Makšķerēšanas noteikumi

Makšķerēšanas noteikumi
:DDDDD
NG jau raxtīja aptuveni (necitējot) - uz "postsvjetiem" šitos principus (IGFA) nevajadzētu attiecināt. No manis personīgi - it sevišķi uz tiem, kas ir IGFA reģistrātori LV :)
10.jūlijs 2013, 21:35 | links
 
Zvaigzne, tu esi mazohists.
Par jebkuru jautājumu tu dabū opā, un jau atkal:)
10.jūlijs 2013, 21:34 | links
 
P.p.p.s. Un par IGFA pieminēšanu vispābā :DDDDDDD

Griezeejs, 10.jūlijs 2013, 20:36


Neesmu IGFA biedrs, ne atbalstītājs, ne noliedzējs, kāds man var paskaidrot ... vai IGFA reģistrē nemakšķernieku rekordus? Jūs taču šo lietu esat pētījuši, kas ir tas lai pateiktu ka IGFA ir pēdējais sū? Kas ir tie otri, kas reģistrē rekordus un kāpēc tie ir labāki? Es tiešām neesmu iedziļinājies šajā jautājumā, tāpēc nezinu kur ir atšķirības. Varbūt kāds var vienkāršā valodā bez ņirgāšanās un uzbraucieniem paskaidrot ?
10.jūlijs 2013, 21:08 | links
 
Un ja tiek ieviesta inventarizācija pirms un ik pēc teiksim 5 gadiem ar finansiālu un kriminālu atbildību pieļauju,ka privatizēt ūdeņus pēkšņi negribēsies.Un policija un vides inspektori nevis sargā ūdenstilpni,bet kontrolē,vai to,kā solīts,dara pašvaldība. Uzliekot sodus pašvaldības vadībai.

http://www.apollo.lv/zinas/garkalnes-pasvaldibai-plano-nodot-lielo-baltezeru-langstinu-ezeru-un-juglas-kanalu/576245
10.jūlijs 2013, 20:41 | links
 
P.p.p.s. Un par IGFA pieminēšanu vispābā :DDDDDDD
10.jūlijs 2013, 20:36 | links
 
Tā vietā, lai uzrakstītu:
1) p. X - izmainīt uz ...
2) p.Y - izslēgt, jo ...
3) p.Z - izlabot gramatiskās un idiomātiskās kļūdas uz / jeb vispār, jo ...
... rejaties, kā jau cl.lv pieņemts.
Galīgi nav feini, vai ne?!
P.s. Nevienu "partiju" nepārstāvu (no vienas pats izstājos / mani atstādināja, jo riešanās un publiska ..., man nav pieņemama).
P.p.s. Man :) uzsita termins "vecais režisors". Skan pārāk skaļi. Ieteiktu - " vecais varbūt aktieris" :)
10.jūlijs 2013, 20:34 | links
 
