Veidosim saturu kopā!
  • Jūsu novadā gaidāmas vai jau aizvadītas copmaņus saistošas aktivitātes?
  • Jums ir viedoklis par copmanim aktuālu tematu?
  • Esat izbaudījis aizraujošu copes piedzīvojumu?

Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!

Jaunākie komentāri

Seko līdzi

RSS barotne
Seko līdzi jaunākajiem CopesLietas.lv biedru rakstiem sev ērtā veidā izmantojot RSS barotni.
Ruu | 17.janvāris 2011, 17:44 | 23 komentāri | 10551 skatījums

Plauzhu,brekshi portfeliishi...

Es peedeejaa laikaa dzirdu gaudas no makshkjernieku puses,ka arii plaudim buutu jaanosaka maximaalais daudzums,tas buutu 5gab.Aizbildinoties ka plauzhu esot maz un tie buutu saudzeejami.Tachu kaadu plauzhu ir maz?Lielojo maz ir taadu ezeru kur plaukstas izmeera plaudeeninjus nevareetu piekjert desmitiem,vai pat simtiem.Un te es redzu daudz lielaaku probleemu,lielaakajaa daljaa uudenstilpju ir nesameeriibas starp pleeseejiem un baltajaam ziviim.Reti ir taads makshkjernieks lv kam nepatiktos kjert liidakas,bet krietni mazaak ir to kas iziet tieshi uz baltajaam ziviim.Un te nu rodas probleemas,pleesonju nav,baltaas vairojas kaa trakas un uudenjos rodas nesameeriigi daudz balto zivju,maz bariibas,maz ienaidnieku un zivis paarstaaj augt,biezhaak slimo,gan slimiibaam,gan paraziitiem.Tieshi shaada situaacija ir Latvijas lielaakajaa ezeraa Lubaanaa.Janu tieshaam gribam pasaudzeet lielos plauzhus,varbuut var noteikt ka patureet driikst ne vairaak kaa 5 plauzhus svaraa no 2 un uz augshu kilogrami.Foreleem tachu mees esam izdomaajushi minimaalo un maximaalo izmeeru.Katraa zinjaa pilniigi esmu pret to lai mees saudzeetu baltaas siikzivis un plauzhi ir tai sarakstaa.

 
 
Novērtē rakstu:
  • Vērtējums ir 1 no 5
(1 balss) - lai vērtētu, nepieciešams reģistrēties
[23] Komentāri | dilst | aug
 
Griezeejs

Prātīgi vārdi par plēsīgo zivju labvēlīgo ietekmi uz balto izmēriem un veselību. C&R līdakām!!!!!!

17.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
kilka

"patureet driikst ne vairaak kaa 5 plauzhus svaraa no 2 un uz augshu kilogrami" - tu par zvejniekiem runā, vai? ;))

17.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
Ruu
Ruu :

nu labi,varbuut ne 5iem taadiem no 2 un uz augshu,varbuut 3gab,kaut gan neuzskatu ka nekaadu skaitu nevajadzeetu noteikt,vienkaarshi kaut kaadaalternatiiva vispaareejai 5 plauzhu noteikshanai,tad tu vareesi izvilkt 5us 100gramniecinjus un doties maajaas.Tie lielie jau taa nekjeraas,zinu ka ir tai pashaa Aluuksnee,vai Raaznaa,Lielupee kur sirmi viiri par taadiem 2kg nemaz nav paarsteigti

17.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
aigaigars

es 2kg breksi pat redzējis neesmu, kurš tādus var noķert vairāk par 5 vienā reizē (ar makšķeri) ?

17.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
janchuks

Es :D

17.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
eMKa
eMKa :

Foreles liec mierā :), nevis mēs, bet gan daži deguni balstoties uz mistisku pamatojumu....

17.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
andzus69

Ar tiem brekšiem patiešām ir problēma liela! Runa ir par Alūksnes ezeru. Pēdējos gadus piecus esmu čakarējies, barojis, mēģinājis- nu nav brekšu vairs nikuja (virs kilo), pilns ir ar plaukstiniekiem-100-200-300 gr, tādu ir pa pilnam. Vasarā vēl reizēm izdodas pavilkt brekšus, bet ļoti reti. Visur ir tie mazie puņķainie! Tā ir nopietna problēma. Vienīgais risinājums, ko es redzu- izvilkt no ezera tonnas 100 ar tiem mazajiem plaukstiniekiem, bet kā to dabūt gatavu.

18.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
Ruu
Ruu :

pashiem makshkjerniekiem nevajadzeetu iipashi aizrauties ar kjershanu un atlaishanu.Zinu daudziem tas nepatiks ko tagad teikshu,bet tas ir vairaak domaats sleegtaas uudenstilpees,ezeros,dambjos.Uudenstilpees kas savienotas ar juuru ir citaadaak,juuraa visiem vietas pietiek,tapeec arii zivis tur aug lielaakas un aatraak.Tachu nosleegtaas uudenstilpees mees makshkjernieki veicam sho atsijaashanas funkciju.Man netaalu ir ezerinjsh kuraa kaadreiz nebija probleemu nokjert plaudi 3kg svaraa,tas bija liidz tam,kad makshkjernieki izkjeera pamatiigi liidakas tajaa.Ja pleesonja zivi neapdraud,tai nav stimula augt un tapeec ezeraa ir pilns ar 200g plaudeeniem tachu kaartiigu plauzhu palicis pavisam maz.

18.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
dzhams

Ruu: Ja nav plēsoņu rodas pārapdzīvotība un barības bāze attiecīgai sugai samazinās un tas arī ietekmē zivs pieaugumu kg/1.gadā! Es uzskatu, ka līdakas liek zivīm vairāk kustēties un tādā veidā pattērētā enerģija tiek iegūta barojoties!

Esam ar tēvu īrējuši un audzējuši zivis un tas ir praksē pārbaudīts gan uz karpām gan uz citām sugu zivīm! Ir izveidotas formulas cik daudz zivīm ir jābūt uz konkrētu ūdens tilpnes platību, lai gūtu max pieaugumu vienā gadā!

18.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
dzhams

P.s Brekšiem varētu noteikt 5-10kg, tas manuprāt būtu oki, ne 5gb, un līdakām virs 1m - C&R būtu jāiekļauj copes likumos!

18.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
andzus69

sačakarēja manā skatījumā (Alūksnes ezerā) to visu tīkli- izķēra neiedomājamus daudzumus līdaku un zandartu, vairākus gadus pēc kārtas, kā rezultātā saviesās nenormāli daudz sīko breksēnu un citu sīkzivju. Lērums. un tagad viņu ezerā vienkārši ir par daudz un līdz ar to lēni aug, jo nav barības bāzes.

Tagad ezers sāk atkopties, pēc vairākiem gadiem viss būs labi :)

18.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
Ruu
Ruu :

esmu pretinieks zvejoshanai ieksheejos uudenjos.Savaa privaataa peljkjee nu kaut vai sit ar elektriibu.Un tai pashaa Lubaanas ezeraa,visiem gribaas tiiklus likt,tikai nevienam negribaas laist atpakalj zivju mazuljus.Kaut kaada vienas dienas domaashana.Un shii probleema bija daudzos lielos ezeros,kad to padomju bezprigjelu izbeidza arii zivis pamazaam paraadijaas,teiksim Burtnieks ir skaists piemeers tam ka zivju populaaciju var uztureet labaa formaa un tieshi regulaari ielaizhot liidaku mazuljus.

18.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
andzus69

Es arī kategoriski esmu pret zvejošanu iekšējos ūdeņos ;) Paldies Dievam, to bezpriģelu aizliedza Alūksnes ezerā 2004. gadā.

Līdz tam man vienkārši sirds sāpēja, kā ezeru, rupji sakot, izvaroja..

Tagad ,kā jau teicu, ezers sāk atkopties :) Ir līdakas, lielais asaris ir parādījies biežāk lomos, zandarti sāk trāpīties- viss iet uz labo pusi :)

Un arī brekši būs kā portfeļi :))

18.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
Ruu
Ruu :

Man teevs staastija par Burtnieku ezeru,reiz veel padomju gados bijis uz brekshiem seedeet un ejot starp niedreem jutis ka kaut kas riktiigi smird.Pagaajis un tur zvejnieki aizdzeerushies un zivis sapuudeejushi,teica milziiga greeda ar samestiem plauzhiem un nejau kaadiem mazinjiem.Domaaju arii tagad taas atskaites zveiniekiem ir padariitas krietni vien nabadziigaakas un neparaada patieso zivju nozveju.Patreiz tas ir atstaats uz zvejnieku goda praatu.Muusdienaas gan tas ir pakaartots finansiaalajam ieguvumam.

