atgādināt paroli atcerēties
 
 
Ienāc ar Draugiem.lv profilu

Spoles

onkyo 14.03.20
Lai kompensētu lēnāko starta ātrumu un pielikto spēku HG un XG spoles (parasti) tiek aprīkotas ar garāku rokturi.
MT9 14.03.20
Kāds sakars spoles pārnesumam ar zivs izvadīšanu - visu spēku uzņem kāts ar spoles lociņu, pats mehānisms kalpo vien auklas ietīšanai.

onkyo, 14.marts 2020, 10:35

Man big bait kāta spolei bieži sanāk izvadīt zivi ar spoli nevis kātu (kāts arī iesaistīts, bet vienlaicīgi tinu arī ar spoli), jo, ja uzsēžas zivtele līdz 1,5 kg, tad kāts praktiski neamortizē. Šajā situācijā, ja nepalīdzu vienlaicīgi ar spoli, aukla dabū atslābināties un zivtele ir prom. Kaut gan tai spolei, pieļauju domu, ka tā slodze ir nenozīmīga. Citos gadījumos gan piekrītu, ka zivs ir zāizvada tikai ar kātu.
onkyo 14.03.20
Vigulis [14.03.20]: Da neko negrib, vienkārši, lieta ir principā. Jo augstāks ir spoles pārnesums, jo, pie vienādas slodzes zivs galā, būs nepieciešams lielāks spēks uz spoles roktura. Lielākā slodze korpusam, galvenā pārvada gultņojumam, spolei ir nosacīti smagāka gaita. Bet vai tas ir iemesls spoles izvēlei? Noteikti nē, copes veids un ieradumi ir daudz būtiskāks faktors.
Kāds sakars spoles pārnesumam ar zivs izvadīšanu - visu spēku uzņem kāts ar spoles lociņu, pats mehānisms kalpo vien auklas ietīšanai.
onkyo 14.03.20
Vigulis [14.03.20]: onkyo [Vakar]: Pie attēliem pievienoju bildi ar provizorisku ieskatu viena izmēra spolēm ar dažādiem auklas ietīšanas parametriem.Un kā tieši šī trīs, praktiski vienādo, 1/2 cilindrisko zobratu pārvadu shēma paskaidro pārnesumu, jaudas vai ilgmūžības sakarības bezinerces spolei ar konisko zobratu pārvadu???
Shēma protams nav ideāla. Galvenā doma bija parādīt, ka pie vienādiem diametriem vienam zobratam palielinot zoba izmēru mainās pārnesums. Ar ilgmūžību tur tiešs sakars - lielāks zoba izmērs ir izturīgāks.
BrunoL 14.03.20
Teorētiski, jā! Praktiskajā copē to nejūt. Kāpēc izvēlējos XG? Tikai un vienīgi, ka nejauši trāpīju uz akciju. Un manc sunc sen dīdīja, ka jānoprovē Shimano. A tā tik Daiwa un Daiwa.
Par spoļu ilgmūžību. Ja instrumentu nemētā pa smiltīm un regulāri “iesmērē”, kalpo ilgi. Manā zāļu skapī, darba kārtībā, tik ar padilušām buksēm, septiņdesmito nogales Roybi 300C Made in Japan.
Darīts viss iespējamais un pat ne. Zivis redzējusi tonnām. Gan līdakas spiningojot, gan vimbas grunteņojot utt. .
Daiwa Emblem C 2500. Japan. 2000. gads. Lietoju šo baltdien- forele un džigs( pēd. laikā vieglais, labā kārtībā) Sākuma gados dažs labs ķelts izstīvēts.
Tik nevajag. Spoles kalpo!
Vigulis 14.03.20
Da neko negrib, vienkārši, lieta ir principā. Jo augstāks ir spoles pārnesums, jo, pie vienādas slodzes zivs galā, būs nepieciešams lielāks spēks uz spoles roktura. Lielākā slodze korpusam, galvenā pārvada gultņojumam, spolei ir nosacīti smagāka gaita. Bet vai tas ir iemesls spoles izvēlei? Noteikti nē, copes veids un ieradumi ir daudz būtiskāks faktors.
daksa 14.03.20
ja kāds grib mūžīgo spoli tad tikai ņevas tipa spole tas ir inerceni man viena jau vairāk par 30 gadiem kalpo
Vigulis 14.03.20
onkyo [13.03.20]: Pie attēliem pievienoju bildi ar provizorisku ieskatu viena izmēra spolēm ar dažādiem auklas ietīšanas parametriem.
Un kā tieši šī trīs, praktiski vienādo, 1/2 cilindrisko zobratu pārvadu shēma paskaidro pārnesumu, jaudas vai ilgmūžības sakarības bezinerces spolei ar konisko zobratu pārvadu???
dim 13.03.20
drikst iejaukties jusu diskusijas?,piedodied,Jus visi gribat ,spoli kas kalpotu ,nu piemeram n0 2020 gada lidz bezgaibai???,absurds

sushnjaks, 13.marts 2020, 19:40


Protams, ka gribu spoli, kas kalpo vismaz 20 gadus, nemaksā dārgāk par 50 eur utt. utjpr...

Manuprāt, šī izvērtās saturīga un argumentēta diskusija, kuras ietekmē kaut kad noteikti iepirkšu kādu ātrā pārnesuma spoli, lai pats varētu izvērtēt praksē, kā tur īsti ir ar faktisko izturību
sushnjaks [13.03.20]: drikst iejaukties jusu diskusijas?,piedodied,Jus visi gribat ,spoli kas kalpotu ,nu piemeram n0 2020 gada lidz bezgaibai???,absurds
Malacis, labi ka iejaucies..
sushnjaks 13.03.20
drikst iejaukties jusu diskusijas?,piedodied,Jus visi gribat ,spoli kas kalpotu ,nu piemeram n0 2020 gada lidz bezgaibai???,absurds
onkyo 13.03.20
Pie attēliem pievienoju bildi ar provizorisku ieskatu viena izmēra spolēm ar dažādiem auklas ietīšanas parametriem.
onkyo 13.03.20
onkyo 13.03.20
[url=https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=2378246800217083376#editor/target=page;pageID=5901964041890710121;onPublishedMenu=pages;onClosedMenu=pages;postNum=0;src=pagename[/url]
sapalens 13.03.20
jo lielāks pārnesums, jo lielāka atšķirība starp zobu daudzumu katrā no zobratu pāriem -līdz ar to jātaisa mazāki zobi vai jāpalielina detaļa, kas savukārt palielina spoles izmērus un svaru, protams lielākā nozīme ir materiāliem un izpildījuma kvalitātei.
onkyo 13.03.20
Lieta ļoti vienkārša. Lai palielinātu ass griešanās ātrumu jāmaina pārnesuma attiecība. Tātad, vai nu jāsamazina, vai jāpalielina zobu skaits vienam no gliemežiem, jeb spēka pārvada zobratiem.

BrunoL, 13.marts 2020, 13:06


Precīzi!
DSV 13.03.20
Paskatieties kaut vai šo:

https://www.youtube.com/watch?v=LbL7zmWG0XI

Protams ir dažādi tie krievu meistari,Visu klausīt arī nevar viņiem.Jāsalīdzina dažādas filmiņas
dim 13.03.20
2. "lēnais" pārnesums ir stiprāks un, teorijā ilgmūžigāks. Nu tupa reduktoram lielāki zobi :) Fiziku nepamānīsi, pie vienādiem visiem parametriem , materiāla un kopējām dimnsijām, rupjāks mehānisms būs stiprāks.
JIG.LV, 12.marts 2020, 21:57

WRONG!
Šķiet slikti esi mācījies - HG un XG ir lielāki zobi un to mehānismi ir ilgmūžīgāki.
Vienīgā reālā starpība starp ātrajām un lēnajām spolēm ir tā, ka ātrajai spolei ir lēnāks starts un līdz ar to jāpieliek lielāks spēks, lai to iegrieztu, bet tas ir būtiski tiem, kas mānekļus animē ar spoli, nevis kātu. Makšķerējot no krasta HG un XG ir daudz priekšrocību - vieglāk straumē animēt mānekli, ietīt lieko auklu, kā arī pārvarēt krasta zāļu joslu.

onkyo, 13.marts 2020, 10:51


Vari iemest linku uz kādu sakarīgu resursu internetā, kur par šo ir rakstīts? (Vnk pēdējoreiz, kad lasīju par šo tēmu, bija minēts, ka tieši augsta pārnesuma spolēm ir mazāki un īsāki zobi, bet tas laikam bija kaut kādā ASV forumā)
DSV 13.03.20
JIG.LV, 13.marts 2020, 12:56[/quote]

Es negribu baigi iedziļināties.
Parasts piemērs ir krosa mocis,kam ir mazs zobratiņš motorā.
Lai dabūtu spēku un vilkmi-lielais zobrats pakaļējā ratā.
Lai ātrumu,tad mazais.
Mehāniķiem ir tā,jo mazāk mehānismu apkārt,jo vieglāk strādāt.Jo mazāka iespēja,ka kaut kas var salūzt.
Skatieties Youtubes,tur dauz skaidrojumu kapēc šā un kapēc tā.
Spoles ar dažādiem pārnesumiem ir izdomātas ne par velti.
A,mums pircējiem,tik atliek atrast sev piemērotāko,D
Tas īsumā.
BrunoL 13.03.20
Lieta ļoti vienkārša. Lai palielinātu ass griešanās ātrumu jāmaina pārnesuma attiecība. Tātad, vai nu jāsamazina, vai jāpalielina zobu skaits vienam no gliemežiem, jeb spēka pārvada zobratiem.

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!

Ja reģistrēsies, arī Tu varēsi piedalīties portāla CopesLietas.lv aktivitātēs!

reģistrēties

skaidrs