Veidosim saturu kopā!
  • Jūsu novadā gaidāmas vai jau aizvadītas copmaņus saistošas aktivitātes?
  • Jums ir viedoklis par copmanim aktuālu tematu?
  • Esat izbaudījis aizraujošu copes piedzīvojumu?

Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!

Jaunākie komentāri

Seko līdzi

RSS barotne
Seko līdzi jaunākajiem CopesLietas.lv biedru rakstiem sev ērtā veidā izmantojot RSS barotni.
imations | 3.oktobris 2013, 19:25 | 27 komentāri | 7961 skatījums

No lašu cīņām līdz gudro galvām.

Pienākusi kārtējā rudens sezona (01. oktobris), kad sanāk vairāk laika paskatīties, ko likumdošanas jomā ir sastrādājušas mūsu „gudrās galvas". Viena no lietām, kas ilgstoši ir iestrēgusi likumdošanas labirintos, ir grozījumi „Zvejniecības likumā", kurus galvenokārt ir sastrādājusī un iesniegusi „Latvijas Makšķernieku asociācija" (LMA) ar deputāta un makšķernieka, kam zivis labi ķeras tikai ārzemēs, Dz.Kuduma palīdzību. Lai izvērtētu LMA iesniegto grozījumu lietderību, jāizvērtē kādas iespējas tie dos parastam cilvēkam, kā zivju resursu izmantotājam. Jebkuram likuma grozījumam ir jāuzlabo un jārisina problemātiskas situācijas dabā nevis, lai grozījumi būtu „pa smuko uz papīra", jo tad attiecīgais iesniegtais grozījums ir kārtējā riteņa izgudrošana vien LMA saprotamu mērķu vārdā.

Nav vērts pārskaitīt visas grozījumu nianses, bet minēt galvenos idejiskos punktus. Pirmais ir, tas, ka turpmāk makšķerēšana no visiem viedokļiem būs atdalīta no vēžošanas un zemūdens medībām un „Makšķerēšanas, vēžošanas un zemūdens medību noteikumos" makšķerēšanai būs atsevišķa nodaļa, kā arī tiks veikti visādi jēdzienu grozījumi un precizējumi LMA stilā, ka zivju resursus pārvaldībai būs, jāveic pētījumi un jāsniedz zinātniski pamatotas rekomendācijas, kuru saturam tiks noteiktas konkrētas prasības, kā arī noteiks likuma mērķi. Principā nebūtu pat vērts komentēt šo punktu, jo visas izmaiņas attiecas uz valsts pārvaldes izpausmes funkcijām un izmaiņām tikai papīru līmenī, ja vien nebūtu, kādam ienākusi prātā ģeniāla doma nodalīt uz papīra makšķerēšanu, zemūdens medības un vēžošanu. Interesanti uzzināt ar ko faktiski dabā katra no šīm darbībām tik ļoti atšķiras, lai tās būtu nošķirtas likumdošanas līmeni? No šo sadalīto jēdzienu normas izriet jautājums par atbildību, kas paredzēta par šo noteikumu pārkāpšanu, tā būs vienota attiecībā uz dzīvo radību iegūšanas veidiem vai paredzēta par katru iegūšanas veidu atsevišķi (šeit nav runa par dabai nodarīto kaitējumu). Jautājums arī ir - kā paliek ar tiesībām iegūt MN noteiktos trīsuļodu kāpurus un sānpeldes. Varbūt vajadzēja grozījumos paredzēt „Makšķerēšanas, vēžošanas, zemūdens medību, trīsoduļu kāpurošanas un sānpeldēšanas noteikumi", kā arī nākotnē ieviest apakšsadaļas „Makšķerēšanas noteikumos" -„Jūrjošanas noteikumi" un „Iekšzemes ūdeņošanas noteikumi". Analoģiski MN noteikumu sadalīšanai LMA varēja piedāvāt sēņotājiem sēņojot izmantot trīs grozus - gailenēm, bekām un cūcenēm, jo katra sēne savādāk izskatās, savādāk sagatavojama ēšanai un savādāk katra garšo.

Otrais uzmanības vērtais grozījums ir tas, ka ZM turpmāk būs jānodrošina informācijas publisku pieejamību ZM un tās padotībā esošo iestāžu tīmekļa vietnē ne tikai par Valsts vides dienesta, Lauku atbalsta dienesta, pašvaldību un institūta BIOR apkopoto informāciju par zivju resursu izmantošanu, bet arī par makšķerēšanu, vēžošanu un zemūdens medībām un izmantotajām rūpnieciskās zvejas tiesībām. Viennozīmīgi teicams grozījums, lai tauta par ko rūpējas LMA uzzinātu ar ZM starpniecību, kas tad notiek mūsu zemītē. Tajā pašā laikā pati LMA tautai pēdējo gadu laikā tā arī nav spējusi sniegt informāciju, ko tieši akcijas „Dzīvais ūdens" laikā tieši LMA, kā organizācija ir izdarījusi par tautas doto finansējumu zivju resursu aizsardzībai - konkrēti norādījusi LMA izņemtos un nodotos iznīcināšanai nelegālo zvejas tīklu kilometrus, LMA sastādīto protokolu skaitu un LMA aizturēto pārkāpēju daudzumu. Varbūt vienkārši īsti LMA nav par ko atskaitīties tautai?