18.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
dzhams

Aizdomājos par to visu un manuprāt,vairum problēmu rada padomju laika pieredzējušie cilvēki un viņu uzskati, ka var smelt cik grib! Viņi diemžēl ir izauguši tādā laikā, kad tas notika acu priekšā un bija pieņemta par normu! Palasot CL rakstu "Līdakām par aizstāvību", palika rūgta sajūta, jo tur minētais txt, ka jaunatne - "zeperi"(I.Puriņa - raksta autora vārdiem) ir tie kas pārkāpjot visus likumus un kropļo zivs resursu, jo redz viņi copes kartes nepērkot un internetā nemeklēšot noteikumus! (.. lai gan pats kungs atzina, ka internets viņam pieejams ierobežoti! :) ) Par 50cm noteikto liegumu līdakai, izsakas tik dīvaini, ka liekas viņš pamodies no 20gadu miega un nu savu sāpi klāsta! Piemēram, 30cm līdaka, esot bijis pareizākais noteikums, jo visi esot to ievērojuši!!!! B;lins 31cm LĪDAKA - ar to dunci pat pārdevēju nesabaidīsi :D! Manuprāt, tieši jaunieši ir vieni no tiem, kas izprot C&R un pieļaujamos lomu izmērus zin labāk par vecāku gada gājumu cilvēkiem un iestājas PAR zivju saudzēšanu

Turklāt, ja likumus bīda šāda tipa ideoloģiju pārstāvošie, tad sanāk brīnumi, kā āķu kniebšana mānekļiem!

18.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
andzus69

dzhams, lai gan ne par tēmu, pilnībā piekrītu Tev par rakstu jaunajās CL "Līdakām par aizstāvību". Kaut kādi, atvainojos, slima suņa murgi!!! Kur var tādu rakstu vispār žurnālā likt?

Un par padomju laika cilvēkiem arī piekritīšu- ka tik kādu knapmēru iestūķēt kulē, nevis palaist, lai paaugas.

18.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
Ruu
Ruu :

Purinjsh savulaik bija Vides inspektors.Runaajot par atieksmi esmu to daudziem vecaakiem makshkjerniekiem redzeejis.Vinji makshkjereet iet kaa uz darbu,bez maz vai kaa zvejnieks likt tiiklus.Auklas 0.8mm aakji lai nekas nespeej nolaust,kaats nu taads ka zirgs nespeetu saliekt.Kur sheit paliek ciinjas prieks?Esmu izgaajis cauri brakanjeeriibaam,jaa esmu siikaaks njeemis tos siikos un priecaajies cik forshi sakjeeris,bet daudzi no mums ir sho celju gaajushi.Tagad ejot forelees,es praktiski ar dazhiem iznjeemumiem laizhu taas valjaa,jo iipashi lielaas.Paseedeet vienkaarshi paveerot un pacensties saprast to zivi.Daudziem tas ir sveshs un vinji joprojaam iet uz copi kaa uz darbu

18.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
Copmann

Burtniekā kādreiz vilka vadu un lielu un daudz plaužu un citu labu zivju iekšā bijis kā biezs vienmēr.

un arī tagad nav par ko sūdzēties...;)ne asakas

19.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
Ruu
Ruu :

pavasarii vienaa no taadiem vadiem es tur skaistu vobleri atstaaju:(

19.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
martins_

neredzu NEKĀDU jēgu balto zivju ierobežošanai. kopš licenzētās zvejas aizlieguma (piekrītu,ka tajā laikā to tīklu bija drusku par daudz), piemēram, Pļaviņu HES ūdenskrātuve, drīz varētu kļūt par kārtējo peļķi ar slimiem plakanajiem, jo to skaits ir palielinājies ļooooti. Nu nevar makšķernieki izsmelt tāda izmēra ūdenstilpnes, to pat tīklinieki nespēja.

Absolūti nepretendēju uz patiesību, bet cik man sanāca novērot, tad paralēli balto zivju "atkopšanās" periodam pēc tīklošanas aizliegšanas, palēnām sāka pasliktināties tā paša zandarta izmēri. Nezinu, ir tas saistīts vai nav. bet uzskatu, ka baltajām zivīm nekādus ierobežojumus nevajag. ja kādam paveicas pāris reizes pa gadu savilkt 20-30 kg brekšuku, lai cilvēks pats izlemj, ko ar tiem darīt.

Savādāk drīz daugavā būs breksis Uldis, kuru copmaņi būs noķēruši un palaiduši 38 reizes, un tad visi raudās, kad šis būs nosprādzis un sapuvis :)

20.01.11 Atbildēt | Ziņot 0
 
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager