais" pārnesums ir stiprāks un, teorijā ilgmūžigāks. Nu tupa reduktoram lielāki zobi :) Fiziku nepamānīsi, pie vienādiem visiem parametriem , materiāla un kopējām dimnsijām, rupjāks mehānisms būs stiprāks.
JIG.LV, 12.marts 2020, 21:57
WRONG!
Šķiet slikti esi mācījies - HG un XG ir lielāki zobi un to mehānismi ir ilgmūžīgāki.
Vienīgā reālā starpība starp ātrajām un lēnajām spolēm ir tā, ka ātrajai spolei ir lēnāks starts un līdz ar to jāpieliek lielāks spēks, lai to iegrieztu, bet tas ir būtiski tiem, kas mānekļus animē ar spoli, nevis kātu. Makšķerējot no krasta HG un XG ir daudz priekšrocību - vieglāk straumē animēt mānekli, ietīt lieko auklu, kā arī pārvarēt krasta zāļu joslu.
onkyo, 13.marts 2020, 10:51
Vari iemest linku uz kādu sakarīgu resursu internetā, kur par šo ir rakstīts? (Vnk pēdējoreiz, kad lasīju par šo tēmu, bija minēts, ka tieši augsta pārnesuma spolēm ir mazāki un īsāki zobi, bet tas laikam bija kaut kādā ASV forumā)
JIG.LV, 13.marts 2020, 12:56[/quote]
Es negribu baigi iedziļināties.
Parasts piemērs ir krosa mocis,kam ir mazs zobratiņš motorā.
Lai dabūtu spēku un vilkmi-lielais zobrats pakaļējā ratā.
Lai ātrumu,tad mazais.
Mehāniķiem ir tā,jo mazāk mehānismu apkārt,jo vieglāk strādāt.Jo mazāka iespēja,ka kaut kas var salūzt.
Skatieties Youtubes,tur dauz skaidrojumu kapēc šā un kapēc tā.
Spoles ar dažādiem pārnesumiem ir izdomātas ne par velti.
A,mums pircējiem,tik atliek atrast sev piemērotāko,D
Tas īsumā.
Lieta ļoti vienkārša. Lai palielinātu ass griešanās ātrumu jāmaina pārnesuma attiecība. Tātad, vai nu jāsamazina, vai jāpalielina zobu skaits vienam no gliemežiem, jeb spēka pārvada zobratiem.
Tikai zobratu diametri nosaka ātrumu. Zobu konfiguracija - smalki, rupji, taisni, slīpi,, jau ir kas cits, tas izriet, no ražosanas tehnologijām, smērvielas saglabāšanai (ilgmūžībai) un trokšņu samazināšanai !
Atkal Wrong - diametri vienādi, bet tieši zoba izmērs (dziļums) nosaka spoles ātrumu.
onkyo, 13.marts 2020, 12:26
tur ir daudzi faktori, bet formulas, cik saprotu, jums neinteresē, diskusija aiziet neloģikā, spītīgi apgalvojot, ka ātrāks pārnesums principā var būt jaudīgāks (un teorētiski izturīgāks) par lēnāku.
OK, varbūt palūdzam DSV lai nokomentē? Cik zinu, tad vinš ir inženieris, augstas klases kuģu mehāniķis ar milzu pieredzi, pieņemu, ka viņa kompetence pārnesumu un vispār mehānikas jautājumos varētu būt daudz augstāka.
Labdien!Varbūt kādam ir korpuss(ar zaļu apvilkts) spolei
Byron Akita 4000 sx,jo nolūza kājiņa(ar sarkanu apvilkts).
Paldies!
https://foto1.inbox.lv/jeshka39/13-03-2020
tel.29894082
jeshka39, 13.marts 2020, 12:10
Tiešām meklē! Nezinu cik tā spole maksā, bet nu hobijam tomēr kaut kādu naudu vajag atvēlēt ... nopērc vienkārši jaunu spoli!
ja atšķiras detaļu diametri vienā spoles izmērā, tad iespējams, sdavāk nekādi nesanāk:
visas formulas te:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gear
JIG.LV, 13.marts 2020, 11:42
Atkal Wrong - diametri vienādi, bet tieši zoba izmērs (dziļums) nosaka spoles ātrumu.
Ar lašveidīgajiem, konkrēti, laši un jūras foreles, gan upes, gan arī jūrā, darbojos kopš pagājušā gadu simteņa astoņdesmito beigām. Mans pamatmāneklis- klasiskais šūpiņš, otrs roteris un tikai trešais vobleris. Varu teikt, ka spiningojot upē, mānekli, pamatā, pludina pa straumi bez ietīšanas, bet tā, lai tas spēlētu. Papildus pietvičojot. Tas gan pēc apstākļiem.
Šai pasākumā ātra ietīšana lieka un bezcerīga. Vienīgi savācot mānekli lai paceltu virs ūdens gar krasta līniju. Pārpārēm pietiek ar standarta ātrumu.
Par strauta forelēm cits stāsts, stils un tehnika.
Ne tikai savākt.
It sevišķi forelei vajag lielāku to tīšanas ātrumu.
Kau gan voblerus lašiem tin tieši lēni.
Agrāk,kad nebija tik liela tā spoļu izvēle,maklēju līdakai 4.8:1,bet nevarēja dabūt.
Kad ķer taimiņu uz Jig ir reizes,kad vajag ļoti ātri.Vieglāk arī izņemt buru lielā vējā.Un viss pārējais,kas tika pieminēts no Jig.lv.
A,tā praktiski...nu,tin ātrāk vai lēnāk,arī ar to var izlāpīties.
Kādas priekšrocības lašveidīgo copē HG vai XG spolei?
WRONG!
Šķiet slikti esi mācījies - HG un XG ir lielāki zobi un to mehānismi ir ilgmūžīgāki.
onkyo, 13.marts 2020, 10:51
ja atšķiras detaļu diametri vienā spoles izmērā, tad iespējams, sdavāk nekādi nesanāk:
visas formulas te:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gear
Par "Makšķerējot no krasta HG un XG ir daudz priekšrocību - vieglāk straumē animēt mānekli, ietīt lieko auklu, kā arī pārvarēt krasta zāļu joslu" pilnīgi piekrītu un jau iepriekš to minēju. Šādos SPECIFISKOS apstākļos ir nopietnas priekšrocības. Bet praksē Latvijā no puslīdz masveida spininga tēmas copes veidiem tas patiešām aktuāli tikai lašveidīgajiem.
2. "lēnais" pārnesums ir stiprāks un, teorijā ilgmūžigāks. Nu tupa reduktoram lielāki zobi :) Fiziku nepamānīsi, pie vienādiem visiem parametriem , materiāla un kopējām dimnsijām, rupjāks mehānisms būs stiprāks.
JIG.LV, 12.marts 2020, 21:57
WRONG!
Šķiet slikti esi mācījies - HG un XG ir lielāki zobi un to mehānismi ir ilgmūžīgāki.
Vienīgā reālā starpība starp ātrajām un lēnajām spolēm ir tā, ka ātrajai spolei ir lēnāks starts un līdz ar to jāpieliek lielāks spēks, lai to iegrieztu, bet tas ir būtiski tiem, kas mānekļus animē ar spoli, nevis kātu. Makšķerējot no krasta HG un XG ir daudz priekšrocību - vieglāk straumē animēt mānekli, ietīt lieko auklu, kā arī pārvarēt krasta zāļu joslu.
Paldies, JIG.LV un parejiem