Laivas un to motori

Mēģināju atcerēties un salīdzināt kā bija ar un bez kavitācijas plāksnes. Tad jāsaka ka plāksne strādā jo ar viņu laiva ieņem noteiktu slīpumu (ar mazāk piepaceltu purngalu kā bija bez plāksnes) un turas kā pielīmēta šai trajektorijai. Un problēma varētu būt ka ir jāatrod pareizais motora slīpums pret tranci...lai panāktu kā min Tonis - pārkritienu.

Zinu ka daudzi braukā ar trubu vai speciālu pagarinātāju, ir pat video kur pie šīs trubas ir piemeistarots ātruma parslēdzējs:)
Jāmēģina to panākt ar plāksni, ja nē... braukšu ar trubu:)
13.maijs 2014, 10:59 | links
 
Tai štellē ir svarīgi dabūt to pārkritienu ,tad jau aiziet.
12.maijs 2014, 16:37 | links
 
Protams ka var,it sevišķi ja copes smagos pričendāļus priekšgalā noliek...
12.maijs 2014, 16:31 | links
 
Paņem 50 mm plastmasas trubu,apsēdies pa vidu un glisēsi svilpodams...

Tonis, 12.maijs 2014, 13:59



Es tagad gliseeju ari bez trubas, ar plāksni un nav jālien uz laivas vidu.
12.maijs 2014, 16:16 | links
 
Es savu Hondu 10zs ar Dulkan 345 arī varu dabūt uz glisi paejot stingri uz priekšu. Vakar bija divi vienādi rumpji, dzīsvarā ap 120 katrs, un glisi dabūjām tikai tad kad copes biedrs apsājās pašā laiva galā.
12.maijs 2014, 14:51 | links
 
Paņem 50 mm plastmasas trubu,apsēdies pa vidu un glisēsi svilpodams...
12.maijs 2014, 13:59 | links
 
centneram sēžot laivas aizmugurē, 5-niekam būs problemātiski izcelt laivu "glisē". Kavitātes spārni nepilda helikoptera funkcijas. :)
12.maijs 2014, 13:34 | links
 
Ko par Yamaha motoru stiprinājuma augstumu saka paši japāņi savā lapā:
12.maijs 2014, 13:27 | links
 
A kur problēma uz izcelšanās brīdi pārsēsties uz vidējā soliņa? Nekādu plāksni nevajadzēs.
12.maijs 2014, 13:21 | links
 
Motors - Yamaha F5AMH (5Zs)
Laiva - Dulkan 325
Materiāls - 1,5 mm metāls
Plāksnes izmērs - 270x300 mm

Uztaisīju antikavitācijas plāksnes protatipu un veicu testa braucienus... bet izmaiņas nedeva... tāpat priekša ceļas gaisā un bez svara pārvietošanas uz laivas vidu uz glisi neizziet. Mēģināju regulēt motora slīpumu attiecībā pret tranci arī rezultātus nedeva, jo lielāks slīpums jo vairāk priekša ceļas gaisā. Atstāju uz zemāko (tuvāk trancim). Antikavitācijas plāksne (motoram) ir apm. 5 cm zem laivas tranča apakšējā punkta.
Varbūt esmu kļūdijies ar izmēriem, vajag lielāku?

Bildes te: http://www.copeslietas.lv/site/bildes/albums/antikavitacijas-plaksne/
12.maijs 2014, 10:27 | links
 
Palasi šo rakstu (ja krievu valoda nav sveša) un paliks skaidrs.
12.maijs 2014, 08:42 | links
 
антикавитационная плита. Šito ieraksti mammā googlē un būs Tev laime...
11.maijs 2014, 23:35 | links
 
No hondas lapas......

Vispārējs noteikums ir, ka piekaramā motora kavitācijas plāksnei ir jāatrodas uz vienas horizontālās virsmas ar laivas dibenu.


Kavitaacijas plaaksnei, nevis antikavitaacijas plaaksnei.....
Un antikavitaacijas plaaksnes attalumu(vai tas nereguleejaas ar motora sagaazumu) no laivas dibena vai augstumu starbiibu attieciibaa pret laivas dibenu?
Neko vairs nesaprotu.....
11.maijs 2014, 22:20 | links
 
Antikavitācijas plāksne ir tā, kura atrodās tieši virs dzenskrūves un viņai ir jābūt 2,5 - 5cm zem laivas dibena plaknes. Ja no viņas Tev šļakstīja ūdeni laivā, tad motors ir daudz par augstu.
11.maijs 2014, 22:16 | links
 
Loti vienkaarsi....motora kaaja spiez uudeni augsaa, jeb kavitaacijas plaaksne uzdzen uudeni?'.......vai pareizi saprotu, kad tiesi virs dzenskruuves iet antikavitaacijas plaaksne un talaak kavitaacijas plaaksne.....laivas dibens sanak viduu starp plaaksneem-pameerot ar ruleti no motora kronsteina augsas uz apaksu 38cm( ko paaugstinaaju).....
Ja taa, tad man motors jaagremdee dziljaak uz 3,5-5 cm, tas ko saakumaa teica JIG.LV....
laivas dibens ir plakandibena, kaa puuslim...
11.maijs 2014, 22:08 | links
 
Interesanti... kā tas ir ''no kājas ūdeni laivā'', ūdeni laivā dabūt!? Man nesen paziņa, kurš tikai tagad sāka izmantot benzīna motoru zvana no Ventas, ka viņa laiva neiet uz glisi un viņš nesaprot, kas jādara. Tiesa, motors 4hp un pūslis 3,3. Izrādījās, ka viņš sēž laivā blakus motoram un ar tik mazu jaudu, neizlīdzinot iegrimi, uz glisi nemūžam neizcelsi. Tranci pacēli, bet vai pamērīji antikavitācijas plāksnes attālumu no laivas dibena. Vēl ir svarīgs moments - plakandibene vai V-veida.
11.maijs 2014, 21:52 | links
 
Skiper .
Ir aatrums mazaaks, juutami..Motora sliipumu reguleeju, nekaa nedeva.....Uudeni smeela laivaa tiesi no motora kaajas, kura ceela augsaa(tas bij pie 32cm tranca augstuma)....Laivu uzceela glisee, purnu nolaida un skreeja tik smuki un gludi pa uudens virsu.....tagad izskataas (pie 38cm augstuma), kad speeka pa maz, nespeej laaga ,,uzstumt" laivu....iet, protams iet, bet nav tas........

Urmas.
neebiju ne enkurojies, ne aatri apstaajies...

Ps: es tik domaaju: vai tas nav tik saistiits ar laivas iegrimi........
11.maijs 2014, 21:26 | links
 
Sveiki!
lieta taada!
Ir motors 6zs 4t ar iiso(S) kaaju un divas laivas, uz abaam tiek lietots tas motors! Puuslis 330, cietaa griida, piepuushams kiilis un finiėra motorlaiva 350cm garumaa, ap 160cm platumaa
Lieta taada:
Pieliku motoru sakumaa uz finiera laivu, biju loti apmierinaats, iipashi ar aatrumu:)........ bet ceela uudeni laivaa caur tranci, nebij traki, bet tomeer nepaatikami......Tad uzceelu tranci finiera laivai peec puusla augstuma 38cm (ieprieks bija 32cm)....bet tagad izskataas, kad leenaak iet, kapeec??
Kaadas Juusu domas, ieteikumi?
Zinu, kad jaudiigaaku dzineeju vajag:)

Ri4i20, 11.maijs 2014, 20:51


Ir tāds fizikas jēdziens "kavitācija" un pareizs augstums un leņķis pret ūdens virsmu. Zariņvaldis droši vien labāk macētu izstāstīt, bet nu Tev pašlaik dzenskrūve visdrīzāk ir par seklu.

Ātrumā pameklējot latviski atradu diezgan labu informatīvu rakstiņu Hondas lapā:
http://www.nipponauto.lv/site/30364
11.maijs 2014, 21:13 | links
 
Kā pāri trancim var celt ūdeni? Zinu tik pāris variantus:
1. nevajag enkuroties ar tranci pret vēju/viļņiem.
2.Nevajag strauji stāties.
11.maijs 2014, 21:04 | links
 
''Izskatās'', vai arī tiešām ātrums ir mazāks? Motora slīpumu regulēji? Ja ūdeni smeļ iekšā pāri trancim, tad motoru esi nepareizi noregulējis, vai arī paštaisītai laivai jau no dzimšanas tranča sagāze nepareiza. Maz informācijas.
11.maijs 2014, 21:02 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager