Nedaudz lielāks fragments.Kāds kaut kādu atšķirību redz?
Licencētās amatierbraukšanas kārtība
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā veicama licencētā amatierbraukšana —braukšanas, arī licencēto gājēju medību un licencētās ātruma pārsniegšanas (turpmāk — licencētā braukšana) — ieviešana un kontrole.
2. Noteikumi attiecināmi uz visiem Latvijas Republikas autoceļiem, izņemot ceļus, kas tiek izmantoti specializētai joņošanai un mākslīgai gājēju pavairošanai.
3. Licencētā braukšana tiek ieviesta, lai nodrošinātu ceļa seguma aizsardzību un racionāli izmantotu vērtīgo mašīnu marku krājumus. Licencētā braukšana sniedz papildu līdzekļus gājēju pavairošanai un aizsardzībai, kā arī ar to saistītā lauku tūrisma un rekreācijas attīstībai.
4. Licencēto braukšanu organizē vietējā pašvaldība, kuras administratīvajā teritorijā atrodas attiecīgais ceļš, vai šādas pašvaldības pilnvarota juridiskā persona, vai pilnvarots ceļa nomnieks, vai īpašnieks, kas ir noslēdzis atbilstošu līgumu ar pašvaldību par licencētās braukšanas organizēšanu (turpmāk – licencētās braukšanas organizētājs).
5. Ja uz ceļa ir ieviesta licencētā braukšana, braucējam ir nepieciešama licencētās braukšanas organizētāja izsniegta īpaša maksas atļauja — licence (turpmāk — braukšanas licence), bet gājējiem vecumā no 16 līdz 65 gadiem, izņemot invalīdus, papildus licencei nepieciešama arī gājēju karte.
II. Licencētās braukšanas ieviešanas pamatojums
6. Licencēto makšķerēšanu var ieviest visos ceļos, ja ir kāds no šādiem nosacījumiem:
6.1. zinātnisks pamatojums, lai atļautu ierobežotu braukšanu vietās, kurās saskaņā ar CSN ir aizliegts braukt;
6.2. pamatota nepieciešamība regulēt braucēju skaitu noteiktā laikā un vietā, lai limitētu gājēju krājumu izmantošanu un braucēju ietekmi uz vidi;
6.3.Ceļa ekspluatācijas noteikumos, ceļa nomas līgumā vai līgumā ar licencētās braukšanas organizētāju ir noteiktas papildu prasības konkrētā ceļa vides un gājēju resursu aizsardzībai un licencētai braukšanai paredzēto gājēju sugu regulārai pavairošanai.
III. Licencētās braukšanas organizētāja pienākumi
7. Licencētās braukšanas organizētājs, ievērojot šo noteikumu 6.punktu, kā arī saskaņā ar šo noteikumu IV nodaļu izstrādā ceļa licencētās braukšanas nolikumu. Nolikumā paredz licencētās braukšanas noteikumus un citus nosacījumus braukšanai pa konkrēto ceļu.
8. Licencētās braukšanas organizētājam ir šādi pienākumi:
8.1. sadarbībā ar attiecīgo pašvaldību, ievērojot šo noteikumu 14.punktu, plašsaziņas līdzekļos sniegt informāciju par licencētās braukšanas ieviešanu konkrētajā ceļa posmā un nodrošināt atbilstošu norādes zīmju izvietošanu ;
8.2. nodrošināt braukšanas licenču pieejamību, kā arī braukšanas licenču realizāciju ceļu tuvumā , kā arī vietējos laikrakstos un attiecīgās pašvaldības sabiedriskajās vietās sniegt rakstisku informāciju par licenču realizāciju;
8.3. uzskaitīt izsniegtās licences īpašā licenču uzskaites žurnālā;
8.4. nodrošināt to naudas līdzekļu sadali, kas iegūti, braukšanas licences, kā arī attiecīgo līdzekļu izmantošanu atbilstoši ceļa licencētās braukšanas nolikumā paredzētajiem mērķiem;
8.5. iesniegt Lauku atbalsta dienestā pārskatu par licencēto braukšanu (1.pielikums) divas reizes gadā – līdz 15.jūlijam un 15.janvārim – par iepriekšējo pusgadu;
8.6. papildināt gājēju krājumus , ja tas ir paredzēts saskaņā ar zinātniskajām rekomendācijām, ceļu ekspluatācijas noteikumiem, ceļu nomas līgumu vai licencētās braukšanas nolikumu;
8.7. noteikt atbildīgo personu, kura pēc Valsts vides dienesta pilnvarotās personas vai pašvaldības pilnvarotās personas statusa iegūšanas piedalās ceļa un gājēju resursu aizsardzības un uzraudzības pasākumos;
8.8. uzskaitīt braucēju ātruma rekordus un sniegt attiecīgās ziņas valsts zinātniskajam institūtam "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts" (turpmāk - institūts);
