Drošinātāju Endura motoram man ieteica uzlikt Lietuvas MinnKota servisā, kad jau otri reizi sūtiju slēdžus. 55lb - 50A...
geex, 11.jūlijs 2024, 19:08
Jā, 55-ciniekam ar 50A drošinātāju pilnīgi jāpietiek, jo ar standarta dzenskrūvi maksimālā jaudā pret vēju patērē ap 42A. Iebraukšana lēpenēs radīs vēl nedaudz lielāku slodzi... Attiecīgi niknākiem motoriem jāizvēlas lielākas amperāžas drošinātājs.
geex [11.jūl]: Drošinātāju Endura motoram man ieteica uzlikt Lietuvas MinnKota servisā, kad jau otri reizi sūtiju slēdžus. 55lb - 50A, jaudīgākiem vajag 60A. Es ar elektrību esmu biš uz jūs, cik sapratu, problēma tieši ar ampēriem, atsevišķās situācijās litijnieks spēj iedot vairāk kā vajag, tas tad arī tos slēdžus svilinot.
Es šajā veltu vainu uz to, ka slēdzis neadekvāts uzkonstruēts. Viņi karst un kūst un tā ir ļoti dzirdēta problēma pat lietojot 'parastos' akumulatorus.
Aktīvā aizsardziba principa var būt no pavisam vienkarša risinājuma, kas skata lai nav pa īsu un lai nav pa karstu līdz tadiem ko ierobežo tikai fantāzija. Elektronika atlauj veidot loģiku, kur nostabilizē voltus, neļauj patvaļīgi skraidīt amperiem, nelauj parak iztēreties akumulatoram un nelauj braukt krastā, ja termosā vēl ir kafija un laivā nav zivju. Šitā sadaļa ir ta kas attīstas visstraujāk un attīstīsies vistalāk.
Drošinātāju Endura motoram man ieteica uzlikt Lietuvas MinnKota servisā, kad jau otri reizi sūtiju slēdžus. 55lb - 50A, jaudīgākiem vajag 60A. Es ar elektrību esmu biš uz jūs, cik sapratu, problēma tieši ar ampēriem, atsevišķās situācijās litijnieks spēj iedot vairāk kā vajag, tas tad arī tos slēdžus svilinot.
Par to kas nodedzina motoru - ampēri vai volti. Tas jau ir kā tajos reklāmas plakātos - ātrums nenogalina - nogalina strauja apstāsanās. Tad kad jūs uz klemmēm uzmetat virsū savus propellerus - jūs izveidojat mikroklimatu kur viss ir lidzsvarā. Volti, ampēri, omi - kārtība, miers un harmonija. Ja propellers iesip zalē, vai pēkšņi nodreb roka un no pirmā ātruma ieliekas 5, vai no 5 apakaļgaitā - tas ir stress un satricinajums. Omi aizlido volti un ampēri nezin kur skriet un meklē vajāko vietu kur aizšaut garām prom no vietas kur kadreiz valdija harmonija. Talāk 2 scenariji - vai nu debiliķi glabj šo pasauli upurējot sevi vai arī kaps visam un follijcepures valdibā.
Patīk elektribas tēma un patīk skatīties ugunī. Ar lielu interesi sekoju sarunai. Īsti nepanāku vai mēģinat izdomāt kā kaut ko nodedzināt vai kā kaut ko nenodedzināt, bet viedoklis ir. Drošinātājs ir suicide elements ķēdē, kas pie pirmās iespējas guļas priekša lodēm. Nevienam to arī nav žēl, jo nav ne ar kādiem īpašiem dotumiem apveltīts - tads 'slaboje zveno'. Ja kaut ko grib nosvilināt, tad tas var visu sačakarēt. Ja negrib - tas var izglābt. Nekadas garantijas tas nedod, jo nav baigi apdāvināts. Tad ir dažāda veida elektroniskas aizsardzibas pret parslodzēm un īssavienojumiem. Nekas baigi gudrs, bet jau bik labāk - tads ir arī Oskara motorā. Ja sapāro drosinatāju vulgaris un davismaz kaut kādu aktivo aizsardzibu - dva ģebila eto sila. Talāk vēl ir visādas raķešzinātnes gudribas ko sapičkat akumulatorā (var arī svina).
Ņemot vērā, ka svilst nost bāzes motori tikai braucot 5 gaņģī, voltāžai nav jābūt pie vainas. Amperāža gan krietni uzlez un ja vēl iemauc zālēs, vispār līkne debesīs.
MT9, 11.jūlijs 2024, 18:12
Nu jā tur ir divi scenāriji:
1. Kad strauji palielina slodzi, tad dēļ ampetrāžas spaika kaut ko nosvilina.
2. Kad ilgi brauc uz 100%, tad vienkārši uzsilst un nosvilst vadi vai slēdzis :)
Ņemot vērā, ka svilst nost bāzes motori tikai braucot 5 gaņģī, voltāžai nav jābūt pie vainas. Amperāža gan krietni uzlez un ja vēl iemauc zālēs, vispār līkne debesīs.
Davis-Di [16m]: Tāpēc tev arī nesvilst nost bez drošinātāja, jo citiem litijniekiem ja ir jaunas šūnas voltāža ir stipri virs 13V un motors bez pārslodzes vienkārši braucot sāk silt.Atsūti skrīnu. Tikai lai nav bilde pēc uzlādes, jo tad man arī ir 14V+. Un voltāža jau nemainās no slodzes, mainās ampēri un svilst tieši slodzē.
MT9, 11.jūlijs 2024, 18:03
Whatsaap aizsūtīju.
Jā pie slodzes mainās ampetrāža, man 60A drošinātājs nav izsists ne reizi.
Bet pie palielinātas voltāžas silst viss, līdz ar to var nodegt slēdzis vai kas cits.
Davis-Di [11.jūl]: Tāpēc tev arī nesvilst nost bez drošinātāja, jo citiem litijniekiem ja ir jaunas šūnas voltāža ir stipri virs 13V un motors bez pārslodzes vienkārši braucot sāk silt.
Atsūti skrīnu. Tikai lai nav bilde pēc uzlādes, jo tad man arī ir 14V+. Un voltāža jau nemainās no slodzes, mainās ampēri un svilst tieši slodzē.
Nu, ja 12,8V ir vairāk, tad jā, man ir vairāk... :) Patiesībā voltāža svineniekam bija tieši tāda pat, vienkārši litijnieks to saglabā, bet svineniekam tā uz copes beigām nedaudz nokrītas.
MT9, 11.jūlijs 2024, 17:34
Tāpēc tev arī nesvilst nost bez drošinātāja, jo citiem litijniekiem ja ir jaunas šūnas voltāža ir stipri virs 13V un motors bez pārslodzes vienkārši braucot sāk silt.
Davis-Di [11.jūl]: Davis-Di [13:55]: Cik tev voltāža aķim?
Vecupeniekos 55lbs svila nost arī.Voltāža kā visiem aķiem, varbūt par amperāžu biji domājis?
MT9, 11.jūlijs 2024, 16:17
Nē tieši par voltāžu. Jo litijniekiem ir vairāk par 12V.
Nu, ja 12,8V ir vairāk, tad jā, man ir vairāk... :) Patiesībā voltāža svineniekam bija tieši tāda pat, vienkārši litijnieks to saglabā, bet svineniekam tā uz copes beigām nedaudz nokrītas.
Davis-Di [13:55]: Cik tev voltāža aķim?
Vecupeniekos 55lbs svila nost arī.Voltāža kā visiem aķiem, varbūt par amperāžu biji domājis?
MT9, 11.jūlijs 2024, 16:17
Nē tieši par voltāžu. Jo litijniekiem ir vairāk par 12V.
Davis-Di [11.jūl]: Cik tev voltāža aķim?
Vecupeniekos 55lbs svila nost arī.
Voltāža kā visiem aķiem, varbūt par amperāžu biji domājis?
Nav jēgas, ja laicīgi izrubī motoru, kad jūti, ka iestrēgst zālēs. Rauju visās zālēs īpaši nežēlojot motoru un viss ok jau vairākus gadus.
addd [11.jūl]: Līdzstrāvas elektriskam dzinējam, praktiski jebkuram, ja enkurs kādu iemeslu dēļ apstājas, tas nozīmē ka dzinējs nonāk īsslēguma režīmā. Tad tikai laika jautājums kas nodegs pirmais slēdzis, vadi vai dzinēja tinumi. Bez drošinātājiem Kungi braukāt piedodiet ir stulbi, it īpaši Jūsu seklajos ezeros.
Manam motoram jābūt iebūvētam drošinātājam, jo bija situācija, kad zālē momentā nosprūda dzenskrūve, motors atslēdzās un vairākas sekundes nedarbojās (kā daudzas elektroierīces, aprīkotas ar drošinātāju, pārkaršanas laikā), tomēr pēc dažām sekundēm atkal sāka strādāt it kā nekas nebūtu noticis. Pēc šī notikuma pagājuši jau pāris gadi.
Līdzstrāvas elektriskam dzinējam, praktiski jebkuram, ja enkurs kādu iemeslu dēļ apstājas, tas nozīmē ka dzinējs nonāk īsslēguma režīmā. Tad tikai laika jautājums kas nodegs pirmais slēdzis, vadi vai dzinēja tinumi. Bez drošinātājiem Kungi braukāt piedodiet ir stulbi, it īpaši Jūsu seklajos ezeros.
Nezinu kā Traxxis, bet Endurai deg nost slēdži. Drošinātājs teorētisks glābiņš. Var jau nelikt, un 99% neliek, bet ja slēdzis nodeg tālākajā punktā, var būt diezgan nepatīkami.
Tepat forumā nesen tika apspriesti automātiskie drošinātāji.
geex, 11.jūlijs 2024, 12:48
Lietoju Minn Kota ENDURA MAX 55, viss štokos bez drošinātāja gan ar svina aķiem, gan ar litija dzelzs fosfāta. Par mazākiem motoriem gan esmu dzirdējis info, ka tie svilst nost braucot maksimālā jaudā ar litijnieku.
MT9, 11.jūlijs 2024, 13:14
Cik tev voltāža aķim?
Vecupeniekos 55lbs svila nost arī.
Nezinu kā Traxxis, bet Endurai deg nost slēdži. Drošinātājs teorētisks glābiņš. Var jau nelikt, un 99% neliek, bet ja slēdzis nodeg tālākajā punktā, var būt diezgan nepatīkami.
Tepat forumā nesen tika apspriesti automātiskie drošinātāji.
geex, 11.jūlijs 2024, 12:48
Lietoju Minn Kota ENDURA MAX 55, viss štokos bez drošinātāja gan ar svina aķiem, gan ar litija dzelzs fosfāta. Par mazākiem motoriem gan esmu dzirdējis info, ka tie svilst nost braucot maksimālā jaudā ar litijnieku.
Nezinu kā Traxxis, bet Endurai deg nost slēdži. Drošinātājs teorētisks glābiņš. Var jau nelikt, un 99% neliek, bet ja slēdzis nodeg tālākajā punktā, var būt diezgan nepatīkami.
Tepat forumā nesen tika apspriesti automātiskie drošinātāji.