880km odometrā un plānotais copes weekends aizvadīts!
4diena-5diena - Debija Engurē!
Ieradāmies Engures ezerā - Bebru bāzē 25.08 ap pusdienas laiku, klača ar saimnieci un visas mantas burtiski sagrūztas mājiņā(..a aliņš lēģītī...) un aidā pa laivām! Esam 3 cilvēki un sadalamies 2 ekipāžās! Laiciņš jau nu feins, bet tas sievietēm un vīriem ar skūtām kājām, lai sauļotos un tamdēļ mans čuja un ņuha rādītājs uz 6iem - diez i... dziez i cope būs! Manas laivas kolēģa iepriekšējās nedēļas grandioazie piedzīvojumi, liek čalim acīm mirdzēt vēljoprojām, tapēc lieku čali pie airiem: "Rādi nu ceļu Engures "Jēgeri"! :)" Tik uz interneta informācijas bāzes nostāstiem, esmu iepazinis Enguri un inventāra izvēlnē līdera lomai vajadzēja būt virsmeniekiem, tātād arī floating džērkiem, bet drošības labad arī špinis tiek zem soliņa pabāzts! Pirmie 400m norit raitā airēšanā, lai gan uz ezera parādās vējelis - 30 cm dziļais ūdens, dzidri atspulgā rāda "skaistās" zilās debesis! Pirmais pieturas punkts izrādās visai cerīgs! Asari no 100-500 gr kā traki uz katru metienu izskrien no zāļu puduriem - viens otru pat grūstīdami, nesas pakaļ roterim! Piemērotu vietu līdakas slēptuvei, vēl neesmu ievērojis.... "Bet ko tad es te vispār saprotu, kā Engures ezera debitans" nodomāju! Džērku lidinu gar zālēm, starp zālēm, uz dziļumu, bet rupjā auklas šļakatas ir vienīgā kustība uz ūdens! Kolēģis pa laikam izceļ kādu strīpaino matadoru, bet zaļās kūtri guļ kkur nolīdušas! Sākam ķemēt līcīšu un ieaugušajiem puduriem metam mieru! Saprotu, ka džērks šodien nebūs trumpes lomā, ņemu veco labo pātagu un Rapala sunīts karabīnē! Kamēr kolēģis riktē enkuru lidinu jaudīgu metienu pašā līča stūrī un pēc pirmiem 2 tvičiem manu zibenīgu spērnienu no niedru puses! Taisnleņķa trijstūris zibenīgi šaujas manam māneklim virsū un seko kampiens! Tiek pievarēta pirmā dienas mēra līdaciņa - par vizuāli skaisto copi - zaļā tiek atbrīvota un dodamies tālāk! Pāris knapmēri un daži asari tiek izmānīti un dodamies uz bāzi ar cerīgu skatu uz rītdienu! Bāzē mājiņa diezgan mājīga un copes stāstu vakars tiek realizēts godam! Gan mānekļu krājummiem samērijāmies, gan piedzīvojumiem un līdz ar viskija gruntes sasniegšanu liekamies uz pakas!
5:00 modinātājs - j****k tumsa! Tiek pārlikts uz 6:00 un nu visi ir augšā! Kafijas vietā aukstais bairīts izkalo miegu no acīm un veros jau debesīs, kuras ir nesaprotamas! Tipa apmācies, tipa tumsas deķa stūris vēl velkas pa debesīm.... un bezvējš! Ierpiekšējās dienas zivīgākie spoti tiek apmeklēti pirmie un kkas jau kožas, bet siļķes vien! Pēc 1h jau skaidrs, ka atkal zilais debesu mannā šodien gaidāms! Tomēr izlemju paprovēt džērku un kkas jau atsaucas, bet tas nav tas ko biju cerējis ieraudzīt prāvā mānekļa galā! Nocopējām līdz 13:00 un devāmies prom uz dzimto pilsētu Saldu, lai turpinātu kko apmānīt tur!
Pievakarē dodamies uz Pakuļa ūdens krātuvi, jo nostāsti klejo, ka zem Hesa pēc grandiozajiem plūdem izspiestās zivis sēž pirmajā lielākajā bedrē un 3kg zanderi gan uz spiņa gan uz maili esot sakacināti! Tīri ziņkāres dzīti tur aiztriecāmies un tik pat ātri arī beidzām copi - truli mest 10 kvadrāt metru laukumā - nu tā nav spiningošana!
6dien tiek ieturēta veselīga pauze, jo tāda rūgtena pēcgarša bij jūtama pēc aplauziena, kur skaidrs, ka Engure tika galvā pārmērīgi izfantizēta ar grandioziem līdaku lomiem, bet atgriezties vajadzētu noteikti :P Lai gan rakstura trennēšanai ļoti noderīgas bij šīs divas dienas! Vakarā uz ūdens tiek medītas pīles un prātā jau nāk copju 7dienai! :D
7dienas modinātājs 5:00 un nu jau ar cerības pilnu maisu uz 1. maija līdaku leiputriju + back up variantā uz netālo foreļupi! Ceļā pavadāms krietns laiciņš uz zemi, kas nav Vidzeme un caur mašīnas logu tiek vērotas apkārt debesis - nomākušās - lietus pilni mākoņi! Nu ta beidzot - vismaz laiks cerīgs aiz loga likās! Gala mēŗkis sasniegts un pumpējot laivu sāk pūst nejauks brāzmains vējš un pelēkie mākoņi paliek zili/melni un ir pamatīgi sutīgs - nu bļin atkal fiasko! Spiediena maiņas teorijas jau atkal garīgo jauc + elketro motoram ātrumu pārslēga slēdzis nokaujas, bet klemmi piemtot / noraujot ir viens ātrums - pie tam maksimālais! Cope atkal bēdīga un atkal ejot zoli ar Džērku un palieku bezštokā, kolēģis uz rotiņiem sakacina 5as siļķes un tas ir arī viss! Vienīgas pārsteigums, ka līdakas atsaucās uz Mepps Thunderbugu - kurš nu manā prātā likās galīgi nav līdaku māneklis, bet nu fakts ir fakts!
Nu neko "Back up" plāns!
Laiva jau bagāžiekā un lupīju kartē, kuru posu upei zondēt! Tiek sadalīti posmi un lecu laukā pirmais! Pieeju pie upes un līmenis samērā augsts, bet neliels duļķītis un tur tas ir liels pluss! Pēc 100gr mānekļu mētāšanas biku jāpiešauj roka pie smalkā inventāra, un Mepps Nr1 sudraba bizbizmāre tiek karināta karabīnē! Pāris "krūmu" vimbas un nu jau roka piešauta! Katram tiek dotas apmēram 4as stundas un mašīna ir 4-5km attālumā! Ak tu skāde - svaiga 43 izmēra tupele minusi manu nokatīto upes krastu! Bijis samērā prātīgs copmanis un redzams, ka nav bijis iesācējs, kuri parasti mauc pa vienu krastu un džūngļos nelien :D! Visas cerīgās vietas tukšas - pāris mazās un viss! Dodos pa taisno uz mašīnu nočiepjot pāris ābolu netālajā lauku mājas ābelē, prātoju par neveiksmju cēloņiem! Sēžu pie mašinas graužu skabo ābolu un skaidrs šis bij viens neveiksmīgs pasāciens, kur bijām neīstajā vietā un neīstajā laikā! Nekas - nākošreiz..... ;)
29.augusts 2011, 16:09 |
links