8.9. iepazīstināt braucējus ar konkrētā ceļa licencētās braukšanas nolikumu;
8.10. reģistrēt braucējus, kas pārkāpuši licencētās braukšanas nolikumā noteikto avāriju skaitu, un atteikt tiem turpmāku licenču izsniegšanu kārtējā un arī nākamajā gadā;
8.11. katru gadu līdz 31.decembrim iesniegt Valsts vides dienestā izskatīšanai un apstiprināšanai pārskatu par veiktajiem dabas aizsardzības un gājēju resursu papildināšanas (ja tāda ir paredzēta) pasākumiem, kā arī informāciju par licencētās braukšanas organizēšanai nepieciešamās infrastruktūras izveidošanu un uzturēšanu (2.pielikums). Valsts vides dienests pēc pārskata apstiprināšanas nosūta tā kopiju vai pārskata elektronisko dokumentu Vides ministrijai, institūtam un, ja ceļš atrodas īpaši aizsargājamā dabas teritorijā, − arī Dabas aizsardzības pārvaldei
IV. Vispārīgās prasības ūdenstilpes licencētās braukšanas nolikuma izstrādei
9. Ceļa licencētās braukšanas nolikumā sniedz šādas ziņas:
9.1. vispārīgie jautājumi:
9.1.1.ceļa atrašanās vieta (rajons, pagasts, pilsēta un norāde, ja attiecīgais ceļš atrodas īpaši aizsargājamā dabas teritorijā);
9.1.2. ceļa juridiskais statuss (publiskais vai privātais un norāde, ja attiecīgais ceļš tiek nomāta);
9.1.3. gājēju piederība (valsts vai iebraucēji);
9.1.4. pamatojums licencētās braukšanas ieviešanai atbilstoši šo noteikumu 6.punktam, norādot attiecīgā pamatojuma izstrādātāju;
9.1.5. ziņas par organizētāju (juridiskās personas nosaukums vai fiziskās personas vārds, uzvārds, adrese un tālruņa numurs);
9.2. licencētās braukšanas noteikumi:
9.2.1. licencētās braukšanas vietas robežu norāde ūdenstilpē;
9.2.2. braukšanas laiks (gads, sezona, mēnesis, nedēļas dienas, diennakts stundas);
9.2.3. braukšanas rīki un veidi;
9.2.4. limitētās gājēju sugas;
9.2.5. Mašīnas lielums, gads, cena ;
9.2.6. pieļaujamais braucēju skaits vai citi ar braukšanu saistīti ierobežojumi;
9.3. vides un dabas resursu aizsardzības prasības un pašvaldības saistošie noteikumi. Nolikumā ietvertajos licencētā braukšanas noteikumos ņem vērā arī prasības, kas ir noteiktas i īpaši aizsargājamo dabas teritoriju individuālajos aizsardzības un izmantošanas noteikumos, ja attiecīgajai teritorijai tādi ir izstrādāti;
9.4. licencētās braukšanas licenču veidi, skaits un maksa par licencēm:
9.4.1. licences veids (piemēram, dienas, mēneša, sezonas, gada, braukšana līdz 50 km st.līdz 100 km.st un līdz 150 km.st., un licences izmantošanas nosacījumi;
9.4.2. licenču daudzums (tai skaitā licences par samazinātu maksu un bezmaksas licences);
9.5. kārtība, kādā samazināma maksa par braukšanas licencēm saskaņā ar šo noteikumu 22., 23., 24. un 25.punktu;
9.6. braukšanas licences saturs un noformējums:
9.6.1. licences noformēšanas kārtība;
9.6.2. licences rekvizīti (licences veids, kārtas numurs, cena, derīguma termiņš, braukšanas vieta, ziņas par makšķerēšanas organizētāju, licences izsniedzēja un saņēmēja paraksts, izsniegšanas datums);
9.7. makšķerēšanas licenču realizācijas kārtība (izplatītāji, pārdošanas vietas un to adreses, tālruņa numurs, darba laiks);
9.8. to līdzekļu izlietojums, kas iegūti, realizējot licences (valsts pamatbudžetā iedzīvotāju fonda veidošanai ieskaitāmā līdzekļu daļa, kā arī pārējo līdzekļu sadalījums un izmantošanas mērķi);
9.9. braucēju rekordu uzskaites kārtība;
9.10. organizētāja sniegtie pakalpojumi un pienākumi;
9.11. pasākumu plāns gājēju resursu saglabāšanai, papildināšanai un aizsardzībai, ievērojot zinātniskās rekomendācijas un ceļu ekspluatācijas noteikumus;
9.12. licencētās braukšanas un vides aizsardzības prasību ievērošanas kontrole;
9.13. nolikuma darbības beigu datums atbilstoši šo noteikumu 16.punktam;
9.14. nolikuma pielikumi:
9.14.1. licenču paraugi (visu veidu licencēm);
9.14.2. ceļa shēma ar licencētās vietas norādi;
9.14.3. saskaņojumi (noformējami uz nolikuma pēdējās lapas vai atsevišķā pielikumā).
V CeLa licencētās braukšanas nolikuma saskaņošana un apstiprināšana
10. Ceļu licencētās braukšanas nolikumu (arī privāto ceļu licencētās braukšanasnolikumu) licencētās braukšanas organizētājs norādītajā secībā saskaņo ar:
10.1. Zemkopības ministriju;
10.2. institūtu;
10.3. Valsts vides dienesta Jūras un iekšējo ūdeņu pārvaldi;
10.4. Dabas aizsardzības pārvaldi, ja ūdenstilpe atrodas īpaši aizsargājamā dabas teritorijā;
10.5. Vides ministriju;
10.6. attiecīgo pašvaldību, izņemot gadījumu, ja licencētās braukšanas organizētājs ir pašvaldība
11. Ja saskaņojumi ir savstarpēji pretrunīgi vai attiecīgais saskaņojums netiek sniegts, domstarpības izskata administratīvo procesu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
12. Attiecīgā ceļa gājēju resursu pārzinātājs ir atbildīgs par licencētās braukšanasnolikuma ieviešanu atbilstoši šiem noteikumiem, bet licencētās braukšanas organizētājs atbild par licencētās braukšanas nolikumā ietverto prasību izpildi un saskaņotā nolikuma nosūtīšanu šo noteikumu 10.punktā minētajām institūcijām.
13. Pēc saskaņotā nolikuma saņemšanas pašvaldība to apstiprina ar saistošajiem noteikumiem.
14. Informāciju par licencētās braukšanas vietām, organizētāju un licences iegādes iespējām pašvaldība ne vēlāk kā mēnesi pirms licencētās makšķerēšanas sākuma publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un attiecīgā rajona preses izdevumā.
15. Ierosināt izdarīt grozījumus ceļa licencētā braukšanasnolikumā var licencētās braukšanas organizētājs vai kāda no šo noteikumu 10.punktā minētajām institūcijām. Šādā gadījumā veic nolikuma grozījumu saskaņošanu, un pašvaldība pēc tam izdod saistošos noteikumus par šo noteikumu 13.punktā minēto saistošo noteikumu grozījumiem, attiecīgi nodrošinot šo noteikumu 14.punktā norādītās informācijas publicēšanu.
VI. Licencētās braukšanas nolikuma darbības ilgums un darbības pārtraukšana
16 licencēto makšķerēšanas nolikumu izstrādā uz laiku, kas nepārsniedz trīs gadus. Pēc trim gadiem nolikumu pārskata un saskaņo.
17. Attiecīgās pašvaldības licencētās braukšanas saistošo noteikumu darbību pirms termiņa var pārtraukt ne agrāk kā ar nākamo licencētās braukšanas gadu vai sezonu šādos gadījumos:
17.1. ja pēc vides aizsardzības institūcijas atzinuma vai pamatojoties uz zinātniskām rekomendācijām nepieciešami gājēju resursu aizsardzības pasākumi un Zemkopības ministrija un Vides ministrija par to pieņem savstarpēji saskaņotu lēmumu, pēc kura konkrētā ceļa licencētās braukšanas nolikuma turpmākā darbība ir neiespējama;
17.2. ja licencētās braukšanas organizētājs nenodrošina šajos noteikumos vai konkrētā ceļa licencētās braukšanas nolikumā minēto prasību izpildi. Šādā gadījumā licencētās braukšanas organizētājs atmaksā braucējaiegādāto, bet neizmantoto licenču vērtību, kā arī sedz tos pašvaldības izdevumus, kas saistīti ar licencētās braukšanas pārtraukšanu;
17.3. ja ar licencētās braukšanas organizētāju noslēgtajā līgumā par licencētās braukšanas organizēšanu ir paredzēti iemesli, kuru dēļ uz ceļa ir pārtraucama licencētā braukšana, un licencētās braukšanas organizētājs par to iepriekš informē attiecīgo pašvaldību, kā arī šo noteikumu 10.punktā minētās institūcijas...........DDDDDDD
10.janvāris 2012, 23:51 |
links