Ingus Dukaļskis

Ingus Dukaļskis

Viens no tiem makšķerniekiem, kuram darbs cieši saistīts ar hobiju. Viņš ir ne tikai teorētiķis , bet arī praktiķis, kurš ļoti bieži ir sastopams testējot un eksperimentējot ūdenstilpēs. Ingusa ikdiena ir jaunu mānekļu un spiningošanas inventāra izstrādāšana, un , protams , pārbaudīšana praksē. Nopietnie Copes Lietu lasītāji viņu jau pazīst no daudzajām publikācijām, bet TV skatītāji – no sižetiem .
Izmantojiet iespēju – jautājiet!

Eksperts iesaka

Salmo
Lucky John
Salmo

Atbildes

Jautā ARMotors

Laba diena! Vēlreiz par gumijām:) Piemēram, ņemu Ballist vai Chunk Tall gumiju, stundu nomētāju, izvelku padsmit asarus un..... ? Ja turās uz āķa ir jēga likt atpakaļ paciņā vai tomēr jau miskastē? Man paliek parasta gumija vai pēc pastāvēšanas pakā atkal ēdamā? Paldies. Un vispār, mikro ar visām tagad pieejamām gumijām, tā ir štelle! Principā viss cits ir aizgājis kaut kur tālu otrajā plānā, es labāk izvelku 150g asari nekā kilo līdaku.

Atbild Ingus Dukaļskis

Sveiki!

Redzi ēdamā gumija ir tikai tad patiesi šī nosaukuma vērta, ja tā savu specifisko formulu nezaudē ari pēc mēneša atrašanās ūdenī. Pēs stundas copēšanas paņem iebāz to mutē un pakošļā. Momentā sapratīsi, kāpēc tagad Tev to lieku darīt :) A pēc copes, jā lai arī pavisam noplēstu, liec to atpakaļ paciņā. Redzi, tās darbs nav tikai ķert zivi. Tai jāspēj arī uzlādēt savas tobrīd blakus paciņā gulošās gumijmāsas. Nākamajā copē no paciņas šo pašu gumiju izņemsi tik pat smaržīgu un garšīgu kā pirmajā reizē. Gumijošana, pilnīgi piekrītu, tā ir visu štellu štelle :)

Atbildēts: 19.jūlijs 2012, 16:40 | 1 komentārs | Adrese atbildei
Jautā Jonjs

Sveiks. Kaadu speeli pats izmanto Bugsy shad un chunk tail gumijaam? Pagaidaam uz tiogas kjeraas, tur taisu tiishanu ar 7-10 sek pauzeem un viss notiek. Uz parejaam gumijaam gan nav sanaacis, tapeec varbuut ko vari ieteikt par speeli. Paldies

Atbild Ingus Dukaļskis

Sveiks!

Bugsy Shadu velku tuvu gruntij un turu uz tās ar izteikti garām pauzēm. Var animācijā iekļaut arī straujus izrāvienus. Šāda pieeja zandartu šosezon burtiski izdauza. Chunt Tailu vadu dažādi. Gan ar klasisko stop&go, gan pa vidu patricinu vai smalki uzraustu to. Šim maneklim puse no uzvaras ir specifiskā aste. Tā ūdens kulšana, kuru spēj veikt Chunk Tail ir tieši tas faktors, kas to atšķir no citiem mānekļiem. Vispār precīzi aprakstīt katra mānekļa spēli galīgi nav tas pateicīgākais darbs. Un ja arī to izdodas uztvert, nav garantijas, ka Tev izdosies to pašu izpildīt. Tā, ka der protams zināt, kādā virzienā vismaz skatīties, bet pati veiksmes atslēdziņa jāmēģina katram pašam rast sava.

Atbildēts: 19.jūlijs 2012, 16:34 | Komentēt | Adrese atbildei
Jautā ingusus

Sveiks!Par cik šīs vasaras mēnešos nekādus prātīgus ašukus nevar noķert vai vienkārši neķeras(jūra , pie Saulkrastiem),tad jautājums ,varbūt zini,kas notiek augšpus līdz Ainažiem? un jā,Dūņezerā arī pašvaki ,uz džiga pat labāk nekā uz mailes ,bet zāļinieki(mini).