Nav šaubu, ka šobrīd esošie MN nevienam netraucē makšķerēt un ir saprātīgi izstrādāti, protams tos var precizēt ar dažiem jēdzieniem un precizēt pašus jēdzienus, bet tā ir mazākā bēda. Bet vai esošie MN palīdz tādam procesam, kā makšķerēšana, kurā ietilps laivu pievešana pie ūdeņiem, mašīnu novietošana netālu no ūdenstilpnēm, efektīva licenču iegāde un informācija par iespējām makšķerēt ezeros.
Jautājums cik vietās Latvijā makšķernieks drīkst ar mašīnu nobraukt līdz jūras krastam pa pludmali un ielaist laivu ūdenī? Atbilde – nevienā, jo makšķernieks nedrīkst braukāt pa pludmali ar mehānisko transporta līdzekli, savukārt zvejnieki to var darīt samaksājot pašvaldībai maksu. Tad, kādēļ arī MN nevar ieviest šādu normu? Mums likumdošana nosaka, ka pieeja jūrai jābūt ik pa kilometram, kādēļ likumdošana nevar noteikt, ka nobrauktuve laivas ielaišanai jābūt ik pa 5 kilometriem un blakus stāvvieta zināmam mašīnu skaitam. Tāpat tas attiecas uz iekšējiem ūdeņiem, kur atkarībā no ezeru lieluma, jābūt noteiktam vietu skaitam, kur ielaist laivu.
Vai šobrīd var aizbraukt uz jebkuru licencēto ezeru Latvijā un nopirkt licenci – atbilde nevar, jo ar mikrolicenzētājiem vispirms ir jāsazvanās, jānomā viņu laivas un licences nav pieejamas internetā. Tad, kādēļ MN nevar ierakstīt normu par obligātiem e-pakalpojumiem licencēšanā, kā arī šādi e-pakalpojumi radītu iespēju piemēram nomaksāt laivas ielaišanu ezerā vai jūrā pašvaldībai, nevis vietējam maksāt uz ķepas.
Vai šobrīd var sakravāties un aizbraukt uz jebkuru publisku ezeru Latvijā – nevar, jo ja nezini piebraukšanas ceļus ar privātīpašnieku izliktiem questiem, barjerām un zīmēm, nekas nesanāks. Tad kādēļ nevar MN paredzēt pašvaldību pienākumus e-paklpojumu veidā izlikt norādes, kur kā braukt un nolaist laivu, katram publiskam ezeram.
Šobrīd MN nevienam netraucē tikai un vienīgi makšķerēšanai, bet ne mirkli nepalīdz uzturēt visu makšķerēšanas procesu kopumā, jo šādas normas tajos pat nav iestrādātas, tādēļ ja kāds vēlas runāt par makšķerēšanas attīstību, jāsāk domāt vispirms, kā makšķerniekam vienkāršāk tikt līdz ūdeņiem un pēc tam tikai sākt apspriest pašreizējos MN.

imations, 10.jūlijs 2013, 18:54


Šis ir viens no labākajiem Imations tekstiem.

Papildinot,un pieļaujot iespēju,ka no LM izvairīties neizdosies.
Bet kāpēc ir obligāti jāņem LM organizatora laiva?Esmu ar mieru maksāt par piebraukšanu,stāvvietu un t.t..Vārdu sakot servisu.Bet nekādas orkanizatora laivu uzspiešanas.Gribu ņemu,gribu braucu ar savu.
Tas pats par makšķerēšanu naktī.Nedrīkst.Iedodot uz ķepas drīkst ;)
Ja organizators nespēj,negrib un t.t. izpildīt šīs divas prasības viņš tiek atcelts un tiek meklēts cits.Publiski.Un kritēriji nav pazīšanās vai mantiska vienošanās starp atsevišķām personām bet sabiedrības labums.Publisks kandidātu meklējums.Kritēriji-demokrātiskas cenas,servisa līmenis,zivju daudzums ....Un nekādi vietējā ciema makšķerēšanas noteikumi.Noteiktas valsts prasības,lai vispār varētu ieviest LM.
Zivju skaits,ūdenstilpnes stāvoklis,servisa līmenis pirms atļaujas saņemšanas.Beidzoties LM termiņam atkal inventarizācija.Turpmāka darbība,tiek izsniegta atļauja, tikai tad,ja solījumi ir izpildīti un stāvoklis uzlabojies.
Pasliktinājies,zivis izsaimniekotas.Pašvaldība no saviem līdzekļiem atjauno status quo.
10.jūlijs 2013, 20:10 | links
 
mirtins

MOSP valdes priekšēdētājs ir gājis tālāk, domāju ka MOSP ierindas biedri nezina, ka organizācijas statūtu punkts Nr. 6.9. ir mainīts viņiem nezinot,

bija: 6.9. Kopsapulce lēmumus izskatāmajos jautājumos pieņemts pēc vienprātības principa, ja gadījumā biedri nespēj vienoties, tad lēmums tiek pieņemts, ja „par” nobalso vismaz 2/3 no klātesošajiem balsstiesīgajiem delegātiem.

tapa 6.9. Kopsapulce lēmumus izskatāmajos jautājumos pieņemts, ja par to nobalso vairāk kā puse no klātesošajiem biedriem.

Bet vispār Zvaigzne melo to apliecinās akmens_viesis vai VMK īpaši tāpēc ka Statūtu jauno redakciju 2013.gada kopsapulcē ir pieņēmuši MOSP biedri un to apliecina valdes priekšēdētājs, kā arī sapulces vadītājs M.Balodis un protokolists K.Krasovskis.
10.jūlijs 2013, 19:05 | links
 
Nav šaubu, ka šobrīd esošie MN nevienam netraucē makšķerēt un ir saprātīgi izstrādāti, protams tos var precizēt ar dažiem jēdzieniem un precizēt pašus jēdzienus, bet tā ir mazākā bēda. Bet vai esošie MN palīdz tādam procesam, kā makšķerēšana, kurā ietilps laivu pievešana pie ūdeņiem, mašīnu novietošana netālu no ūdenstilpnēm, efektīva licenču iegāde un informācija par iespējām makšķerēt ezeros.
Jautājums cik vietās Latvijā makšķernieks drīkst ar mašīnu nobraukt līdz jūras krastam pa pludmali un ielaist laivu ūdenī? Atbilde – nevienā, jo makšķernieks nedrīkst braukāt pa pludmali ar mehānisko transporta līdzekli, savukārt zvejnieki to var darīt samaksājot pašvaldībai maksu. Tad, kādēļ arī MN nevar ieviest šādu normu? Mums likumdošana nosaka, ka pieeja jūrai jābūt ik pa kilometram, kādēļ likumdošana nevar noteikt, ka nobrauktuve laivas ielaišanai jābūt ik pa 5 kilometriem un blakus stāvvieta zināmam mašīnu skaitam. Tāpat tas attiecas uz iekšējiem ūdeņiem, kur atkarībā no ezeru lieluma, jābūt noteiktam vietu skaitam, kur ielaist laivu.
Vai šobrīd var aizbraukt uz jebkuru licencēto ezeru Latvijā un nopirkt licenci – atbilde nevar, jo ar mikrolicenzētājiem vispirms ir jāsazvanās, jānomā viņu laivas un licences nav pieejamas internetā. Tad, kādēļ MN nevar ierakstīt normu par obligātiem e-pakalpojumiem licencēšanā, kā arī šādi e-pakalpojumi radītu iespēju piemēram nomaksāt laivas ielaišanu ezerā vai jūrā pašvaldībai, nevis vietējam maksāt uz ķepas.
Vai šobrīd var sakravāties un aizbraukt uz jebkuru publisku ezeru Latvijā – nevar, jo ja nezini piebraukšanas ceļus ar privātīpašnieku izliktiem questiem, barjerām un zīmēm, nekas nesanāks. Tad kādēļ nevar MN paredzēt pašvaldību pienākumus e-paklpojumu veidā izlikt norādes, kur kā braukt un nolaist laivu, katram publiskam ezeram.
Šobrīd MN nevienam netraucē tikai un vienīgi makšķerēšanai, bet ne mirkli nepalīdz uzturēt visu makšķerēšanas procesu kopumā, jo šādas normas tajos pat nav iestrādātas, tādēļ ja kāds vēlas runāt par makšķerēšanas attīstību, jāsāk domāt vispirms, kā makšķerniekam vienkāršāk tikt līdz ūdeņiem un pēc tam tikai sākt apspriest pašreizējos MN.
10.jūlijs 2013, 18:54 | links
 
man kā galaprodukta lietotājam neliekas, ka maksājot vairāk par to pašu makšķerēšanas karti esmu saņēmis vispār kaut kādu uzlabojumu vai kaut vai situācijas nepasliktināšanos, sauciet mani par pesimistu
10.jūlijs 2013, 18:04 | links
 
Personīgais viedoklis, sabiedriskie inspektori ir iemesls, lai valsts neko nedarītu zivju sargāšanas jomā. Kā ātrie kredīti, kautkā ķepuroties ļauj, bet nerisina ienākumu līmenī pēc būtības. Tāpēc arī neesmu sajūsmā par jebkādām aktivitātēm šajā jomā
10.jūlijs 2013, 18:00 | links
 
Kā teica NG, kādēļ lai ieklausītos tāda cilvēka viedoklī, kurš nekur nepiedalās:) Pilnīgi piekrītu. Taču, ja kāds atminas MOSP pirmssākumus, bija kāds visai cienījams cilvēks Ārijs Ūdris, kurš ieteica MOSP statūtos noteikt lēmumu pieņemšanu pēc konsensus principa un vadītāju rotāciju. Tā tika izveidots LOSP un tam pamatus arī Ūdris lika.

