Sestdiena, šoreiz šoferis normāls, autobuss labs, kompānija ļoti mierīga, sēžam un braucam, galā esam jau 15 pāri 5, bet drīz vien atrodas igaunis un atslēdz krodziņu, lai veči var pārģērbties sitlumā un iedzert kādu kafiju, pirmais iekšā brauciens 6, otrais ap 6.30, es braucu ar otro vedienu, kad tiekam ezerā, tad metās jau gaišs. atradu tādu asu plaisas līkumu, ar lieliem ledus klučiem, uzcēlu meitenei telti, tikai tad izurbu āliņģi, ielaidu tajā vienu barotavu ar motili un nosēdināju tur meiteni, lai sēž, kamēr es atrodu zivis...., pats paņēmu metrus 200 sāņus, sākumā urbos pašā plaisā, bet 5 āļiņģos neredzēju nevienu copi, tad sāku meklēt pēc principa 50 soļi āļiņģis, nebaroju, jo motiļa sevišķi daudz nebija un ja asūks apakšā ir, tad viņš sākumā piesakās tik un tā, 8.vai 9. āļiņģī beidzot ieraudzīju pirmo copi, ašuks uz gramiem 200, tad nākošais un lietai aizgāja diezgan raiti, sākumā'staigāju ar 4mm sarkanu mormišku, bet kad cope panesās paņēmu makšķerīti ar 7. izmēra koši sarkanu banānu, uz āķa liku 2-3 mazos pinkus un 3-5 motiļus, aukla 0.12mm, mormiška grima ātri, zivis apakšā bija daudz un copes sākās jau metru virs grunts, spēlēju diezgan agresīvi, likās, ka rupjākie ašuki stāvēja biki augstāk, sīkākie (200 un uz augšu) pie grunts, ik pa laikam trāpījās kāda smuka rauda. Tā nostrādāju pāris stundas, it kā āliņģis pieklust uz minūtēm 5, bet spēlē, spēlē un zivis atgriežās, izvelc kādas 10-15 un atkal nedaudz pieklust, bet zivju izmērs priecēja aci un sirdi, tāpēc nekur iet negribējās, uzzvanīju meitenei, gribēju saukt pie sevis, bet viņa atbildēja, ka viņai ķeroties smuki asari un nekur neiešot..., bet viss labais reiz beidzās, arī mans āliņģis apklusa pavisam, mēģināju vēl uzbarot, bet bija jau pa vēlu, zivis bija aizgājušas, tāpēc arī es varēju celties, maisā bija jau stabili aiz desmit kilogrami zivju, abet vēl pat pusdienas laiks nebija pienācis, varēja ziedot kādu laiku tuvējo kaimiņu apstaigāšanai un neliela cepuma nograuzšanai.
atstāju zivju maisu pie meitenes un turpināju meklēt zivis, mana Mora Nova biezo ledu grauza ļoti viegli, šneks garš un izurbt vienā piegājienā 3 āļiņģus nebija nekādu problēmu, tiesa urbja grafīta galva , pretēji ražotāju apgalvojumiem, apsalst ļoti ātri un kabatā jātur nazis, lai to atbrīvotu, bet nu tas ir sīkums, ja paskatās, kā veči pi.... ap caurumiem. Pirmais zivīgais āļiņģis bija metrus 150 no plaisas uz dziļuma pusi, tāpēc aptuveni tajā pašā attālumā turpināju meklējumus, meklēju rajonu, kur nav nevienas pēdas un vecā cauruma, beidzot vienā no n tajiem āļiņģiem atkal ieraudzīju copi, uzreiz paņēmu 10 smukus āšukus un viss, ielaidu pus barotaviņu ar motilīti un matrus 20 no šī āļiņģa izurbu vēl divus āļiņģus, kuros arī ielaidu ar barotavu pa šķipsnai motiļa, nomainīju savu lielo banānu atpakaļ uz 4mm spilgtu salātzaļu mormišku un atgriezos pirmajā barotajā āļiņģī, asaris apakšā bija, bet ņēma ar pierunāšanu, šūpo, šūpo un knikš, uzsēzāš, vai arī uzsit ar mormišku reizes '3-5 pa grunti un pacel mormišku kādu pus centimetru virs grunts un apstādini, sardziņš tā smuki paceļās un galā viens jau atkal pumpē, kad pieklusa, tad ielaidu āļiņģī pus barotaviņu motiļa un zivis atkal atgriezās, pērējie āļiņģi tā arī neiestrādājās.
Tā lēnā garā salasīju arī no šī āliņģa tīri smuku maišeli smuku asaru, beigās vēl kaut kas smuks, tiešām smuks uzsēdās uz murmuļa, sākumā tikai turēju, tad kādu metru viņu pacēlu, bet tad viņš tur lejā izdomāja apgriezties un .... , bet emocijas bija foršas... . Diezgan smieklīgi bija vērot jauno nacionālo sporta veidu - braukšanu pa ledu, pietam reti kura mašīna brauc pa vienai, viņām pārošanās laiks sācies, piebrauc 3-5 mašīnas aplītī, izbirst bars ar večiem, tur pat izurbj āļiņģus, pasēž pusstundu, nolamājas igauniski, latviski vai krieviski un brauc tālāk..., pēc tam sūdzās, ka zivis neķerās, bet patiesībā bbija tā, ka pat tad, kad ķērās, ja tuvāk par metriem 100 kāds transports nobrauca, tad cope uz mirkli pieklusa, sevišķi jau dienas otrā pusē.
Vienu vārdu sakot ļoti labs brauciens sanāca un , vismaz cik dzirdēju no večiem, visi bija apmierināti , tā, ka 12.03. braucam atkal ....
28.februāris 2011, 10:11 |
links