Sveika tauta, jautājums praktiķiem vai šis akumulators
http://www.interveikals.lv/info/31881/MONBAT/
(Slodzes Akumulators MONBAT SEMI TRACTION 90Ah (20h))
būs ''ilgākspēlējošs'', par teiksim ''neslodzes'' parasto auto akumulātoru 100Ah (830A cold)?
Izmantošu laivas elektromotoram.
Paldies!
labāķ sk. sadaļu "laivas un motori", ap 20 janvāri diskusijā tur ir ļoti smalki viss izstāstīts
P.S Jaa un veel viena fishka.
parasti mes valejam 3.
nu uz 300 kg sanaak.+
nu gribetos to labako nopirkt.
varbut info var dot tas kas zin to no pieredzes.
Ne asakas.
Sveiki Copmanji.
man reali intresee akis ko var lietot,elektromotoram.
man ir 40nieks motors.,bet nu palasot diskusijas neesmu nonacis pie secinajuma ko isti vajag.
reali man intrseetu kads saits kur varetu to iegadaties. Paldies.
un nopērc CTEK vai Exide automātu, varēsi atstāt pieslēgtu aķi pie lādētāja kaut visu ziemu.
Nevis nolikt zem gultas vai garažā un pavasarī pļurkt.
Man sprieguma regulācija, ņepričom, bet ja Tu uzliksi lādētājam tikai max. 12V tad aķi nekad arī neuzlādēsi.
Cik tur tā darba, paņem, testeri (multimetru), areometru un pārbaudi savu automātisko lādētāju.
Ja viņš aķi nepaceļ līdz 14,7v un 1,27 tad met ārā! ;)
kas tur ko skaidrot.ieej bodē un uzprasi.ja ir kāds pazīstams relejdienestos vai sakarniekos tad vari mēģināt ar šamiem sarunāt,gan želejnieku aķi,gan impulsnieku!:)
Urmaas,es laikam esmu tormaas-paskaidro sīkāk par impulsnieku,lūktum.
lietojiet impulsnieku.un nebūs jāpārdzīvo.ja aķis vairs netur,tad šamais savu jau ir nokalpojis!
:)
Jurcik,pastāsti-kā cīnīties ar NORMĀLU automātisko lādētāju,kas uzlādē aķi līdz kaut kādam,nesaprotamam līmenim,un aķis ņihu...a netur,bet tas normālais lādētājs vairs nelādē,jo aķis esot pilns? Un kam tev sprieguma regulācija?
bbalais, aivic- man tas lādētājs kalpo jau ~4gadus
Ar parastajiem lādētājiem jūs varat regulēt A ,ko dod lādētājs, reti kuram lādētājam var regulēt V ,
Pie 12v blīvums būs ~1,1.. atkarībā no elektrolīta temperatūras. 12V ir izlādēts aķis.
Normāls automātiskais lādētājs dod līdz 14,7v, un nebojā aķi.
Jauki velcēt klusu, bez bendzīnieka skaņām.Minkota kājminamais 55 pret lielāku vēju (virs 15 m|s)par lēnu.Ziemā par 80 ls paņēmu pavisam maz lietotu Minkota 30 ar gēla aķi.Sanāk 3 motori 2aķi vienai laiviņai.
Pieticība esot gudrības pazīme. Ja nav citas pazīmes... :)
bbalais-tev laikam īpašumā ir krievu lādētājs ar manuāli regulējamu lādēšanas strāvas stiprumu-es ar lietoju šito ilgo metodi,jo uzskatu,ka automātiskie lādētāji nepilnīgi dara savu darbu-uzlādē aķi ātri,bet pārbaudot elektrolīta blīvumu-tur ir auzas.
Pieturos pie principa,ka aķis skaitās uzlādēts nevis tad,kad sasniegti 12v,bet kad blīvums ir 1,27. Lādē kaut sutku,bet ar mazu strāvu un nekad,neleju aķim iekšā elektrolītu,bet gan tīru ūdeni-šādi rīkojoties saglabāju jaudu,ilgmūžību.
melanais es lādēju ar nelielu oranžu kastiti nosaukumu nepateikšu bet lai uzlādētu vajag virs 12 h un es nesudzos kalpo 4 gadus. bez problēmām un akb man ari 4 gadu nezinu bēdu esu braucis pat 12h protams ne pilnā atrumā
aiwa: Tu vari lietot minētās spailes vai vispār nekontrolēt kas notiek ar aķi. Ne visi brauc neizslēdzot motoru kamēr aķis sauss. Daži mēdz arī apstāties ik pa brīdim. Te katram brīva izvēle - demokrātija. Ko darīt, kurā klausīties un ko ņemt vērā, ko ne. Es savu dalību šajā topikā beidzu jo paliek neinteresanti.
ogden:sorry, bet es esmu par "prastu", lai spētu copes laikā izpildīt Tavus pēdējo divu teikumu nosacījumus!!
Varbūt padomā, kāpēc AKB pārbauda ar slodzes dakšu, nevis ar pliku voltmetru!!!
- tas labākajā gadījumā regulē jaudu, nevis strāvu.Regulē ko gribi-maza jauda,mazāka strāva!
aiwa: Jebkuram akumulatoram ir iekšējā pretestība kura nav 0. Auto aķiem tā ir mazāka, želejas un dziļās izlādes aķiem- lielāka. No tās atkarīgs akumulatora sprieguma kritums kurš notiks kad to noslogos. Izlādētu 100Ah akumulatoru noslogojot ar 1A, tā spriegums būs savādāks (lielāks) nekā noslogojot ar ar 10A vai 100A. Tas jāņem vērā un jālūkojas pēc 7.5V pie ražotāja noteiktās nominālstrāvas (kuru diez vai kāds motors mēra/nodrošina konstantu - tas labākajā gadījumā regulē jaudu, nevis strāvu). Vienkāršāk tomēr aķi kontrolēt nenoslogotu, protams pievēršot uzmanību tam kas notiek ar spriegumu pie slodzes. Pēc pāris braucieniem jau varēs just kāda (%) ir akumulatora izlāde un kad vēlams to saudzēt.
daddy_j, varbūti līdzjūtība jaizsaka iekšdedzes dzinēja braucējiem, kad tie tā jau necopē vēl pēdējo ēdāju aizdzen no laivas tuvākās apkārtnes.
atvainojos visiem, kuri AKB kvalitāti nosaka pēc tukšgaitas sprieguma!!! Es tomērt to darīšu AKB slogojot!!!Sorry!