Normunds Grabovskis

Normunds Grabovskis

Profesionāls makšķernieks, vairāku starptautisku žurnālu eksperts jautājumos par inventāru, pludiņmakšķerēšanu, fīdermakšķerēšanu, zivju iebarošanu un visa veida ziemas makšķerēšanu.

Kompetenci makšķerēšanā apliecina arī augstie sasniegumi Latvijā un pasaulē:

  • divkārtējs pasaules čempions;
  • divkārtējs pasaules vicečempions;
  • daudzkārtējs Latvijas čempions;
  • Lietuvas čempions;
  • daudzu starptautisku sacensību uzvarētājs.
Jautā Ruu

Kaadas ir tavas domas atieciibaa ko te dazhi saak uztraukties,ka vajadzeetu noteikt atkal maximaalo paturamo brekshu skaitu.Es turos pie taada principa ka mazie ir jaaravee laukaa,lai tiem lielajiem buutu ko eest un stimuls eest.

es vispār esmu pret daudzuma ierobežojumu, labi līdakas 5, zandarti 5 (arī tādi 5 mēra zandarti, kad tos izfilē tā vien ir ģimenes vakariņām), sami, foreles, var būt arī vimbas, bet nu kādas 10 vismaz, bet pārējām zivīm ierobežojumus nevajag, jo patiesībā jau ja večim reiz trāpās tā cope, tad lai ir viņam ko visu dzīvi atcerēties, nu nevelk veči katru dienu maisus ar zivīm, tie kas velk, vilks tik un tā, jo viņiem tas ir darbs...., es esmu pret

Atbildēts: 18.janvāris 2011, 13:02 | 24 komentāri | Adrese atbildei
Komentāri
 
Par nārstu tiešām Normund ļoti labi pateici. Pilnīgi piekrītu, tāpat kā par copmaņu attieksmi.
19.01.11
 
NG -PIEKRITU UZ VISIEM 100
19.01.11
 
..un vispār tāds 2,5-3 kg breksis, attaisīts pa muguru vaļā, ierīvēts ar ķiplociņu, apbārstīts ar garšvielām un zaļumiem..
_________
izbeidz , siekalas jau mutē saskrēja.. :)
19.01.11
 
Ruu
Piekriitu par visiem 100% un par naarstu arii,pavisam veel nesen te Aiviekstee bija situaacija kad itkaa naarsta liegums veel nav saacies,bet zvejnieks ar tiiklu kaash laukaa naarstojoshaas liidakas.Zivis neskataas kalendaaraa,zivis skataas uz uudens temperatuuru.
19.01.11
 
karpa - es neesmu pret ierobežojumiem vispār, bet gan pret stulbībām un no pirksta izzīstām lietām, ja veči, kuri grib paņemt to zivi darīs visu lai to paņemtu, slēps, stieps uz mašīnu u.t.t., tā ir attieksme, bet negribu, lai okna vai puika, kuram gadījuises asaru super cope vietējā ezerā un viņš vienu reizi 3-5 gados ir savilcis tos 6-8 kg asaru, kļūtu par maliķi. Visam un visur jābūt samērīgi, katram aizliegumam vai ierobežojumam ir jābūt pamatotam, ja ir nārsta lieguma laiks, tad Latvijā šo laiku katru gadu ir jānosaka atsevišķi, jo zivju nārsta laiks atšķiras pat par 2-3 nedēļām, pietam ja Usmā zivis jau nārsto pilnā sparā, tad Alūksnē vēl veči sēž uz ledus un nārsto tad, kad oficiālais liegums jau ir beidzies . Esmu par loģisku, saimniecisku pieeju un vispār tāds 2,5-3 kg breksis, attaisīts pa muguru vaļā, ierīvēts ar ķiplociņu, apbārstīts ar garšvielām un zaļumiem, tad lēni uz vidējas uguns nožāvēts ir baigi labs, aukstu aliņu klāt, mmmmm, bet nu reizi mēnesī, ne biežāk....
19.01.11
 
Ruu
pa laikam jau gribas to zivi:)
19.01.11
 
Nu re. Visu cieņu NG. Labs piemērs pārējiem. Copes process ir laba lieta, bet lai tas būtu izdevies par 100% viennozīmīgi vajag arī zivs izvilkšanas procesu. Tā ir neatņemama copes sastāvdaļa.
19.01.11
 
tad es nesaprotu tavu nostāju pret ierobežojumiem
19.01.11
 
ir veči, kas dodas makšķerēt un gūst baudu no procesa, ir veči, kuri brauc ķert zivis un gūst kaifu no zivju vilkšanas procesa, es sevi vairāk pieskaitu pie tiek otrajiem, man patīk vilkt zivis un es no tā nekaunos, jo paņemu tikai tik cik man vajag , ziemā sanāk biežāk, vasarā stipri reti, rēķinu, ka paņemu labi ja 5% no noķertajām zivīm, pietam ļoti bieži palaižu vaļā brekšus, karpas u.c. zivis un pa ceļam iebraucu veikalā nopirkt marinētas brētliņas...' . Un tā rīkojos es nevis cēlu nodomu un patriotisma vadīts , bet gan cilvēciska slinkuma un mēra sajūtas vadīts, jo negribās tīrīt un taisīt zivis ....
19.01.11
 
liekuļi
19.01.11
 
Ruu
tie 15kg plauzhu negadaas katraa reizee:)patiesiibaa paaris reizes sezonaa un es tos katreiz nenjemu,jo reaali padomaa neviens no mums nepaartiek tikai no ziviim.Bet tai pat laikaa uz Jaanjiem vai dzimshanas dienaam tik forshi ja vari pasniegt forshi samarineetas izzhaaveetas zivis.Un taas nav foreles vai kaadas citas retas zivis:)Teiksim samu man ar atliektiem galiem pietiek viens 10kg sams,taads tas izaug apmeeram pa 5-6 gadiem.Zivis eest nav slikti un ja katru dienu tev kjertos taas milziigaas zivis,shaubos vai tev tas vairs sagaadaatu prieku:)
19.01.11
 
atkal kads te zaledajs uzradies,tak iesej vairak salatus siltumnica.musejie kas atkal grib izlekties ar ierobezojumiem?idiotu bars.es vienmer bushu par labu draugu uzcienasanu ar zivim ja man ir paveicies un labi kjeries
18.01.11
 
"Pareizajiem" copmaņiem ir mēra izjūta.
18.01.11
 
tā vien liekas ka "pareizie" copmaņi atlaiž visas noķertās zivis un vakarā iebrauc tirgū nopirkt zivis vakariņām :D
18.01.11
 
tak ne jau katrs māk vienmēr noķert tos 15 kg:))
18.01.11
 
Ruu: Tad man tev jautājums. Kā tu domā, tādā garā kā tu raksti turpinot vilkt pa 15kg zivju priekš radiem, draugiem, paziņām utt..., cik ilgi tās zivis varēs vilkt? Tev liekas, ka paturēt 15kg brekšu vienā copes reizē ir ok?Un padomā ja katrs makšķernieks to darīs? Ko tu ķersi pēc pāris gadiem? Tāpēc nevajag sūdzēties ka katru dienu vai copes reizi tādi lomi negadās un pie trofejniecēm arī grūti tikt. Turpini tik visu pēc kārtas pārstrādāt, tad arī drīz par 100g raudiņām un plicīšiem varēsi priecāties kā par vērtīgu lomu. Kur var būt tik šaurs redzesloks... Nožēlojami.
18.01.11
 
Ruu
es nestriidos:)man ir riebums pret cilveeku kas nokjer zivi un kaadu laiku patureejis to saulee aizmet to.Vai 15 ap kilo brekshi ir daudz vai maz?Man tas ir normaali,es tos izzhaaveeju un mani draugi un radi un paareejie kas vien ir tur apeed visus un saka,vai cik forshi:)Katru dienu taads loms negadaas,bet kad gadaas,kapeec ne?
18.01.11
 
Mūžīgā cīņa starp labo un ļauno :D
Dirsēji turpinās dirst, bet tie, kam zivis garšo, turpinās tās ēst ;)
18.01.11
 
Ruu: Problēma ir makšķernieku alkatībā, mēra sajūtas trūkumā, un trofejzivju nesaudzēšanā. Tāpēc, tas vismaz caur MN ir jāierobežo, lai būtu vismaz teorētiskas iespējas to kontrolēt. Tālāk nemaz neizplūdīšu...
18.01.11
 
Ruu
zini ko es pateikshu,cilveeki kas saka ka zivis jaapeerk veikalaa.Pasaules okeaani ir izsmelti tukshi,daudzas sugas ir uz izzushanas robezhas,tas pats zilais tuncis.Bet tie kas te bljauj un raud ka cilveeks apeed arii to ko nokjer,pashi eed shiis okeaana zivis,vai arii peerk ar visaadaam drazaam barotus aplokaa tureetus zivtinjus:)un ir arii taadi kas zivis nelieto vispaar,tad jaasaka ka ir lietas kuras var ieguut tikai eedot zivis.Tapeec pirms kaadu nosodiit paardomaasim veereiz pirms kaadu nosauksim par galjenieku varbuut padomaasim.
18.01.11
 
karpa: Neesi nu tik skarbs savos izteicienos. Nedomāju un nepiekrītu Tev un tam kā nosauci NG. Domāju, ka nepelnīts uzbrauciens.
Ruu: Nevis tiem, kam zivis nav pārtikas produkts tas liekas briesmīgi, bet tiem, kas par dabu, trofejām un nākotnes lomiem uztraucās.
18.01.11
 
Ruu
es gan domaaju ka neliekuliiga atbilde.Tikai tiem kam zivis nav paartikas produktu sarakstaa tas viss liekas briesmiigi
18.01.11
 
kārtīga gaļenieka atbilde.
18.01.11
 
Šeit gan Tev NG galīgi nepiekrītu:(! Lai večiem būtu prieks un visu dzīvi ko atcerēties, izvilktās zivis obligāti nav jāpatur. Večiem jāiemācās copes kaifu gūt no copes procesa, nevis no pārstrādātā zivju daudzuma. Skaita un izmēra ierobežojumus vajag OBLIGĀTI, varbūt ne visām zivju sugām, bet vajag.
18.01.11
 

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu komentāru
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager