Lašveidīgo spiningošanas sāpe!

Daudzās lašu un taimiņu apdzīvotās latvijas upes....
Nerakstu par par traumētiem štrumiem.
Raksta doma par to,ka augstas klases štrumus netransportē un netirgo "plikus" kā malku.
Labs kāts jālutina un jāsaudzē kā Stradivari vijole.
Ja pats personīgi nebūtu saskāries ar līdzīgu problēmu,nerakstītu.Lūzuma vietā,praktiski,tik lakas kārta.
Manā kolekcijā "krutākais" Shimano Lesath.Kāds IM-nepateikšu.Štrums nav kabinetā.Ādas futrālis+ar ādu apvilkts tubus.Kalpo vairāk par 3 gadiem.Pavilcis zivis virs 10kg un piedzīvojis pamatīgu"zacepu"purināšanu. Tiesa-krūmus nepļauju un spītīgus skuķus neperu.

Lbruno, 2.oktobris 2013, 12:37


Lakas karta bez šķiedras apakšā pat pie Ķīniešiem "nav iespējama", ja nedaudz apskatās oglekļa blankas izgatavošanas tehnoloģiju.
2.oktobris 2013, 16:19 | links
 
Lbruno. Ražotāji var pat zemas kvalitātes blanku skaisti izdekorēt un ielikt zelta futlārī ar dimanta inkrustāciju. Ja tev vajadzīgas ārišķības, par tavu naudu da jebko, lūdzu. Laba blanka ne mazākajā mērā nesaistās ar ādas futlāri, tā ir tikai tava izvēle. Ja patīk, "augstas klases" kātu var pielikt kabinetā pie sienas un nocelt tikai uz augstiem svētkiem, lai noslaucītu putekļus. Tai pat laikā pret makšķerkātu var izturēties kā pret lietu, kura ir paredzēta makšķerēšanai visu laiku nepiedomājot ka tik kas negadās. Un ja kas gadās, ņem nākošo. Katram pašam ir jāizlemj vai gūt baudu no copes vai saudzīgas rīcības ar copes rīkiem.
2.oktobris 2013, 16:18 | links
 
Nerakstu par par traumētiem štrumiem.
Raksta doma par to,ka augstas klases štrumus netransportē un netirgo "plikus" kā malku.
Labs kāts jālutina un jāsaudzē kā Stradivari vijole.
Ja pats personīgi nebūtu saskāries ar līdzīgu problēmu,nerakstītu.Lūzuma vietā,praktiski,tik lakas kārta.
Manā kolekcijā "krutākais" Shimano Lesath.Kāds IM-nepateikšu.Štrums nav kabinetā.Ādas futrālis+ar ādu apvilkts tubus.Kalpo vairāk par 3 gadiem.Pavilcis zivis virs 10kg un piedzīvojis pamatīgu"zacepu"purināšanu. Tiesa-krūmus nepļauju un spītīgus skuķus neperu.
2.oktobris 2013, 12:37 | links
 
Micuk.
Tikai nevavajag.Pēdējās muļķības par oglekļa šķiedras trauslumu.Trausla tā kļūst tad,ja nav kvalitatīvi veikts formēšanas process-visa blanka,visā garumā utt.nav viena biezuma.Katra partija tiek stendā baudīta.Atklājot neatbilstību,visa partija tiek brāķēta.Tā pat arī notiek ar hokeja nūjām.Bet,diemžēl,šie brāķētie produkti nonāk mūsu tirgū.
Par kātu zaudēšanu un muļķīgu salaušanu.
Ceru,ka šis ieteikums palīdzēs.Vismaz man tas ir līdzējis.Kāts VIENMĒR VERTIKĀLI JĀPIESLIEN.Vai tā ir mašīna,vai tas ir krūms.

Lbruno, 2.oktobris 2013, 09:15


Atlaušos nepiekrist tev par to oglekļa blanku izturību un to saistīšanu ar izgatavošanas kvalitāti, kurai protams ari ir nozīme. Jebkura oglekļa blanka ir neizturīga pret sitieniem un saspiešanas, rezultātā blankā veidojas mikro plaisas, kuras agri vai vēlu noved pie kāta lūzuma. Ari oglekļi mēdz būt dažādi, jo augstāks oglekļa moduļa cipars, jo blanka vieglāka un arī jūtīgāka pret traumām. Populārākais blanku materiāls ir IM6, kuras tiek gatavotas no 34 miljonu moduļa oglekļa, cipars neliels, blanka relatīvi smaga un izturīga. Kātu var mētāt neiesaiņotu pa auto bagažnieku īpaši neiespringstot, ari cena tādam kātam ir 50 Ls robežās. Piemēram, jau IM7 materiāls, ražotājs ļoti bieži dod līdz jaunam kātam rezerves spici. Šodien ļoti vieglas Fly blankas ražo pat no 66 miljonu moduļu oglekļa, ar kurām jāpietas īpaši saudzīgi. Protams nozīme ir arī izgatavošanas tehnoloģijam. Micuka pieminētā stiklašķiedras kārta joprojām ir daudzu blanku pamatā, tas lauj ražotājam pazemināt izgatavošanas cenu. Apakšā stikla šķiedra, virsū IM 7, marķējums attiecīgs. Augsta moduļa oglekļa kāta blanka no laba ražotāja nemaksā mazāk par ~100LS +, kura ir pamatā visiem dārgā gala kātiem. Vēl protams lomu spēlē izgatavošanas tehnoloģijas, blankas pamats, austs, neausts ogleklis, škiedras virziens, blankas dizains, autors kurš šo dizainu veidojis un protams arī ražotāja logotips.
2.oktobris 2013, 11:23 | links
 
Lbruno, to ko piedod stiklašķierda, to ogle nepiedod. Uz uzsitieniem ogle ir krietni jūtīgāka. Mūsdienās tie ogles viedošanas procesi nu jau ir gana dažādi un katrs ražotājs viņu formē pa savam, bet tik un tā izstrādājumi lūzt, dažos izstrādājumu veidos pat ļoti lūzt. Kā nekā svara vērošana prasa upurus :D
2.oktobris 2013, 11:20 | links
 
.Vismaz man tas ir līdzējis.Kāts VIENMĒR VERTIKĀLI JĀPIESLIEN.Vai tā ir mašīna,vai tas ir krūms.
2.oktobris 2013, 09:15 | citēt | links To Lbruno!

Man fāteris ieaudzināja,ka caur krūmiem lienot nedrīkst copeni ar spici pa priekšu nest,kaut arī tajos laikos bambuseni!
2.oktobris 2013, 09:20 | links
 
Micuk.
Tikai nevavajag.Pēdējās muļķības par oglekļa šķiedras trauslumu.Trausla tā kļūst tad,ja nav kvalitatīvi veikts formēšanas process-visa blanka,visā garumā utt.nav viena biezuma.Katra partija tiek stendā baudīta.Atklājot neatbilstību,visa partija tiek brāķēta.Tā pat arī notiek ar hokeja nūjām.Bet,diemžēl,šie brāķētie produkti nonāk mūsu tirgū.
Par kātu zaudēšanu un muļķīgu salaušanu.
Ceru,ka šis ieteikums palīdzēs.Vismaz man tas ir līdzējis.Kāts VIENMĒR VERTIKĀLI JĀPIESLIEN.Vai tā ir mašīna,vai tas ir krūms.
2.oktobris 2013, 09:15 | links
 
Mans viedoklis ir tāds-lai jau tie kāti lūzt ik pa laikam,bet tas kaifs turēt rokā to vieglo un jūtīgo štrumu ir tā vērts. St. Croixsiem nomainīju tikai spices un maucu tālāk.
1.oktobris 2013, 20:01 | links
 
1.oktobris 2013, 19:22 | links
 
80 un 90- tajos večiem vēl bij alumīnija kāti ,ar tiem vilka atsperdamies...:)
1.oktobris 2013, 17:55 | links
 
90tajos kātiem pirmo slāni lika to ļi stiklašķiedru, to ļi kaut kādu mixli un tikai tad gāja ogle. Tagad kāti, lielākoties nāk no tīrākas vai netīrākas ogles, bet ogle kā zināms ir trausls materiāls. Kā kaut kas ne pa prātam, tā smuks knakš un viss, ejam uz bodi pēc jaunas mantas vai arī runājam par garantijām. Un tas nav tikai attiecībā uz kātiem. Ne velti mūsdienu kāti ir viegli, plānām sieniņām, bet 90to beigu, 2000šo sākuma kāti vēl ir ar biezām kārtīgām sieniņām un nelūzt kā salmi.
1.oktobris 2013, 16:45 | links
 
Raih
Tad jau laikam St.Croix?
Man,šie pēdējā laikā tirgotie,nezinu dēļ kā,bet rada lielu neuzticību.90tajos bija foreļnieks,ne no dārgākā gala.Bija gan futrālī,gan tubusā un bisku savādāki raksti-Hand craft in USA.Tagad Made in USA
1.oktobris 2013, 16:40 | links
 
Raih, tas kā Mērfija likums, jo dārgāks kāts, jo ātrāk lūzt :))
1.oktobris 2013, 14:38 | links
 
90.to gadu beigās man pa sezonu(no ledus līdz ledum, uz nesēžu) sanāca 60-80 copdienas, bet arī tad kaut kā īpaši nelauzu kātus. Cik atceros pa visiem 90tajiem tika salauzti 2 kāti, vienu pārslogojot metienā, otru salauza lasis, abi kāti neizturīgi sūdi :) Bet nu būs pagājuši liekas 15 gadi kopš pēdējās kāta lūšanas.

Sulla, 1.oktobris 2013, 13:56

90jos gados bija stiklšķiedra:) Un zini-es arī līdz šim laikam biju pa visu copes karjeras laiku salauzis 2 kātus. Sāku pirkt dārgākus,vieglākus-un sāka lūzt:)
1.oktobris 2013, 14:35 | links
 
90.to gadu beigās man pa sezonu(no ledus līdz ledum, uz nesēžu) sanāca 60-80 copdienas, bet arī tad kaut kā īpaši nelauzu kātus. Cik atceros pa visiem 90tajiem tika salauzti 2 kāti, vienu pārslogojot metienā, otru salauza lasis, abi kāti neizturīgi sūdi :) Bet nu būs pagājuši liekas 15 gadi kopš pēdējās kāta lūšanas.
1.oktobris 2013, 13:56 | links
 
Katru otro dienu pie ūdeņiem? Nav slikti, es ar savām 5-10 reizēm gadā varu... Vakar no rīta nogāju posmu pa Svēto upi, līmenis pazems, ūdens nedaudz duļķains, laiks skaists, bet pie zivīm netiku. Jocīgi, pat ne līdakas, ne asara, pirmo reizi tā. Dienas vidū piebraucu arī pie Vitrupes, līmenis ļoti zems, satiku citus 2 copmaņus, kas piestāja apskatīt līmeni, devās vēl uz Salacu.
1.oktobris 2013, 13:42 | links
 
Te to salaušanas/pazaudēšanas shēmu varētu definēt šādi-jo biežāk esi copē,jo lielākas iespējas kaut ko padirst vai salauzt. Sēžot mājās pie datora,tās iespējas tuvinās nullei. Es savā sezonā pie ūdeņiem esmu katru otro dienu,tātad...
1.oktobris 2013, 11:39 | links
 
ka Jus pasi nepazudat,ja izlienot no upes 10 minusu laika var spini padirst!:D
1.oktobris 2013, 11:12 | links
 
njā 3 kāti gadā ir skarbi :) incant vai tiešām visi atstāti uz jumta? :)) a es šogad gandrīz pazaudēju kātu, brienu caur mežu pie upes, savi 3km, stāva nogāze, kāts vēl salikts čeholā, te priekšā kundziņi smuki saauguši, domāju jānogriež kādu, atstutēju kātu pret koku, palīkņāju ap sēnēm, brienu tālāk, pēc 10 min "eu a kur kāts?!" Pisec kā sanervozējies skraidīju pa mežu, gluži kā tas ezītis meklējot savu ievārījuma sainīti, un bij pat migliņa, septembra sākums :D vairākas reizes pazaudēju savas pēdas! Kad jau samierinājos ar zaudējumu un sāku slāt atpakaļ kalnā(neies tak uz upi bez kāta), skatos stāv kātels atstutēts pret kuplu eglīti! Vairākas minūtes jutos kā ļimonu laimejis :))

Sulla, 30.septembris 2013, 23:44


Man pagājšruden ļoti līdzīgs stāsts tikai ar skumjām beigām, kāpu no upes krastā un uzdūros baravikai, likās, ka nu tik būs vēl, kamēr pēc 10 minūšu staigāšanas attapos, ka rokās kaut kas trūkst, arī jau bija salikts čeholā, palika kādam laimīgajam sēņotājam...
1.oktobris 2013, 11:03 | links
 
No šodienas varētu pārdēvēt sadaļu par:
"Lašveidīgo nespiningošanas sāpe"

līdzīgi, kā senā tv raidījumā Valdis Atāls piedāvāja Baibu Sipenieci, ziemas sezonā uzrunāt kā Šipenieci.
1.oktobris 2013, 09:47 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager