Veidosim saturu kopā!
  • Jūsu novadā gaidāmas vai jau aizvadītas copmaņus saistošas aktivitātes?
  • Jums ir viedoklis par copmanim aktuālu tematu?
  • Esat izbaudījis aizraujošu copes piedzīvojumu?

Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!

Jaunākie komentāri

Seko līdzi

RSS barotne
Seko līdzi jaunākajiem CopesLietas.lv biedru rakstiem sev ērtā veidā izmantojot RSS barotni.
parcopi.lv | 26.marts 2012, 16:04 | 35 komentāri | 15293 skatījumi

Zvejnieki iekšējos ūdeņos...vai labāk tomēr nē?

Nepretendēšu uz absolūto patiesību, jo daudzās lietās man vienkārši trūkst zināšanu. Un protams raugos uz visu notiekošo ar makšķernieka skatienu. Bet nu jautājumi man ir uzkrājušies daudz, atbildes nav kas sniedz, tāpēc vismaz šādā formā gribētu izrunāties.
Sākšu ar nesen sastapto nejēdzību Ķīšezerā, kas bija arī nofilmēta. Kā tas nākās, ka zušu zvejošanas ar murdiem aizsegā, tiek zvejotas zivis to nārsta vietās? Pie tam murdi tiek ielikti ūdenī jau rudenī ar nodomu par pavasari. Tās zivis, kas tur būs iestrēgušas visu ziemu un ies bojā, tās nevienam nerūp. Reāli zvanoties pašam zvejniekam un vairākām institūcijām Zivnieks noskaidroja vien to, ka reāli pārbaudīt faktu, vai zvejnieks pārbauda savus murdus/tīklus neviens nevar. Ir tā, ka ja zvejnieks saka, ka ir pārbaudījis, tad neko viņam nevar piesiet. Iesalušie murdu pludiņi nekalpo par pierādījumu tam, ka murdi nav baudīti.
Manuprāt pilnīga nejēdzība. Un tas vēl neņemot vērā pašu faktu, ka zušu Ķīšezerā ir palicis ĻOTI maz. Kā vispār ir iespējams dabūt tādu licenci? Un kāpēc licence netiek anulēta, ja mērķa zivs vairs lomos nav, ir tikai piezveja??
Zvejnieki bļauj, ka viņus konktrolējot uz nebēdu 101 institūcija, bet reāli to gandrīz neviens nedara un to nav tik viegli izdarīt. Nez kāpēc lielākā daļa zvejas tīklu tiek izcelti tumsas aizsegā......laikam pa dienu zvejnieki dikti aizņemti. Nemaz nerunāsim par to, ka atļauja tiek iegūta uz noteiktu tīklu garumu, murdu skaitu, bet nez kāpēc reālajā dzīvē tas ir lielāks. Par nozvejas lomu precīzu fiksēšanu vispār neizteikšos.
Kas tas par bardaku Daugavā? No jūras braucot uz centru, var sastapties ar tādiem tīklu kilometriem, ka bail paliek. Un manuprāt tā ir tikai redzamā daļa. Esmu 100% pārliecināts, ka zem ūdens ir vēl tikpat daudz murdi, kurus vienkārši neredz. Nesaprotu kā nabaga zivis vispār tiek garām tiem mudžekļiem. Vienīgais aizbildinājums šim bardakam ir tas, ka redz roņi jūrā izēd visus lomus un sabojā tīklus, tāpēc jālien Daugavā. Es atvainojos, bet gan jau ir kāds cits risinājums. Nezinu. Sargājiet savus tīklus. Sliktam dejotājam arī šis tas traucē....
Mani uzjautrina zvejnieku atrunas par pievienotajām vērtībām un izmaksām. Redz nabadziņiem sava laiva un tīkli jākopj, kā arī degviela jālej. Vah, vah vah. Interesanti ko teiktu darba devējs, ja pie viņa atnāktu darbinieks ar prasību palielināt algu vien tā iemesla dēļ, ka pa ceļam uz darbu rodas transporta izdevumi. 99,99% gadījumos prasība netiktu apmierināta. Darbiniekam pašam jārēķina kā viņam izdevīgāk pārvietoties uz darbu un no darba.
Tad nez no kurienes tagad zvejnieki uzmetušies par tādiem labdariem, ka grībot iztīrīt ūdeņus no mazvētīgajām zivīm ar vada vilkšanu. Gandrīz kaut kādi labsirdīgie samārieši. Te runā, ka viņiem baigās izmaksas, te gatavi par baltu velti degvielu dedzināt, lai palīdzētu ezerā iztīrīt mazvērtīgās zivis. Un te nesen viens zvejnieka kungs līni nosauca par mazvērtīgo zivi.......
Es negribētu gan redzēt kā tajā pašā Ķīšezerā vads pāriet pāri brekšu bedrēm. Varbūt lomā gadīsies arī kāda mazvērtīga zivs, bet toties brekši, kas uzturās ļoti lielos baros tiks nenormāli paplicināti. Nedomāju gan, ka zvejnieki visu piezveju izmetīs un atstās sev lomā tikai mazās un mazvērtīgās zivis. Toties tā aizsegā atkal dota zaļā gaisma zvejnieku biznesam.
Par tādas iestādes, kā BIOR, kažoka maiņām es vispār neizteikšos. Un par to zinātnieku kompetenci.
Vēl tikai nobeigumā interesants novērojums, ka dažām zivju sugām aizstāvju netrūkst. To dara veselas organizācijas, bet ar citām zivīm var darīties kā grib. Tās nevienam nerūp. Bet ko darīt tādiem, kam lasis vai forele praktiski neinteresē, toties interesē līdakas un zandarti, brekši un līņi.......un kuri negrib redzēt kā ar vada palīdzību tie tiek izķerti. Nez kāda brēka būtu, ja foreļupē atļautu ielikt tīklu. Domāju, ka brēka būtu MILZĪGA! Labi, piekrītu, ka arī zaudējumi foreļupē būtu nesalīdzināmi lielāki no tīkla ielikšnas, kā lielā ezerā. Bet tomēr gribu uzsvērt faktu, ka ne tikai pumpainas zivis ir jāsaudzē un to, kas vieniem ir mazvērtīga zivs, tas otram ir gaidīta trofeja. Par maluzvejniekiem vispār nerunāsim, tiem arī nekā svēta nav, bet viņu tīklus es vismaz tīru sirdsapziņu iznīcinu, neskatoties uz to, ka pārkāpju likumu.
Kā situāciju mainīt es nezinu. Man nav atbildes un man praktiski nav iespējams kaut ko ietekmēt, bet kā jau minēju bloga sākumā, tad jautājumi man ir uzkrājušies un gribējās izteikties. Nav normāli, ka makšķernieks par kādu zemmēra zivi maksā sodu, bet zvejnieki pašu izdomātā aizsegā var turēt visu ziemu murdus zem ledus....

Ne asakas visiem!

 
 
Novērtē rakstu:
  • Vērtējums ir 4.375 no 5
(16 balsis) - lai vērtētu, nepieciešams reģistrēties
[35] Komentāri | dilst | aug
 
Asaris19

Tu esi aptvēris lielu tēmu, par kuru man, pietam vakarā negribās spriezt :) taču ja pa lielam - sapņot nav aizliegts..Dzīves patiesība, visiem tu nekad nieriebsi un arī aizliegt zveju iekšējos ūdeņos nav iespējams, padomā pats kāda būtu zvejnieku reakcija..

26.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
jutrix

Kravcevics11 Tu pats maz saprati ko te uzrakstīji?!... Vai nu esi galīgā lamzakā vai Tev ir nopietnas garīgas problēmas... :(

26.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
Kewey

paris menesus atpakal sis kungs jau rastija par so temu .atkal mekle kaski starp nozarem . sitais ir kartigs LATVIETIS,................

26.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
parcopi.lv

Asaris19 - bet tur jau tā lieta, ka tas arī bija aizliegts ar dažiem izņēmumiem, bet redz viņiem vads jāpavelk, lai mazvērtīgas zivis paķertu :((

Kravcevics11 - atvaino, neko nesapratu.

Keywey - tieši tā. Un mierā nelikšos. Arī to jūsu vada vilkšanu paskatīšos. Man tagad laba lasāmviela - www.likumi.lv/doc.php?id=156708

10.5. zivju vads – aktīvs zvejas rīks, kas sastāv no virvēm, linuma spār­niem un āmja un kuru izmanto tikai zvejai zinātniskai izpētei un zvejai citos īpašos nolūkos;

Zivju nokāšana būs tie citi īpašie nolūki, ne?

Starp nozarēm kašķi nemeklēju. Taisnību šinī gadījumā gan.

26.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
Zvaigzne

parcopi.lv kārtējo reizi pierādās, ka ir cilvēki, kuri par katru cenu cenšas panākt to, lai šī nebūtu tā īstā vietā, kur ierosināt diskusijas par nopienām tēmām

26.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
parcopi.lv

Zvaigzne - tāpēc nenozīmē, ka to nevajag darīt :)

Keywey - starp citu. Makšķerēšana nav nozare, bet hobijs. Zvejniecība gan. Kā arī tas ir bizness zvejniekiem.

26.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
Zvaigzne

parcopi.lv - gribas iebilst. Zivju fondā zvejnieki gan Jūras, gan iekšējie kopā ienes 200tk gadā, makšķernieki 300tk gadā. Bez tā makšķerēšanas inventāra apgrozījums Latvijā tiek lēsts uz 13 miljoniem, pieliec daļu no laivām, atpūtas industrijas un +/- būs tev makšķernieku devums tautsaimniecībai. Piedod tas sen nav hobijs, bet normāls bizness.

26.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
jutrix

un protams Kewey un līdzīgi domājušajiem būs pretenzijas pret līdzīgiem blodiem, rakstiem, raidījumiem, utt., kuri arīturpmāk sekos, kamēr vajadzīgāš instances nepievērsīs tam uzmanību. Bet kurš domās par zivju resursu saglabāšanu un vairošanu?!... Un protams ka tādi cilvēki (zvejnieki)visu mūžu to vien ko ir darījuši kā vilkuši tīklus un zvejojuši (domāju daudzi pat nav turējuši makškeres kātu rokās), viņiem nekas neatliek kā tik palielināt savas ķeršanas veidu metodes, lai mūsu strauji augošā cenu laikā izdzīvotu!... Bet varbūt pa visu mūžu varēja arī ko citu iemācīties nevis tik zvejot, lai tagad nebūtu jāizgrābj nenormālie zivju resursi lai izdzīvotu?!...

26.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
parcopi.lv

Zvaigzne - oficiāli makšķerēšana nav nozare, varbūt tāpēc arī makšķernieki bieži vien netiek ņemti vērā. Kaut nauda valstij no makšķerniekiem tiek laba. Tieši tāpēc vēl vairāk nesaprotu BIOR lēmumu uz kura pamata briest pamatīgas ziepes ar zivju resursiem....zvejnieku prasības vismaz ir saprotamas. Tas ir viņu bizness.

Jutrix - zvejniekiem nepatīk, kad bāž degunu viņu darīšanās. Es to arī nedarītu, ja ne klaja nekaunība un neiedomājamas prasības no viņu puses. Tas zvejniecības likums man tīk, to tagad studēju. Tajā pašā Ķīsī un Daugavā pievērsīšu uzmanību kas un kā :)

Plesigais - a pričom te dāņi, zviedri, krievi u.t.t.

26.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
Brusis

Šajā visā man visvairāk interesē viena lieta.

Ir zvejnieku iesniegums,ir BIOR atbalsts.Saliekot dokumentus kopā-zivis ūdeņos ir tik daudz,ka apdraud peldētājus un traucē kuģošanu.

Bet,kur ir kāds pētījums vai atzinums,kas tos mazos karpveidīgos pirks? Ir lasīti teksti,zvejnieki iekšējos ūdeņos ir vajadzīgi,lai nemakšķernieki varētu iegādāties zivis.Kur ir tie pārdevēji,kuri gatavi pieņemt tonnu 100-300 gramīgu pliču vai karūsu,100-150 gramu raudu un asaru.Un kur ir tie cilvēku pūļi,kas ir gatavi tos pirkt?

Iesniegumā un atzinumā taču iet runa tieši par tādām zivīm.

Intereses pēc šodien painteresējos, izrādās nevienam tirgū šīs nevajag,jo neviens nepērk.

To,ka šī ir ļoti nepieciešama akcija ūdeņu attīrīšanai no no milzīgajiem karpveidīgo bariem un izsalkušo iedzīvotāju apgādei ir klaji meli.Visdrīzāk,tiks izlasītas lielākās zivis un pārējais izgāzts atpakaļ ūdenī,vai kaut kur aprakts.

Kā jau visi labie darbi,zveja ar vadu taču noteikti notiks naktī.

26.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
parcopi.lv

"Kā jau visi labie darbi,zveja ar vadu taču noteikti notiks naktī."

Par to nu man ne mazāko šaubu nav.

Mani arī izbrīna fakts, kur var likt mazas saldūdens zivis. Varbūt konservos, vai krabju nūjiņās. Bet parastam patērētājam(nemakšķerniekam) tādas noteikti neinteresē.

26.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
jutrix

Brusis tieši tā! Un to apzināš un zin daudzi, tik nezināmu iemeslu dēļ neviens neko nevar izdarīt. Laikam jau tiem zvejniekiem baigie gali (valsts), kurai ir izdevīgi lai daudz noķer un notirgo, no kā valsts iekasēš nodokli, kas "protams" ies valsts kases budžetā un no budžeta laidīsies pa taisno zivju resursu atjaunošanā. :)

To var salīdzināt arī ar Latvijas mežu izciršanu - izcērt 100 % no meža, bet iestāda labi ja kādus 10% jaunu. Un ieguvējs atkal ir nevis Latvijas valsts daba, bet Valsts kase, t.i. dažu labu (vārdā nesaukšu) cilvēku maciņi, kuriem nerūp ne meži, ne ūdeņi, bet tik sava labklājība un piesistais kuņģis.

26.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
Brusis

Leta ziņas;

Latvijas iekšzemes zvejnieki rāda lielisku piemēru visai pasaulei.Neskatoties uz krīzi,slikto materiālo stāvokli un dārgajām degvielas cenām,viņi katru vakaru dodas zvejā ar vadu.Izceļot šo zvejas rīku no ūdens,nekavējoties visas zivis lielākas par 300 graniem tiek atlaistas.Ja kādai zivij ir savainojums tas tiek apstrādāts ar dezinficējošu šķidrumu.Ar personīgo transportu šīs mazās zivis tiek nogādātas zooloģiskajos dārzos,veco ļaužu pansionātos,bezpajumtnieku uzturēšanās vietās.Jebkurš iedzīvotājs, par pārdesmit santīmiem var šīs zivis iegādāties arī sev vai savam kaķim.Paredzams,ka šis lieliskais,rūpīgi izstrādātais,nesavtīgais darbs jau tuvākajos gados nesīs rezultātus-Latvijā dzīvos tikai lielās zivis.Tūristi no visas pasaules,stāvot uz Daugavas tiltiem,ar apbrīnu vēros milzīgo zivju barus.DDD

27.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
jutrix

Trūkst vārdu! Un ir arī tādi idioti kas tam tic?!... :))))

27.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
Kreisais77

Brusis, nopietni tāda ziņa bija LETĀ? Tas tiešām ir smieklīgi :DDD Es vēl saprastu, ja tas būtu tvnetā, vai dzeltenajā presē. Tas ir vnk psc, trūkst vārdu.

Pareizais teksts būtu bijis-

Latvijas iekšzemes zvejnieki rāda lielisku piemēru visai pasaulei.Neskatoties uz krīzi,slikto materiālo stāvokli un dārgajām degvielas cenām,viņi katru vakaru dodas zvejā ar vadu, lai nopelnītu. Izceļot šo zvejas rīku no ūdens,nekavējoties visas zivis mazākas par 300 graniem tiek atlaistas.Ja kādai zivij ir savainojums tā nekavējoties tiek mesta ūdenī..... kaut kā tā...

27.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
Kreisais77

Un te uzreiz parādās tas, ka vilkt vadu taisās tiešām tikai tumsas aizsegā :(

Piekrītu lielākajai daļai rakstā rakstītajam.

27.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
Brusis

Apskatieties parakstu zem ziņas-DDD

27.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
Brusis

Pilns teksts tiks publicēts 1 aprīlī.DD

27.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
aivisq

jutrix

Ja ieguvējs būtu Valsts kase, arī tad vēl būtu labi. Reāli ieguvējs ir tikai un vienīgi apsviedīgais tips "ar galiem" vajadzīgajās instancēs.

27.03.12 Atbildēt | Ziņot 1
plesigais

nezinu ka tur kur Tu dzivo bet pie manis vacietis uzperkot zemi ar mazajam udens tilpnem dara ko grib !-iztaisno aizber parrok -!pat ventas krasta veic miglošanas darbus ta ka puse miglotaja iet ventai pa virsmu ! es saprotu ka es nesmu drusku patemu ,strids starp zveiniekiem un makšķerniekiem bet kamer plesisimies pasaules kapitals daris kas viņiem patiks . man vienkarši bail ka nesanak ka parasti -kad MES nonaksim pie kopsauceja vairs nebus neka par ko strideties,un kur iemest pludiņu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

27.03.12 Atbildēt | Ziņot 0
 
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager