Stiklplasta airu laivas un to remonts

PE stiprums ir biezumā,tie ir mehāniski neizturīgāki un izskalojas ūdenī,ļoti jāuzpasē dekora slānis,ja peldinās laivu ar bojātu dekoru tā ātri paliek par sietu,tāpēc ar steigu jālabo!!!!Padomju laikos bija PE sveķi NPS-609,tie bija brūngani,smaržoja samērā patīkami,tur praktiski nebija stirola un strādāt bija ļoti viegli,tie neķepēja kā PN-1(tagad Norpol),labi sūcās audumā,arī izturība tuvojās EPO sveķiem...Ja grib vieglu un stipru laivu-jābūvē no EPO,tas būs dārgāk un darbietilpīgāk,bet ieguvums-ilgāks mūžs un mazāks svars...
7.janvāris 2012, 14:15 | links
 
par jahtu būvi- mazkaln tu vari atļauties nopirkt kaut vai sarkankoka saplāksni 4mm???
7.janvāris 2012, 00:05 | links
 
Vairāk jau ir kā dienvidu tiltam,taču esmu redzējis pat pvc ilgāku garantētu kalpošnas laiku.Jā un filmiņās par jahtu būvi polisveķus veido ar vākuma palīdzību,ne šķūnītī -20 grādos kā bračkas un ko...
7.janvāris 2012, 00:00 | links
 
Ja uzmanīgi palasītu sludinājumus ieraudzītu pat 40 gadu vecas jahtas koks un epox,bet tai pašā fion.ru var redzēt bildes kā pa kārtām dalās poli...laivas,pat ceineri nesaniegušas,paskaties "latex" mājas lapā ,kādu garantīju korpusam piedāvā:)))))
6.janvāris 2012, 23:50 | links
 
Ribaks, Tev taisnība. Visi saks epoksīds! Bet kāpēc? Palasījos USA forumus. Tur arī visi saka EPOXY. Bet ir arī piemēri kur koka kanoe un kajaki līmēti ar poli... . Un peld. Kā viens "SeeRat" teica: Bullshit. 10 years & still in fishing condition ;)
6.janvāris 2012, 23:42 | links
 
Man liekas, ka urbiks gribēja noskaidrot atšķirību starp epoksīdu un poliestera līmi..nav tā , ka importa zemēs vienkārši nav epoksīda un viņi izmanto poliesteru? atceros, kad pats meklēju laivas rasējumus, atradu smuku koka kanoe, no līstēm līmētu un pēc tam ar audumu un līmi aplīmētu, gan audums gan līme pēc sacietēšanas veidoja caurspīdīgu virsmu, tā ka laiva izskatījās koka. Domāju, ka urbiks tieši to vēlējās noskaidrot, kādu līmi šajā gadījumā izmantot un kur ir atšķirība starp epo un poliesteru..
6.janvāris 2012, 22:45 | links
 
Vēl par līmētām laivām-reklāmā uzrāditais svars parasti mazāks par reālo...
6.janvāris 2012, 22:32 | links
 
Urbiks! Nemet kreņķi,laivu lipinātājam vajag lai tu pērc no viņa,nevis dot tev labu padomu...Uzklausi visu,galvenais parocies pa internetu,atrodi labu projektu un uz priekšu,pieredze rodas darbā,nedomā ,ka saklausījies padomus kļūsi par Meistaru...
6.janvāris 2012, 22:22 | links
 
man ir 49kg, saplāksnis 4mm, l=3M
laivai 15gadi
6.janvāris 2012, 22:09 | links
 
Pacelt 40kg ir viena lieta, bet dabūt 40kg laivu uz auto jumta jau ir pavisam kas cits.
6.janvāris 2012, 21:54 | links
 
Mazai laivai jābūt arī vieglai , lai uz auto jumta arī viens var uzlikt.
Palasot forumu šķiet ka latrex nav diezko labas laivas, vai arī šis forums kādu lobē.
Un vispār es jau gribējiu tikai konsultāciju laivas būvēšanā. :)
6.janvāris 2012, 21:53 | links
 
mazkalns,
kāpēc tu domā ka laiva daudz svērs?
300 mats + sveķi = 900 gr/m2
2x300 austie + sveķi = 1200 gr/m2
Kopā sanak 2,1 kg uz 1 m2
Vai tas ir daudz?

Vai es tagad ražoju dikti smagas laivas?
6.janvāris 2012, 17:44 | links
 
coplietdraug, tas ir respektīvi latrex,nomierinies un sāc ražot laivas ,kas tiešām ir laivas un celtspējai nav jāpiebāž ar putuplastu,un kurās ērti justies,nevis japārvar šķēršļu josla un no zemes nevar atraut.
6.janvāris 2012, 15:01 | links
 
Nav liela māksla uztaisīt bruņukuģi,laiviņai jābūt vieglai,lai vienatnē var pārvadāt ar auto,lai gan ,ja esi Bergmanis vai Leitis...
6.janvāris 2012, 13:30 | links
 
Arvids8,
puķiks jārauj nost un jātaisa gaisa pontoni, kas arīdos drošību,
vel dobumos var liet poliuretana putas, kas neuzsūc mitrumu
5.janvāris 2012, 19:27 | links
 
Toties finiera laivā ir patīkami sēdēt uz īsta koka sēdekļiem,nevis kaut kādā stikla vannā,it sevišķi ja to būvējis diletants!!! Koks piedod kļūdiņas pateicoties savai faktūrai,un vispār tas ir videi draudzīgāks!!! Šāda līstīšu tehnoloģija attaisnojas,ja līmē arī no iekšpuses,tad laiva veidojas nenogremdējama.Tikai mums nav laba putuplasta šim mērķim,padomju laikos bija PHV putuplasts,ko varēja līmēt ar PE sveķiem. Varbūt Vladimiras pilsētā vēl ražo,jābrauc uz Krievzemi....
4.janvāris 2012, 21:46 | links
 
urbiks,
doma būvēt pašam savu laivu ir apsveicama,
pirmkārt uzbūvēsi tādu kā pats gribi, otrkārt nevajag visu naudu uzreiz, jo var sākt būvēt novembrī un līdz pirmajam maijam būs gatava, attiecīgi izdevumus arīvarēsi sadalīt.

Nekādā gadījuma neizmanto finieri - tas agri vai vēlu sapūs. Tiesi tas notiek ar tām laivām kurām ražotājs sedekļus veido ieliekot finiera karkasu un pēcak to aplīmejos ar stiklašķiedru. Tas tāpēc ka finierim kā jau katram kokmaterialam ir savs mitrums un ielaminējot to ar šķkiedru, tas lēnām pūst.

Vis labākais veids kā uzbūvet laivu ir šāds:
1. uztaisi taisnu un izlīmenotu galdu laivas lieluma + kādi 30 cm uz katru pusi.
2. izzāģē no finiera vai skaidenes lekālus un ar līmeņrādi izliec tos uz galda.
3. Ņem ekstrudēto puķiku, sagriez strēmelēs (3 - 5 cm). Šīs strēmeles skrūvē klāt lekāliem, sāc no viena gala līdz otram, un ta pa stavam iegūsi laivas formu.
4. Ņem epoksīda sveķus un nosmērē visu no puķika iegūtu formu ar divām kārtām. Ja tev nebūs labi epoksīda sveķi, tad pagaidi kādu nedēļu, lai tie nokalst un izdala savu glumekli.
5. Pārej pāri visam ar kādu 40 smilšpapīru,
6. Ja tev ta būš kāda maza airu laiviņa vai mini motorene, tad līmē virsū stiklašķiedras matu (300 gr/m2) un tad divas kārtas ar austo audumu (300 gr/m2). izmanto Poliestera sveķus. Par ilgmūžību nesatraucies, gadus 15 nokalpos stabili, tad pa 20 LVL pieremontēsi un brauksi talāk.
7. Tālāk ir divi varianti: 1. visu iegūto konstrukciju noslīpēt ar 40to smilšpapīru un ar izmantojot rullīti nokasot ar GELCOAT 2. Slīpēt uzlaminēto šķiedru, špaktelēt to ar mikrosfēru un tas izlīdzināt līz idealam, krāsot ar GELCOAT izmantojot pūšanas metodi, tad ar ūdenssmilšapīriem slīpēt GELCOAT lai dabūtu to gludu kā stikls. tad pulet la ispīdētu.

Kad visus tos darbus esi pabeidzis, tad gāz laivu otādi un demonte lekālus un izplēs ārā puķinu un tu iegūsi tīru stiklplasta izstrādajumu, bez koka, puves un liekā svara :)

Ja ir vel kādi jautajumi, raksti Info@latrex.lv
4.janvāris 2012, 21:26 | links
 
Arī stiklaplasta laivām būtu ilgāks mūžs un par trešdaļu mazāks svars ja tās līmētu no epoksīda sveķiem,bet to var darīt tikai sev,pirmkārt EP 3x dārgāki, darbs tāpat...
4.janvāris 2012, 15:40 | links
 
Kungi! Viss kārtībā,abiem taisnība.Aplīmēšanai PE neder,jo tiem stiprums ir biezumā,un ,pietam,aizsargātiem ar biezu dekora slāni.Ilgi turot laivu zem klajas debess,ja dekors bojāts PE sveķi izskalojas un laiva pamazām paliek par sietu...Koka un finiera aplīmēšanai jāizmanto EPOKSĪDA sveķus,tagad daudz jaunas markas,ja no vecām,tad ED-20.Neaplīmēts finieris aizies bojā ātrāk,tātad Urbiks,uz priekšu,ja ir jautājumi,raksti PM,atbildēšu
4.janvāris 2012, 15:32 | links
 
Vienīgā laiva kura nekopjot vēl turas virs ūdens ir Kazanka. Daža laba Pella izskatās kā "sīpols kas met mizu" Daugavā bija saplākšņa + stklašķiedras laiva, kas visu sezonu ūdenī mirkst, pa ziemu pagrabā lēnām žūst. Vajadzēja vismaz 15 gadus lai saplāksnis sapūtu. Un kādu tehnalogiju izmanto jahtu būvniecībā?
4.janvāris 2012, 14:46 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager