Ok, ja nopietni, tad pieliekot klāt to, ko savukārt reiz rakstīja urmas - ka iepriekšējais cenas kāpums būtiski neko neuzlaboja... rodas versija, ka cenu kāpumu labāk virzīt pašvaldību virzienā, kas vienkārši atrodas ūdeņiem tuvāk. Tā starp citu domā arī daudzi valsts pusē, tie, kas saprot, ka vietējos apstākļus nesaprot.
Savukārt ūdeņu nonākšana privātās / pusprivātās rokās ir drīzāk bažas no nezināmā. Jo kas, piemēram, ir ALJA? domes struktūra plus vēl konsultatīva padome klāt, vajadzētu būt ok. Lielāka uzticamība rodas.
Kas ir SIA? Kurzemes cope?
Te apstājamies pie jautājuma, kur tad palika izslavētais pētījums. Vai tur ir iekšā salīdzinājums pašvaldību struktūras vs. privātstruktūras - vai atkāpes no labas prakses pieaug vai nē, mainoties tam, kā juridiski noformē lm organizētāju.
Akmens_Viesis, 21.februāris 2014, 12:26
Andri,
1. Par naudu runājot, tad viss jau ir naudas daudzumā absolūtos skaitļos... Paceļot no 5 uz 10Ls fiskālais effekts bija ļoti aptuveni rēķinot ap 200 štukas plusā... Nav maz, bet nu īsti tā neko valsts līmenī neaparsi... A vot ja ZF plusā būtu 3-5 ļimoni, tad tas jau būtu kavalitatīvs lēciens...
2. Pašvaldībām pa tiešo virzīt naudu no visu nodokļu maksātāju kabatas ir nepareizi tāpēc, ka pašvaldībām pēc savas būtības un likuma jārūpējas tikai par saviem iedzīvotājiem a uz pārējiem poh... Feodālā sadrumstalotība... OK, teorētiski var uztaisīt izlīdzināšanas fondu pēc kaut kādiem kritērijiem tipa ūdeņu daudzums un statistika par makšķerrniekiem, bet nu tas ir stipri utopiski... ZF neviens tuvākā laikā nobīdīt nav reāli spējīgs...
3. Nekur neesmu teicis, ka pašvaldību struktūras ir daudz abākas par privātstruktūrām... vienkārši tā sakritis, ka pašas jēdzīgākās no esošajām LM ir pašvaldību un valsts uzņēmuma LVM paspārnē, a pilnīgie, manā uztverē, parazītiskie bezpreģeli (Bauska, Kuldīga utml.) ir privātā pārziņā. Tendencija odnako... Bet pat bez jebkāda salīdzinājuma var noteikt vienkāršus neapšaubāmus kritērijus:
- privātam interesē tikai sava kabata, kontrolēt ,ierobežot , uzlikt pienākumus un tiesības var tikai līguma robežās, sabiedriskā ceļā vispār nekādīgi neko nevar ietekmēt kamēr līgums spēkā
- pašvadībai interesē tikai savu iedzīvotāju intereses, konkrētā sabiedriska ietekme ir iespējama tikai no sava lokālā elektorāta puses, nu un bik no VARAM...