Lizzy ļoti sakarīgi uzrakstījis, cepuri nost.
No savas pieredzes varu pastāstīt, ka sākonēji nopirku elektro motoru, bet pēc 2 mēn lietošanas pārdevu un iegādājos suzuku 2,5 ZS.
Aķis bei'dzās, laiva lēnāk iet, līdz apstājas.
Tagad ar 1,5 l bendžuku vālēju visu dienu ar max ātrumu 10-15 km/h, pukšķināšanas režīmā to litra bāciņu vispār nav iespējams iztērēt.
tiesa gan braucu tikai pa Lielupi un ūdenstilpnes kā ezeri neinteresē.
Laiva tāpati pella mini, priekšā divi pusmaišēļi grants, un iet ruugdams :)
CEZAR - ja ir doma par elektromotora iegādi, tad Minnkota pilnīgi noteikti ir to vērts, - pirmkārt tos joprojām ražo ASV, - otrkārt no tehniskā viedokļa tas ir uztaisīts ar pamatīgu rezervi un kalpos gadiem ilgi.
Nav objektīvi salīdzināt elektromotorus ar bendzīnniekiem, jo elektromotori, - jebkuri, pēc savas būtības nav paredzēti galvu reibinošu ātruma sasniegšanai, bet gan nelielu attālumu nobraukšanai un velcēšanai, jeb tā sauktajam trollingam. Piemēram, ASV Minn Kota elektromotori tiek uzstādīti līdzās vai pat uz benzīna motoriem, ar ko amerikāņi aizbrauc līdz noskatītajai vietai un tikai tur izmanto elektromotorus velcējot vai pārbraucot nelielus attālumus.
Runājot par akumulatoriem - jo mazāk Ah, jo īsāku laiku var braukt. MinnKotai parasti tiek uzrādīts vilces spēks, no kura var aprēķināt cik ilgi turēs aķis braucot ar pilnu jaudu. Ah jādala ar vilces spēku un iegūsi stundas. Piem. ja vilces spēks ir 30lbs, tad ar 110Ah aķi varēsi pilnā jaudā nobraukt 3.6 stundas. Uzsveru - pilnā jaudā!, kas nozīmē ka normālā režīmā aķis izturēs ilgāk.
Par to kāds labāk derētu Pellai - pēc pieredzes varu ieteikt vai nu Endura 36 vai Endura 40 - pilnīgi pietiks.
cezar
neieteiktu, ja vien tu netaisies to lietot vietās, kur benzīnieku nedrīkst, tad nekā, tad tikai elektromotors... :))
jebkurā citā gadījumā skaties uz benzīnnieku (mazu, lietotu, tava darīšana). tāpat agri vai vēlu pie tā nonāksi. zub daju...un sanāks kā jebkuram skopajam, kurš samaksā 2x :))
...šito čakari ar aķu lādēšanu, nēsāšanu, nekad nezini cik pietiks, 0.5zs jaudele arī nav nopeitnu ja bik vējš vai straume...ieteiktu ļoti padomāt
Man ir minn kota , pellu stumj labi , tikai jābūt labām akumulātorām , tālu nekur neaizbrauksi bet priekš copes pietiek . Es ar pellu no ložmetējkalna aizbraucu līdz Slokas tiltam un atpakaļ , tad līdz Kalnciema tiltam un atpakaļ velcēdams , tad gan vairs nekā daudz vairs nav aķī iekšā , tik tālu kā ar benzinnieku netiksi un tik ātri arī neiet .
Kādas firmas vai modeļa elektromotoru ieteiktu priekš stiklšķiedras laivas Pella. Cik palasījos populāras ir minn kota, bet interesantas liekas ari fladen. Varbūt kāds var kautko ieteikt iz pieredzes. Paldies!
A69:
Es jau tev stāstu par stiklaplastu. Ar to arī strādāju.Čakars ir liels bet izdarāms.Pareizie instrumenti,kaudze ar smilšpapīriem,respirators(obligāti) un pacietība. Ievēro lai būtu sauss.Nebaidies ,berzē droši līdz audumam.Kad tiksi līdz audumam tad ar 180 smilšpapīru dabū gludu virsmu,kad nokrāsosi - tad turpināsies otrā čakarēšanās kārta.Tā ar jāslīpē lai dabūtu gludu.Sāc ar 300 un beidz ar 1200 ūdenspapīru.Tāpēc bieži atsakos no tādiem remontiem(izņemot savas laivas).Tas ir darbietilpīgs un laikietilpīgs process.Pa to laiku varu 2 laivas no jauna uztaisīt.:)
Man ir stiklplasta, nevis plastikāta laiva, es mēģināju kasīt nost veco krāsu, un līdz stiklplastam vietām viņa vnk nav nokasāma. Laiva ir ap 10 gadus veca, trimarān tipa, krāsota ar kkādu, es pat nezinu kādu, krāsu, bet tā vecā krāsa turējās vēl samērā labi. Man bija doma vecajai krāsai, to pielīpējot un lielumu noberžot pa virsu uzkrāsot tādas pašas krāsas krāsu :)
ja es mēģināšu visur noberzt pilnībā veco krāsu, domāju, ka laivā izberzīšu caurumu :D Jo viņa ir baigi ieēdusies.
Bralitis, paldies par padomu :)
Andzus69.
Jālieto tikai un vienīgi krāsa ar nosaukumu gelcout.To var dabūtpie laivu ražotājiem .Divkomponentu krāsa.Krāsa +cietinātājs. Cietinātājs jāliek pie +18C ne vairāk par 1,5%.Žūšanas laiks - min.12 stundas. Ievēro - pilnībā jānoslīpē vecā krāsa - līdz stiklaplastam JO krāsai kas ir uz tavas laivas ir klāt vasks .Ja nokrāsosi ar citu krāsu -izturēs max 1 gadu un sačakarēsi stiklaplastu. Patrs ražoju stiklaplasta laivas,ragutiņas(precīzi tāpat kā laivas) tāpēc ņem lūdzu vērā šos ieteikumus.
Man ir savs modelis"Cobra" kas ieguvis lielu popularitāti daugavas,Burtnieka u.c copmaņu aprindās (sevišķi patīk tiem kam patīk kājās stāvot copēt).Ražoju Siguldā, individuāli katram copmanim.Drīzumā kad beigšu kamaniņas copei ražot - ķeršos pie laivām.Ja kādam ir interese par manu laivu sludinājumos ir mans tel.(kamaniņas copmaņiem) vai rakstiet tepat uz e mīlu.
Labdien. Gribu pārkrāsot nesen iegādātu stiklplasta motorlaivu. Kāda veida krāsas lietojamas?
Man Daugavas malā ir zeme , kaimiņš savu laivu līdz ūdenim kādus 500 metrus pa pļavu velk pa zemi ar mašīnu , novāca akmeņus un velk jau gadiem ilgi .
Nu ko teiksiet par Reed Line 4000

motora atrašanās vieta labi izdomāta,braucot atpakaļgaitā nesadzen zāļu kušķus,motori paredzēti līdz 5 z/spēki.Izgatavota ar no jauna viegla izturīga materiāla

0.5km un transportēt vajag?Aizved un lai stāv pieslēgta,ja baidies ,tad izroc grāvi no mājām tos 500m.
Labdien! Esmu pusgadu atpakaļ veiksmīgi iegādājies stiklšķiedras laivu pella. Jautājums, kādi varētu būt risinājumi laivas nogādāšanai līdz ūdenim, bez piekabes palīdzības. Svars tai ap kādiem 80kg. Vai kautkas šāds varētu līdzēt
http://www.ss.lv/msg/lv/transport/the-sailing-charter/oars/aggcp.html un kā lai nostiprina riteni priekšpusē? Pie ūdens piebrauktuve būtu normāla un transportēšanas attālums līdz 0,5km. Būtiski lai riteņus un citus atribūtus varu salikt laivā sev līdz. Varbūt ir kāda pieredze idejas! Jau iepriekš paldies.
Par ieteikto motora jaudu- ja tā ir maza, tad nevar teikt, ka laiva nav izturīga.
http://www.bushboats .com/en/lodki-grebnie/murena.html
Tik pat labi var teikt, ka šī laiva arī nav izturīga (skatīt rekomendēto motora jaudu). Ir atšķirība vai laivai ir ielīmēts trancis vai arī piekabināms motora turētājs. 3.5 Zs vēl ir salīdzinoši daudz priekš šāda veida laivas. Protams, ja piekabināsi 40-kilogramīgu dzinēju, tad ātri vien tās motora turētāja vietas atlidos nost.
Visiem švakrāk,tikai latvieši pat to švakrumu nevar uztaisīt!
Tagad krievu laivam ar kvalitate stipri shvakaka ka agrak :( Lime ko dod lidz ielapiem ar nekam neder.. runaju konkreti par omegu. Lirai vispar shuves nak vala pat veikala ar pirkstu pieskaroties..
Vispār mani tā laiva interesē , jā var , lūdzu ieliec pārējos datus par to laivu , man ir platmasas laiva TERHI - 385 , laba laiva , bet jā gribi braukt viens uz copi , tad ir problēmas , viens viņu pacelt nevar , tapēc ir doma nopirkt arī ko vieglāku , vēlāms ko stipru un izturīgu , tādu ka mana alumīnija ziemas kaste , stipra un neiznīcināma , jau 25 gadi , jā teiktu ka šodien nopirku , ticētu visi , tāda viņa man izskatās , it kā būtu tiko no veikala . Mācēja kādreiz ražot labas lietas .
Ko tur spriest par laivām,ja auto ražotāji atsauc miljoniem mašīnu kāda defekta dēļ.Visu laiku ražojuši un nepamana,a tavam pūslim to pielīmējuši ar citu līmi,vai vēl kas savādāk izdarīts.Ja nopirks katrs izturīgu mantu,tad jāpārtrauc ražot.Tāpat kā ieroči jāliek lietā-jākaro,kaudzē krāmēt jau nav peļņas!
Piedod ,negribēju aizvainot,bet pieļaujamie zs laikam jau uz izturību norāda un galu galā šogad Latvijā ķīniešu auto ar būs nopērkams.Un ja tā laiva ir kaimiņzemes ražojums,tad tikai militāriem mērķiem ražota produkcija ir izturīga,bet prasta.Tici vai ne bet man tūrists laivai airu vieta atlīmējās pirmā gadā,tai pat laikā suns ar nagiem un 40.0kg nevar gumiju pārplēst.