kāds ir optimālais ātrums priekš velces?
motors Evinrude 6hp, lēnākais ko varu dabūt ir 4-5km/h pēc waze. Liekas nedaudz pa ātru. Vai norm?
Nopirkšu gumijas laivu, lietotu ar tranci un cieto grīdu līdz 400 eiro.
Sveicināti, Cienītie!
Nesen nopirku lietotu gumijas laivu ar visu piekabi un jaunu motoru. Esmu septītajās debesīs. :)
Ok, laivai bija jālabo dibens un vēl jo projām ir sūces, kuras cenšos novērst un piekabe ir no padomju laikiem, bet visādi citādi ir labi, ar piepūšamo jau nogrimt nevar īsti. :D Hehe.
Jautājums- nopirku līmējamos reliņus (tos uz kuriem sēdeklis bāžās, jo man tai laivai ir tikai ļoti īsā posmā,), kā jūs viņus vislabāk pielīmējat? Jo tur distance laikam svarīga ļoti.... Jūs kaut kāda viena biezuma brusas x2 nobiezumojat un tad saspiežot kopā piespiežat to reliņu? Bildē tas zaļais ir tas, kuru nopirku, man vajag viņu pielīmēt... Kādas ir labākās metodes, kā viņu pielīmēt vienādi?
[img]
https://ibb.co/6RGMWJN
kkas [17.09.21]: Tādam 10+ gadu motoram es štekerus bez liekas vajadzības neraustītu. Štekeru blīves zaudējušas elastību, raujot un liekot atpakaļ pastāv risks ka vairs nenoblīvesies tik labi.
Tas gan, iepūst pa galiem un darīts. Tas šķidrums arī patīra, ja zaļais ir ,jau iemeties.
Tādam 10+ gadu motoram es štekerus bez liekas vajadzības neraustītu. Štekeru blīves zaudējušas elastību, raujot un liekot atpakaļ pastāv risks ka vairs nenoblīvesies tik labi.
RaimisD [17.09.21]: Tas tā preventīvi, lai zaļais neiemetās. Un pat ne katru sezonu
Autiņam piemēram pat neštekerēju vaļā, jo ne visur to var darīt. Vienkārši sapūšu pa galiem, lai atgrūž ūdeni.
Janis96 [16.09.21]: Vai varat apskaidrot kāda objektīva faktora dēļ ir jārauj vaļā elektronikas savienojumi un jāpūš tajos kaut kas?
Tas tā preventīvi, lai zaļais neiemetās. Un pat ne katru sezonu
Es arī šīs te "standarta procedūras" neuztveru kā bez ierunu obligāto programmu.
Vai varat apskaidrot kāda objektīva faktora dēļ ir jārauj vaļā elektronikas savienojumi un jāpūš tajos kaut kas?
RaimisD [16.09.21]: Sapūšu vītnes un vadu štekerus ar vienu superīgu aerasolu (iemetīšu bildi vēlāk, der gan autiņam pie motora mazgāšanām, gan dārza lampu klemēm)

Tie ir sadarbības partneri, bet tā nav tāda reklāma. Es gan neriskētu sapūstu, ieslēgtu urbeni mest ūdenī :)
RaimisD [16.09.21]: Tieši tā ZebensArnis. Bet cilvēks prasīja, kā pārbaudīt vai nav ūdens palicis motorā, nevis, kā ieziemot motoru.
Arni Sorry, kļūdījos Tavā nikā, vai uzvārdā.
Ja pacēlām ieziemošanas tēmu. Es neapgalvoju, ka rīkojos pareizi, bet tomēr. Es nepieeju tai lietai tik skrupulozi.
Pilno apkopi ar visu mezglu smērēšanu ,eļļas maiņu veicu pavasarī. Uz ziemu parasti.
Jau iepriekš minēto ūdens noliešanu, ja to tā var saukt.
Izdarbinu tukšu degvielas sistēmu.
Sapūšu vītnes un vadu štekerus ar vienu superīgu aerasolu (iemetīšu bildi vēlāk, der gan autiņam pie motora mazgāšanām, gan dārza lampu klemēm)
Un viss.
Tad, lai neiesēstos gredzeni, ziemā, reizi mēnesī izdarbinu motorīti.
Tieši tā ZebensArnis. Bet cilvēks prasīja, kā pārbaudīt vai nav ūdens palicis motorā, nevis, kā ieziemot motoru.
Vispār jau motoram ir ieziemošanas procedura kuru vajadzētu ievērot.
Jo pat eļļa karterī / reduktorā, bez redzamas emulsijas satur zināmu ūdens daudzumu, kas ļoti brīnumainā veidā veido koroziju.
Obligāti ir jānomaina eļļa motorā un reduktorā pirms ilgstošas glabāšanas.
Jāiekonservē degvielas sistēma.
Ir jāsašpricē piekare.
Jāsapūš visi elektrosavienojumi.
Jānoķem dzenskrūve, jāpārbaudza blivslēgs.
Jāsapūš cilindros eļļa
Un galu galā jāsakopj viss dzinējs, tā lai pavasarī var braukt nevis remontēt to.
Headhunter [16.09.21]: Kaut kā tā to pārbaudi arī stādījos priekšā....
Zini vēl ir variants 100% verņaks ,
noskrūvēt vāciņu , izņemt termostatu un tad izpūst :))
Izskrūvē ūdens skrūvi izpūt. Pāris reizes pacel motora kāju horizontāli viss ūdens iztecēs. Sūknis bez atpakaļgaitas vārsta, kontrolatvere, ūdens cirkulācijas atvere gan pa kaut kurieni iztecēs.\
Kaut kā tā to pārbaudi arī stādījos priekšā....
Jā, un Yamaha priekš tiem, kam paranoja uztaisīja motorā lodziņu, lai var paskatīties vai toč tur nav ūdens :)
Īsti tādu pārbaudīšanas metodi nestādos priekšā :(
Paskrūvē vaļā kājā eļļas noliešanas skrūvi, ja netek ārā emulsija vai ūdens tad tur ir ok. Izskrūvē ūdens skrūvi izpūt. Pāris reizes pacel motora kāju horizontāli viss ūdens iztecēs. Sūknis bez atpakaļgaitas vārsta, kontrolatvere, ūdens cirkulācijas atvere gan pa kaut kurieni iztecēs.
Es sapratu, ka jautājums ir - vai jāpārbauda. Varbūt nesapratu pareizi?
Headhunter [16.09.21]: Kā un vai ir nepieciešams glabājot, motoru pa ziemu mīnusos, parbaudīt motorā vai nav palicis ūdens. Tohatsu 30hp 4taktu!
raimob, 16.septembris 2021, 07:01
Protams, citādi ledus saplēsīs kāju.
Domā, ja gadījumā ūdens ir pašā reduktorā, vai sūknī ?
Uzskati ,ka pēc izpūšanas caur skrūves atveri tas vēl tur var palikt ?
Kā un vai ir nepieciešams glabājot, motoru pa ziemu mīnusos, parbaudīt motorā vai nav palicis ūdens. Tohatsu 30hp 4taktu!
raimob, 16.septembris 2021, 07:01
Protams, citādi ledus saplēsīs kāju.