Starp citu ar tām motorenes "korkām" ir viens interesants juridisks kāzuss - mož no šeit esošajiem juristiem kāds var nokomentēt.
Lieta tāda, ka pēc 2009. gada izmaiņām "Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likums" CSDD ieviesa jauno eksaminēšanas kārtību utt., kas balstīta uz MK noteikumiem Nr. 753 Noteikumi par atpūtas kuģu vadītāju sertificēšanu". Viss it kā ir labi un skaisti, taču ir nianse, ka ne viens man zināms tiesību akts formāli nav atcēlis MK noteikumus Nr. 994 "Noteikumi par mazizmēra kuģošanas līdzekļu vadītāju sertificēšanu un apmācību", kuros reglamentēta iepriekšējā kārtība. Likumā tikai ir pants, ka "18. Ministru kabinets līdz 2009.gada 1.februārim izdod šā likuma 26.panta ceturtajā daļā paredzētos noteikumus. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai piemērojami Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra noteikumi Nr.994 “Noteikumi par mazizmēra kuģošanas līdzekļu vadītāju sertificēšanu un apmācību”, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu." bet šis pants pēc manas saprašanas tikai nosaka tikai to, ka kamēr nav citu noteikumu par atpūtas kuģiem , tikmēr jāvadās pēc šiem, taču nenosaka ka tie zaudētu spēku pēc jauno noteikumu parādīšanās". Arguments, par to, ka, ja divi vienāda spēka noteikumi ir pretrunā, tad jāvadās pēc jaunākā, šajā gadījumā, manuprāt, neder jo "mazizmēra kuģošanas līdzekļa" un "atpūtas kuģa" definīcija atšķiras (izmēru diference utml.) līdz ar to runa ir pa dažādām lietām?
Kurš var nokomentēt? Vai var iet uz CSDD, sist kulaku pa galdu, un pieprasīt lai nodrošina eksamināciju atbilstoši spēkā esošiem MK noteikumiem 994., jo nevajag pravas līdz 24m, ar 12m pilnīgi pietiek :)
18.aprīlis 2011, 18:46 |
links