Veidosim saturu kopā!
  • Jūsu novadā gaidāmas vai jau aizvadītas copmaņus saistošas aktivitātes?
  • Jums ir viedoklis par copmanim aktuālu tematu?
  • Esat izbaudījis aizraujošu copes piedzīvojumu?

Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!

Jaunākie komentāri

Seko līdzi

RSS barotne
Seko līdzi jaunākajiem CopesLietas.lv biedru rakstiem sev ērtā veidā izmantojot RSS barotni.
aprinkis.lv | 3.jūnijs 2016, 11:32 | 51 komentāri | 33929 skatījumi

Ar sapni par Gauju – paradīzi lašiem un makšķerniekiem

Gaujas ilgtspējīgas attīstības biedrība viesojās Mērumā, lai iepazītu upes apsaimniekošanu un smeltos iedvesmu, kā Latvijas garākajā upē – Gaujā – palielināt zivju resursus un attīstīt civilizētu makšķerēšanas tūrismu. Ar gūtajām atziņām dalījās ilggadējais dabas aizsardzības inspektors, nu jau seniors Māris Mitrevics.

Krāčainā Mēruma / aprinkis.lv

Kāds bija brauciena mērķis?

Braucienu organizēja Gaujas ilgtspējīgas attīstības biedrība, kurā apvienojušās pašvaldības, kuru teritorijā atrodas Gauja vai Gaujas pietekas, sākot ar Jaunpiebalgu, Api, Smilteni Gaujas augštecē un beidzot ar Ādažiem upes lejtecē. Organizācijas mērķis ir veikt zinātnisko izpēti, organizēt praktiskus pasākumus lašu un taimiņu nārsta iespēju palielināšanai un dzīvotņu saglabāšanai Gaujā, kā arī radīt iespēju licencētai lašveidīgo zivju makšķerēšanai.

Brauciens notika starptautiska mācību projekta ietvaros, un mani pasauca līdzi kā Mitro – cilvēku ar 35 gadu pieredzi dabas inspektora darbā, no kā lielu daļu esmu veltījis lašu aizsardzībai. Mērumā redzētais mūs patiešām pārsteidza, pozitīvā ziņā.

Viss par lašiem tieši dabā / aprinkis.lv


Kas tur tik īpašs?

Mērumā makšķerēšanas tradīcijas aizsākušās jau 1231. gadā, bet no 1941. gada šeit uzsākta sporta makšķerēšanas organizēšana. Visa pamatā ir ilgstošs un mērķtiecīgs darbs: zivju uzskaitīšana, pavairošana, nārsta vietu un dzīvotņu uzlabošana, migrācijas ceļu ierīkošana. Mērumas upe ietek Baltijas jūrā, bet lašveidīgo zivju apsaimniekošanai var izmantot tikai nedaudz vairāk par 30 upes kilometriem. Augšup pa straumi to traucē vairākas hidroelektrostacijas. Ieliekot lielu darbu, upes apsaimniekotāji ir panākuši, ka pirmajās trijās HES ir zivju ceļi, bet ceturtajai zivis vairs cauri netiek.

Lašu ceļš pie hidroelektrostacijas / aprinkis.lv

Visa Mērumas zivsaimniecība ir uzņēmuma "Sveaskog" paspārnē, un šobrīd visu darbu paveic astoņi darbinieki. Kopējais saimnieciskais apgrozījums ir 5-6 miljoni eiro gadā. Cilvēki no visas pasaules brauc makšķerēt uz Mērumas upes, un netraucē pat tas, ka vienas dienas licences cena ir 100 eiro. Laikā no marta sākuma līdz septembra beigām ik dienas tiek izsniegtas 100 vienas dienas licences.

Mūsu viesošanās laikā novērojām, ka gribētāju bija vairāk nekā makšķerēšanas vietu upē. Trijās dienās bijām liecinieki 12 lielu lašu nozvejai ar mušiņmakšķerēšanas paņēmienu. Lielākais loms bija 16 kg smags lasis. Lašus līdz 50 cm garumam ir jālaiž upē atpakaļ. Lielākus pēc makšķernieka izvēles var paturēt vai arī darboties pēc principa "ķer un atlaid". No tajās dienās 12 kopā noķertajām zivīm tikai viena bija 7 kg smaga, pārējās 11–14 kg. Savukārt upē palaista šoreiz tika tikai viena. Jāpiebilst, ka ar spiningiem zivis ķer tikai 10 % gadījumu.

Maija lasis – virs 16 kg / aprinkis.lv


Kas vēl piesaista tūristus šai vietai?

Noteikti nelielā pilsētiņa Mēruma ar 3000 iedzīvotājiem. Šeit visa saimnieciskā dzīve balstās uz lašiem un makšķerēšanu. Mērumā atrodas muzejs, veikali, restorāni, viesnīcas, un visās vietās tiek atspoguļots tas, ka šī ir īsta makšķernieku pilsēta – uz sienām izliktas fotogrāfijas, dažāda makšķernieku atribūtika, piemēram, vienā viesnīcā bija milzīga siena ar mākslīgo mušu un vizuļu kolekciju.

Pie informācijas centra ir īpaša ēka, kur visas noķertās zivis tiek mērītas un svērtas, un katrs laimīgais makšķernieks pats izpilda īpašu anketu, kurā norāda savus personas datus, tautību, zivs parametrus u.c. Konkrētās dienas anketa skatāma visas dienas garumā, un tūristi, kas paši nemakšķerē, šeit pulcējas, lai priecātos kopā ar laimīgajiem lomu ieguvējiem. Ir pilnīgi skaidrs, ka Mērumas kā makšķernieku tūrisma galamērķa panākumi vistiešākā veidā saistīti arī ar mērķtiecīgo tēla veidošanu.

Laimīgais ar lomu / aprinkis.lv


Vai ir plānots ko līdzīgu paveikt saistībā ar Gauju?

Mērķis ir uzsvērts jau biedrības nosaukumā – ilgtspējība. Ir daudz jāstrādā – zinātniskā izpēte, lašu un taimiņu dabiskā nārsta vietu un dzīvotņu saglabāšana, varbūt arī paplašināšana un jaunu vietu radīšana. Tas viss jāveic tikai, precīzi ievērojot dabiskuma prasības un pastāvošos normatīvos aktus. Vislielākais darbs tomēr ir sabiedrības apziņas mērķtiecīga veidošana gan pašvaldību līmenī, gan Gaujas un tās pieteku krastu iedzīvotājiem.

Liela problēma ir šī brīža situācijas pakāpeniskas, bet radikālas pārmaiņas. Runa nav tikai par maluzvejniekiem, kas ar elektroietaisēm, tīkliem un žebērkļiem bendē lašus to nārsta laikā. Pēdējos gados spiningošanai labvēlīgā ziemā – kad upe nav aizsalusi – katru brīvo brīdi taimiņus ar spiningu mēģina iegūt ap 10 vīri pie Cēsīm, 5 pie Līgatnes un 20 pie Siguldas. Ir drošas liecības, ka bezledus ziemās prasmīgākie no viņiem noķer pat 100 lašveidīgās zivis, galvenokārt taimiņus, bet lašus tikai dažus procentus.

Tie nav rūdīti maluzvejnieki, bet lielākoties inteliģenti, azartiski vīri, kam šāda veida hobijs dod lielu garīgo baudījumu. Ja tajā ļoti interesantajā ilgtspējības projekta stadijā, kad Gaujā tiek uzsākta licencēta lašu un taimiņu makšķerēšana, šiem vīriem nebūs licenču maksas atlaide vismaz 50 % apmērā, tad pasākumu var uzskatīt par izgāzušos.

Gauja ir bagātākā upe Baltijas valstīs ar lašu dabiskā nārsta vietām. Biedrības darbības mērķis ir apsveicams, un tā ir apņēmības pilna ķerties pie darba.

Lašu mazuļu (smoltu) uzskaites ierīce / aprinkis.lv
Marta Dzintare aprinkis.lv
 
 
Novērtē rakstu:
  • Vērtējums ir 5 no 5
(6 balsis) - lai vērtētu, nepieciešams reģistrēties
[51] Komentāri | dilst | aug
 
O.Vacietis

"Ja [..] šiem vīriem nebūs licenču maksas atlaide vismaz 50 % apmērā, tad pasākumu var uzskatīt par izgāzušos."

Nesapratu šo teikumu. Vai šī projekta mērķis ir ļaut kādam ķert lašveidīgos lētāk kā citiem? Kāds tam sakars ar ilgtspējīgu Gaujas attīstību?

03.06.16 Atbildēt | Ziņot 2
urmaas

Ilgtspējīgu attīstību nozīmē ierobežot upi no makšķerniekiem. Manā skatijumā Gauju, šie darboņi, sačakarēs tā pat kā savulaik tika sačakarēta Salaca.

03.06.16 Atbildēt | Ziņot -1
Sanders

Gaujas lašus var izglābt tikai cilvēki krastos - izglītoti, griboši palīdzēt un gatavi ziedoties idejas vārdā. Priekš tam ir vajadzīga licenžu sistēma. Bet lai sistēmas rādītāji nesačakarētu upi, Tev Urmaas, ir jāseko līdzi viņu darbībām.

Strādājiet vīri, es gribu legāli noķert Gaujas lasi!

Ne asakas!

03.06.16 Atbildēt | Ziņot 3
urmaas

Man nav ne mazākās vēlēšanās redzēt Gauju kā Salacu, KUR PAT PAR RAUDIŅU ķeršanu ir jāmaksā. Es vairāk esmu atpūtnieks un man patīk braukt ar laivu pa upēm. Kā Tu domā, vai man ir kaut mazākā vēlēšanās pirkt n-tās licenzes, lai brīvdienās laižoties ar laivu pa upi varētu ari makšķeri iemērkt??? Gribat ķert lašus, aber lūdzu. Taisiet TIKAI uz viņiem LM un dragājiet veseli. Bet neuzbāžaties ar savām licenzēm citiem copes veidu piekritējiem. Jūs neesat vienīgie pie upes un tā jums nepieder, lai diktētu savus noteikumus.

04.06.16 Atbildēt | Ziņot 1
Akmens_Viesis
Akmens_Viesis > urmaas:

Urmas, redz kā ir - tev nepieder arī internets. Bet praksē kas notika gadu gadiem? No tevis te nāk 200 un vairāk ierakstu nedēļā - teiksim, kontroli, kontroli vajagot - paralēli čakarējot mūs, kaut arī mēs mēģinājām i inspektoru skaitu palielināt, i algas viņiem. darbs internetā tomēr nav realitāte.

Savā ziņā pat priecājos, ka viss jūsu kretīniskais bars 5 gados tā arī netika tālāk par "Akmentiņš/Grīnbergs kretīns", "nost ar licencēto", ka ir latenti uz mani koncentrēti ģēniji, kas var tērēt savu dzīves laiku, konstruējot apmelojumus - jo tā jums ir mazāk kauns par sagvelzto.

Normālu cilvēku tomēr ir vairākumā, un visus apmelot nepaspējāt - kustas gan Gaujas projekts, gan daudz kas cits uz priekšu, tev līdzīgie vienkārši nevar visu paspēt, jo ilgtermiņā zaudē loģiku.

Viens piemērs - varētu būt tā ka zivis nāk no dieviņa un pieder visiem. Bet bez apsaimniekošanas un gadu desmitiem eksperimentu un klimata izmaiņām - figa tev būtu, ne zandarts Daugavā. Tas viss ir laists mākslīgi un par naudu, kādu makšķernieki nesedz, to apjomu, kas tika gadu desmitiem darīts, vispār nekas nevar nosegt.

Vai otrs piemērs no taviem tekstiem - kad vajadzēja lekties par Varkali - tad tika dziedāts, ka pašvaldībai jātiek galā. Kad bija par pašvaldībām runa - tad vajadzēja paust, ka pašvaldībām neko nevajadzētu ļaut darīt.

Atsevišķiem ierakstiem vēl var gadīties jēga, bet kopumā tu esi bezjēdzīgs grabētājs, izliekoties, ka kaut ko ietekmē. Ceru, ka gaujiniekiem pietiks saprāta uz tevi nereaģēt vispār.

Manu kļūdu - kaut mirkli uztvert tevi kā pilnu rubli nevajadzētu atkārtot!

04.06.16 Atbildēt | Ziņot -1
urmaas
urmaas > Akmens_Viesis:

Ne jau nu tu man aizliegsi lietot internetu. Kaut mēģinājumi mani un līdzīgos no šī portāla aizvākt ir bijuši-maģisko pogu "NOSŪDZĒT" kopā ar saviem līdzskrējējiem esat apguvuši.

Nekad neesam apņēmušies aizstāvēt VISU makšķernieku intereses. Izlasi to MRK statūtos. Mājaslapā tie ir publiski pieejami.

PArādi man kaut vienu, no jums izskanējušo, sakarīgo lietu kuru es būtu čakarējis???

Ko tu uzskati par apmelojumu? Vai tik ne to, ka savulaik teicu par to ka gribat ieviest LM Irbē un Rindā? Nu jau esat gājuši tālāk, apetīte rodas ēdot, pastarpināti novada licenzēšana. Teiksi meli?

Nezinu par kuru kretīnisko veidojumu runā. Nākamreiz ieraugot Ventspilī uz ielas makšķerniekus, neatstāj aiz sevis brūno svītriņu. Ja ir ko teikt tad nāc klāt un runā, nevis kā nogrēkojies kucēns asti kājstarpē iežmiedzis un ģīmi aizgriezis, pa ielas pretējo pusi lavies prom.

Es galīgi nekaunos par sava viedokļa izteikšanu. Un neredzu tur nekā nosodāma. Esmu vienmēr bijis PRET LM esošajā līmenī. Vai par to man būtu jākautrējās?

Vienīgā vieta kur LM ir sakārtots tādā līmenī kādā es gribētu redzēt ari pārējās, tas ir Alūksnes ezerā. Tik nav skaidrs kas viņiem notiek ar pārējiem, tālāk no centra esošajiem, ūdeņiem.

Zivju pavairošana visus gadus ir notikusi par nodokļu maksātāju naudu, ne tikai par ieņēmumiem no MK. Nodokļi par mani maksāti visu brīvvalst laiku. Tātad ari par manu un man līdzīgo naudu. Pēdējos gadus praktizē ari europas naudas izmantošanu šajā jomā. Tā kā nemuļķo tautu.

Runājot par Varkali-ja jau reiz tur tāds veidojums ir sanācis, tad protams, ka par to būtu jāatbild LM ieviesējiem. Bet dzīvē ir kā ir. Tur tiešām neko labu neredzu. Jo ātrāk tādas vietas tiks iznīdētas jo labāk.

Runājot par pašvaldībām. Būšu PRET to lai ūdeņus nodotu pašvaldībām, vai kādam citam apsaimniekošanā. Jau šajā portālā tiku minējis kāpēc. Nu negribu es ar laivu laižoties pa upi maksāt katrai pašvaldībai par to, lai iemērktu makšķeri. Nav man ne mazākās vēlēšanās zīlēt kurā pašvaldības teritorijā sanāks taisīt pitstopu un nakšņot. A zivju zupiņu ta vakarā gribēsies. Tā kā Gaujas igtspējīgās bandas veidojuma punkts-TŪRISMS izgāžās vienā setā.

Man nekas un neviens nav jāietekmē. Es izsakuy savu viedokli.

p.s. Bij mums vēlēšanās piedalīties NOTIEKOŠAJĀ. Tas lai tādi kā tu nesačakarē visu līdz galam. Bet jums abiem ar balodi jēdziens SADARBĪBA ir SVEŠA.

04.06.16 Atbildēt | Ziņot 2
kapracis

Sanders , kas tev liedz tagad legāli ķert to lasi un taimi? Ķer tik un laid vaļā, cik vari noķert, līdz vemšanai! vai esi gaļenieks?:)) ja neesi gaužām trūcīgs, tad vari nopirkt zuvs rumpi Maximā uz atlaidēm:)

04.06.16 Atbildēt | Ziņot 4
Sanders
Sanders > urmaas:

Es esmu par licenzēm tikai uz lašiem.

Mācos mušot, bet īstajā alatu laikā ir liegums upē un netieku copēt īsto zivi īstajā vietā.

Domāju, ja tādi makšķernieki - atpūtnieki parastie pievērsīs uzmanību un iesaistīsies procesā, būs iespējams izstrādāt un pieņemt cilvēcīgus noteikumus.

04.06.16 Atbildēt | Ziņot 1
Sanders
Sanders > kapracis:

Nevajag man maximas rumpi...

Tad, kad upē ir laši, tad taču ir liegums un es pat ar mušu nedrīkstu alatu ķert...

Pirms lieguma, es kaut kur jau rakstīju, upmalā ir bardaks. Ar spiningu lasi sakacināt ir ļoti grūti, bet tad no bedres izlien zemūdens šāvējs un lielās, cik lašu nošāvis. Pēc tāda incidenta, man tur vairs negribās atgriezties. Uzbrukt es cilvēkam ar savu pusotru roku nevaru, zvanīt inspektoriem, neredzu jēgu.

Kas attiecās uz lasi kā gaļu, tad, jā. Es gribu paņemt vienu - divas zivis pa sezonu (drīkstat mani tagad saukt par gaļenieku) izlases veidā. Bet pavasara Salacas "trupakus" man nevajag.

04.06.16 Atbildēt | Ziņot 3
ngk
ngk > Akmens_Viesis:

izskatās ka esi tālu no sapratnes kā veidojas procesi dabā, bet dzen tevi uz priekšu vēlme tikt tuvāk barotnei. droši vien jau skaiti daudzās 000000

Par zandartiem Daugavā tu galīgi iebrauci auzās :) jebkuras upes populāciju ietekmē ūdens- straumes pietiekamība, tīrība un tas vai tā savienota ar līci. Tie daži spaiņi mazuļu, ko ielaiž Daugavā ir nieks. Zandarts, lasis, vimba....pat breksis ir ceļojoša zivs un tas vai tās iepeldēs tajā vai citā upē nav atkarīgs vai tur ir licenzēta cope vai nē. Jūs tur neko nevarat ietekmēt. Zviedrijā cilvēki dodas copēt jo tā ir atpūta un nav svarīgi cik viņš noķers. Šeit visi ķer cik var. Nabaga nemēra zandarteļus bāž maisos pa 30-50 gab. copes reizē :( un neviens tur neko nevar mainīt . Tāda diemžēl ir mūsu cilvēku domāšana. Pagaidām nav gadījies dzirdēt, ka kādu reāli ir tiesājuši par to. Latvijā viss labais ir nolemts neveiksmei. Neceriet, ka cilvēks parastais maksās lielu naudu par licenci un neņems zivi.

04.06.16 Atbildēt | Ziņot 5
ngk
ngk > urmaas:

kurš Balodis ir tajā Gaujas apgūšanas pasākumā?

04.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
urmaas
urmaas > ngk:

Runa gāja par "sadarbību" MOSPā.

05.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
Karlis_K

Beidzot kaut kas sāk kustēt, redzēs kas iznāks, cerams no iepriekšējām kļūdām mācīsies.

04.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
BrunoL

Ak,šis saldais ūdentiņš,no LM tīkotāju biķera,liets masu naivajās austiņās!

Gauja nav bijusi un nekad nebūs tāda lašupe,kurā "spožie" uzturēsies cauru gadu. Ienāk,nonārsto un prom. Nerunāsim par gadījumiem,retiem izņēmuma eksemplāriem un pavasara jūras forelēm(taimiņiem). Ne tā ūdens masa,spiediens un temperatūra. Vienkārši,par maz dzīves telpas.

04.06.16 Atbildēt | Ziņot 3
BrunoL

P.S.

Esu pārliecināts,ka lielāko ļaunumu lašu un taimiņu populācijai nodarām spiningojot un ķerot tos pēcnārsta periodā. Pat mazsvarīgi C&R ,vai ledusskapis. Ko gan lašu mamma dara upē visu cauru ziemu? Sargā nārsta vietu un jauno audzi.Vai traumēta to vēl dara? Šaubos. Visiem mazajiem "razbainiekiem" brīvi pieejams "zviedru galds". Asara kungs uzkož laša kaviāru,ķīša kundze taimiņa. Tā,tā dzīv paiet.

Domāju,saprātīgāk ķert pirmsnārsta "kāpjošo". Pasākums no visiem "galiem" sportiskāks,azartiskāks un gastronomiskāks.

