Zaraza - sāksim ar to, ka mums Latvijā ir divas neatkarīgas sistēmas – administratīvo pārkāpumu kodekss un krimināllikums.
Ja mēs skatāmies pēc krimināllikuma, tad situācija ir vienkārša, ja dabai nodarīto zaudējumu apmērs sasniedz dispozīcijā minēto apjomu, sabiedriskais inspektors automātiski var likt maliķi uz mutes un šņorēt. Patiesībā šajā gadījumā jebkurš godprātīgs cilvēks to var darīt.
Ja mēs skatāmies pēc APK, tad personu par jebkuru APK pārkāpumu var aizturēt tikai amatpersona. Kādēļ tā - piemērs: persona pārkāpj braukšanas ātrumu par vai apstāšanās aizliegumu, pēkšņi apkoksojies Zvaigzne grib pastrādāt sabiedrības labā un nolemj personu aizturēt noliekot ar seju pret zemi - protams, ka absurds. Tāpat ar sabiedriskiem inspektoriem, nav nepieciešams aizturēt un ievietot cilvēciņu šim nolūkam paredzētās telpās ja ir izvilkts zemmērs vai arī ielikts tīkls. Vienīgais gadījums, kad var veikt personas formālo aizturēšanu - faktiski nogādāšanu uz policiju, ja tā nepakļaujas un pretojas sabiedriskam inspektoram, šeit jāsaprot atšķirība par to ka personu neaiztur, bet nogādā. Piemērs: apkoksojies Zvaigzne pienāk pie Tevis un iemauc ar airu pa seju – iespējamās darbības a) kā īstens kristietis pagriez otru vaigu, b) iedod Zvaigznem ķirbī un aizvelc uz policiju.
Par to, ka cilvēciņš traktē jautājumus, kur pat AT Senātam un ST būtu ko pasvīst, tā tas ir un tā ir liela kļūda, jo atbildēs tie, kas strādā uz zemes, kā arī fakts ir tas, ka brīvprātīgais inspektors nav amatpersona, bet par tādu var kļūt, noslēdzot līgumu ar pašvaldību.
Zvaigzne – šeit arī parādījās Tava īstenā daba, kā irst pa MOSP, Balodi vai Grīnbergu vai vazāties uz sapulcēm, tā pirmais, bet kā apskatīt likumdošanas problēmas tā pļukš vien sanāk.
14.jūlijs 2013, 06:06 |
links