tur manā galā (Sarkandaugava, Daugava) vispār baigi uzmanīgam jābūt ar tiem motoriem, jo visur gar krastiem tiek lādēti kuģi ar dāžādu izmēru baļķiem, un ne reti kāds pārsprūk pāri bortam (katru pavasari krasti ir pilni izciliem priežu baļķēniem - malku un ne tikai var sarūpēt augstākā kaluma) un ja pa turieni dodās uz agro rīta copi, vēl pa tumsu un vēl maziņš vējelis, tad satikt vienu tādu savā ceļā nebūtu nekāds brīnums. Aizpagājušo gad pa tumsu braucot pats ar savu maziņo 2.5 zs nepamanīju baļķi divos copes braucienos, it kā jau štrunts, bet tumsas ieskautam sajsut, ka motors pēkšņi strauji uzlido augšā nekas patīkams tur nav...
es viens ar pellu mini ar 5zs braucot seezhu spicee. tad ir baigi ok - neshljakstaas virsuu un labi iet. kaa pagarinaataajs ruchkai 40mm kanalizaacijas caurule ;)
sencis stāstīja kā bērnībā viens džeks no Liepājas tilta ar galvu iestādījies no sērkociņfabrikas pamukušā un vertikāli peldošā baļķī :(
šit hepens
es savai mazulei laivai 3.2 pieliku piecinieku motoru un arī ratā braucu viens. tagad četrinieks iegādāts un divatā būs čiki domāju.
Jā, tie grimušie baļķi ir riktīgas lamatas. Piesūcās ar ūdeni, peld līdz ar ūdens virsmu, ja mazs vilnītis - pamanīt nevar. Ja uzskrien virsū - jāsāk krāt jaunam motoram.
Es atkal reiz Liepājniekā novēroju, kā viens pārcenties ar motora/laivas komplektāciju. Stiklšķiedras motorlaiva un kaut kāds 60-80 zirgu motors. Kad dod gāzē, tad kārtīgi rauj purnu augšā, atsitoties pret vilni izskatījās, ka laiva tūlīt startēs uz debesīm - motors un laivas aizmukure skāra ūdeni, purns pavērts pret mākoņiem. Ar to viņam nepietika. brauca tālāk, izdomāja "čūskiņā" pamanevrēt. Vienā manevrā sameta, kad uz otru pusi iznesa, tad jau izskatījās, ka drīz laiva būs uz vāku. Gandrīz taisns leņķis sanāca starp laivas sānu un ūdeni :)
Tāds lūk - pārāk liela motora un pārāk maza prāta apvienojums :)))
uuuuijjj, es domāju nekā laba man tur nesanāktu :DDDD
pagājušajās brīvdienās viens ļoti nepatīkams incidents notika ar maniem garāžu kaimiņiem - divi čaļi, cik sapratu gana daudz paņēmuši uz krūts izdomājuši notestēt savu laiveli ar motoru, kas visu ziemu nostāvējis, piebildīšu, ka motors 60zs. Ielaiduši laivu iekšā, piedarbinājuši un izlaiduši no kanāliņā ārā pa Sarkandaugavu cukas izvirināt, kad tā pēkšņi, lidojot ar pilnu gāzi, motorenes ceļā pagadījās pusslīcis baļķis, kas "it kā" neeso bijis redzams, sekas tam visam diezgan bēdīgas - abi tika izlidināti ārā no laivas, viens pa ceļam ar galvu vēl aizķēris vējstiklu, motoram kājas vairāk nav, vienam no čaļiem sitiens pret ūdeni ir bijis tik spēcīgs, ka no trenniņbiksēm kājās bija palikusi tikai bikšu gumija, tam arī galva pārsitās, bet brīnumainā kārtā viņš tika krastā un ar palīgiem aizbrauca pakaļ otram, ķermenis gandrīz jau atdzisis, bet slimnīcā šo atkačāja.
Tā kā, jābūt ellīgi uzmanīgiem, pie kam ar tik zvērīgiem motoriem joki var beigties pavisam bēdīgi.
ziniek joka pēc uzkarini 36,8 kw motoru. :)
bet diezgan feini, ka ar jebkuru laiveli īslaicīgi drīkst vizināties ar aptuveni 50 zs motoru :DDD tikko laikam sapratu ko nozīmē īslaicīgi :DDD
eerglis
priekš MOSP'a šitas ir pārāk liels sīkums, vismaz pagaidām, sākumā kaut kas jādara daudz, daudz nopietnāku lietu labā :))
nu ta viss ir skaidris - tas īslaicīgi, principā nozīmē, ka ar savu reģistrēto airu laivu varu braukt arī ar štengrāku motoru nekā 3,68, tā kā paldies kungiem par izskaidrošanu :))))
Jā, tas "īslaicīgi" skan gandrīz kā "vienā makšķerēšanas reizē":DDD
Bet, atsaucoties uz šo punktu var kabināt motoru līdz 36.8kW.
Varēji iekopēt konkrētāk:
2.2. motorlaivas (ūdenssportam un izklaidei paredzēts kuģošanas līdzeklis bez
klāja un atsevišķām, no ūdens aizsargātām telpām cilvēkiem. Tas paredzēts
braukšanai, galvenokārt izmantojot mehānisko dzinēju, kura jauda ir lielāka par 3,7
kW, un tā garums ir lielāks par 2,5 metriem);
2.4. airu laivas (kuģošanas līdzeklis, kas paredzēts braukšanai, izmantojot airi
(airus) vai motoru, kura jauda nepārsniedz 3,7 kW) neatkarīgi no garuma.
4. [..] Ceļu satiksmes drošības direkcija fiksē katra mazizmēra kuģošanas līdzekļa vai tā motora uzskaites tehniskos datus[..]
5. [..]Izmaiņas nereģistrē, ja mazizmēra kuģošanas līdzeklim īslaicīgi
izmanto citu uzkarināmo motoru (kas nav norādīts reģistrācijas apliecībā), kura jauda
nepārsniedz 36,8 kW. [..]
Te arī viss ir pateikts. Nu, nevar CSDD pēkšņi reģistrācijas apliecībā rakstīt motorlaiva, ja pasē ir airu laiva.
Tas būtu tas pats, kas Pasē rakstīts Jānis, bet uz vadītāja apliecību uzraksta Johans.
:DDD
tas "īslaicīgi" skan makten izmeļoši :DD
Izmaiņas nereģistrē, ja mazizmēra kuģošanas līdzeklim īslaicīgi izmanto citu uzkarināmo motoru (kas nav norādīts reģistrācijas apliecībā), kura jauda nepārsniedz 36,8 kW.
Jāaizripo līdz CSDD un jāuzprasa interesējošie jautājumi. Ja kādreiz poliči mēģina paņemt aiz astes, lai vari ar pilnu pārliecību rādīt viņiem virzienu, kur jādodas tālāk... :)))
Likumiem nevajadzētu būt interpretējamiem, bet pie mums katru likuma pantu var izlocīt kādam labvēlīgāk un kādam mazāk labvēlīgi (lasi - kam smagāks maks, tam ērtāk dzīvot).
Zivniek, ja uzliksi virs 3,7 kw - tā ir motorlaiva.
DsKs
man ir izlocīta alūminija laiva, kura ir ap 4 m gara, kā arī tā ir reģistrēta, kā pašbūvēta airu laiva :)) tas, ko gribēju saprast ir vai var sanāk tūte, ja tai uzkarināšu virs 3,68 kw motoru.
Šādi tā ir reģistrēta jau n gadus, vienīgi uz sava vārda pārreģistrēju gadus 4 atpakaļ, un gadus n atpakaļ ar principā šīs laivas kopiju (arī pašbūvēta alumīnija) tika vīlēts ar 20 zs maskaviešiem, kaut arī tad viņa bija reģistrēta, kā pašbūvēta airu laiva un neviens nekad neko neaizrādija, vot štukoju vai kaut kas ir mainījies, jo izlasot MN īsti tajā neiebraucu...
DsKs > ar uudens riikiem nav probleemu pieregjistreet. es savu regjistreeju pat nevedot uz CSDD. mutiski aprakstiiju, pashbuuveeta un gatavs. nekaadu lieku jautaajumu. apskates nav jaaiet un iespeejams, ka taapeec tik vienkaarshi. tas nekas, ka man parasta pella. pirku jaunu bez papiiriem un regjistreeju kaa pashbuuveetu.
Zivnieks,tad kad busi izlocijis to aluminija gabalu,tad bus nakosais moments,meginat vinu pieregistret un ar to saksies problemas ... tad jau jebkurs var uzmeistarot braucamriku ar 4 riteniem un gazt kopeja satiksme
Neesu baigais specss,bet man liekas,ja tā pašu rokām izlocītā kazanka būs garāka par 2,5m un tai būs piekārts motorītis virs 3,7 kW,tad tā ir jāreģistrē un tur jau būs nepieciešama ražotāja dokumentrācija,kur arī būs tas nosaukumiņš-motorlaiva vai irkļu laiva, nu kaut kā tā...vai varbūt arī kļūdos.