Trešais interesantais grozījums, ka turpmāk komerciālajā un pašpatēriņa zvejā iekšējos ūdeņos, kuros rūpnieciskā zveja ir atļauta, kopējā nozveja sadalījumā pa ūdenstilpēm un nozveja atsevišķām zivju sugām tiks limitēta un turpmāk iekšējos publiskajos ūdeņos, kuros rūpnieciskā zveja ir atļauta, pašpatēriņa zvejā būs atļauts izmantot tikai zivju murdus. Būtu brīnums, ja LMA necenstos vērsties pret zvejniekiem jebkurā no iespējamām formām, jo tas noteikti ir LMA morālais pienākums. Tiem, kas uzskata, ka iekšējos ūdeņos zvejniecība būtu jāaizliedz jebkuru iedomātu ieganstu dēļ, ieteiktu tūlīt doties uz aptieku un iegādāties tabletīti pret badīgumu un rijīgumu ar piebildi: „Lūdzu pēc iespējas lielāku."...................... Tiem, kas vēl nav iedzēruši, „lielo tabletīti" protams priecāsies, jo zvejnieki tiks ierobežoti ar limitiem attiecībā uz zvejas rīkiem un limitiem attiecībā uz zivju daudzumu. Būs atsevišķs papīrs, kur būs rakstīts, kur, ko un cik daudz var zvejot - cik tas faktiski atbildīs reālajai situācijai dabā un individuāli katrai ūdenstilpnei ir tīts mistiskā noslēpumā. Nākotnē ūdeņi nonāks pašvaldību pārvaldībā un izveidosies divas situācijas, kad zivis pēc papīriem būs pārzvejotas un nedozvejotas, kas pirmajā gadījumā izmanīgiem pašvaldību darboņiem ļaus aiztaisīt ciet konkrēto ūdenstilpni arī makšķerniekiem un otrajā gadījumā būs nepieciešama nedozvejoto resursu papildu apgūšana, lai zivtiņa neietu zudumā. Bet vēlreiz vērts atcerēties, ka skaitļi būs tikai uz papīra, bet ne atainos reālo situāciju dabā un skaitļus raksta cilvēks. Tāpat prasība pašpatēriņa zvejai izmantot tikai zivju murdus nav pamatota, jo jau eksistē norma, kas pašvaldībām nosaka tiesības tīkla limitu nomainīt uz murdu limitu. Atšķirībā no tīkla murds ķer visas zivis, kā mazas tā lielas un murds nav jāpārbauda katru dienu, bet tīkls ķer zivis atkarībā no acs izmēra un tas jāpārbauda katru dienu, lai zivis nenobeigtos. Ja kādam šķiet, ka murds ir ar zemāku zivju ķeršanas spēju nekā zivju tīkls, tad to var labot izberot pie murda, kādu maisiņu no „Dobeles dzirnavnieka" dzīvnieku barībām vai apstrādājot zvejas rīku ar „atraktoru", ko var iepirkt lielveikalos pie aromatizētām eļļām un reizi dažās dienā izbērt paprāvu kaudzīti noķerto zivju no murda.

Vairāk nekā komiski ir tas, ka tagad Latgales onkulim kaut kādā mistiskā Latgales ezerā tiks noteikts jau iepriekš zināms un apstiprināts zivju plāns, cik tad šis onkulis drīkstēs zvejot ar saviem zvejas rīku un zivju limitiem, no tādu „dīvāna" zivsaimniecības speciālistu puses, kā LMA darboņi.

Aktuāla problēma Latvijā ir maluzvejniecība ar tīkliem, turklāt vairākumā gadījumu tiek izmantoti saucamie „ķīniešu" tīkli, kuru cenas ir tādas pašas, kā parastam voblerim makšķernieku veikalos. Zvejas tīklus, bez attiecīgas atļaujas LR teritorijā it kā nav iespējams iegādāties, jo vadoties no „Noteikumi par zvejas tīklu tirdzniecību un apriti" tie teorētiski ietilpst stingrās uzskaites preču kategorijā. Savulaik šos noteikumus bīdīja LMA un sabīdīja tā, ka tarakāni šo LMA darboņu galvās aplaudē stāvot kājās. Piemērojot šos noteikumus faktiskajiem apstākļiem dabā sanāk, ja tēvs taisa tīklus dēlam, kas ir zvejnieks, viņam jāreģistrējas, kā tīklu taisītājam un gada beigās vēl jāsniedz atskaite par „nodoto zvejas tīklu daudzumu un to garumu metros, norādot zvejniekus". Kāds vispār ir padomājis kāda jēga no šādām atskaitēm un kādu noderīgu informāciju tās sniedz? Šāda atskaišu prasīšana no citiem par katru purkšķi ir LMA stilā, bet kā sniegt atskaites par akcijā „Dzīvais ūdens" paveiktiem darbiem, tā pašiem purkšķis vien sanāk....... Šī norma par tīklu tirdzniecību nomira jau pirms tās dzimšanas tādēļ jau arī Latvijas ūdeņi ir pilni ar „ķīniešiem".

Viens no zivju ķeršanas veidiem Latvijā ir to zvejošana ar zivju tīklu, bet vai parasts standarta cilvēciņš var pa brīvdienām aizbraukt uz kādu ezeru, oficiāli iemest tīklu un neiespringstot pavadīt vakaru bļaustoties pie ugunskura un nākošā rītā ar vāju veselību, bez lielām mokām aizairēties un paņemt savas nozvejotās zivtiņas. Atbilde ir - NEVAR, jo zvejot Latvijā teorētiski var katrs, bet licenci zvejai pēc esošās likumdošanas var dabūt praktiski tikai izredzētie, tādēļ viens no risinājumiem zvejai ar tīklu ir maluzvejniecība. Protams, ir personāži, kas uzskata, ka zvejošana ar tīklu ir slikta un peļama un tā nav īstu vīru nodarbe, jo tiek izķertas visas makšķerniekiem piederošās zivis, bet šis sindroms ir ārstējams ar „lielo tableti, ko pārdod aptiekās." Šobrīd problēma nav tā, ka kāds var noķert vairāk zivis ar savādākiem līdzekļiem vai arī kāds nemāk ķert zivis ar makšķeri, runa ir par nevienlīdzīgiem spēles noteikumiem zivju ķeršanai, zināmā mērā runa ir par šķiru cīņu - zvejnieki VS makšķernieki. Vienīgais risinājums, bez zvejas totālas aizliegšanas ir izveidot likumdošanas līmenī „svētdienas zvejnieku" šķiru - vienkārši jebkurš cilvēks jebkurā ūdenstilpnē, kur ir atļauts veikt rūpniecisko zveju, varēs zvejot analoģiski pašpatēriņa zvejniekiem, bet tikai nopērkot licenci uz dienu. Piemēram, Burtniekā „svētdienas zvejnieks" nopērkot licenci uz dienu maksā 365 reizes dārgāk, nekā analoģisks pašpatēriņa zvejnieks, nemaz neminot to, ka šādi „svētdienas zvejnieki" par zivju resursiem maksā vismaz divas reizes vairāk par dienu nekā makšķernieks ar savu MK par visu gadu.

Šādu „svētdienas zvejnieku" ieviešana:

1. Būtiski palielinātu pašvaldībai ienākumu no zivju resursu izmantošanas saistībā ar zveju,

2. Rezervētās licences „svētdienas zvejniekiem" nevarētu izmantot pašpatēriņa un komerczvejnieki, tādēļ mazāk zvejotu,

3. Tīklu limiti ūdeņos nepalielinātos, bet paliktu tādi paši, kas kopējo nozvejoto zivju daudzumu nepalielinātu,

4. Būtu iespējams piedāvāt iespēju zvejot, kā tūrisma paveidu, kā arī pilnīgi visi varētu izmantot šo iespēju un nebūtu šī priviliģētā „zvejnieku šķira".

Pēdējais uzmanības vērtais grozījums, ir tas, ka noteiks deleģējumu kādos gadījumos un kādās atšķirības robežās pašvaldība būs tiesīga noteikt papildus nosacījumus zivju ieguvei tās administratīvās teritorijas ūdeņos. Tas nozīmē, ka pašvaldībai turpmāk būs tiesības noteikt divu veidu papildus nosacījumus, vienā gadījumā licencētajai makšķerēšanai iegādājoties attiecīgo licenci, otrajā gadījumā noteikt vienkārši papildus nosacījumus zivju ieguvei, šajā gadījumā zivju ieguve notiks bez licences. Grozījums, ka pašvaldības varēs koriģēt savus ūdeņus ir perspektīvs, ja vien to dara godprātīgi cilvēki, vienīgais var rasties situācija, ka katrai zivju peļķei pašvaldības izdos savus saistošos noteikumus. Par cik LMA stilā „parasti ir skriet vilcienam pa priekšu", tad LMA publicējot savus jaunradītos „Makšķerēšanas noteikumus" brīnišķīgi parādīja, ko nozīmē īstā grozījumu būtība. Šajos noteikumos ir aizliegta makšķerēšana Buļļupē un pazudis aizliegums makšķerēt vimbas to nārsta laikā pie Bauskas (esošie MN 30.2).

Jau 2012. gada sākumā informācijas telpā, bija lasāms, ka savulaik Lielupē ielaistie laši dēļ murdiem Buļļupē neatgriežas Lielupē, gandrīz pēc gada vairs nav problēma lašos, bet gan vimbās, kas nenokļūst nārsta vietās. Protams, sākas populistiska rakstīšana uz instancēm, lai pārtrauktu zveju Buļļupē. Kas tad ir šis lāga vīrs, kas laiž lašus Lielupē un kam rūp zivju resursi pie Bauskas, kā arī pie visa vaino zvejniekus Buļļupē. Tas ir V.Gabrāns LMA valdes loceklis, „Bauskas mednieku makšķernieku biedrības" domes priekšsēdētāja vietnieks, iepirkuma komisijas loceklis „Bauskas ūdenssaimniecībā", makšķerēšanas biedrību pārstāvis „Zivju fondā", pat deputāta kandidāts no LSDSP 11.saeimā un no Zaļās partijas 2013. gada pašvaldību vēlēšanās, kā arī vēl citur aizņem pa vietiņai.......

Protams, ka LMA teiktais par Buļļupes zvejnieku ietekmi uz zivīm Lielupē bija izfantazēts, jo lasis nav tā zivs, kas īsti atgriezīsies piesārņotā upē un Lielupē nomakšķerē četras reizes vairāk vimbu nekā nozvejo Buļļupē un zveja Buļļupē būtiski neietekmē vimbu migrāciju uz nārsta vietām Lielupes augštecē. Protams, tas LMA neapmierināja jo neviens netaisījās dancot pēc LMA stabules, tādēļ tika turpināts fantazēts par to, ka Buļļupe ir kanāls vai caurtece, nevis upe, tika piesaukta zvejnieku solidaritāte un sociālais taisnīgums, rīkotas aptaujas ar zicdirektora ĒŠkapara starpniecību un aptaujas rezultātos ap 45% respondentu apgalvoja, ka Padomju laikā Buļļupē nevarēja ne makšķerēt, ne zvejot tieši zivju dēļ nevis zemūdeņu militārās bāzes dēļ.

Makšķernieki var nesatraukties par iepriekš pieminēto aizliegumu makšķerēt Buļļupē, ko LMA bija iekļāvusi savos jaunizceptajos MN jo šie murgi netiks iekļauti normatīvos aktos. Vienkārši vienā no sēdēm LMA pārstāvji izteicās, ja Buļļupē aizliegs zvejot, tad LMA ierosinās Buļļupē aizliegt makšķerēšanu, ko it kā atbalstīs makšķernieku inteliģentā daļa. Kārtējo reizi LMA savas murgainās idejas mēģināja slēpt piesaucot makšķerniekus, bet tikai inteliģentos jo pārējie makšķernieki LMA dvēseli nesaprot.

Atšķirībā no LMA izdziedātām Buļļupes sāgām V.Gabrāna pārstāvētai BMMB Bauskas pusē ir konkrēts bizness - jeb vimbu licencētā makšķerēšana to nārsta laikā, bet bizness ir ierobežots ienākumu ziņā. Licencētās makšķerēšanas nolikumā ir norādīts ierobežotu licenču skaits par konkrētu summu - 9450 Ls. Nolikumā arī norādīts, kā sadalās šie ieņēmumi 40% ZF un 60% paliek BMMB. Savukārt no līdzekļiem, kas paliek BMMB 80% - tiek izlietoti LM organizēšanai, vides aizsardzībai un zivju resursu pavairošanai, 15% - zivju aizsardzības un kontroles pasākumiem un 5% licenču tirgotājiem. Praktiski ideāls LM nolikums visas finanses atgriežas atpakaļ pie zivīm un ūdeņiem, kā arī visi ūdeņi pie Bauskas pusē ir nosargāti.

Interesanta LM nolikumā ir prasība BMMB veikt katru gadu Lielupes baseinā vimbu nārsta vietu atjaunošanu. 2013. gadā BMMB no zivju fonda saņēma finansējumu, bet tika saņemtas norādes, par šī projekta zemo lietderību, jo netiek novērsti aizaugšanas cēloņi uz ko V.Gabrāns iebilda, ka Lielupes gultne dotā vietā tiek tīrīta katru gadu un pēdējo reizi par ZF līdzekļiem 2008. gadā. Par cik internetā ir pieejamas Ortofotokartes ar dažādiem aerofotogrāfēšanas laikiem un salīdzinot dažādus kartes slāņus nevarētu apgalvot, ka Lielupes baseins pie Bauskas būtu izteikti iztīrīts no zāļu aizauguma hektāriem lielā platībā, protams - kaut kas jau ir tīrīts. Cerams, ka „Vimbu nārsta vietu atjaunošana Lielupes augštecē" nav kārtējais projekts LMA stilā - „Dzīvais ūdens".

Kas tad varētu mainīties vimbu makšķerēšanā, ja konkrēti šīm pašvaldībām, kas tik ļoti sadarbojas ar BMMB dotu iespēju pašām noteikt vietējos makšķerēšanas noteikumus un nebūtu aizliegums MN (esošie MN 30.2) makšķerēt vimbas to nārsta laikā? Pilnīgi visi iespējamie varianti - gribētu atļautu makšķerēt vimbas, gribētu aizliegtu makšķerēt vimbas un galvenais BMMB nebūtu ierobežota licenču apjoma pārdošanā, līdz ar to cik licences nopirks tik liels būtu arī BMMB vimbu biznesa ienākums.

Viennozīmīgi pašvaldības patstāvīgi bez lielā „brāļa" akcepta nākotnē nedrīkstētu pieņemt izmaiņas un lēmumus, kas ietekmē makšķerēšanas tiesības, lai nerastos potenciālas situācijas, kad dēļ lobija zivju resursi tiek kļūdaini apsaimniekoti, kā tas var gadīties Bauskas pusē, kad vimba nākotnē var tiek iecelta „svētās" zivs kārtā tāpat kā lasis.

Visus grozījumus pirms virzīt tālāk izskata komisijās, tādēļ vienīgā cerība, ka murgaini grozījumi neizies cauri ir balstīta uz mūsu „simts gudro galvām", bet izlasot stenogrammas rodas pretējs iespaids. Spilgts piemērs ir K.Seržanta teiktais par zemūdens medniekiem:

.... Man šķiet, ka, lemjot par šo jautājumu, Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas locekļi nav īsti sapratuši, kas ir zemūdens medības, jo viņi varbūt iedomājas naturālistu peldbiksēs, kurš bradā pa seklām vietām un ar mazu uzķeramo tīkliņu ķer mazas zivtiņas. Bet diemžēl tas ir kārtīgā hidrotērpā ģērbies cilvēks, kam rokās ir šaujamierocis, kurš tiek darbināts ar saspiestu gaisu vai gumiju un kura bulta lido pat 10 metru tālumā. Un, ziniet, vēsturiski ir tā, ka Latvijā apmēram 90 procentos ūdenstilpju ir slikta redzamība, un, teiksim, kādā peldvietā sajaukt zivi ar kāju ir ļoti elementāri. .... Un es arī ļoti labi zinu, ka šie zemūdens mednieki, kuri ir bruņoti un hidrotērpos, var pat mīnus 10-15 grādu aukstumā stāvēt ledainajā ūdenī. Viņi šobrīd septembrī un oktobrī nodarbojas ar lašu šaušanu lašupēs. Un, ja šī norma izies cauri, tad tas arī turpināsies.

K.Seržanta teikto var komentēt no diviem viedokļiem - no normatīvo aktu nezināšanas un stulbuma:

  • Ja K.Seržants runā par šaujamieroci, tad tas darbojas ar šaujampulveri nevis ar gumiju vai saspiestu gaisu,
  • Ja K.Seržants uzskata, ka uz zemūdens medniekiem neattiecas likuma norma par zemūdens mednieku atrašanās attālumu no peldvietām, tad arī ne tikai kāju ar zivi var sajaukt, bet arī kādu apaļumu,
  • Ja K.Seržants apgalvo, ka zemūdens mednieki septembrī un oktobrī nodarbojas ar lašu šaušanu lašupēs, tad tās pieder pie tiem 90% ūdeņiem, kur ir laba redzamība un zivju ieguves aizliegumi uz zemūdens medniekiem neattiecas.
  • Beidzot K.Seržantam ir izdevies gandrīz nepateikt muļķību, ka „zemūdens mednieki, kuri ir bruņoti un hidrotērpos, var pat mīnus 10-15 grādu aukstumā stāvēt ledainajā ūdenī" - tik tiešām stāvēt jau var arī bez hidrotērpa, bet ūdenim šādos grādos ir tendence diezgan ātri sasalt un īsti nav skaidrs, kā bez elpošanas aparāta var medīt zivis zem ledus, ja nu vienīgi Latvijā ir atklāti termālie avoti.

Talantīgs cilvēks ir tas K.Seržants tik daudz gudru domu graudu tik īsā uzrunā un tāds vēl grib būt Eiroparlamenta deputāts, cerams, ka tur nevajadzēs runāt par zemūdens medībām.

Beigu beigās tā ari nav īsti nav skaidrs, ko šie LMA izdomātie grozījumi dos vienkāršam makšķerniekam nākotnē. Protams, visādiem veikliem darboņiem radīsies iespējas koriģēt spēles noteikumus uz ūdeņiem, kā arī nav šaubu, ka tādu „gudro galvu" dēļ, kā K.Seržants, grozījumi izies cauri ar URĀĀĀ.........

 
 
Novērtē rakstu:
  • Vērtējums ir 0 no 5
(Nav balsu) - lai vērtētu, nepieciešams reģistrēties
[27] Komentāri | dilst | aug
 
Akmens_Viesis

Imations, tu laikam pārbaudi, cik tālu var iet :)

Var jau kasīties klāt Seržantam, kas sarunas karstumā pasaka ko detaļās nepareizu. Bet būtībā? Vai tāpēc mazāk šauj lašus?

Tikmēr pats esi uzrakstījis "Ja K.Seržants apgalvo, ka zemūdens mednieki septembrī un oktobrī nodarbojas ar lašu šaušanu lašupēs, tad tās pieder pie tiem 90% ūdeņiem, kur ir laba redzamība un zivju ieguves aizliegumi uz zemūdens medniekiem neattiecas."

Neuztraucies, šī likumdošanas kļūda drīz tiks labota.

Turklāt makšķerēšanas atdalīšana no vēžošanas un zemūdens medībām nav gluži LMA izdomājums.

Saprotu, ka tev gribētos, lai kungi būtu vainīgi arī pie tā, ka saule riet, bet tā tu pie rezultāta nenonāksi, tikai pavairots bardaks.

04.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
imations

AKM – vispār vainīgs vai nevainīgs nosaka tiesa. Agrāk varbūt viduslaikos mēģināja kādam lietu piešūt par saules rietu, bet tagad mums ir cilvēktiesības un demokrātija, pat ja cilvēciņš uzrakstītu vaļsirdīgo atzīšanos par saules rietēšanu neko neizdotos piešūt.

Ja jau likumdošanas kļūda tiks labota vai vari nosaukt tās Lašupes, bet konkrētus lašupju nosaukumus, kurās tagad zemūdens mednieki oficiāli septembrī un oktobrī nodarbojas ar lašu šaušanu lašupēs.

Un par karsto puisi Seržantu nesatraucies nospiedošais vairākums mums tādi ir „karstumā pasaka ko detaļās nepareizu”, bet tikai pēc tam nevajag vaidēt, ka viss ir OPĀ arī citās jomās, makšķerēšana un zemūdens medības tā ir mikroskopiska problēma attiecībā pret notiekošo LR.

04.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
V.S.O.P.

Imation

skat šeit 31. punktu. zemūdens medības sabremzēt izdevās jau pērn... Tagd rit ceļš uz kārtības ieviešanu pašu z/m vidū, viņiem arī savi strīdi, tāpat kā makšķerniekem un zvejniekiem...

04.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
imations

V.S.O.P. – par to arī tika rakstīts, ka grozījumi bija 21.08.2012., bet Seržants runā šitās muļķības 21.02.2013. Kas tie par ākstiem, kas neorientējas likumdošanā, bet paši pieņem likumus par to pašu tēmu.

Principā AKM arī ir karstais puisis tikai, tas, kas raksta - 100% nākošais deputāts...... vajag, vajag uz nākošām vēlēšanām izvirzīties.

04.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
Akmens_Viesis

Neredzu ne mazāko sausā atlikuma iespēju no diskusijas :)

Sapratu, ka īsts latvietis peld tikai peldvietās utt., un ja oficiāli nedrīkst šaut lašus, tad neviens to nedara.

04.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
micuks

Hmm nākotnes MN versijā medniekiem ir krietni vairāk privilēģiju nekā copmaņiem. Viņiem nav nekādu liegumu uz upju ietekām. Tāpat nav nekādu noteikumu par loma lielumu. Laikam jāsāk atcerēties jaunības dienas kad gana daudz laika tika pavadīts zemūdens trenkājot zivis.

04.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
V.S.O.P.

Micuk

Nemusini tautu ar plikiem apgalvojumiem. Faktus studijā!

04.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
Tonis

Dažs labs,pēc patsmit gadu brīva ūdeņu kāšanas perioda tagad satraucas,kā tā,viņa materiālās intereses uz kopējiem dabas resursiem tiek ierobežotas! Es gribu un māku paņemt no tās dabas ck man vajag,bet šitie sausiņi un skauģi mani tagad grib regulēt !...:)

Diemžēl nedzīvojam gadsimtu atpakaļ,kad upes un ezeri bija pilli ar zivīm un vēžiem,tādēļ mūsu ēstgriba uz 'haļavo'dabas paiku pamazām jāpiebremzē,savādāk paliksim pie tukšas siles.Un lai to zivtiņu ar makšķerīti noķertu, arī mūsu mazbērniem būs jābrauc uz Zviedriju, vai vēl kur tālāk...

04.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
micuks

Ai vecums nenāk viens, 1.punkts ir tā samudžināts, ka reizēm bez polša nesaprast. LAi gan tāpat pofig, ko tur pieņems uz 1.janvāri, tāpat viena liela daļa to neievēros.

04.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
krumujancis

to imations

AKM – vispār vainīgs vai nevainīgs nosaka tiesa. Agrāk varbūt viduslaikos mēģināja kādam lietu piešūt par saules rietu, bet tagad mums ir cilvēktiesības un demokrātija, pat ja cilvēciņš uzrakstītu vaļsirdīgo atzīšanos par saules rietēšanu neko neizdotos piešūt.

============================

Kāds naivums vēl joprojām. Pašlaik gan Latvijā darbojas "troikas " padomju stilā. Uz pavirši sastādīta ieinteresēta policista protokola pamata nokāsīs piķi tā ka nemetas. Tā ir mana paša pieredze, vari sūdzēties kam gribi un cik gribi. Un kā tad pierādīsi, ka neesi ēzelis, trīs veči tiesnešu talāros, tādi kā Birzgalis, Berķis un Šteinberga nolemj ka esi ēzelis un viss. Esi ēzelis, bet vai tā ir? Šādi tiesneši ne tikai paši kļūst smieklīgi, bet kādu ļaunumu tie nodara pieņemot notiesājošu lēmumu gadījumos, kur pārkāpums vispār nav iespējams. Un tā valstiņa pamazām pārvēršas par reketieru kantori.

10.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
Ediitis

Ja atmetam emocijas-raksts/doma pamatota!

Tā vietā lai domātu kā cīnīties ar „maliniekiem” (kas lašus (un ne tikai) makšķerēja/šāva/dūra/ķēra ar tīkliem- tie to arī turpinās darīt, neskatoties uz jauniem/LABIEM/PAREIZIEM :D:D:D noteikumiem) radīsim jaunu bezjēdzīgu birokrātiju, kas jau tā mazos resursus uzraudzībai saskaldīs- sausais atlikums- KĀDS „gailis” varēs lepoties ar „izbīdītiem” MN.

Ja parēķinam ieguldīto laiku –darbastundas gatavotājiem, saeimas komisijai, deputātu algas.... un to novirzītu aprīkojuma (piemēram nakts redzamības iekārtu iegādei) nu kaut vai papildus degvielas iegādei inspektoriem- rezultāts būtu daudz efektīgāks!

Paanalizējot plānotās izmaiņas- kas kontrolēs (un par kādiem līdzekļiem???) zemūdens medniekus, vēžotājus, zvejniekus- viņi pēc definīcijas vairs nebūs makšķernieki!!!

Taisīsim jaunus Noteikumus, Likumus veidosim institūcijas- kam to vajag???- SVIESTS galīgais!

Kādu nevarot pārbaudīt- smiekls nāk!!!!- da paņamiet nakts redzamības ierīci un uzmetiet aci upei/ezeram un tad vaidiet, ka kādu nevar redzēt- viņš var paslēpties! Ja inspektoru ir maz, tie nav apgādāti ar ekipējumu, tie netiek normāli atalgoti- NEKĀDI noteikumi nelīdzēs- tikai vairāk būs malinieku :(

VAJAG TIKAI GRIBĒT un domāt pareizā virzienā!!!

Ja jau tā gribam saudzēt zivju resursus- kāpēc neaizliedzam makšķerēšanu (un ne tikai) vispār uz gadiem 5, da kaut vai pieņemam MN punktu no PSRS laikiem- Loms nedrīkst pārsniegt 5kg neskaitot pēdējo zivi (nemaz nebija slikts punkts pret negaušiem)!

Kas ir- 5 līdakas, 3 sami..... normālas zivis tik daudz nevarēs paši paņemt, jo svars par lielu??? Bet vai maz tik daudz vajag???

PS. Pats esmu „gaļenieks”-gan makšķerēju gan medīju (zem ūdens) un nekad MN„normu” neizpildu- nevaru tik daudz zivis apēst – arī 5kg savācas tikai tad, ja piem samam virs 10 (tad arī tiek mests miers pasākumam), un nevis tāpēc, ka nevaru noķert/nomedīt- MAN NEVAJAG!!! Tāpēc man bieži rodas jautājums lūkojoties dažādu forumu bildēs ar lomiem (arī lielo bļāvēju pret zem.medībām)- KUR IR JŪSU MĒRA SAJŪTA??? Cik noprotu tā nav atkarīga no „zivju iegūšanas veida”, bet domāšanas veida, kuru ar populistiskiem saukļiem un MN izmaiņām neiegūst!:(

11.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
Ediitis

Jā un topošajiem „gaiļiem” iesaku vēl pāris noteikumu izmaiņu iespējas:

Satiksmes noteikumus sadalīt- atsevišķi gājējiem, velosipēdistiem, motocikletistiem, vieglajiem autovadītājiem................

Kuģošanas noteikumus- peldētājiem, airu laivu lietotājiem, motorlaivu lietotājiem.....

Vispār noteikumi ir vieta izpausmēm-parādīt savu erudīciju un kādu topošo vēlētāju grupas atbalsta iegūšanai :D:D:D

PS. Un MN arī nekad nebūs pilnīgi- mušotājs nav spiningotājs, tie savukārt nav pludiņnieki.... un vēl jau ziema..... :D:D:D:D:D Vēlēšanas tuvojas- varam pacensties :D:D:D

11.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
Akmens_Viesis

Edīt, topošais - vai kāds ir jebkad runājis par atsevišķiem noteikumiem katrai sugai?

Mūsu galā ir manīta vēlēšanās salikt pa sadaļām, neputrojot visu kopā.

12.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
imations

AKM – tas labi, ka „manīta vēlēšanās salikt pa sadaļām, neputrojot visu kopā.”, jo tik tiešām ir cilvēciņi, kam procesors ir ierobežots tādēļ, kādam vajag visu nodalīt vismaz uz papīra.

Bet vai Tu nebūtu tik laipns un paskaidrotu parastam puikam - traktoristam, bez vispārinātām frāzēm „tā būs labāk, pareizāk, smukāk utt”, ko parastam cilvēciņam jaunie MN, kas tagad sauksies MVUZMN, reāli dos un vai dabā kaut ko izmainīs, jeb kas tad dzīvē mainīsies un kāds būs tas lielais faktiskais labums tautai.

12.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
Akmens_Viesis

Varu atbildēt par tiem ieteikumiem, ko veido MOSP - tiešais ieguvums (un tas vēl ar piebildi, ja pietiks jaudas pabeigt:) vienkāršam cilvēkam būs tāds, ka šos noteikumus varēs izlasīt un saprast bez jurista.

Bet tā cita tēma - kad būs gatavāks, protams, ka izliks apskatei, pašlaik ir citas aktualitātes.

12.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
imations

Tas labi, ka kādam ienāca prātā pārrakstīt MN, lai tie būtu vienkāršāki – kā teikt tuvāki vienkāršai tautai jeb MVUZMN.

Cerams, ka jaunos MVUZMN būs mazāk prātu čakarējošas normas, jo precedents jau ir, kad viens zvejniecības likuma grozītājs un likumu izstrādātājs tā sap 1 sies meistarībā visu grozot, ka tā varētu būt galvas pētnieku kompetence.

12.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
Ediitis

Manos minētajos noteikumos-CSN arī viss saputrots kopā :(- bet strādā, jo IR KONTROLE!

Par nožēlu pagaidu paaudzes vēl nesaprot, vai negrib saprast, vai precīzāk- saprot nesodāmību par pārkāpumiem :(

Ko iegūst sadalījums- NEKO- būtība nemainās (ja nu kādus "naizmet aiz borta"- ja tas ir MOSP mērķis tad protams mainot/dalot pa šķirām var kādam ko "nogriezt"), ja runa ir par VISPĀRĒJU ieguvumu- tad tas NULLE!

Vispār nē- veselam baram ierēdņu darbs, kāds izceļas un var "spodrināt spalvas" jo mēs to izdarījām:(

MOSP pārtāvji NOTEIKTI zina kā mūsu cilvēki ievēro MN- tad labāk domājiet kā to iespaidot, kā sekmēt kontroli un palielināt to arī kvantitatīvi, kur tam rast papildus finansējumu!

Ja kas MN tieši ar visām izmaiņām katru reizi sarežģī un drīz tiešām vajadzēs juristu, lai izlobītu jēgu, un jaunais variants nemaz nav skaidrāks/vienkāršāks :(

Ko deva iepriekšējais "griezums" zemūdens medniekiem ar dabas liegumu zonām- kas tās var izkontrolēt???- rezultātā, kas viņas izmantoja (liela daļa no tām ir Latgalē :( ) tie palika malinieki, jo zina ka neviens neizkontrolēs :( (nu Gauju, Ventu pakontrolē bet citur???)

Apzinīgie kuri tika ierobežoti (ja ņem kopējo reālo skaitu, kas ar to nodarbojas aktīvi pa visu Latviju ir ļoti neliels- pāris simts cilvēku) ko ieguva makšķernieki???- atkal zero+ bariņu aizvainotu civēku (un ne jau par Lašupēm!!! bet principu/nevienādo attieksmi)-???

Protams mums cilvēki un viņu intereses neko nenozīmē, bet es personīgi pazīstu lielu daļu no šīs mednieku brālības- nu cenšās viņi ievērot MN un novērtē to kas viņiem ir atļauts legāli, un nevajag spriest par visiem pēc viena pārkāpēja darbošanās veida- tad jau visi makšķernieki arī iznāk nelieši un likumpārkāpēji- jo pa brīdim kādu pieķer ;)

Pazīstot arī pietiekoši daudz copmaņus ( arī maliniekus un CR pārstāvjus)- nu nelieku visus vienā maisā ;)

PS.Nevēlos nevienu aizvainot vai nopelt viņa centienus (ja tam ir cēls un nesavtīgs mērķis), bet vēlos dot ierosmi pārdomām vai nav cits ceļš labāks!?

PPS.Ja kādu esmu personīgi nepamatoti aizvainojis- esmu gatavs arī atvainoties gan personīgi gan publiski, tikai pamatojiet vispārējā labuma aizstāvēšanu! Par nožēlu, šobrīd neko tādu neredzu! :(

12.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
Akmens_Viesis

Nesapratu, kur problēma.

12.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
Ediitis

Problēma!?

Tas, ka mainām noteikumu formas, bet aizmirstam par galveno-KONTROLES nodrošināšanu! Bez tās, ar mūsu sabiedrības pašreizējo apziņu :(, visiem noteikumiem santīma vērtība, bet ieguldīts darba/līdzekļu n-tās reizes vairāk kā atdeves :(:(:(

Labāk domāt kur rast papildus finansējumu kontroles nodrošināšanai- pat pieņemot nepopulārus lēmumus- kaut MK cenas palielināšanu, cīnīties par iegūto līdzekļu (arī uzlikto sodu) izmantošanu kontrolei...... Kā definēt aizliegtos rīkus vai veidus-piem cemmerēšanu, lai varētu par to sodīt- paši zinām kas uz Lielupes (un ne tikai tur) darās(sevišķi ziemā), bet izkontrolēt un sodīt nevaram- nav definēts :(

Bet tas jau nevienai biedrībai nav vajadzīgs- bojājas reitingi kļūstam nepopulāri...

13.10.13 Atbildēt | Ziņot 0
 
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager