p.s. grāmatā vienīgi (un vispār nekur, vismaz neatradu apmācības materiālos) nav informācija par zīmēm, kuras apzīmē virzienus (Z,D,R,A). Tur jāpaklikšņina CSDD eletroniskā sistēma un jāizmakšķerē tie jautājumi :))))
šitais te, ja kādam interesē, man elektroniskā formātā ir CSDD grāmata uz ūdenslaivoņiem. Krievu valodā gan, vienā forumā kādu laiku atpakaļ bija izlikts (kaut kad pagājušajā gadā).
Starp citu ar tām motorenes "korkām" ir viens interesants juridisks kāzuss - mož no šeit esošajiem juristiem kāds var nokomentēt.
Lieta tāda, ka pēc 2009. gada izmaiņām "Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likums" CSDD ieviesa jauno eksaminēšanas kārtību utt., kas balstīta uz MK noteikumiem Nr. 753 Noteikumi par atpūtas kuģu vadītāju sertificēšanu". Viss it kā ir labi un skaisti, taču ir nianse, ka ne viens man zināms tiesību akts formāli nav atcēlis MK noteikumus Nr. 994 "Noteikumi par mazizmēra kuģošanas līdzekļu vadītāju sertificēšanu un apmācību", kuros reglamentēta iepriekšējā kārtība. Likumā tikai ir pants, ka "18. Ministru kabinets līdz 2009.gada 1.februārim izdod šā likuma 26.panta ceturtajā daļā paredzētos noteikumus. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai piemērojami Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra noteikumi Nr.994 “Noteikumi par mazizmēra kuģošanas līdzekļu vadītāju sertificēšanu un apmācību”, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu." bet šis pants pēc manas saprašanas tikai nosaka tikai to, ka kamēr nav citu noteikumu par atpūtas kuģiem , tikmēr jāvadās pēc šiem, taču nenosaka ka tie zaudētu spēku pēc jauno noteikumu parādīšanās". Arguments, par to, ka, ja divi vienāda spēka noteikumi ir pretrunā, tad jāvadās pēc jaunākā, šajā gadījumā, manuprāt, neder jo "mazizmēra kuģošanas līdzekļa" un "atpūtas kuģa" definīcija atšķiras (izmēru diference utml.) līdz ar to runa ir pa dažādām lietām?
Kurš var nokomentēt? Vai var iet uz CSDD, sist kulaku pa galdu, un pieprasīt lai nodrošina eksamināciju atbilstoši spēkā esošiem MK noteikumiem 994., jo nevajag pravas līdz 24m, ar 12m pilnīgi pietiek :)
tauta, 4ota atkal ne pa temu saspamots.
Mazizmēra kuģošanas līdzekļa vadītāja apliecība
:) divus vakarus pa 3 stundām paklikšķinot CSDD testu var nokārtoju bez kļūdām :) Neraujiet stresu. Tur visas bagarmašinas samācīties ar minimālu izpratnes "devu" un aiziet - bez stresa - jūrjiņā :)
daddy, nu paskaidro lūdzu, ja nav grūti, kas tas tāds ir?! Nu ja Tu zini...
vienkārši paveicās :) tur jau 100% viss nav jāzin, tad kad es liku, tad vispār tik 10 jautājumi bija un laikam 2 varēja kļūdīties...
galvenais atcerēties 2 baušļus - "nedari otram to, ko negribi, lai dara tev" un "lielākajam vairāk taisnības" un tad jau kaukā arī bez tā naža iztiks :))
daddy, par gaismiņām es atceros, bija tādi jautājumi, bet par takelāžas nazi gan neatminos.
Kā tad es pie tām tiesībām būšu ticis...
āa un pats galvenais, TAD tu tumsā mācēsi pēc gaismiņām vien atšķirt, kas tev ir priekšā - zvejas kuģis uz enkura, vai pretīmnākoša jahta ar burām :))
http://csnt.csdd.lv/
dadzīt -bez tā tu tiesības nedabūsi, bet airu laivai jau arī nevajag ne tiesības, ne takelāžas nazi :))
Toties, ja sadomāsi tiesības nolikt, tad tavs vārdu krājums papildināsies un tu zināsi, kas ir kreisā halze, stodere, riņķuguns un jau pieminētais takelāžas nazis :))
Vai es vienīgais, kurš nezin, kas ir "Takelāžas nazis?"
copy+paste no blakustēmas par tiem līņiem, kam jābūt kopā ar glābšanas riņķi:
par līni nekas sīkāk tur netiek teikts, kādam šim jābūt - dzīvam, beigtam vai auksti kūpinātam...droši vien, tāds, uz maizītēm salikts, gan nederēs, bet kas zin, ja iedos inspektoram nokosties...
Par inventāru un aprīkojumu. Zinu, ka pēc noteikumiem laivā obligāti jābūt vestei. A kas tie ir par noteikumiem uz ko tie attiecas un kā viņi saucas - vai varat lūdzu pasakt. Jāpaskatās vai man vispār vieta pietiks priekš tā visa... Kaut ko te kāds bija rakstījis par smeļamajiem, glābšanas riņķiem, lukturīšiem un avārijas trīsstūriem.
Paldies!
Vai kads zina kaut kur latvija ir iespejams iegadaties vai ari neta pasaktities cenas tam saucamajam Basu laivam? Kuras ir loti stabilas un ir ari tas baseins zivim?
gintsgg,faterim ir pacmitgadigs Yamaha 10nieks,nemts lietots un pedejos sesus gadus iet bezotkazno,pat nostavejis ilgaku laiku uzraujas ar pirmo,kas ir svarigs moments divtaktniekam,nonemot vaku ir uzlime ar diviem tekstiem - viens ir ellas jaucas 1:100 un otrs ir atstarpe svecei 0.9 lidz 1mm ... ella pirkta vislaik statoila,nosaukumu neatceros,bet uz uzlimes ir propellers un norades ir tiesi laivu divtaktniekiem,ella ari visu laiku ir jaukta noraditajas attiecibas,ka piegaz vairak,jutami sliktak dzinejs iet
Eļlu pērkiet ko ir ieteicis ražotājs!
Pieredze no ūdensmoča. Motokrosists arī teica ka divtakters vien ir un lai gāž iekšā! Tikai aizmirsa piebilst ka tā rīceneļa ko piedāvāja bija paredzēta citām temperatūrām! ūdesmocim 5-6tūkstoši apgriezieni, zemes arējiem kautkas ap 10T! Rezultā iedega gredzeni jo eļa neesot varejusi sadegt ka nakas.
nu tas tā iz pieredzes.
ja husgvarna taisītu laivu motorus,100% būtu tā pati eļļa.te vairāk domāts par ūdens piediršanu,kura dabai draudzīgāka.
renars, dari kā zini. Man kaut kā ticās tām temperatūru un slodžu atšķirībām. attiecīgi jābūt nedaudz citam eļļas sastāvam. Katram savs.