04.06.16 Atbildēt | Ziņot 2
Karlis_K

Man piemēram neinteresē krītošie raibie, cita lieta augusts-septembris. Tā kā pie mums viņi sāk nārstot pārsvarā novembrī (un rudenī paliek arvien siltāki un ziema iestājas vēlāk) tad LM varētu paildzināt arī līdz oktobra vidum. Tieši tās divas nedēļas arī man interesētu lai varētu civilizēti Gaujā paspiningot un pacīnīties ar spēcīgu lasi, nelūrot pār plecu vai inspektors nenāk. Gaļu man nevajag, varu laist vaļā arī ar licenzi. Bet taimiņu es tāpat varu paspiningot septembrī, dažkārt arī jau vasaras otrajā pusē.

04.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
BrunoL
BrunoL > Karlis_K:

Atvaino,nejauši trāpīju pa (-)

Piekrītu rakstītajam.

Tik man nav pieņemami,ka tādi Pēteri un Jāņi uzņemas Dieva lomu un visu kārto pēc savas sapratnes un izpratnes.

05.06.16 Atbildēt | Ziņot 1
BrunoL

Mani nepārstāj urdīt viena interesanta lieta,pat rada izbrīnu. Lielie dabas draugi un "zaļi domājošie" organizē LM un par naudu atļaujas pārkāpt vispārpieņemtas dabas aizsardzības normas un makšķerēšanas noteikumus!

04.06.16 Atbildēt | Ziņot 4
krumujancis

Ja tajā ļoti interesantajā ilgtspējības projekta stadijā, kad Gaujā tiek uzsākta licencēta lašu un taimiņu makšķerēšana, šiem vīriem nebūs licenču maksas atlaide vismaz 50 % apmērā, tad pasākumu var uzskatīt par izgāzušos.

==================

Šī loģika ir patiešām mūsu pašreizējā attīstības līmeņa, saprašanas līmeņa un kontroles iespēju līmenī. Tas tikai nozīmē to, cik maz vēl varam. Skumji to apzināties, ja ne vairāk...

04.06.16 Atbildēt | Ziņot 1
martins_riga

Mitrais. Kursh gan cits. Vins ir ka Buldozers. :)

05.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
willijs

Ilgtspējīga attīstība?)))No sākuma lai uztaisa mūsdienīgas attīrīšanas iekārtas,nevis viss brauc upē!Vai ne tā?Ja ne tad kāpēc jūrā,līcī ir big fish,bet upēs iekšā nenāk?Attīrīts ūdens nozīmē attīrīts no visiem draņķiem ne tikai no fekālijām!ūdens sastāvs ir mainijies un tas lopiņš to jūt un vienkārši nenāk iekšā!Palabojiet ja kas ne tā.

06.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
Karlis_K

Palabošu- Gaujā to lopiņu netrūkst un būtu vēl vairāk ja ne tik sausi rudeņi pēdējos gados. Redzi R-Eiropā ir daudz piesārņotākas upes kur vēl iet iekšā lašveidīgie uz nārstu. Pie mums tikai sargāšanas vaina.. nu un atražošanas, jālaiž iekšā daudz vairāk tieši lasi, taimiņu netrūkst.

06.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
willijs

Nu par to iekšā laizšanu mēs zinām!))))) Nez kāpēc agrāk amata lejpus Kārļu aizsprosta nedrīkstēja copēt?Tagadiņās var,izņemot svēto laiku,bet nav jau kam uzkapt!Izņemot Hļupikus,kurus visi stiepj uz auto un priecājas nu jau par trīnieciņu!Phe!!!

06.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
Karlis_K

Būsi aizķēries padlaikos, tad gan Amatā zem Kārļiem bija tabu vieta parastam mirstīgajam ;) Copēju tur no 92. un nekāds liegums vairs nebija, vismaz satiktie Salmo kluba biedri, piemēram seniors J.Godiņš, tā apgalvoja :) Un vispār lai būtu pareizs priekšstats par kādu upi un zivs sugu un kas tur reāli notiek, regulāri to jāapseko un jācopē. Gremdēties bērnības atmiņās ir forši, tikai bērnībā mums viss liekas krāsaināks, iespaidīgāks, lielāks :) Kā nesen te izteicās viens: manā bērnībā upe bija līdz padusēm, nu tikai līdz ceļiem. Loģiski ne? :)

06.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
willijs

P.S. Visu apzināto bērnību esmu nodzīvojies gar Gauju Murjāņu pusē,tā kā zinu kā izskatās Lasis,šī vārda tiešaja nozīmē!!!Ķeņķis,kuram ejot pa sēri mugura ārā rēgojās!)))

06.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
willijs

Neesmu gan aizķēries pad laikos!Paskaidro man foreļtirinātāj KĀ Licencētā makšķerēšana (Lai dievs nogrābstās ja to ieviesīs) veicinās lielo lašu ienākšanu,vai mistisku parādīšanos upē?Manuprāt kārtējais marasms lai pasmeltos piķi!Visur kur ir ieviesta LM ir bardaks-Varkalī,Daugavā zem hesiem,Salacā u.t.t!Tad kā tas veicinās zivju parādīšanos Gaujā?????Vienīgā zināmā vieta kur LM radīja kārtību ir Alūksnes ezers un cepur nost čaļu priekšā par šo uzņēmību!Malači!Pārējais ir pupu mizas!Tagadiņās vēl klauni štuko apsaimniekot Daugavas krātuves?Netiek galā ar pāris km zem hesiem!Klauni un viss!

09.06.16 Atbildēt | Ziņot 1
Karlis_K

Nu un kamdēļ tad LM Gaujā nevarētu ieviest sakarīgu, kā tevis minētajā Alūksnes ezerā ? ;) Salacas, Ventas raibo LM mani neinteresē jo tā nedod iespēju ķert pirmsnārsta spēcīgo raibo, kā piemēram Lietuvā Neris upē vai Skandināvijā. Kāpēc mums jāatpaliek un jāturpina dzīvot kā padomju laikos ? Kāpēc mums jābrauc uz Lietuvu vai Skandināviju un tur jātērē naudu ?

09.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
urmaas
urmaas > Karlis_K:

Gaujas ilgtspējīgas attīstības biedrība

Jautājums par "citām zivīm" tika rūpīgi vērtēts. Ir pilnīgi skaidrs, ka visa veida makšķerēšana ar mākslīgo ēsmu būs tikai par licencēm. Savukārt būs posmi, kur drīkstēs ķert ar dabīgo ēsmu bez licencēm (pludu, gruntenēm), bet tur būs ierobežojumi makšķerēšanas rīkiem. Piemēram auklas stiprība līdz 1,5 kg. Tas mazinās iespēju, ka gruntinieki bez licencēm centīsies mērķtiecīgi ķert lašus vai taimiņus.

p.s.

Tas ir citāts no FB

09.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
willijs
willijs > Karlis_K:

Tā arī neatbildēji-Kā LM gaujā veicinās lielo(no10.kg uz augšu) lasu ienākšanu gaujā???Laši līcī sajutīs piķot gatavos copmaņus un steigšus kāps uz LM vietām,viltīgi apejot Ādažu cemmeristus un Vangažu elektriķus!)))

10.06.16 Atbildēt | Ziņot 1
Karlis_K
Karlis_K > willijs:

Iesaki Gaujas lašu populāciju tā arī atstāt tiem elektriķiem un cemmerētājiem, jo redzu ka tevi viss apmierina kā pašlaik un nevēlies pārmaiņas ? ;) Lai gan vairāk izskatās urmasa gadījums, pats to zivi neķer, infas par viņu minimālas bet izteikties patīk dikt un daudz :) Ja LM nenodrošina papildu zivju sargāšanu nārsta laikā un nenodarbojas ar atražošanu tad protams tādai nav jēgas. Tik atkārtošu, es ceru ka tomēr viss izdosies, veiksmīgo piemēru kaimiņvalstīs ir pietiekami. Un pašiem LM organizatoriem peļņa būs proporcionāla no lielo lašu daudzuma un copes tūristu pieplūduma.

10.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
urmaas
urmaas > Karlis_K:

Tak legalizējiet svētās zivs ķeršanu. Tikai tā lai tas nekādā veidā neskar makšķerniekus vulgaris. Pagaidām izskatās, ka bez tā negrib-jau taisās noteikt vietas, mānekļu veidus un pat tādu nesaprotamu lietu kā auklas izmēru.

10.06.16 Atbildēt | Ziņot 1
willijs
willijs > Karlis_K:

Nav te nekāds gadījums!Vienkārši nevajag jūsmot par to kas jau pašā sāknē ir nolemts neveiksmei!Nu ja un nevajag sevi nolikt svētā vietā tikai tāpēc ka ķer pumpainas zivis!Esmu savlaik viņas atķēries(tad kad bija normāls izmērs)Tagadiņās ir citas prioritātes,un pa lielam man tiešām ir PO kas notiek ar Gauju,Ventu,Salacu un citām upēm!Man ir sava svētā upe!)))

10.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
Karlis_K
Karlis_K > willijs:

Nu re tā jau arī domāju, po bet pakulstīt mēli patīk ;)

10.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
BrunoL
BrunoL > Karlis_K:

Zivs ķeršana jālegalizē,bet ne organizējot LM. Likuma normu un MN ievērošanu jākontrolē VVD!!! Vienkārša aritmētika.Kā lētāk,katram novadam savs vides inspektoru dienests ar administratīvo aparātu,vai viens pa visu valsti? Ar esošo dzīves pieredzi un samaitāto fantāziju,šādā modelī,saskatu slēptu privatizāciju ar visām no tā izrietošajām sekām.

Mums būtu jālepojas visas trūdošās,vecās Eiropas priekšā ar šādu privilēģiju-brīvi pieejamipubliskie ūdeņi,bet nē,pa visu varu mēģinām to sagraut.

Rodas vienkāršs jautājums. Kas tad īsti ir pašvaldības?

Ja nekas pēdējo minūšu laikā nav mainījies,tad tā pati valsts ar savu pašpārvaldi. Latvija nav Amerika,kura dalāma štatos un katram štatam savas likuma normas.

Reālu risinājumu redzu,vienīgi,kompleksā zinātniski izpētītā un pamatā pieejā visas valsts mērogā.

10.06.16 Atbildēt | Ziņot 1
Karlis_K
Karlis_K > BrunoL:

Bruni es jau par, būtu tikai priecīgs, bet apskaidro man kā varētu Gaujā legalizēt raibo copi, īpaši pirmsnāŗsta laikā, bez licencēm ? Kā novērst to lai mūsu vidējais alkatīgais gaļenieks noķerto 1 likumīgo zivi uzreiz neaizstiepj uz mašīnu (māju) un neķer tālāk nākamo ? Licences to novērš, ja inspektors pieķer copmani ar nozūmētu zivi upes krastā bez anulētas licences tad maksā bargu sodu.

Jābūt reālistam, ja pat daudz likumpaklausīgākās valstīs kur copmaņi apzinīgāki neļauj paņemt lasi bez licences, tad kur nu pie mums.

10.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
BrunoL
BrunoL > Karlis_K:

Elementāri,jāveic kardinālas reformas VVD un jāpanāk tā efektīva darbība. Teiksi,trūkst līdzkļu. Kur,pēkšņi,pašvaldībām tie radīsies?

Nav jāorganizē LM,bet licenci uz konkrētu zivi,varētu elektroniski vai jebkurā citā formā izsniegt VVD.Ne vis uz diennakti vai dienu,bet konkrēti uz zivi,kā medniekiem uz medījumu izsniedz meža dienests.

Tik galvenā problēma,zinošs un juridiski izglītots personāls. Jābeidz mērkaķoties sabiedriskajiem vides inspektoriem. Šie cilvēki,neapzināti pārkāpjot savas pilnvaras,var nokļūt nopietnā konflikta situācijā likuma priekšā.

10.06.16 Atbildēt | Ziņot 2
urmaas
urmaas > BrunoL:

Tieši tā. Bet tur aukšā slaisti nolasijušies. Visi grib būt tikai priekšnieķeļi.

10.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
willijs
willijs > Karlis_K:

Nevis mēli pakulstīt, bet veselīgi paironizēt! Ja viss izdosies tik pat labi kā uz papīra un naivajās galviņās apēdīšu cepuri!)))Pagaidām tikai un vienīgi utopiski sapnīši par to kā visi solīdi ķers un nestieps krūmos! Pastāsti to nu kaut vai Dzeņu Andim, un citiem līdzīgajiem kas saharņikus pie Ķeguma piedurknēs stūķē! Tas vis "Zieds" ar Gauju regulāri apmeklē, gan rudenī, gan ziemā!C&M-Ķer un maisā!)))

11.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
eMKa
eMKa > willijs:

Un ko tu esi darījis saistībā ar tiem, kas zemmērus piedurknēs stūķē?! Pakomentējis iekš CL? Vareni :D

11.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
willijs
willijs > eMKa:

Un ko man kā parastam ierindas copmanim vajadzētu darīt?D.Tur tak varenie no VAA saimnieko!Eka labāk ejiet pavazājaties gar kādu strautu,varbūt nospīd un izdodās kādu čemņiku uzsēdināt uz pintiķkāta!Man bradāšanas laiki ir beigušies ar to bridi kad CL izsludināja konkursu noķer čemņiku un dabūsi Henesy!

Āmen.

11.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
eMKa
eMKa :

Palasot komentārus gluži nevilšus no galvaskausa apcirkņiem attausa dziesma ar vārdiem "Un atkal zilā vakarā dzied birzī lakstīgala, viss nāk un aiziet tālumā un sākas viss no gala"...

Pusbēda jau būtu, ja teksti vismaz 10% vilku uz metaforisku salīdzinājumu ar lakstīgalu. Diemžēl...

Atkal pilns ar argumentiem, ko pat miglā apmaldījies kamielis neuztvertu kā vērā ņemamu.

Cik gadu ir pāgājis kopš tekstiem- valstij būtu jādara, VVD vajag reformēt, vajag legalizēt...un ko tik valstiski nevajag un ko tik nebūtu jādara.

Kas ir mainījies? Jā, VVD restrukturizēja, tikai ne tajā virzienā kurā plakātu turētāji ar saukļiem "Būtu, tā vajadzētu, forši būtu, ja būtu... ut.t.t" cerēja. Tajā pat laikā zem spilgtajiem plakātiem spraigi tiek apspriests un kā mūžsena patiesība popularizēts apgalvojums, ka visi "priekšnieķeļi" ir mudaki apriori, kas neko nejēdz un tikai makarē kur un ko varētu sev ķešā iebāzt.

Kāds kaut ko sāk darīt- nav svarīgi kas. Vai tā būtu entuziastu apvienība, pašvaldības iniciēta kustība, vienalga kas. Jau atkal sākās tas pats stāsts- kāds kaut ko grasās "prihvatizēt", kāds taisās uzvārīties, kā mani nabadziņu tagad ierobežos, tas jau tikai izredzētiem...un pārējais sviests.

Kā "vispēcīgākais" arguments parasti tiek minēti negatīvie piemēri. Domāšanas stils ir līdzīgs kā apgalvot- visas mašīnas ir sūdi un nekam nederīgi lūžņi, jo re ku pie sētas jau piekto gadu stāv opelis, kura rūsēšanu bezmiega naktī var klausīties lakstīgalu vietā. Nu jā, ir jau vispār Alūksnes ezers, iespējams vēl kādi pozitīvi piemēri, bet opelis tomēr rūsē skaļāk...

Varētu turpināt, bet vai no tā ir liela jēga. Visdrīzāk nē, jo mainīt attieksmi un domāšanu ir neiespējami.

Hau!

11.06.16 Atbildēt | Ziņot 3
urmaas

Māri. Pasaki kaut vienu iemeslu, kāpēc visa šitā jezga ir vajadzīga? Ja tikai tāpēc lai legalizētu svētās zivs ķeršanu, tad ir ari citi veidi kā to darīt. Tam nav nepieciešama LM.

13.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
eMKa
eMKa > urmaas:

Kādi ir tie citi veidi?

13.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
urmaas
urmaas > eMKa:

1. Atļaut lomā paturēt vienu svēto un/vai spožo.

2. Divpakāpju MK.

utt.

Dēļ tā, ka daži vēlās legalizēt svēto zivju paturēšanu lomā, tā kā nevajadzētu ierobežot citus makšķerniekus. Jo upe vienlīdz pieder VISIEM Valsts iedzīvotājiem.

Teiksi nav kontroles? Es tam piekrītu. Bet tad ir jāpanāk VVD inspektoru štata vietu atjaunošanu-palielināšanu. Jo ar kontroli ir jānodarbojās PROFESIONĀĻIEM. Nevis katram kuram tas ienāk prātā.

13.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
Karlis_K
Karlis_K > urmaas:

Tiešām nepielec ka pie mums tas nekad nebūs iespējams ? Cik var malt vienu un to pašu, tā kā būtu laiks iemācīties nodalīt sapņus no realitātes. Un kā redzams valsts struktūra kratās vispār vaļā iekšējo ūdeņu aizsardzības, tā ka viss pašvaldību vai aktīvu privātpersonu rokās kuri tiešām gatavai tūliņ sākt rīkoties, nevis žāvājoties gaidīt vēl 25 gadus kamēr valsts viņu vietā visu "sakārtos".

13.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
urmaas
urmaas > Karlis_K:

Tu, es un visi pārējie ir Valsts aparātam darba devēji. Ja darba ņēmējs nepilda savas saistības pret darba devēju, tad ko ar viņu dara???

Izlasi vēlreiz BrunoL 10.JŪN 19:56 Tev adresēto tekstu.

Pie sliktākā iznākuma, varētu būt ari LM uz svēto zivi. Bet tikai tā, lai tas NEKĀDĀ veidā 'papildus neierobežo makšķernieku vulgaris. Pietiek jau ar SAČAKARĒTO Salacu.

13.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
eMKa
eMKa > urmaas:

Un ar ko divpakāpju MK atšķirās no LM? Jebkurā gadījumā tā ir papildus maksa un po kādā vārdā to nosauc.

Bet atšķirība ir tajā, ka, ja tās "otrās pakāpes" MK nauda aizies pa to pašu "trubu" kur šobrīd, tad jēgas no tā nav nekādas.

Veidojot posmu par papildus maksu (speciāli nelietoju LM, jo škiet, ka tikai šī abriviatūra vien ir spējīga veselo saprātu izslēgt) , ko apsaimnieko konkrēta struktūra, ši nauda nonāk tieši konkrētajam ūdenim ar visu saistīto.

14.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
Google

Googlē neatradu, tāpēc vaicāšu šeit. :)

1. Vai šī iecere nozīmē to, ka es par naudu drīkstēšu ķert un paturēt ar ikriem pilnu laša mammu nedomājot par "Makšķernieku ētikas kodeksu"?

2. Vai nauda ir spēcīgāka par ētiku un Latvijas Republikas makšķerēšanas noteikumiem?

21.06.16 Atbildēt | Ziņot 1
Karlis_K

Tieši tā, likumīgi un ar cerību ka daļa naudas kas tika samaksāta par licenci aizies lašu atražošanā. Jo pašlaik tās lašu mammas izņem no upes nelikumīgi šā vai tā.

Bet ja par ētiku, vai šo jautājumu uzdod arī vimbeniekiem ? :)

22.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
BrunoL
BrunoL > Karlis_K:

It kā jau smuki skan.Bet. Saliekot ciparus,rodas jautājums.Kādai jābūt licences cenai? 10€? Būs mēneša griezumā 1000 makšķernieku. Algas personālam,apgrozāmie līdzekļi, ekipējums,degviela,nodokļi,kredītprocenti bankai."Krupis" jāņem,jo vis tak sākas no apaļas nulles.

Večuk,tā kā tik pašiem! Kur nu vēl resursu atjaunošanai un atražošanai. Tās jau ir nopietnas izmaksas.

Licenci par 100€? Kurš par tiem kverpļiem sotaku maksās? Ja maksātu,tad cik tādu būtu?

Visi slavējam Alūksni. Jā,puikas kaut kā sitas. Tērē savus privātos līdzekļus un priecājas,ka viss ir bumbās. Lai gan būtu pelnījuši saņemt cilvēka cienīgu atalgojumu.

A mož kļūdos? Bet agrāk divreiz divi bija četri.

Priecīgus Līgosvētkus!

22.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
Google
Google > Karlis_K:

3. Kāpēc ar "likumīgas cerības" pienākumiem netiek galā Latvijas republikas Makšķerēšanas karte?

4. Ja ar "likumīgas cerības" pienākumiem tiktu galā licencētā makšķerēšana, vai tādā gadījumā būtu vēl jēga no Makšķerēšanas kartēm?

Ja par ētiku. :) Jā. Vai Tu uzdosi šo jautājumu arī vimbiniekiem?

22.06.16 Atbildēt | Ziņot 0
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager