Laivas un to motori

Kāda krāsa ir vajadzīga priekš numura zīmēm uz gumijas laivas, lai tā nelobītos un nesprēgātu?
15.septembris 2014, 12:16 | links
 
OK, jātaisa būs pašam tad. :)
15.septembris 2014, 11:04 | links
 
Antikavitācijas plāksne manam 5 Zs tohatsu nedeva neko. Maksimālais ātrums samazinājās par 3 km/h, vienīgais efekts.

Nicknice, 14.septembris 2014, 02:06

Lai antikavitācijas plāksne strādātu vajag arī pareizo izmēru. Savam pats taisīju un strādā uz visi 100%. Sēdi aizmugurē un laiva (Dulkan 325) glisē izziet pie pus gāzes (Yamaha 5Zs).
Bildes, izmērus un aprakstu liku galerijā:
http://www.copeslietas.lv/site/bildes/albums/antikavitacijas-plaksne-nr-2/

kaspars71, 15.septembris 2014, 10:18



Pilnīgi piekrītu kaspars71 ka plāksne strādā un ātrums nesamazinās bet mazliet pieaug.Man arī Tohatsu 5 un 3.00 DULKAN bez ķīļa ātrums pieauga par 4km,tākā meklē vainu regulējumā vai izmērā.
15.septembris 2014, 10:44 | links
 
Antikavitācijas plāksne manam 5 Zs tohatsu nedeva neko. Maksimālais ātrums samazinājās par 3 km/h, vienīgais efekts.

Nicknice, 14.septembris 2014, 02:06


Lai antikavitācijas plāksne strādātu vajag arī pareizo izmēru. Savam pats taisīju un strādā uz visi 100%. Sēdi aizmugurē un laiva (Dulkan 325) glisē izziet pie pus gāzes (Yamaha 5Zs).
Bildes, izmērus un aprakstu liku galerijā:
http://www.copeslietas.lv/site/bildes/albums/antikavitacijas-plaksne-nr-2/
15.septembris 2014, 10:18 | links
 
vajadzīgs yamaha F4 aizmugurējais rokturis.
15.septembris 2014, 10:08 | links
 
Sapratu Viguli.Biju domājis par meitu bet tu pateici pareizi par kleitu :)
14.septembris 2014, 21:10 | links
 
Ak jā, Nicknice, eļļu reduktorā vismaz nomaini, ar to toč 100 h nevajag braukt.
14.septembris 2014, 19:09 | links
 
Vispār antikavitācijas plāksnes pamata nozīme slēpjas nosaukumā. Tā palīdz izvairīties no kavitācijas- gaisa burbuļu veidošanās retinātā šķidrumā. Kavitācija var radīt nevēlamas vibrācijas ātri rotējošās detaļās un to sabrukšanu. Retinājuma telpā( pirms dzenskrūves) ir jānodrošina laba šķidruma pieplūde un jāatdala tā no ūdens virsmas. Vairāk aktuāli jaudīgiem motoriem.
14.septembris 2014, 19:06 | links
 
Pamatā jau vajag iedziļināties kam tā plāksne domāta. Būtībā viņas nozīme ir neļaut laivai purnu raut gaisā.Labākais variants ir ja tā būtu regulējama .Princips kā augstumstūrei lidmašīnām-tikai dinamika otrādi. plāksne uz leju -spiež laivai purnu uz leju.Ir viena fiška tajā pasākumā - plāksnes efektīvais laukums.95% tas ir par mazu.Tāpēc vislabākais variants ir to dziļuma stūri iebūvēt pašā laivas konstrukcijā.Zinu tikai vienu laivu kurai tāda ir.Kaut kas līdzīgs kā kazankas spārni-tikai kustīgi.Pie jebkura ātruma pieregulējot laiva iet pa plakni- iegūst maksimālu slīdi ,nestumj ūdeni un nerada lieku nelietderīgo slodzi motoram . Itāļi,aziāti,visi kuriem daudz darīšanu uz ūdens savām laivām liek milzīgas stabilizācijas plāksnes laivas aizmugurē - vienkāršākais un efektīvākais paņēmiens lai neiespiež pakaļgalu ūdebnī ,bet mīnuss -palielinās laivas gabarīti.nevajag lielus spārnus-pietiek kākazankai -un domāju pie mūsdienu tehnoloģijām var arī tādus uztaisīt ar motoriņu regulējamus. Patreiz cik zinu neviens tādus pasaulē rūpnieciski neražo .

Bralitis, 14.septembris 2014, 09:27

tam arī es to plāksni biju domājis - lai ātrāk izceļ uz glisi un lai var sēdēt aizmugurē nevis laiva pa vidu ar trubu rokā.
14.septembris 2014, 18:11 | links
 
Varētu šādu "trolling plate" uzlikt ātruma ierobežošanai:

http://www.ebay.com/itm/DAVIS-INSTRUMENT-462-DAVIS-LIL-FELLA-TROLLING-PLATE-/251603005336?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&;hash=item3a94b52f98&vxp=mtr

Vai arī jāliek priekšgalā elektromotors un aķis. Vismaz svars izlīdzināsies. :)

Nicknice, 14.septembris 2014, 17:40

http://www.ebay.com/itm/DAVIS-INSTRUMENT-462-DAVIS-LIL-FELLA-TROLLING-PLATE-/251603005336?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item3a94b52f98&vxp=mtr
14.septembris 2014, 17:41 | links
 
Varētu šādu "trolling plate" uzlikt ātruma ierobežošanai:

http://www.ebay.com/itm/DAVIS-INSTRUMENT-462-DAVIS-LIL-FELLA-TROLLING-PLATE-/251603005336?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item3a94b52f98&vxp=mtr

Vai arī jāliek priekšgalā elektromotors un aķis. Vismaz svars izlīdzināsies. :)
14.septembris 2014, 17:40 | links
 
Lielvārde
14.septembris 2014, 17:07 | links
 
te ir visa infa par tohatsu ražotājiem : http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/profile.html

par merkūru gan neatradu nevienu informāciju ka ražo uz viena konvejiera bet cik noprotu dzinēji ir augstvērtīgi.

Pat Latvijas dīleri ir japāņu mājas lapā :
http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/sales/index.html

Pašam nav dzinēja bet vēlme ir. Kādas ir atsauksmes par šīs markas dzinējiem ? Ko te palasījos - izklausās vairāk pēc reklāmas saukļiem ne subjektīvām domām.

Bralitis, 14.septembris 2014, 09:43

Man ir pirmo gadu Tohatsu MFS5C ar ārējo bāku. Nekad neviens cits nav bijis, bet šis ir lielisks. :)

Šodien pat izbraukāju Rīga-Lielārde un atpakaļ ar motoru bagāžniekā un nav ne pilītes eļļas vai benzīna izlijusi. Stūma 60to gadu 300kg alumīnija/koka zvejas laivu pat pārāk ātri priekš velces (4 km/h uz minimimāliem apgriezieniem, 14 km/h pilnā ručkā ar 2iem vīriem iekšā).

Mana trimarāna tipa amberlat laiva iet lēnāk, lai arī ir 5x vieglāka. Laikam tomēr tajos 60ajos kaut ko mācēja taisīt pareizi. :)
14.septembris 2014, 17:07 | links
 
Vispār jau pirmo apkopi vajadzēja veikt pēc 10 darba stundām. Un statoil nav tā vieta, kur vajadzētu iegādāties eļļu. Ūdens 4 taktu motoriem ir paredzēta speciāla 4T eļļa uz iepakojuma,vismaz, būtu jābūt piebildei MARINE. Mūsu klimata joslai 10W-40 SH vai SJ kvalitātes eļļai.

Vigulis, 14.septembris 2014, 05:09

Nekur grāmatā neatradu neko par 10h. Kad dīlerim skeptiski paskatījos acīs, tad pateica, nu labi, var pēc 20h.. kaut kā nešķita nopietni. Triks laikam ir ka viņi lej iebraukšanai šķidrāku eļļu un tad tev jāiet pēc nedēļas apkopa taisīt pa 40 eur, kas man šķiet smieklīgi. (nezinu vai to vajag vai tikai lai nokāstu naudu par papildus apkopi)

Auto un laivu motoriem eļļa atšķiras ar to, ka laivām ir pretkorozijas piedevu vairāk. Jebkurā gadījumā Statoil pārdod eļļu 4T laivu motoriem.

Apkopi tāpat taisīšu pie dīlera, bet tikai tad kad likšu motoru nost uz ziemu. Sauksim to par pirmo apkopi. :)
14.septembris 2014, 17:00 | links
 
te ir visa infa par tohatsu ražotājiem : http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/profile.html

par merkūru gan neatradu nevienu informāciju ka ražo uz viena konvejiera bet cik noprotu dzinēji ir augstvērtīgi.

Pat Latvijas dīleri ir japāņu mājas lapā :
http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/sales/index.html

Pašam nav dzinēja bet vēlme ir. Kādas ir atsauksmes par šīs markas dzinējiem ? Ko te palasījos - izklausās vairāk pēc reklāmas saukļiem ne subjektīvām domām.
14.septembris 2014, 09:43 | links
 
Pamatā jau vajag iedziļināties kam tā plāksne domāta. Būtībā viņas nozīme ir neļaut laivai purnu raut gaisā.Labākais variants ir ja tā būtu regulējama .Princips kā augstumstūrei lidmašīnām-tikai dinamika otrādi. plāksne uz leju -spiež laivai purnu uz leju.Ir viena fiška tajā pasākumā - plāksnes efektīvais laukums.95% tas ir par mazu.Tāpēc vislabākais variants ir to dziļuma stūri iebūvēt pašā laivas konstrukcijā.Zinu tikai vienu laivu kurai tāda ir.Kaut kas līdzīgs kā kazankas spārni-tikai kustīgi.Pie jebkura ātruma pieregulējot laiva iet pa plakni- iegūst maksimālu slīdi ,nestumj ūdeni un nerada lieku nelietderīgo slodzi motoram . Itāļi,aziāti,visi kuriem daudz darīšanu uz ūdens savām laivām liek milzīgas stabilizācijas plāksnes laivas aizmugurē - vienkāršākais un efektīvākais paņēmiens lai neiespiež pakaļgalu ūdebnī ,bet mīnuss -palielinās laivas gabarīti.nevajag lielus spārnus-pietiek kākazankai -un domāju pie mūsdienu tehnoloģijām var arī tādus uztaisīt ar motoriņu regulējamus. Patreiz cik zinu neviens tādus pasaulē rūpnieciski neražo .
14.septembris 2014, 09:27 | links
 
Vispār jau pirmo apkopi vajadzēja veikt pēc 10 darba stundām. Un statoil nav tā vieta, kur vajadzētu iegādāties eļļu. Ūdens 4 taktu motoriem ir paredzēta speciāla 4T eļļa uz iepakojuma,vismaz, būtu jābūt piebildei MARINE. Mūsu klimata joslai 10W-40 SH vai SJ kvalitātes eļļai.
14.septembris 2014, 05:09 | links
 
Šodien sāka eļļas lampiņa mirgot. Motoram varbūt ir pirmās 100h. Tā kā nezināju kāda eļļa ir iekšā papildināt neuzdrīkstējos, nopirku statoil 4T 5W-30 un nomainīju.
14.septembris 2014, 02:09 | links
 
Antikavitācijas plāksne manam 5 Zs tohatsu nedeva neko. Maksimālais ātrums samazinājās par 3 km/h, vienīgais efekts.
14.septembris 2014, 02:06 | links
 
Sapratu, ka abi motori gandrīz vienādi.
Otrizējā tirgū vieglāk pārdot Mercury, bet Tohatsu fīčas tiek ieviestas labākas.

Mercury garantija 5 gadi, Tohatsu 3gadi.

Vēl tikai kā ar servisa nodrošinājumu.
Tohatsu apkope 40 eiriki un viņi ir oficiālie dīleri.
Kā ar Mercury motoru apkopi?
10.septembris 2014, 07:46 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager