Savādi, ka cilvēki tic veikalā teiktajam vairāk kā zināšanām un teorijai/praksei: Visiem dzinējiem ar benzīnu, tiek uzrādīts minimālais tā oktāna skaitlis. Atkārtošos, ja teikšu, ka šis skaitlis raksturo degvielas pašuzliesmošanos (detonāciju) sasniedzot noteiktu saspiešanas pakāpi. Lai to ievērotu, benzīnam liek klāt visādus piemaisījumus, kas to ieregulē vajadzīgajā skaitlī. Un klāt liek ķīmiskos elementus, kas veicina pašattīrīšanos un samazina izdedžu veidošanos. palielina dzinēja darba mūžu. Jo tīrāks benzīns kā naftas produkts, jo augstāka tā detonācijas pakāpe ( lielāks skaitlis). Dzinējos, lai iegūtu lielāku jaudu no darba tilpuma, būtu jāpalielina sākotnējā saspiešanas pakāpe (kompresija), ko arī dara. Jo lielāka kompresija, jo lielākas iespējas detonācijai un augstākas prasības degvielai. Lietojot augstākas klases ( skaitļa) benzīnu nekas motoram nenotiks, it sevišķi, ja prasīts ir 95, bet ielej 98! ( ASV ir standarts 87, tad gan naudiskā izteiksmē tas ir daudz dārgāk, bet jaudas pieaugums nebūtisks). Tiek daudz minēts, ka 95 benzīns ir ar piemaisījumiem, kas nogulsnējās, ja to nelieto, bet 98 šis piemaisījuma procents ir mazs. Tāpēc mazākas iespējas "aizdambēt" karburatoru. Tāpat tas ir iespējams pie zemākām temperatūrām. Es leju visos jaunajos dzinējos tikai 98 (Statoil..), kuros prasīts ne zemāk kā 95. Cenas starpība nebūtiska, jo patēriņš jau nav liels, bet dzinēja stabilitāte un drošums palielinās. Oktānskaitļa starpība ir tikai 4 vienības ( atcerieties "žiguļus", kur lēja 76 benzīna vietā 93 un otrādi)....Tur gan jau varēja būt problēmas...
8.maijs 2012, 17:40 |
links