Taču ir cilvēki, kuri savu varaskāri īstenos, jebkādiem mērķiem, jo viņiem patīk būt gudrākiem par citiem un pamati tika ielikti šķībi un MOSP nošķiebās:)

Kamēr MOSP , LMA vai da jebkā citādi nodēvēta organizācijas netiks uzlikta uz vienojošiem pamatiem, nebūs nekāda vienojoša viedokļa, bet tikai balsošana, kas veicina iešanu kaolīcijās, aizmuguriskās vienošanās un tas savukārt nozīmē automātisku opozīcijas mobilizēšanos.

Kādēļ to tik grūti saprast - labāk pamatus būvēt ilgāk, sabučojot katru akmeni, nevis būvēt kārtējo māju, kas pie pirmām vētrām sabrūk... un atkal būvēt jaunu, kas atkal sabrūk un tā līdz bezgalībai... Kāds tur brīnums, ka šādā mājā neviens dzīvot negrib...
10.jūlijs 2013, 17:41 | links
 
Vsop, par MN. Šķērsbļitku jautājums jau reiz nonāca ministrijā, un visi piekrita, ka aizliegums nav risinājums. Pēdējā redakcijā tomēr tas tika palaists garām, un šķērseņu aizliegumu upēs neatcēla.

Noris, 20 gadus brīvā valstī makšķerējam. Pēdējos 7 ja nemaldos pa10 ls, pirms tam bija 5. zivis ķērās arī pirms tam, kāpēc domā, ka zivis pārstās ķerties?
10.jūlijs 2013, 17:40 | links
 
Noris, nav svarīgi cik maksā par gadu 10 vai 100ls, jo ja turpinās copēt tādā bezpridelā kā pašreiz, tad pēc 10 gadiem zivju nebūs. Citās valstīs arī maksa par gadu ir simboliska, bet zivis pagaidām ir, jo līdz turienei vēl nav tikuši LV badakāši. Kamēr nebūs kontroles un neizbēgama, taisnīga soda tikmēr ir pilnīgi vienalga cik jāmaksā, rezultāts būs 0.
LM arī nebūs risinājums, to labi pierāda populārākās LM vietas, Lobe, ņem regulāri tauta zemmērus, ziemā ūdas. Salaca, pēdējais skaļākais gadījums vispār ir skaists piemērs.
10.jūlijs 2013, 17:25 | links
 
Davis-Di, pareizi, pamatā jēga ir diskutēt par nākotnes mērķiem. Ja mainam MN, kādu mērķi vēlamies sasniegt. Ja par mērķi uzstāda, ka par 10 latiem var kāst visur, un visu gadu praktiski neierobežoti ar šodienas legāliem copes paņēmieniem, tad interesanti, kas notiks ar zivju resursiem pēc gadiem 10?
10.jūlijs 2013, 17:07 | links
 
Var jau teikt ka tā ir demagoģija!
Bet katrs uzdodiet sev jautājumu ko vēlētos redzēt pēc 10 gadiem, un kā ar ko to varētu sasniegt!

Šādi jaunie MN man priekšstatu neradīja ka ejam pareizā virzienā -> industrijas attīstība (nav domāta Licencēta makšķerēšana) un zivīm bagāti ūdeņi!

Bet visa tajā ir viena problēma jau ko NG pieminēja - ka kompetenti cilvēki negrib tērēt laiku un nervus lai karotu ar birokrātiem un .... līdz ar to turas pa gabalu.
Papildus visas biedrības un asociācijas pārstāv nelietu daļu makšķernieku, līdz ar to viņu viedoklis ir subjektīvs!

Piedodiet par SPAMu.
10.jūlijs 2013, 16:08 | links
 
Esmu kādu laiciņu pastrādājis valsts pārvaldē un padarbojies darba grupās, komisijas utml.

Mans secinājums ka visās vietas lielākā daļa nedomā globāli un valstiski uz rezultātu orientēti, bet velk uz savu pusi -> lai kas tas būtu: mazāk darbs, nav atbildība, laba alga, lobēts projekts utml.

Lai kvalificēti kaut kādu plānu, noteikumus izstrādātu:
1. jānoliek mērķis - ko vēlas sasniegt -> valstisks , nevis kāda indivīda + ar konkrētiem izmērāmiem rezultātiem definētos pārskata periodos.
2. jādefinē scenāriji kā to mērķi var sasniegt!
a. katrs scenārijs ir jāizvērtē +/- , laikietilpība , efektivitāte, kā arī protams nepieciešamais finansējums utml.
b. katram scenārijam jāizplāno, kas ir jāmaina -> noteikumi, likumi, pilnvarojumi, budžeti utml.
3. Top scenāriji jāapspriež plašākā lokā, ne tikai darba grupā, komisijā!
4. Jāizvēlas kuru virza tālākai izskatīšanai MK.


Būtiskākais ko līdz šim es redzu, ka mērķis nav nodefinēts un skaidrs redzējums kā to sasniegt ar nav!

Ņemot vērā ka makšķerēšanas industrija ietekmē lielāko daļu resoru un pastarpināti ietekmē daudzas nozares tad viena pieļauta kļūda atsauksies ne tikai uz makšķerniekiem, bet arī uz visu valsts IKP!!!

Latvija neviens nav aprēķinus veicis -> bet daudzās valstīs tai skaitā ASV , Dienvidāfrika uc. makšķerēšanas industrijas ietekme ir lielāka ka nacionālajiem sporta veidiem futbols, amerikāņu futbols, hokejs utml.
Mēs varam šo nozari viegli iznīcināt saliekot šķēršļus vai arī atstājot pašplūsmā vai arī varam nolikt mērķi, kas jau veido nākotnē eksporta pieaugumu, kā tūrismu, ražošanu utml. + pašiem zivīm bagātus ūdeņus!
10.jūlijs 2013, 15:59 | links
 
Valsts budžetā ik gadus no makšķerniekiem ienāk simtiem tūkstošu latu, no kuriem atpakaļ nozarē ar valdības lēmumu tiek atdota labi ja trešā daļa. Cik no tās nonāk līdz ūdeņiem un cik paliek gaišajos ministrijas gaiteņos un „gudrās apspriedēs”? MOSP ir radies viedoklis, ka ierēdņiem, kuriem būtu jānodarbojas ar mūsu ūdeņu ilgtspējīgu attīstīšanu, dienas kārtībā parasti nonāk tikai tie priekšlikumi, kas tiek iesniegti no sabiedriskām organizācijām vai skaitliski nelielām interešu grupām.
10.jūlijs 2013, 14:50 | links
 
Turklat pašlaik tiek bojãts pēdējais prieks kādam ko pateikt par konkrēto tēmu.
10.jūlijs 2013, 14:25 | links
 
Zvaigzne - tieši tāpēc, ka es zinu un redzēju to kā viss notikās sākumā un pēc tam, es arī atļaujos teikt to ko saku :):), cilvēkus jāvērtē pēc viņu darbiem, nevis vārdiem vien..., arī pēc tā kā darbi saskan ar vārdiem :) un lai tevi uzskatītu par dīvainu , slimu u.t.t. tev pat nekas slikts nav jāizdara :):), pietiek dirst tukšu
ilgākā laika periodā :):):)
par tām konsultatīvajām padomēm u.t.t. es jau rakstīju, nezinu nevienu cilvēku, kuram sabiedriskā kārtā tam visam pietiktu laika , būtu zināšanas un vēlme to darīt,
paraustot pareizās sviras ielikt cilvēku vajadzīgajā padomē ir viegli :):), bija saemas, kad to bija izdarīt vēl vieglāk :):) un tur tajās komisijās un padomēs, cilvēkiem, kuri nav saistīti ar makšķerēšanu un ūdeņiem ir pilnīgi vienalga kas tas pa dīvaini tur kaut ko muld :):), tad, kad sāk vētīt kas ir kas, tad arī no kārtējā amata tiek nomestas tās tukšās vietas :):), bet padomju ir daudz un meklētājs vienmēr atradīs kur blakus pastāvēt, kam paklanīties, ar ko nofotografēties :):)

vari neko man neteikt, es šajā tēmā runāšu vairs tikai par MN
10.jūlijs 2013, 14:22 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager