atgādināt paroli atcerēties
 
 
Ienāc ar Draugiem.lv profilu

Laivas un to motori

kikizozo 12.jūl

Pie ilgstošas noslodzes un sliktiem kontaktiem var arī aķis izkust :) no interneta
addd 12.jūl
Davis-Di [16m]: Tāpēc tev arī nesvilst nost bez drošinātāja, jo citiem litijniekiem ja ir jaunas šūnas voltāža ir stipri virs 13V un motors bez pārslodzes vienkārši braucot sāk silt.Atsūti skrīnu. Tikai lai nav bilde pēc uzlādes, jo tad man arī ir 14V+. Un voltāža jau nemainās no slodzes, mainās ampēri un svilst tieši slodzē.

MT9, 11.jūlijs 2024, 18:03

Whatsaap aizsūtīju.
Jā pie slodzes mainās ampetrāža, man 60A drošinātājs nav izsists ne reizi.
Bet pie palielinātas voltāžas silst viss, līdz ar to var nodegt slēdzis vai kas cits.

Davis-Di, 11.jūlijs 2024, 18:09


Oma likums I strāva = U spriegums / R pretestība

pieslēdzot elektroiekārtu vienu un to pašu pie dažādiem spriegumiem (R pretestība ir konstants lielums) mainīsies I strāva, tātad mainīsies Jauda.
Pie paaugstināta Jauda palielinās.
Par slēdžiem, uz tiem rakstītais nomināls A ir zem jautājuma zīmes, ražotāji vienkārši noklusē ka pie 100% ilgstošas noslodzes viņi vienkārši izkūst no temperatūras plastmasas korpusi.
Cieņā.
daddy_j 12.jūl
Paldies par atbildēm!
Vēl jautājums par akumulatora vadu.
Ir doma aķīti likt laivas priekšējā rundukā, lai izlīdzinās svars un arī tāpēc, ka pakaļgalā varbūt kādreiz būs benzīna kanna. Un vispār aizmugurejā rundukā pa vidu nāk ūdens nolaišanas truba un tur nav parocigi ielikt aķi....
Jautājums, kādu tur vadu labāk likt? Sanāk kādi 4 metri no priekšējā runduka līdz motoram. Vai šāds būs pietiekams: akumulatora vads 16mm2- 6 AWG, ārējais 8mm?

ziemelis28, 12.jūlijs 2024, 09:48


Ar šitādu vadu pie 50A strāvas sprieguma kritums būs 0.4V (3.3.%). Pie mazākas strāvas attiecīgi mazāk.

Nedomāju ka tas motora darbību baigi ietekmēs. Cita lieta, ka vajag normāli tos vada galus apstrādāt - pielodējot normālu, skrūvējamu klemmi, nevis tupa pietinot...
bums 12.jūl
vēl pazīme ka vados un to savienojumos ir ķibele tie SILST vai pat karst
bums 12.jūl
sori posts 2 reizes ierakstījās
bums 12.jūl
Ar to kabeļu pagarināšanu iesaku padomāt Ne jau velti pasaule no Edisona līdzstrāvas pārgāja uz Teslas maiņstrāvu Personīgi pats esmu amputējis entos pagarionājumus .Atved motoru palicis kūtrs pamērot amperus vados pie akumulātora un pie motora starpība ir redzama Pēc amputācija motors atdzīvojas Man ar vienu Engurnieku sanāca saķeršanās redz motors kūtrs un vairs neskrien un es nevarot sataisīt Atbildēju lai noņem tos vadu kilometrus un motoram nekādu remontu nevajadzēs
bums 12.jūl
Ar to kabeļu pagarināšanu iesaku padomāt Ne jau velti pasaule no Edisona līdzstrāvas pārgāja uz Teslas maiņstrāvu Personīgi pats esmu amputējis entos pagarionājumus .Atved motoru palicis kūtrs pamērot amperus vados pie akumulātora un pie motora starpība ir redzama Pēc amputācija motors atdzīvojas Man ar vienu Engurnieku sanāca saķeršanās redz motors kūtrs un vairs neskrien un es nevarot sataisīt Atbildēju lai noņem tos vadu kilometrus un motoram nekādu remontu nevajadzēs
bums 12.jūl
Baigi interesanti, tu taisies maukt reizē ar benzīna un elektromotoru? Kur, kādu laivu un aķis litijnieks vai nē?

jurciks66, 12.jūlijs 2024, 10:12

Usmā savādāk nemaz nesanāk Ar iekšdedzi aizpukšķini līdz Moricsalas liegumam un tad jau tālāk ar elektromotoru līdz zandartu vietām
bums 12.jūl
addd [Vakar]: Līdzstrāvas elektriskam dzinējam, praktiski jebkuram, ja enkurs kādu iemeslu dēļ apstājas, tas nozīmē ka dzinējs nonāk īsslēguma režīmā. Tad tikai laika jautājums kas nodegs pirmais slēdzis, vadi vai dzinēja tinumi. Bez drošinātājiem Kungi braukāt piedodiet ir stulbi, it īpaši Jūsu seklajos ezeros.Manam motoram jābūt iebūvētam drošinātājam, jo bija situācija, kad zālē momentā nosprūda dzenskrūve, motors atslēdzās un vairākas sekundes nedarbojās (kā daudzas elektroierīces, aprīkotas ar drošinātāju, pārkaršanas laikā), tomēr pēc dažām sekundēm atkal sāka strādāt it kā nekas nebūtu noticis. Pēc šī notikuma pagājuši jau pāris gadi.

MT9, 11.jūlijs 2024, 16:16

Elektroniskajiem slēdžiem iekšā iebūvēta drošība pie motora pārslodzes tas atslēdzās
jurciks66 12.jūl
Baigi interesanti, tu taisies maukt reizē ar benzīna un elektromotoru? Kur, kādu laivu un aķis litijnieks vai nē?
kikizozo 12.jūl
Izlīdzināt ir beztolks. Vecupeniekos laivas brauc ar purnu gaisā :)) aķis jāliek lai nemaisās pa kājām un var laivā normāli copēt
ziemelis28 12.jūl
Paldies par atbildēm!
Vēl jautājums par akumulatora vadu.
Ir doma aķīti likt laivas priekšējā rundukā, lai izlīdzinās svars un arī tāpēc, ka pakaļgalā varbūt kādreiz būs benzīna kanna. Un vispār aizmugurejā rundukā pa vidu nāk ūdens nolaišanas truba un tur nav parocigi ielikt aķi....
Jautājums, kādu tur vadu labāk likt? Sanāk kādi 4 metri no priekšējā runduka līdz motoram. Vai šāds būs pietiekams: akumulatora vads 16mm2- 6 AWG, ārējais 8mm?

https://www.boatshop.lv/lv/laivu-aprikojums/vadi-kabeli-un-vadu-savienojumi/akumulatora-vads-16mm2-x-arejais-8-sarkans-soft
MT9 11.jūl
Drošinātāju Endura motoram man ieteica uzlikt Lietuvas MinnKota servisā, kad jau otri reizi sūtiju slēdžus. 55lb - 50A...

geex, 11.jūlijs 2024, 19:08

Jā, 55-ciniekam ar 50A drošinātāju pilnīgi jāpietiek, jo ar standarta dzenskrūvi maksimālā jaudā pret vēju patērē ap 42A. Iebraukšana lēpenēs radīs vēl nedaudz lielāku slodzi... Attiecīgi niknākiem motoriem jāizvēlas lielākas amperāžas drošinātājs.
Jurik 11.jūl
geex [11.jūl]: Drošinātāju Endura motoram man ieteica uzlikt Lietuvas MinnKota servisā, kad jau otri reizi sūtiju slēdžus. 55lb - 50A, jaudīgākiem vajag 60A. Es ar elektrību esmu biš uz jūs, cik sapratu, problēma tieši ar ampēriem, atsevišķās situācijās litijnieks spēj iedot vairāk kā vajag, tas tad arī tos slēdžus svilinot.
Es šajā veltu vainu uz to, ka slēdzis neadekvāts uzkonstruēts. Viņi karst un kūst un tā ir ļoti dzirdēta problēma pat lietojot 'parastos' akumulatorus.
Jurik 11.jūl
Aktīvā aizsardziba principa var būt no pavisam vienkarša risinājuma, kas skata lai nav pa īsu un lai nav pa karstu līdz tadiem ko ierobežo tikai fantāzija. Elektronika atlauj veidot loģiku, kur nostabilizē voltus, neļauj patvaļīgi skraidīt amperiem, nelauj parak iztēreties akumulatoram un nelauj braukt krastā, ja termosā vēl ir kafija un laivā nav zivju. Šitā sadaļa ir ta kas attīstas visstraujāk un attīstīsies vistalāk.
geex 11.jūl
Drošinātāju Endura motoram man ieteica uzlikt Lietuvas MinnKota servisā, kad jau otri reizi sūtiju slēdžus. 55lb - 50A, jaudīgākiem vajag 60A. Es ar elektrību esmu biš uz jūs, cik sapratu, problēma tieši ar ampēriem, atsevišķās situācijās litijnieks spēj iedot vairāk kā vajag, tas tad arī tos slēdžus svilinot.
Jurik 11.jūl
Par to kas nodedzina motoru - ampēri vai volti. Tas jau ir kā tajos reklāmas plakātos - ātrums nenogalina - nogalina strauja apstāsanās. Tad kad jūs uz klemmēm uzmetat virsū savus propellerus - jūs izveidojat mikroklimatu kur viss ir lidzsvarā. Volti, ampēri, omi - kārtība, miers un harmonija. Ja propellers iesip zalē, vai pēkšņi nodreb roka un no pirmā ātruma ieliekas 5, vai no 5 apakaļgaitā - tas ir stress un satricinajums. Omi aizlido volti un ampēri nezin kur skriet un meklē vajāko vietu kur aizšaut garām prom no vietas kur kadreiz valdija harmonija. Talāk 2 scenariji - vai nu debiliķi glabj šo pasauli upurējot sevi vai arī kaps visam un follijcepures valdibā.
Jurik 11.jūl
Patīk elektribas tēma un patīk skatīties ugunī. Ar lielu interesi sekoju sarunai. Īsti nepanāku vai mēģinat izdomāt kā kaut ko nodedzināt vai kā kaut ko nenodedzināt, bet viedoklis ir. Drošinātājs ir suicide elements ķēdē, kas pie pirmās iespējas guļas priekša lodēm. Nevienam to arī nav žēl, jo nav ne ar kādiem īpašiem dotumiem apveltīts - tads 'slaboje zveno'. Ja kaut ko grib nosvilināt, tad tas var visu sačakarēt. Ja negrib - tas var izglābt. Nekadas garantijas tas nedod, jo nav baigi apdāvināts. Tad ir dažāda veida elektroniskas aizsardzibas pret parslodzēm un īssavienojumiem. Nekas baigi gudrs, bet jau bik labāk - tads ir arī Oskara motorā. Ja sapāro drosinatāju vulgaris un davismaz kaut kādu aktivo aizsardzibu - dva ģebila eto sila. Talāk vēl ir visādas raķešzinātnes gudribas ko sapičkat akumulatorā (var arī svina).
Davis-Di 11.jūl
Ņemot vērā, ka svilst nost bāzes motori tikai braucot 5 gaņģī, voltāžai nav jābūt pie vainas. Amperāža gan krietni uzlez un ja vēl iemauc zālēs, vispār līkne debesīs.

MT9, 11.jūlijs 2024, 18:12


Nu jā tur ir divi scenāriji:
1. Kad strauji palielina slodzi, tad dēļ ampetrāžas spaika kaut ko nosvilina.
2. Kad ilgi brauc uz 100%, tad vienkārši uzsilst un nosvilst vadi vai slēdzis :)
MT9 11.jūl
Ņemot vērā, ka svilst nost bāzes motori tikai braucot 5 gaņģī, voltāžai nav jābūt pie vainas. Amperāža gan krietni uzlez un ja vēl iemauc zālēs, vispār līkne debesīs.

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!

Ja reģistrēsies, arī Tu varēsi piedalīties portāla CopesLietas.lv aktivitātēs!

reģistrēties

skaidrs