Pašam jāaudzē mārrutki un rīkļurāvējs no tiem jātaisa. Gan to ko ēd, gan to ko dzer.
Pat Ņivas, ko par mārrutku naudiņām pirka, jau sen naglās !!
Ilgi gan neesi garām braucis ! :)
Konservenei ( nu kas pāri palicis) uz mūriem bērzi aug,,bet mārrutki, pat tie kas savvaļā iznīkuši.
Sveiki,Valgundē mārrutki vēl aug?Bija laiki,viss pagasts audzēja.
Hotentots [Vakar]: 1) situācijas mainās. Vakar vēl īpašuma X tauvas joslā netika, šodien tiek, jo blakus esošais īpašums Y ir iztīrījis krastu un ierīkojis tur publisku objektu.
2) kā man patīk šie aicinājumi drāzt visus, kas uzdrošinājušies iegādāt kaut ko vairāk, nekā pats domas izteicējs...
Manis minētā rīcība gluži nebūtu tāda kādu mini 2.punktā. Tā būtu pretimnākšana īpašniekiem un sabiedriskā īpašuma (daļa no piekļuves publiskajiem ūdeņiem) iegūšanas ir pietiekami ekskluzīva lieta. Tādēļ arī pamatoti aug īpašuma vērtība un nodevas valstij.
Tad jau Jūrmalas un Mārupes māju īpašnieki arī varētu teikt, ka viņus dr..... . Katrai lietai ir sava vērtība!
1) situācijas mainās. Vakar vēl īpašuma X tauvas joslā netika, šodien tiek, jo blakus esošais īpašums Y ir iztīrījis krastu un ierīkojis tur publisku objektu.
2) kā man patīk šie aicinājumi drāzt visus, kas uzdrošinājušies iegādāt kaut ko vairāk, nekā pats domas izteicējs...
Hotentots [Vakar]: Cope321,
Ja Tu runā par tauvas joslu, tad tā nav mistiska sabiedrībai piederoša zemes strēle. Normālā gadījumā tā pieder tam pašam cilvēkam, kam viss pārējais zeme gabals un tas ir tikai apgrūtinājums - tāpat kā aizsargjosla ceļam, gāzesvadam vai kabelim.
Nav arī šai vietai jābūt kā īpaši pieejamai. Nez kāpēc daļa uzskata, ja reiz tāda tauvas josla ir, tad līdz tai obligāti jānodrošina tikšanas iespēja.
Tauvas josla ir apgrūtinājums, kuram teorētiski jābūt pieejamam dažādiem valsts dienestiem un gājējiem. Vienkāršāk sakot - sabiedrībai. Ja nav pieejas no servitūda ceļa, tad kājāmgājējam tauvas josla nav īsti nepieciešama un dienestus var ielaist īpašnieks. Tādēļ šo apgrūtinājumu var noņemt un, juridiski iekļaujot pilnīgi īpašumā, aplikt ar lielu NĪN ekskluzīvu zemi pie publiskajiem ūdeņiem. Šo sakārtojot valsts varētu pamatoti paņemt lielāku naudu budžetam no zemju ipašniekiem.
Cope321,
Ja Tu runā par tauvas joslu, tad tā nav mistiska sabiedrībai piederoša zemes strēle. Normālā gadījumā tā pieder tam pašam cilvēkam, kam viss pārējais zeme gabals un tas ir tikai apgrūtinājums - tāpat kā aizsargjosla ceļam, gāzesvadam vai kabelim.
Nav arī šai vietai jābūt kā īpaši pieejamai. Nez kāpēc daļa uzskata, ja reiz tāda tauvas josla ir, tad līdz tai obligāti jānodrošina tikšanas iespēja.
Nedomāju,ka malšķernieki būtu priecīgi. Ne jau visi dragā ar kuteriem.Un ir laiks,kad nedrīkst ar laivām. Tomēr lielākā daļa tomēr meditē no krasta. Tā ,ka diez vai tā ir labākā ideja.
basks [27.jan]: Ha-Ha! - Visiem aktīvajiem makškernieku tiesību aizstāvjiem retorika strauji mainītos uz otru galējību, ja tie paši iegādātos zemi ūdeņu krastos. Ko arī visiem novēlu! Tikai diemžēl visiem nepietiks..
Man pret salīdzinoši mistisko tauvas joslu ir pat diezgan vienaldzīga attieksme, tādēļ arī saku, ka pie esošās situācijas to var atdot īpašniekiem.
Par tauvas joslu vispār būtu vērts runāt, ja zemju īpašniekiem noņemtu vēsturisko servitūda ceļu (tas piederētu valstij jeb pašvaldībai) un liktu pašiem izbūvēt ceļus uz savām mājām. Principā tas bija jāizdara no 1991.gada.
Šobrīd ir runa par kaut kādu sabiedrībai piederošu zemes strēli, kuru pat teorētiski ir grūti pareizi uzmērīt un tā sabiedrībai bieži ir grūti pieejama vai pat nepieejama.
Vienīgais racionālais risinājums. Ja cilvēks nopērk zemi pie publiskajiem ūdeņiem, tad valsts palielina ekskluzīvas zemes kadastrālo vērtību (atdodot arī tauvas joslu īpašumā) un uzliek pilnu NĪN likmi 1,5% gan zemei, gan būvēm. Valsts dabū naudu un īpašnieks apsaimnieko krastu pēc savām vajadzībām. Visi apmierināti!
Ha-Ha! - Visiem aktīvajiem makškernieku tiesību aizstāvjiem retorika strauji mainītos uz otru galējību, ja tie paši iegādātos zemi ūdeņu krastos. Ko arī visiem novēlu! Tikai diemžēl visiem nepietiks..
basks, 27.janvāris 2025, 15:31
da labi, upēm ir 2 krasti, ezeriem pat vairāk un dažos pat ir salas!! :) visiem gribētājiem pietiks... ar jūras malu gan ša tā...
Ha-Ha! - Visiem aktīvajiem makškernieku tiesību aizstāvjiem retorika strauji mainītos uz otru galējību, ja tie paši iegādātos zemi ūdeņu krastos. Ko arī visiem novēlu! Tikai diemžēl visiem nepietiks..
Iekāp ūdenī kaut 10 cm, tad toč neviens nevar piepisties
Bjorgvins [25.jan]: Viss ir ļoti jauki.Tie noteikumi ir galīgs murgs. Noteikumi Nr 800 - Makšķernieks var izmantot TJ. Un viss.Un atsauce uz Zvejniecības likumu 9. pants 6.daļa. TJ var izmantot kājāmgājējs.Un nekas nav teikts kā tieši var izmantot.Bet pēc saskaņošanas ar zemes īpašnieku var rīkot zvejas apmetnes,žāvēt zvejas rīkus,remontēt un ieziemot ūdens transport līdzekļus.Zašibis vai ne?A ja man nevajag ziemot kuģus un žāvēt zvejas rīkus?maliķiem zašibis.A makšķerniekam ko darīt?Īstas skaidrības nav. Kā jau viss Latvijā - pieņemts drausmā profānu līmenī vai galīgā pālī. Kaut kā galīgi negribās tādu murgu ievērot.
Visa problēmu sakne ir servitūdu ceļu neesamība publiskai lietošanai. Tie ir pataisīti par māju piebraucamajiem ceļiem un tauvas joslai arī jēgas isti vairs nav.
Labi, ir vietas, kurās ir sakarīga piekļuve upei vai ezeram. Tur var izmantot tauvas joslu līdz pirmajam pārrāvumam ar žogu.
No tauvas joslas mūsdienās racionālas jēgas vienkārši nav. Ne velti Lielbritānijā no tās pēc būtības ir atteikušies.
Vienkārši krastu var iekļaut īpašumā un būtiski jāpaceļ kadastrālās vērtības, lai valsts varētu pamatoti iekasēt lielāku nodokli no zemju pie publiskajiem ūdeņiem īpašniekiem.
Kamēr mēģinās izpatikt abām ieinteresētajām pusēm, vienmēr kādam kaut kas nepatiks.
Bjorgvin, šo bezauglīgo diskusiju varēs turpināt nebeidzami ilgi, kamēr nenoregulēs, ka tauvas josla pieder pieguļošās zemes īpašniekam, jo zemes īpašnieki (nesaku, ka visi) dažādos ceļos tieksies savākt krastu sev, neatkarīgi no likumu grozīšanas. Nu neesam mēs zviedri, kuri līdz migrantu (arī Baltijas valstu) ienākšanai pat atvērtās piestātnēs turēja laivas ar visiem motoriem.
Viss ir ļoti jauki.Tie noteikumi ir galīgs murgs. Noteikumi Nr 800 - Makšķernieks var izmantot TJ. Un viss.Un atsauce uz Zvejniecības likumu 9. pants 6.daļa. TJ var izmantot kājāmgājējs.Un nekas nav teikts kā tieši var izmantot.Bet pēc saskaņošanas ar zemes īpašnieku var rīkot zvejas apmetnes,žāvēt zvejas rīkus,remontēt un ieziemot ūdens transport līdzekļus.Zašibis vai ne?A ja man nevajag ziemot kuģus un žāvēt zvejas rīkus?maliķiem zašibis.A makšķerniekam ko darīt?Īstas skaidrības nav. Kā jau viss Latvijā - pieņemts drausmā profānu līmenī vai galīgā pālī. Kaut kā galīgi negribās tādu murgu ievērot.
.. un otrs, TJ man šķiet ir tāda uzpūsta problēma (paskatijos arī Baltezeru)!
Reāli mūsu līdzenuma upēm (vismaz manā rajonā (Jelgava - Kalnciems) to tauvas joslu nemaz nevar izmantot!
Pirmkārt, Dabas liegums, milzīgā teritorijā, tieši aktīvās krasta copes laikā, un plašie meldru klāji, kas vietām krietni pārsniedz pat 20 metrus.
Pārsvarā ir konkrēti spoti, kur būtu ērti copēt, bet tad gribi/negribi nākas šķērsot privātās zemes.
:) vizualizēju to copmani, kas laužas caur sakaltušo meldru sienu, mēģinot nepārkāpt TJ attālumu !!
Tauvas joslā var pārvietoties t.s. makšķerēt stāvus. Privātīpašumā nevar noparkot ne laivu, ne savu fīdera platformu.
kikizozo, 24.janvāris 2025, 21:55
Kur tu to izlasīji?
Tauvas joslu var tikai caurstaigāt, visas pārējās darbības jāsaskaņo ar īpašnieku!
Tauvas joslā var pārvietoties t.s. makšķerēt stāvus. Privātīpašumā nevar noparkot ne laivu, ne savu fīdera platformu.