Pēc būtības pašpatēriņa zveja radās, kā regulas Nr.2371/2002 surogātprodukts, mēģināšu vienkārši izskaidrot.
1. Jau tālajos 90 EU secināja, ka zvejas flote ir tik liela, ka var nozvejot visas zivis vismaz 2X un vairāk. Līdz ar to, tas loģiski ir perebors un tika ierosināta kuģu griešana un kompensācijas saņemšana.
2. Latvija iestājas EU 2004., protams regulai ir likuma spēks, līdz ar ko mums tā ir jāpilda.
3. Visa Latvijas Zvejas flote ir reģistrēta Kuģu reģistrā (jebkurš kuģis vai airu lava ar ko zvejo zivis). Tika pieņemts plāns līdz 2013 gadam samazināt flotes jaudu t.i. izņemt no apgrozības pēc iespējas vairāk peldlīdzekļus pēc tilpuma un motora jaudas. Pie tam aprēķins tika izdarīts saskaitot visu kuģu kopējo jaudu un izdalot ar visu zvejnieku oficiāliem ienākumiem (nebija būtiski vai godīgi kāds maksāja nodokļus vai ne jo tika ņemts vidējais rādītājs un pēc šī rādītāja secināja, ka visa zvejniecība ir vienā vietā....)
4. Zvejas rīki ta nemazinājās, bet kuģu nav - ko darīt? Nu kurš izdomās? Laikam pašpatēriņš....
5. Uz šo brīdi ir divu veidu zvejniecība pašpatēriņa un komerc.
6. Pašpatēriņam vajadzīgs pieraksts vai īpašums attiecīgajā pašvaldībā (viekārši būs pirmā roka), laiva reģistrēta CSDD, līgums ar pašvaldību par zvejas rīku iedalīšanu UN ZVEJO SEV ZIVI.
7. Komercdarbībai jūrai nepieciešams - licence no zemkopības ministrijas, garants no pašvaldības, ka tuvākā gadā iedalīs kaudzi ar zvejas rīkiem vai nozvejas kvotām (ir runa par lieliem apjomiem) un Kuģu reģistrā reģistrēts kuģis (jebkurš peldlīdzeklis, ko izmantos zvejā, kaut piepūšams)
Bet ir viens BET, kā jau kuģiem kaut piepūšams pūslis jābūt speciālam aprīkojumam, katru gadu tehniskā apskate (tas maksā naudu) un kuģošanas apliecība uz 5 gadiem. Un vēl Kuģus no kuģu reģistra var tikai izņemt vai aizvietot, jaunus reģistrēt NEVAR.
8.Komercdarbībai iekšējiem ūdeņiem - licence no Zemkopības ministrijas, licence no pašvaldības un CSDD reģistrēts peldlīdzeklis.
Vai Jums neliekas, ka vis tiek darīts, lai pašpatēriņš būtu mūsu nākotne, jo komercdarbība jūrā, tas ir gemorojs, pat iekšējos ūdeņos pietiek ar CSDD, lai zvejotu komerczveju.
Vai nav absurdi, ka tādu laivu, kā Pella, ja reģistrē CSDD visiem ir viss pilnīgi POH un vari zvejot pašpatēriņam, kaut viesuļvētrā, bet ja tā laiva būs iekļauta Kuģu reģistrā dabūsi ribās, ja tehnisko apskati neiziesi vai vilnī virs normas jūrā iebrauksi.
26.novembris 2012, 18:09 |
links