Geosam: Iedalījums :Starta un ilgās izlādes akumulatoros ir tikai globāls iedalījums. Zem tā slēpjās ļoti dažādas tehnoloģijas un mērķis, kam akumulators paredzēts. Mums liekās ka ir želeja, nav želejas un viss... Tā tas nav. Pats svarīgākais: akumulatora izlādes- uzlādes ciklu skaits, kamēr akumulators kļūst nederīgs ir ļoti atkarīga no izlādes dziļuma. Starta akumulatoriem tas ir ļoti svarīgs rādītājs! Starta ( automašīnu, parastie) jau var zaudēt savu ietilpību pie 30!!! dziļās izlādes cikliem. Pie seklas izlādes tie kalpos tūkstošus reižu ciklu. Gēla-želejas, ja tā varētu saukt dziļās izlādes akumulatorus, pie dziļās izlādes, ciklu skaits jau būs 5 un vairāk reižu lielāks. Pat nelietojot, gēla-želejas dziļās izlādes akumulators aizies bojā pec 3-5 gadiem, ja vien tas nebūs speciālās sērijas, speciāliem mērķiem. Tapēc, starta akumulatora izmantošana būs rentabla pie salīdzinoši reitiem dziļās izlādes cikliem , jeb tā, šad tad svētdienas braucējiem. Ja peņem ka vasarā 16 reizes izmantosit līdz pilnīgai izlādei...tad varbūt divus gadus izvilks...Rēkīnat varat paši. Dziļās izlādes kalpos 4-5-6 gadi, atkarībā no papildus faktoriem: Temperatūras uzglabāšanā, izlādes dziļuma, uzlādes pareizības... ražotāja, mērķa, kam tas paredzēts, tehnoloģijas. Bet, vispēr visiem , kam šī tēma liekas saistoša, izlasiet te:
http://www.windsun.com/Batteries/Battery_FAQ.htm#Cycles vs Life Konkrēti, parskatāmi, lakoniski...principā viss kas jāzin akumulatoru lietotājiem!