Atbild Ingus Dukaļskis

Sveiks!

Kas attiecas uz līča copi, pats bijis vēl nēesmu. Arī nedzirdās, ka kāds ko būtu baigi ievilcis. Tūjā čoms ielasīja kādus 4kg, bet tādu asaru daudzumu var saskaldīt arī citur. Izmērs sīks. Līdz ar to nedzirdās arī par asaru masveida ienākšanu piejūras ezeros. Bet nu negribētos piekrist, ka asaris vispār nav noķerams. Izmērs, piekrītu, prasītos rupjāks. Šogad kaut kā vairāk jāpiestrādā. Tāda šī brīža sajūta.

Atbildēts: 18.jūlijs 2012, 16:33 | Komentēt | Adrese atbildei
Jautā ARMotors

Sveicināts! Par gumijām. Iepriecināja, ka beidzot sevi parādīja Bugsy Shad, kad uz mazajiem Ballist un Chunk Tall jau pusstundu nekas neņēma, uz Bugsy tajā pašā vietā asari sāka ņemt viens pēc otra. Bet man būtu daži jautājumi par niansēm. Tiogai un Bugsy pēc astes saprotu kā pareizi uzmaukt uz āķa vai džiga, bet kā ir ar Ballist, astes galam jābūt uz leju vai auģšu, un Chunk Tall arī īsti nesaprotu, tam vēl piedevām viena korpusa mala rievota??? Pašlaik lieku ar astes gredzenu uz leju, jo it kā mazāk iespēju aizmesties aiz āķa. Paldies.

Atbild Ingus Dukaļskis

Sveiks!

Tas, ka vienā ūdens tilpnē izteikti strādā viens māneklis un citā savs, tā ir sen zināma patiesība. Ūdeņu specifika lielā mērā ietekmē to, cik rezultatīvs būs māneklis. Redzi, tavā gadījumā Bugsy Shad ir īstais. Man, piemēram, uz asari rezultatīvākais ir Ballist. Pagaidām neesmu bijis nevienā ūdenī, kur šamējais nestrādātu. Interesantākais ir tas, ka Ballist spēj asari šķirot pēc izmēra. Biežāk ķeras lielāks. Ballist uz āķa liec tā, lai aste paliek uz leju. Pie tam nevajadzētu likt lielāku āķi par 2ro izmēru. Asarim patīk, ka Ballist ķermanis ir brīvi kustīgs. No shodiem baidīties nevajadzētu, jo strīpainais šo mānekli bieži rij līdz aknām. Chunk Tail vajag vērt tāpat. Tas rievojums, kurš klāj ķermeni visā tā garumā, atrodoties uz smilšainas grunts mēdz taisīt mazus smilšu mutulīšus. To es pamanīju salīdzinoši nesen, kad Chunk Tail filmējām ar zemūdens kameru. Skats vienkārši super. Tvisteris kā dzīvs. Bugsy Shad kājas vispār zem ūdens iet uz visām pusēm. Tāpēc jau asaris un zandarts to rij kā nenormāli.

Atbildēts: 18.jūlijs 2012, 13:24 | Komentēt | Adrese atbildei
Jautā andzus69

Sveicināts!Gribēju pievērsties rudens pusē džigošanai. Vēlos iegādāties džiga kātu.Tāpēc jautājums atbilstošs:kādu kātu Tu ieteiktu?

Spiningoju no laivas lielā ezerā, aptuvenais paredzamais džigošanas dziļums 5-12m. Pārāk gari kāti nepatīk, parasti spiningoju ar 2.4m spiningiem.

Cenu kategorijā līdz kādiem 50 ls. Paldies! :)

Atbild Ingus Dukaļskis

Sveiks!

Ezeram labs variants ir Elite MacroTech. Tests šim norādīts 3-12g. Reālais ir līdz gramiem 18. Labs kātiņš! Jūtīgs, ass, var izspēlēt praktiski jebkuru silikonu. Arī copes momentu garām nepalaidīsi. 2.32m garums varētu būt Tavs īstais.

Atbildēts: 18.jūlijs 2012, 09:42 | 2 komentāri | Adrese atbildei
Jautā siers

Sveiks,

Vēlos pajautāt kā pareiz makšķērēt ar silikona zivīm ,kā pareizi jāvelk māneklis,ātri-lēni?Es esmu pilnīgs iesācējs šo mānekļu jomā.tāpēc gribēju uzināt jūsu viedokli.

P.S-vai varat ieteikt kādus makšķerrīkus labāk izmantot tādam iesācējam kā man.

Atbild Ingus Dukaļskis

Sveiks!

Pieļauju domu, ka nenoticēsi man, bet šis ir nenormāli sarežģīts jautājums. Man atbildes uz to nav. Kur, kad, ko, kāpēc ķersi? Ja atbildēsi sev uz šiem jautājumiem, puse uzvaras būs tavā kabatā.

Atbildēts: 13.jūlijs 2012, 18:52 | Komentēt | Adrese atbildei
Jautā EgilsR

Sveiks,Ingus ! Ar makšķeri esmu uz "tu", ar spiningu uz "jūs". Kad izdodas dabūt,tiešām dabūt,brīvu nedēļu,tad pirmais izsalkums tiek remdēts ar makšķerēm.Protams,ka pēc dienām 3,gulēt ejot pluds gar acīm lēkā un nakts vidū tu teltī pēkšņi sāc piecirst.Viss skaidrs,laiks spiningam.Ja redzētu mani darbībā,secinājums būtu viens-lohs!Kaut kas jau noķerās,bet tā viss process,tikai savam priekam.Jautājums par Tavu rakstu pēdējā "CL" numurā,par gumiju uzglabāšanu.Ja gumijas jāglabā atsevišķi no citiem silikoniem,vai arī katra no Tevis minētajām ēdamgumijām būtu uzglabājama atsevišķi,jo smarža jau katrai sava?Protams,ka pie iespējas pamēģināšu šo jaunumu!Paldies!Egils.

Atbild Ingus Dukaļskis

Sveiks!

Pluda lēkāšanu acu priekšā atceros. Tā bija zīme tam, ka copēts ir bijis ar visu nopietnību. Pludiņš hipnotizēts no visas sirds. Tu zini, lohs vai ne lohs, bet tehniku noslīpēt var tikai un vienīgi treniņos. Tātad atrodoties laivā. Tu domā, kas es visu daru tik nevainojami? Muļķības! Arī man ir savas lietas, kuras jāslīpē. Tādas vājās vietas ir ikvienam. Vai tas būtu futbolists, bokseris vai makšķernieks. Cita lieta, ka ne visi spēj to atzīt. Tā, ka nevajag ķert kreņķi. Ja ir vēlme kaut ko attīstīt, pie tā vajag strādāt. Par gumijām... Ar parastajām ir tā, ka dažādu ķīmisko sastāvu dēļ vienas vai otras (dažādas) nonākot vienā un kopējā vidē var sākt izspēlēt dažādus jokus. Piemēram sakrāsoties vai pat sākt šķīst. Tāpēc parasto gumiju sakarā (ja to uzvedība nav pārbaudīta), tās vajag stingri pa krāsām un veidiem glabāt katru savā kastes nodalījumā. Gadījumā, ja gumijas vienu otru pacieš un pieņem, var arī kastē veidot bardaku. Man piemēram patīk, ja viss ir skaidri un labi pārredzams, tāpēc par kartību kastēs vienmēr cīnos. Kas attiecās uz ēdamajām, tur situācija sarežģītāka. Redzi, vairumā gadijumu tajās iekšā ir sāls. Ja gumijā ilgu laiku mētāsies saulē, tā sāks izkalst. Sāls materiālu sāks drupināt un tavai gumijai būs čau. Otra lieta, katra no tām (vairumā gadījumu tiek tikai apsmērēta no ārpuses) ir ar aromātu. Ja tās vāļāsies kur pagādās, loģiski, ka tas pazudīs. Jaukt kopā dažādas ēdamās gumijas arī nedrīkst. Tieši tāpēc, ka ne visas tās ir vienlīdz "ēdamas". Līdz ar to sastāvi atkal var nesadraudzēties. Redzi, es zinu tikai 3 ražotājus, kuri silikonu injicē ar atraktora kokteili pirms tas tiek iepildīts mašīnās. Pārējie tik pat labi varētu sevi saukt par parastu standarta ķimikātu ar smaržu. Starp citu, tādas gumijas var glabāt kur un kā grib. Aromātu tās tāpat zaudēs līdz ar nonākšanu ūdenī. Tā, ka kas attiecās uz ēdamo gumiju, es stingri iestājos par to, ka tās jāglabā tikai un vienīgi tajās paciņās, kurās tās tiek fasētas. Arī ēdamo gumiju tirgošanu pa gabalai es neatbalstu. Šis produkts patiesībā nemaz nav domāts masām. Es skaidri apzinos to, ka vairums nu mums copmaņiem var ari nesaprast kāda jēga iegādāties 10 vienādas krāsas un izmēra gumijas. Līdz ēdamajai tomēr ir tā teikt jāizaug. Tie, kas pamēģinājuši un to jēgu sapratuši, bieži pie parastās gumijas vairs neatgriežas.

