Varbūt kādam ir komentārs par šo:
Jauns akumulators EXIDE DUAL Marine 12V 142 Ah
https://eholotes.eu/lv/akumulatori-elektromotoriem/multifit-akumulators-exide-dual-marine-12v-142-ah/
Akumulatora lādētājs VICTRON Blue Smart IP67 12V/25A
https://www.eboat.lv/lv/laivu-motori/ladetaji/victron/akumulatora-ladetajs-victron-blue-smart-ip67-12-25-si-size-99x219x65
Pie akumulatora pieslēgts 12 collu panoptix LVS34 + 54 devējs. Vakar no 14.30-18.30 copējot sākās network error, 1x jau bija, bet tad vasarā no 7.00-20.00 copējot, kas liekas ok, ka izlādējās, bet kāpēc 5h laikā izlādējās ? Ja līdz tam viss strādā ok, tad jau nevajadzētu būt klemmēm pie vainas vai saslēgumam (saslēdzu kā mācēju, varbūt nepieciešami spec vadi vai klemmes?)
Vai 142 ah varētu būt par īsu un nepieciešams litijnieks ? Cik būtu ok litijniekam ?
Vai ir kāds ieteikums, kur var aizvest, lai izveido pro slēgumu ?
Un vai lādējot ir spec prasības ? Es pēc copes pielieku pie strāvas, sagaidu zaļo un dzelteno lampu, kad spīd reizē un rauju ārā. Pēc vakardienas copes, pieliku pie lādētāja un pēc stundas jau rādīja, ka ir uzlādējies, kas liekas aizdomīgi.
Bet vislabāk ir uzglabāt ietītu folijā, pieskaņojot savai cepurītei.
Litija akumulatoru NEDRĪKST ilgstoši glabāt pilnībā uzlādētu. Var uzlādēt līdz ~75%, un tad dienu pirms copes pielādēt līdz galam.
Vai tiešām tā ir, ka nedrīkst lādēt līdz 100%. Drīz būs ledus, ko tad, atstāt pustukšu līdz pavasarim? Gribētu lasīt eksperta - elektriķa komentāru! Pats nesaredzu iemeslu kāpēc ne 100%?
basks, 18.septembris 2023, 14:51
Man jau liekas, ka tas kārtējais klejojošais mīts. Litija akumulatorus liela daļa lieto jau padsmit gadus, visu laiku lādē pilnu un viss ir štokos. Tad ir jāprecizē, par kuriem litija aķiem iet runa. Agrāk bija tikai litija jonu, pašlaik aktīvi tirgū ienāk tā saucamie litija dzelzs fosfāta aķi. Gluži viens un tas pats tas nav, bet abos ir litija joni... Tagad pieejami tik "gudri" lādētāji, ka tev baigi galva nav jāsāpina par lādēšanas ciklu.
MT9, 18.septembris 2023, 16:49
viņus nekad nelādē lidz 100% un neizlādē lidz 0%,vairs neatceros,bet 100% uz displeja bij 80-90%,un 0% uz displeja,bij kaut kādi 60%reālie(bet šo es precīzi neatceros)Tā ka tas reālais darba diapazons nav nemaz tik liels no faktiskās ietilpības,un taja diapazonā vislēnāk degradējas litija elementi
MT9 [18.09.23]: Litija akumulatoru NEDRĪKST ilgstoši glabāt pilnībā uzlādētu. Var uzlādēt līdz ~75%, un tad dienu pirms copes pielādēt līdz galam.
Vai tiešām tā ir, ka nedrīkst lādēt līdz 100%. Drīz būs ledus, ko tad, atstāt pustukšu līdz pavasarim? Gribētu lasīt eksperta - elektriķa komentāru! Pats nesaredzu iemeslu kāpēc ne 100%?
basks, 18.septembris 2023, 14:51
Man jau liekas, ka tas kārtējais klejojošais mīts. Litija akumulatorus liela daļa lieto jau padsmit gadus, visu laiku lādē pilnu un viss ir štokos. Tad ir jāprecizē, par kuriem litija aķiem iet runa. Agrāk bija tikai litija jonu, pašlaik aktīvi tirgū ienāk tā saucamie litija dzelzs fosfāta aķi. Gluži viens un tas pats tas nav, bet abos ir litija joni... Tagad pieejami tik "gudri" lādētāji, ka tev baigi galva nav jāsāpina par lādēšanas ciklu.
Nu kā to ņem. Viss ir atkarīgs no vadības. Telefona aķi piemēram nemaz nevar izlādēt tukšu. Tas ka rāda 0 procenti, tas nenozīmē, ka tur vairs nav sprieguma.
Litija akumulatoru NEDRĪKST ilgstoši glabāt pilnībā uzlādētu. Var uzlādēt līdz ~75%, un tad dienu pirms copes pielādēt līdz galam.
Vai tiešām tā ir, ka nedrīkst lādēt līdz 100%. Drīz būs ledus, ko tad, atstāt pustukšu līdz pavasarim? Gribētu lasīt eksperta - elektriķa komentāru! Pats nesaredzu iemeslu kāpēc ne 100%?
basks, 18.septembris 2023, 14:51
Man jau liekas, ka tas kārtējais klejojošais mīts. Litija akumulatorus liela daļa lieto jau padsmit gadus, visu laiku lādē pilnu un viss ir štokos. Tad ir jāprecizē, par kuriem litija aķiem iet runa. Agrāk bija tikai litija jonu, pašlaik aktīvi tirgū ienāk tā saucamie litija dzelzs fosfāta aķi. Gluži viens un tas pats tas nav, bet abos ir litija joni... Tagad pieejami tik "gudri" lādētāji, ka tev baigi galva nav jāsāpina par lādēšanas ciklu.
Litija akumulatoru NEDRĪKST ilgstoši glabāt pilnībā uzlādētu. Var uzlādēt līdz ~75%, un tad dienu pirms copes pielādēt līdz galam.
Vai tiešām tā ir, ka nedrīkst lādēt līdz 100%. Drīz būs ledus, ko tad, atstāt pustukšu līdz pavasarim? Gribētu lasīt eksperta - elektriķa komentāru! Pats nesaredzu iemeslu kāpēc ne 100%?
bums [18.09.23]: Līdz 7A lēnu garu to pirmo jundu iepumpēju pēc tam jau ar 50A lādētāju :)
50A nav tā kā drusku par šerpu?
bums [18.09.23]: Līdz 7A lēnu garu to pirmo jundu iepumpēju pēc tam jau ar 50A lādētāju :)
Kapēc tā vajag ? Man 25 A Victron, sakumā ar jaudu lādē un pēc tam lēnām.
Līdz 7A lēnu garu to pirmo jundu iepumpēju pēc tam jau ar 50A lādētāju :)
bums, 18.septembris 2023, 11:11
Interesanti, man ar 10A lādētāju 100Ah aķi pielādē aptuveni 11-12 stundās.
Ja katru dienu jāmauc copēt!?...mans pustukšs lādejas 3-4h bet nu lādētājs riktīgi silts!!lieku uz klona grīdas lai vēsāk!:)
Līdz 7A lēnu garu to pirmo jundu iepumpēju pēc tam jau ar 50A lādētāju :)
Litfer4 aķis līdz pilnai uzlādei 14,8v pagāja apmēram +- 30 stundas
bums, 18.septembris 2023, 10:22
Ilgi gan. Lādētājs droši vien līdz 5A.
Litfer4 aķis līdz pilnai uzlādei 14,8v pagāja apmēram +- 30 stundas
Pašlaik tā daru, problēmas namanu.
MT9, 16.septembris 2023, 22:31
Neiesaku!
Bet uzmet jaku un apskaties!
Jautājums...pie aķīša ar "krokodiliem" ir ok motoru pievienot??
PiNky, 16.septembris 2023, 21:26
Pašlaik tā daru, problēmas namanu.
Es kādu dienu visu samērīšu par tiem zudumiem un kontaktu silšanu Pat iedomāties nevarat kā zūd španis pie vienkāršas vadu pagarināšanas /ne pa velti Tesla Edisonu iebāza maisā ar maiņstrāvu /:)
Jautājums...pie aķīša ar "krokodiliem" ir ok motoru pievienot??
PiNky, 16.septembris 2023, 21:26
Pie litija, visdrīzākais nē, jo karsīs, jo lētās ķīniešu klemes ir psc.!