viss skaidrs:
"Leta"
Šodien Zemkopības ministrijā (ZM) tika prezentēta makšķerēšanas karšu tirdzniecības vietne internetā. "Leards" valdes loceklis Rolands Grīslis informēja, ka tirdzniecības sistēmā ir izstrādāta un līdzko tā būs saskaņota ar Valsts datu inspekciju un parakstīti grozījumi līgumā ar ZM Zivsaimniecības departamentu, makšķerēšanas karti varēs iegādāties internetā un tas varētu notikt aptuveni mēneša laikā.
Arī internetā būs iespējams iegādāties makšķerēšanas karti vienam gadam desmit latu vērtībā un trīs mēnešiem - piecu latu vērtībā. Internetā makšķerēšanas karti varēs iegādāties 24 stundas septiņas dienas nedēļā. Interneta vietne izstrādāta latviešu, krievu un angļu valodā, lai to varētu lietot arī ārvalstnieki.
Tirdzniecības sistēmas izstrādātāja SIA "City Credit" valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons informēja, ka makšķerniekam, lai iegādātos karti šajā pat interneta vietnē vajadzēs izlasīt makšķerēšanas noteikumus, ievadīt savu vārdu, uzvārdu, personas kodu un e-pastu. Ārvalstniekiem personas koda vietā vajadzēs ievadīt cita personu apliecinoša dokumenta reģistrācijas numuru.
Norēķināties par karti varēs "Swedbank" internetbankā vai arī ar bankas maksājumu kartēm. Pēc tam, kad pirkums būs apmaksāts, uz pircēja mobilā tālruņa numuru pienāks īsziņa, kas apliecinās, ka pirkums ir bijis veiksmīgs, un uz e-pastu tiks nosūtīta makšķerēšanas karte, kurā būs redzams kartes numurs un derīguma termiņš. Sākotnēji plānots, ka karti vajadzēs izdrukāt un ņemt līdzi, dodoties makšķerēt, un vajadzības gadījumā uzrādīt inspektoram kopā ar personu apliecinošu dokumentu, taču nākotnē paredzēts, ka makšķernieks inspektoram varēs uzrādīt tikai kartes numuru.
Savukārt inspektori pārliecināties par elektroniskās makšķerēšanas kartes autentiskumu varēs, nosūtot kodu karšu reģistram. Visas iegādātās kartes tiks reģistrētas un pieeja reģistram būs "Leards" un ZM Zivsaimniecības departamenta atbildīgajām amatpersonām.
Grīslis uzsvēra, ka, iegādājoties makšķerēšanas karti internetā, nebūs papildu izdevumu, jo visus izdevumus segs "Leards". Viņš patlaban nevarēja nosaukt konkrētu summu, kas ieguldīta jaunās tirdzniecības sistēmas izveidē, jo pakalpojums vēl tiek pilnveidots.
Savukārt ZM Zivsaimniecības departamenta direktora vietnieks Ričards Derkačs teica, ka šīs sistēmas izveidē valsts nav ieguldījusi budžeta līdzekļus.
Paralēli saglabāsies arī papīra formāta makšķerēšanas karšu tirdzniecība vairāk nekā 1200 tirdzniecības vietās.
Runājot par to, vai kādreiz makšķerēšanas karti varētu iegādāties vienai dienai, vai vienai nedēļai, Derkačs stāstīja, ka patlaban Makšķerēšanas noteikumi nosaka, ka ir divu veidu kartes - trijiem mēnešiem un gadam. "Makšķerēšanas karte ir atļauja izmantot Latvijas zivju resursus noteiktu laika posmu. Kādreiz makšķernieku vidū ir bijusi diskusija par to vai būtu nepieciešams ieviest karti īsākam termiņam - vienai dienai, taču būtu grūti aprēķināt maksu vienas dienas kartei," teica Derkačs.
Patlaban tiek nodrukāti 50 000 gada makšķerēšanas karšu un 70 000 mēneša karšu. 70% ieņēmumu no karšu pārdošanas nonāk Zivju fondā, bet 30% saņem "Leards". Pērn Zivju fonds no makšķerēšanas kartēm ieguva nepilnus 300 000 latu, kas tiek tērēti, lai atjaunotu zivju resursus, Valsts vides dienesta (VVD) Jūras un iekšējo ūdeņu pārvaldes inspektoriem, sabiedriskajām organizācijām un pašvaldību pilnvarotajām personām, kas uzrauga makšķerēšanas noteikumu ievērošanu, tāpat šis finansējums tiek novirzīts, lai Latvijas makšķernieki varētu piedalīties starptautiskās sacensībās.
VVD Jūras un iekšējo ūdeņu pārvaldes direktora vietnieks Nikolajs Liskins stāstīja, ka 2010.gadā inspektori noformējuši 2000 protokolus par makšķerēšanas noteikumu neievērošanu un katrs desmitais makšķernieks centies atrunāties, ka viņam nav bijusi iespēja karti iegādāties. "Manuprāt, šī jaunā tirdzniecības sistēma ļaus samazināt to makšķernieku skaitu, kuriem līdz šim nebija iespēju iegādāties karti," teica Liskins.
ZM līgums par makšķerēšanas karšu izplatīšanu ar "Leards" beigsies šī gada beigās. Derkačs norādīja, ka tiks organizēts atklāts konkurss par makšķerēšanas karšu izplatīšanu, taču "Learda" izstrādātā karšu pārdošana internetā noteikti nebūs priekšrocība, jo šāda prasība tiks izvirzīta visiem pretendentiem.
"Leards" sola "www.makskeresanaskarte.lv" reklamēt makšķernieku portālos, kā arī kaimiņvalstīs.
Pieredzējis makšķernieks Normunds Grabovskis atzina, ka jaunā sistēma ir solis uz priekšu un daudzi makšķernieki to sen ir gaidījuši. Viņš zināja stāstīt, ka makšķerēšanas karšu tirdzniecību katrā valstī organizē citādāk un nav vienas unikālas sistēmas, ko varētu pielāgot arī Latvijas vajadzībām. "Šīs piedāvājums izskatās, ka būs ērts un vienkārši lietojams tiem makšķerniekiem, kuri izmanto internetu," teica Grabovskis.
1.jūlijs 2011, 08:30 |
links