Konstrukcijā nekādu izmaiņu. Vienīgi reversa mehānisms, svars, gultņu skaits
BrunoL, 10.marts 2021, 17:14
nu ne gluži. velosipēda pamata konstrukcijā arī nav izmaiņas gadus 100 vismaz, bet nez vai vecātēva superizturīgais Ulmaņlaika veļļuks pašlaik liekas foršs. Nu tas, protams, pārspīlēts salīdzinājums :)
jā, protams, ģenerāli spoļu shēmas nav mainījušās, bet nianšu ir daudz...
pirmkārt, materiālu izmaiņas, kas nozīmē svara samazinājumu. tad apstrādes tehnoloģijas un aparatūras izmaiņas - to, ko pašlaik taisa dators uz CNC pirms 10+ gadiem tupa tehniski nevarēja tik precīzi uztaisīt, nebija ne aparatūras, ne programmatūras. Nu optimizē pa mazam arī sīkumus, tipa sazobes formu utml. Hermetizācija ar magnētisko eļļu Magseal (tas gan nav mega jaunums, tehnoloģiju paņemā no 70to NASA raķešu degvielas sistēmas). Tie paši bremžu karbona škiedras diski un konstrukcija, kas ļauj tos 10+ kg drag turēt, regulācijas precizitāte.
Pats jaunākais, kas pašlaik ir no DAIWA puses un, kas arī pakāpeniski nāks uz budžeta pusi ir Monocoque, korpusa monobloka konstrukcija - bez tā, ka saļidzinot ar divdaļīgu korpusu mazāk šuvju, galvenais ir tas, ka tur tiešām līdz mikronam precīzi 360 grādos var mehānsimu iespiest/iecentrēt, attiecīgi gaita un vibrācijas. Nu kaudze ar it kā sīkumiem salasās.
Tas par DAIWA, par SHIMANO sliktāk pārzinu, bet domāju, ka tur arī līdzīga virzība. Nu a šie divi ražotāji reāli ir vienīgie kas iegulda inovācijās, pārējie vaiŗak vai mazāk veiksmīgi adaptē idejas. Runa par spininga spolēm, multi cits stāsts.
A RYOBI apzināti ir izvēlējies konservatīvu taktiku - taisījām "gludekļus" un taisam, ņe umņičajem :) Tur redzi ir RYOBI specifika, šiz zīmols nav spoļu vai citu lietu ražotājs klasiskā izpratnē, tas drīzāk ir salīdzināms ar japāņu "DEPO" analogu. Viņi taisa Ķīnā un citur mantas sev, visādas i instrumentus i makšķerlietas i vēl viskautko un tām pašām rupnīcām dod tiesības zem sava brenda ražot da jebko preikš citiem pasūtītājiem, tikai ar nosacījumu, ka viss tiek saskaņots un atbilst viņu Japānas kvalitātes standartiem, kontroles procedūrām utt. (gan budžeta klases, bet Japānas budžeta klases). Attiecīgi sanāk, ka RYOBI nevis izdomā produktus, bet klienti tos pasūta zem savām vajadzībām.
Nē, nu nenoliedzami, mārketings arī ir, kur ta bez viņa :)