Bet droši vari savu interpretāciju stāstīt jebkuram policistam/robežsargam utt., būs interesanti uzzināt kā tas beigsies.
zaraza, 26.aprīlis 2022, 11:58[/quote]
Tieši tā.
Nav atsevišķu Noteikumu ezeram,jūrai vai upei.
Par dīķi aizmirsu,D
A vot, ja laiva reģistrēta kā airu laiva, kam predefinēti nedrīkst būt vaiŗak par 5HP, tad pieļauju, ka uzliekot lielāku motoru dabū pa pilnu programmu, no 1000 līdz 2000EUR pēc likuma punkta... "Par tādu reģistrācijai pakļautu atpūtas kuģu ekspluatāciju, kuri nav reģistrēti noteiktā kārtībā, piemēro naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam vai personai, kura ekspluatē atpūtas kuģi, no simt līdz divsimt naudas soda vienībām"
Ja airu laivai uzlikts motors virs 5HP tā vairs juridiski nav airu laiva, attiecīgi nav reģistrēta noteiktā kārtībā...
Nu un , ja vēl tiesību nav, tad + no 100 līdz 250 un iepējams liegums līdz 2 gadiem tiesības iegūt...
zaraza, 24.aprīlis 2022, 22:47
Tas būs JŪRĀ, jo tas ir rakstīts ''Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā''. Ezers nav jūra :)
klops_G, 26.aprīlis 2022, 08:56
Termins "jūrlietas" ietver sevī jebkuru ūdeņu satiksmi, gan iekšējo, gan jūras...
Un likuma 2. panta 3. punktā konkŗeti uzrakstīts:
"Valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" reģistrā reģistrētajiem kuģošanas līdzekļiem piemēro šā likuma 26. panta ceturto daļu, 42., 43., 48.1 pantu un IX nodaļu."
Bet droši vari savu interpretāciju stāstīt jebkuram policistam/robežsargam utt., būs interesanti uzzināt kā tas beigsies.
Kāds nezin, kur var sakarīgi igauņu noteikumus palasīt... Cik lielu motoru tur drīkst kabināt uz LV reģistrētas airu laivas 3,6m garumā.
A vot, ja laiva reģistrēta kā airu laiva, kam predefinēti nedrīkst būt vaiŗak par 5HP, tad pieļauju, ka uzliekot lielāku motoru dabū pa pilnu programmu, no 1000 līdz 2000EUR pēc likuma punkta... "Par tādu reģistrācijai pakļautu atpūtas kuģu ekspluatāciju, kuri nav reģistrēti noteiktā kārtībā, piemēro naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam vai personai, kura ekspluatē atpūtas kuģi, no simt līdz divsimt naudas soda vienībām"
Ja airu laivai uzlikts motors virs 5HP tā vairs juridiski nav airu laiva, attiecīgi nav reģistrēta noteiktā kārtībā...
Nu un , ja vēl tiesību nav, tad + no 100 līdz 250 un iepējams liegums līdz 2 gadiem tiesības iegūt...
zaraza, 24.aprīlis 2022, 22:47
Tas būs JŪRĀ, jo tas ir rakstīts ''Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā''. Ezers nav jūra :)
intel7 [25.04.22]: martinsgrinb [18:14]: Paldies par komentāru, zaraza! Būs vien jāiet zelta vidusceļš, izmantošu nelieliem ezeriem, upēm. Taču vēlētos stabilu, ar finiera vai koka grīdu, nu teiksim tā 240- 280 izmēros! Motoru pagaidām nedomāju, bet ja arī sadomās, redzēju variantus ar tranciem! Uzklausītu citu viedokļus, piedāvājumus, priekšlikumus!
PS: 1.maijs tepat, bet izskatās, ka laiva vēl nebūs. Bet nu redzēs!Laicīgi gan attapies :DD
Būs vien jābrauc uz depo :DD
Jap, iepriekš pasūtīju vienu 1,5 nedēļu atpakaļ, noliktavā nebija, teica būs jāgaida vēl 2 nedēļas, tāpēc atteicu. Labi vien, ka tā, laiks būs kārtīgi vēlreiz pārdomāt ko un kā.
martinsgrinb [25.04.22]: PS: 1.maijs tepat, bet izskatās, ka laiva vēl nebūs. Bet nu redzēs!
Nesteidzies ar laivas iegādi. Nevajag strēbt karstu. Pirmajā ieiesi ar nominieci. Vēlāk pačekosi infu, atsauksmes un tad. Galu galā nemaksā pāris alu :)
Es jau esmu papircis laivas tā uz ātro. Tipa, opaaacā, akcija, vienreizējs piedāvājums ! Jāņem.
Ir pāris tādi pūšļi, kas startā bija domāti copei, tagad labākajā gadījumā noder pa Gauju laižoties, ko aiz plosta piesiet, kur mantas salikt.
martinsgrinb [25.04.22]: Paldies par komentāru, zaraza! Būs vien jāiet zelta vidusceļš, izmantošu nelieliem ezeriem, upēm. Taču vēlētos stabilu, ar finiera vai koka grīdu, nu teiksim tā 240- 280 izmēros! Motoru pagaidām nedomāju, bet ja arī sadomās, redzēju variantus ar tranciem! Uzklausītu citu viedokļus, piedāvājumus, priekšlikumus!
PS: 1.maijs tepat, bet izskatās, ka laiva vēl nebūs. Bet nu redzēs!
Laicīgi gan attapies :DD
Būs vien jābrauc uz depo :DD
Paldies par komentāru, zaraza! Būs vien jāiet zelta vidusceļš, izmantošu nelieliem ezeriem, upēm. Taču vēlētos stabilu, ar finiera vai koka grīdu, nu teiksim tā 240- 280 izmēros! Motoru pagaidām nedomāju, bet ja arī sadomās, redzēju variantus ar tranciem! Uzklausītu citu viedokļus, piedāvājumus, priekšlikumus!
PS: 1.maijs tepat, bet izskatās, ka laiva vēl nebūs. Bet nu redzēs!
Varbūt kādam stāv kāda lieka gumijas laiva, pūslis, ko neizmanto un krāj tik putekļus? Interesē 2viettiga 240+, būtu labi ar cieto grīdu! Pārsvarā copeju viens! Neesmu nekāds specuks, varbūt kāds varētu ieteikt kaut ko, lai varētu normāli no tādas spiningot stāvot kājās, pietiks arī ja viens cilvēks var ērti copet no tādas, pārējā vieta kaut mantām paliktu. Skatījos dažādus variantus: Kolibri, Storm, Aqua Master utt. Nav pieredzes saistībā ar nevienu. Jūsu viedokļi un piedāvājumi?!
martinsgrinb, 25.aprīlis 2022, 10:27
nu šajā klasē visi pūšļi ir vienādi draņķīgi, bet nu savu funkciju jau pilda :D Tev vairāk jāskatās no tāda viedokļa, kur tu taisies glabāt, kā taisies pārvadāt un kā vienatnē vari tikt
galā... Respektīvi svars, izmēri utml.
Tā brīžim tik liekas, ko ta man, spēcīgam puikam tur kādi štrunta 50-60kg un i salikšu i jaukšu katru reizi no 0, cilāšu un nēsāšu... Prakse rāda, ka tas sekss ātri izbesī :)
Tāpēc, zemāk ierakstā minēto savu 4m Bush pat pa velti i neiesaku, bez piekabes fig ar viņu normāli operēt var.
Ir pieejama storm. modelis STM-330, pelēkā krāsa. jāsalāpa caurums. mazlietota. 300EUR
Varbūt kādam stāv kāda lieka gumijas laiva, pūslis, ko neizmanto un krāj tik putekļus? Interesē 2viettiga 240+, būtu labi ar cieto grīdu! Pārsvarā copeju viens! Neesmu nekāds specuks, varbūt kāds varētu ieteikt kaut ko, lai varētu normāli no tādas spiningot stāvot kājās, pietiks arī ja viens cilvēks var ērti copet no tādas, pārējā vieta kaut mantām paliktu. Skatījos dažādus variantus: Kolibri, Storm, Aqua Master utt. Nav pieredzes saistībā ar nevienu. Jūsu viedokļi un piedāvājumi?!
Ir normāla gumijas laiva 4,6garuma pirkuma čeka vairs nav pierigistret līdz ar to ir nereāli, Laiva vēl ūdeni nav redzējuši uz Laivas plāksne atrodas ar numuru ar maksimālo motoru ko var kabināt,,, cssd saka ja Tev nav papīru par laivu tad ej,,,
Batlers, 25.aprīlis 2022, 08:50
Varianti ir vienmēr:
- Visdrizāk var reģistrē kā pašbūvētu, tad gan 5 gadi nevarēs atsavināt... Lai gan 100% nezinu vai pūslim tas iet cauri, cietajām laivām nav problēmu.
- Mēģināt sarunāt ar kādu no LV laivu ražotājiem, lai uztaisa dokumentus. Tas gan droši vien nebūs par smukām acīm.
- slīpais variants ar fiktīvu līgumu, ka pirkts kāda EU valstī, kur laivas nav jāreģistrē
zaraza, 25.aprīlis 2022, 09:33
Ir 4 variants :) Man kā reizi mētājas remontējams Bush 4m ar visiem papīriem, uz šiltes līdz 40HP. Nav ne vajdzības, ne vēlmes vest viņu kārtībā. Cena 200EUR. Nopērc, pārliec šilti uz savu un brauc svilpodams, a veco gan jau kādam i esošā stāvoklī bez papīriem pa sotaku var notirgot, man vienkārši toč nav laika iespringt tirgojoties un ne sotaks, ne divi šai dzīvē pašlaik nekur neko nemainītu...
Ir normāla gumijas laiva 4,6garuma pirkuma čeka vairs nav pierigistret līdz ar to ir nereāli, Laiva vēl ūdeni nav redzējuši uz Laivas plāksne atrodas ar numuru ar maksimālo motoru ko var kabināt,,, cssd saka ja Tev nav papīru par laivu tad ej,,,
Batlers, 25.aprīlis 2022, 08:50
Varianti ir vienmēr:
- Visdrizāk var reģistrē kā pašbūvētu, tad gan 5 gadi nevarēs atsavināt... Lai gan 100% nezinu vai pūslim tas iet cauri, cietajām laivām nav problēmu.
- Mēģināt sarunāt ar kādu no LV laivu ražotājiem, lai uztaisa dokumentus. Tas gan droši vien nebūs par smukām acīm.
- slīpais variants ar fiktīvu līgumu, ka pirkts kāda EU valstī, kur laivas nav jāreģistrē
Batlers [25.04.22]: Ir normāla gumijas laiva 4,6garuma pirkuma čeka vairs nav pierigistret līdz ar to ir nereāli, Laiva vēl ūdeni nav redzējuši uz Laivas plāksne atrodas ar numuru ar maksimālo motoru ko var kabināt,,, cssd saka ja Tev nav papīru par laivu tad ej,,,
Tev ir vismaz 3 varianti, un tas nav maz.
Ir normāla gumijas laiva 4,6garuma pirkuma čeka vairs nav pierigistret līdz ar to ir nereāli, Laiva vēl ūdeni nav redzējuši uz Laivas plāksne atrodas ar numuru ar maksimālo motoru ko var kabināt,,, cssd saka ja Tev nav papīru par laivu tad ej,,,
Pēdējais laiks riteņiem ķerties klāt, lai visi būtu ar numurzīmēm, kā padomju laikā, bet tad bija tikai viena aizmugurē pie beņķa, Tagat būtu vēlama arī otra, obligāti jāievieš nodoklis par pārvietošanos gada, tehniskā apskate obligāta, jo daudziem riepas protektors un bremzes neatbilst prasībām un obligāti jābūt līdz vadītāja apliecībai, apdrošināšanai, med, komisijas atļaujai,,, Par tiem gumijas pūšļiem Latvijā stulbums airu laiva, motor laiva nu nav tas pirkuma čeks pie numuriem netiksi, braukt nedrīksti kau ar saviem airiem un kam tas numurs vispār vajadzīgs, to visu procesu vajadzētu atvieglot,,,
Batlers, 25.aprīlis 2022, 08:17
nu mums pagaidām grēks ņaudēt, tik liberālus noteikumus laivām vēl pameklēt pasaulē... A laiva ta reāli ir paaugstinātas bīstamības objekts, gluži tāpat kā auto...
- Noliec smieklīgu testu un dabū tiesības, ka vari braukt ar laivu līdz 12m (vienu brīdi pat 24m bija, man tādas). Ja godīgi, man bail iedomāties, ja reāli es ar tādu 24m "kreiseri" braukt izdomātu...
- nav tehniskās apskates (piemēram LT ir)
runājot par numuriem, nu tak kaut kā to īpašnieku/lietotāju un tā īpašuma tiesības ir nepieciešams identificēt, gadījumiem, kad laiva nozagta, vai tiek pārdota, vai arī ar to pārkāpts likums vai nodarīts kādam kaitējums.
Pēdējais laiks riteņiem ķerties klāt, lai visi būtu ar numurzīmēm, kā padomju laikā, bet tad bija tikai viena aizmugurē pie beņķa, Tagat būtu vēlama arī otra, obligāti jāievieš nodoklis par pārvietošanos gada, tehniskā apskate obligāta, jo daudziem riepas protektors un bremzes neatbilst prasībām un obligāti jābūt līdz vadītāja apliecībai, apdrošināšanai, med, komisijas atļaujai,,, Par tiem gumijas pūšļiem Latvijā stulbums airu laiva, motor laiva nu nav tas pirkuma čeks pie numuriem netiksi, braukt nedrīksti kau ar saviem airiem un kam tas numurs vispār vajadzīgs, to visu procesu vajadzētu atvieglot,,,,
Atšķirība starp 2t un 4t? Lielāks patēriņš? Skaļāks? Vibrācijas?
klops_G, 22.aprīlis 2022, 18:47
2T mīnusi:
- lielāks patēriņš un kopējās izmaksas degviela+eļļa (eļļa arī nav lēta)
- skaļāks
- pats fakts, ka jājauc eļla ar degvielu, liekas, ka štrunts, bet praksē paliels čakars
2T plusi
- vieglāks salīdzinot ar 4T
- jaudīgāks "uzrāviens" (ne gala zirgi bet tieši griezes moments)
- var pārvadāt jebkurā stāvoklī
- primitīvāka konstrukcija, attiecīgi vieglāk apkopjams/remontējams, bet nu šis punkts tāds nosacīts un vairāk attiecas uz cilvēkiem, kas ar tehniku un motoriem uz "tu"
- lētāka motora tirgus cena
Pa lielam, manā ieskatām ja ir iespēja, tad jāņem 4T, 2T tas ir variants, ja baigi naudiņa spiež.
Ok, te būs precizējums. Laiva busters kuram uz plāksnes max 35hp. Ir variants pieāķēt 40hp dzinēju. Viss protams reģistrēts, un tiesības ir. Tāka 35hp kā sugas mūsdienās nav, tad ar jau liekas ka baigais grēks nebūtu.
Ezs87, 25.aprīlis 2022, 00:03
nu pie tāda varianta nekādas problēmas neredzu... nekur tehniskajā pasē šādu parametru nenorāda, lai kāds līstu pētīt šilti, tur nu jābūt kaut kādam īpašam gadījumam, kad ments nokaitināts un jāpiekasās par katru cenu :D Mīļā miera labad šilti var noņemt pavisam, nekur likumos nav prasīts lai tāda būtu. Ir numurs, kas uzkrāsots uz laivas, tas arī norādīts dokumentos un ļauj to identificēt pēc LV likumiem. Nu un idejiski jābūt numuram kaut kur iesistam korpusā...
Ok, te būs precizējums. Laiva busters kuram uz plāksnes max 35hp. Ir variants pieāķēt 40hp dzinēju. Viss protams reģistrēts, un tiesības ir. Tāka 35hp kā sugas mūsdienās nav, tad ar jau liekas ka baigais grēks nebūtu.