Atbildēts: 13.jūlijs 2012, 08:40 | 4 komentāri | Adrese atbildei
Jautā Latgalietis

Sveiks! Kāda tipa mākslīgo ēsmu (vobleri, rotiņi utt.) tu ieteiktu galīgam iesācējam spiningošanai no krasta ūdenstilpē, kur ir daudz ķērāju ( galvenokārt bebru nograuzti koki). Ūdenstilpes dziļums ap 3 metriem. Mērķa zivis - asari.

Atbild Ingus Dukaļskis

Sveiks!

Silikona vobroastes un tvisterīšus izmeros līdz 7cm, kuri ievērti ofseta āķī. Man, protams, nav īsta priekštata cik tieši daudz ķērāji atrodas Tevis noskatītajā vietā, bet šāds risinājums ir efektīvāks salīdzinājumā ar vienkārši pliku āķi. Mazās gumijas asari provocēs, āķis slīdēs caur vai gar zacepiem. Priekšā droši, ka grami pieci smaga čeburška prasītos.

Atbildēts: 12.jūlijs 2012, 13:44 | Komentēt | Adrese atbildei
Jautā asaris99

Nākam Piektdien braucu uz Saukas ezeru. Ko labu vari pastāstīt? Kas ķeras , uz ko, kad ?

Atbild Ingus Dukaļskis

Uz maili var noķert kādu zandartu, piemēram

Atbildēts: 12.jūlijs 2012, 09:19 | Komentēt | Adrese atbildei
Jautā kapteinis333

Sveiks māksliniek! man no Tevis un visiem pārējiem speciālistiem nav saprotams no cik gramiem līdz cik skaitās mikrodžigs. Jūs ,(pēc manām domām)visu metat vienā katlā- tas ir. mikrodž.,vieglo dž.un džigu.Jūs iesācējiem tik pūderējat smadzenes.Es,sarakstoties ar ukraiņu sportistiem esmu sapratis,ka mikrodžigs ir no 0gr un līdz maks.4gr(ieskaitot mānekli).viņi mikrodžigo sporta asarīti ar ziemas mormiškām un mini zivtiņām un tvisterīšiem.Vot tas ir mikrodžigs.Bet tas ko jūs stāstat tas jau ir vieglais džigs līdz pat vienkārši džigs.

es saprotu,ka Jūs esat Salmo reklāmas seja un Tev kā pārstāvim ir jāstāsta ka salmo ir pats,pats un tas visu ražo priekš mikrodžiga utt. Arī copes lietās tavs stāsts par tām grūtībās nokopētajām gumijām ir diezgan jau nu izrotāts.Bet tas lai paliek uz katra paša pleciem,jo kas no gumijām daudz maz kaut ko saprot,tas tikai izlasīs un noklusēs.

Par Lucky J gumijām (mans privātais viedoklis)- arī es esmu izmēģinājis dažādus modeļus -Tioga (laikam 10cm un 7cm ja nemaldos) - asars ķērās,zandarts ķērās,līdaks ķērās.

CHUNK TAIL - asars ignorēja pilnībā.(Metu Reins Fat G-tail Grub un viņu plēsa uz pusēm.iedomājos uzlikt ātrumā L.J. Chunk tailu ,bet piecos iemetienos pilnīgs klusums.tad atkal momentāla nomaiņa uz Reins un viss turpinās,cope notiek. Tā kā viss nav panaceja.

vērtējums - pluss tas ,ka viņa ir stingrāka nekā brendu gumija(tik ātri nesaplēš)

mīnuss - cena(sadalot paciņas saturu uz kopējo cenu iznāk tik pat dārgi kā Japānā ražotām gumijām,kaut gan labi zinām ka viss kas ir no ķīnas ir jābūt krietni lētāks nekā no Jap.

ar cieņu - mārtiņš

Atbild Ingus Dukaļskis

Sveiciens arī portāla noslēpumainajam pelēkajam un visu zinošajam kardinālam :)

Par Ukrainu arī šo to zinu... Mikrodžigs un tā idejiskais skaistums tiešām nāk no šīs valsts. Bet vai Tu zini arī to, kādu asari viņi tur pamatā ķer? Jā, tas ir maksimums līdz gramiem 100. 300g asaris, kuru mēs šeit ķeram regulāri viņiem ir trofeja. Līdz ar to loģiski, ka rīki tiek piemeklēti katriem apstākļiem savi. Līdz ar to es personīgi uzskatu, ka tāds strikts iedalījums, kas ietilpst un kas neietilpst mikro, ir stipri stiepts jēdziens. Un vai vispār šāds jēdziens ir jāieliek kaut kādos rāmjos. Nafig man vajag ķert sīkasari ar 3mm mormišku, ja es varu uzlikt glitu 5g galviņu un tajā pat vietā kapāt 300nieku? Lūk, tur jau tas suns aprakts. Ukraiņi ir tik stipri patīrījuši savus ūdeņus, ka šamiem vnk nav citu iespēju, kā ņemt un ķert to, kas palicis. Mums ir citādi. Līdz ar to arī riku smagumu/lielumu robežas ir citas. Es pat šodien atturētos nospraust konkrētu robežas starp mikro un vieglo džigu. Kam tas vispār ir vajadīzgs. Izķersim zivis( un tas nenoliedzmi arī drīznumā notiks, jo mikruha tiešām ir nāvinieks, kurš ķer visas zivis, baltās ieskaitot) un tad arī spraudisim robežas. Skatoties globāli, tavam iedalījumam piekrītu. BET! Šodien skatoties šo tēmu no LV viedokļa, šāds iedalijums neko nedod. Cilvēks taču vairakumā gadijumu vēlas noķert asari, pie tam lielu. Sports ir sports un ar tautas makšķerēšanu tas nebūtu vienmēr saistāms. Ceru, ka arī tu zini to, ka tā paša Korzenkova viens mikro dziga komplekts maksā 500+ls? Cik no mums LV var nopogāt 1000ls kopā par mikro un vieglā džiga komplektu? Iesaku domāt tomēr masveidīgi un no tautas makšķernieka skatpunkta.

Runājot par LJ mānekļiem, ja paskatīsies japāņu brendu gumijas, -te es nedomāju salidzināt divu populārāko brendu, bet gan klāt ieķert OSP, Jackall, IMA un vēl citas, formas tām praktiski visām ar nelielām variācijām ir vienādas. Varu tevi pavisam atvēsināt. Lucky John ēdamā sērija tiek ražota uz vienām un tām pašām mašīnām, tātad arī rūpnīcā kur REINS. Līdz ar to, ka šis tas ir līdzīgs, no tā vienkārši nav iespējams izbēgt. Ja godīgi, mazliet pat nesapratu tavu nepamatoto kritiku. Latvieši ir radījuši super produktu, uzsveru latvieši, bet ...... vienam otram kaut kas nav labi :) Šis produkts galu galā tiek eksportēts. Tīri ekonimiski tas ir devīgi mums visiem. Starp citu, nākamjā sezonā ēdamo mānekļu sortiment papildinās vēl 3-4 jaunas formas. Tā, ka attīstības notiek un notiks.

P.S. Par to kas tiek un netiek ražots Japānā, tev uz degungala uzstatītas vismaz 3 rozā brilles :)))

Atbildēts: 12.jūlijs 2012, 09:18 | 1 komentārs | Adrese atbildei
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager