Laivas un to motori

Izložņāju visu sadaļu,bet tā arī paliku dilemmas priekšā.Spečuki iesakiet-gribu iegādāties jaunu,apmēram, 4m RIB laivu un 20HP Hondas motoru,kuru no šīm divām ir ņemama.BUSH Klasika 4.2m vai DULKAN Rib 4m?

pica, 26.februāris 2016, 22:21


RIB ir galvastiesu augstàka
26.februāris 2016, 22:53 | links
 
drīz izstāde, iekāp , paskaties- salidzini kokpita izmērus, pārējais jau diezgan līdzīgi.
26.februāris 2016, 22:32 | links
 
Izložņāju visu sadaļu,bet tā arī paliku dilemmas priekšā.Spečuki iesakiet-gribu iegādāties jaunu,apmēram, 4m RIB laivu un 20HP Hondas motoru,kuru no šīm divām ir ņemama.BUSH Klasika 4.2m vai DULKAN Rib 4m?
26.februāris 2016, 22:21 | links
 
Lietoju Bush Crab 360 un Suzuki 20zs.
Laiva nekad nebūs pa lielu un motors arī, protams, līdz saprāta robežām, attiecīgajam pielietojumam.
Uztaisīju sev papildus "viduskonsoli" - kasti, ļoti atvieglo dzīvi, bet pasmaga, jo no finiera. Vieta benzīna bākai, mantām, eholote piestiprināta, papildus sēdvieta.
Ja plāno laivu lietot ilgtermiņā, tad iesaku ņemt lielāko paredzēto motoru, vēlāk nebūs jānožēlo, es mācījos no citu kļūdām...... izvēli nenožēloju.

RobisRobis, 24.februāris 2016, 14:20

RobisRobis
Ja nav grūti nobildējat savu laivu un īpaši "viduskonsoli" - kasti, ir interese pasmelt idejas.
Par motora izvēli pastrīdētos. Pašam divi SUZUKI DF 5 un DF-9.9, sākumā 5 gribēju notirgot un labi ka pārdomāju, jo ezeru skaits kur vairāk 5 nevar palielinās.
Ar cieņu.

addd, 24.februāris 2016, 17:17



Saliku sev albūmā ar laivu un tās transportēšanu saistītas lietas, varbūt vēl kādam noder idejas:
http://www.copeslietas.lv/site/bildes/albums/inventars-14/
Manā apkārtnē nav daudz tādu ezeru,kur būtu motoru ierobežojumi. Es tomēr palikšu pie sava, ka jāliek max, ko var. Nomas laivām man ir elektromotors, tad pārsvarā cope notiek gar zāļu malu. Toties ar benzīna motoru varu izbraukāt kur vien gribu. No Gaujas Carnikavā varu pabūt upēs, ezeros un līcī, vienā copes reizē (Gauja-Dzirnezers, līcis, Daugava, Kīšezers, Baltezeri ir vietas, kur parasti copēju).
24.februāris 2016, 23:13 | links
 
Pagājušā nedēļa notestēju salokāmu plastmasas laivu, 3.3m garu. Ar 3 hp Yamaha motoru 10.4 mezgli, 18+ km/h. Glisēju pa Daugavu. lētas gan nav, bet nevajag treileri utt. Cik tāda laiva iet ar atļauto 6 Hp dzinēju - notestēšu nākamreiz :) Interesentiem par cenām - cipars kož, bet rēķinot ilgtermiņa - atmaksājas un vietas laivā daudz. Paraugi 3,3 un 3,8 m ir pie mums birojā, var apskatīt, aptaustīt, izpētīt.

eholotes, 24.februāris 2016, 21:40

Ieliec kādu bildi un orientējošu cenu, var arī PM atsutīt.
24.februāris 2016, 22:23 | links
 
Pagājušā nedēļa notestēju salokāmu plastmasas laivu, 3.3m garu. Ar 3 hp Yamaha motoru 10.4 mezgli, 18+ km/h. Glisēju pa Daugavu. lētas gan nav, bet nevajag treileri utt. Cik tāda laiva iet ar atļauto 6 Hp dzinēju - notestēšu nākamreiz :) Interesentiem par cenām - cipars kož, bet rēķinot ilgtermiņa - atmaksājas un vietas laivā daudz. Paraugi 3,3 un 3,8 m ir pie mums birojā, var apskatīt, aptaustīt, izpētīt.
24.februāris 2016, 21:40 | links
 
Ja ir doma copēt jūrā tad jāskatās pēc maksimāli resniem baloniem jo ar tievajiem bieži vilnītis iekāp laivā.
24.februāris 2016, 21:27 | links
 
p.s.
Sory. U-dens ne U-Līnis.
24.februāris 2016, 19:39 | links
 
Ar mazajām laivām un motoriem ir kā U-Līnis saka - salīdzinoši ērti var ielaist gandrīz jebkurā vietā. Bet lielāku laivu un motoru priekšrocība ir pārvietošanās iespējas. To var izdarīt krietni ātrāk. Vēl PLUS ir tas, ka braucot ar mazo motorīti viļņos būsi slapjš, bet braucot ar jaudīgāku dzinēju pa lielākiem viļņiem būsi salīdzinoši saus. Jo ātrāk braucot šļakata vēl nav pacēlusies, ka tu jau esi aizskrējis uz priekšu.
24.februāris 2016, 19:35 | links
 
Copēju ar pūsli 3,80 ar 5hp. Iziet glisē 20km/h.Sākumā likās ka būs pa maz, ja daudz jābraukā atklātās platībās derētu lielāks, bet tas tad dos 35 km/h, lielāks degvielas patēriņš. Vai tas ir lietderīgi? Savukārt ar 5hp arī viegli ielaist laivu un motoru uzlikt stāvākos upes krastos vienam neapdzīvotākās vietās kur nav piebraukšanas iespēju. Ar lielu motoru arī jūrā ātri nepabrauksi, jo viļņi traucē. Braukt ar lielu motoru pusručkā arī neliekas lietderīgi...3,80 liekas optimāli, ja kādreiz kompanjonu gribi paņemt līdz.Pārējie pribambasi ko minēja Rio ir arī vēlami un ļoti atvieglo dzīvi virs ūdens.
24.februāris 2016, 19:03 | links
 
Sveiki!

Kā tad tur īsti ir pēc pieredze/sajūtām, lai 2 spiningotu normālā ērtībā laivu pietiek 3,60 vai tomēr 3,80?
Taisos pirkt, bet īsti nevaru saprast, jo pieredze ir bijusi tikai ar nomātajām stiklašķiedras laivām.
Dzinēju 10 vai 15 ZS?

Trio, 24.februāris 2016, 13:58



katrs lieks centimetrs puslii atvieglo copi un palielina ertiibas laivaa,pats copeeju ar 390 pusli un 15 hp ,jebkuraa gad ljoti velami ir pie bortiem pielimeeti kaatu tureetaaji(man limeeja grotaa,ap 7 eur gab.)un fasten turetaajs ehalota deveejam,un ehalotam(tas limejas uz borta),motora jauda vienmeer ir par mazu...velams likt laivai maksimaali pielaujamo.minimums manupraat ir vismaz 15 hp.
24.februāris 2016, 17:35 | links
 
Lietoju Bush Crab 360 un Suzuki 20zs.
Laiva nekad nebūs pa lielu un motors arī, protams, līdz saprāta robežām, attiecīgajam pielietojumam.
Uztaisīju sev papildus "viduskonsoli" - kasti, ļoti atvieglo dzīvi, bet pasmaga, jo no finiera. Vieta benzīna bākai, mantām, eholote piestiprināta, papildus sēdvieta.
Ja plāno laivu lietot ilgtermiņā, tad iesaku ņemt lielāko paredzēto motoru, vēlāk nebūs jānožēlo, es mācījos no citu kļūdām...... izvēli nenožēloju.

RobisRobis, 24.februāris 2016, 14:20


RobisRobis
Ja nav grūti nobildējat savu laivu un īpaši "viduskonsoli" - kasti, ir interese pasmelt idejas.
Par motora izvēli pastrīdētos. Pašam divi SUZUKI DF 5 un DF-9.9, sākumā 5 gribēju notirgot un labi ka pārdomāju, jo ezeru skaits kur vairāk 5 nevar palielinās.
Ar cieņu.
24.februāris 2016, 17:17 | links
 
Sveiki!

Kā tad tur īsti ir pēc pieredze/sajūtām, lai 2 spiningotu normālā ērtībā laivu pietiek 3,60 vai tomēr 3,80?
Taisos pirkt, bet īsti nevaru saprast, jo pieredze ir bijusi tikai ar nomātajām stiklašķiedras laivām.
Dzinēju 10 vai 15 ZS?

Trio, 24.februāris 2016, 13:58

Nav liela šķirba ne laivām ne motoriem.
24.februāris 2016, 14:23 | links
 
Lietoju Bush Crab 360 un Suzuki 20zs.
Laiva nekad nebūs pa lielu un motors arī, protams, līdz saprāta robežām, attiecīgajam pielietojumam.
Pats pārsvarā viens copēju, tad ir komfortabli copēt, bet apgrūtinoši, kad viss notiek uz sauszemes...
Arī 2 ir ok copēt, tik jāpiedomā pie līdzi nepieciešamā mantu daudzuma.
Uztaisīju sev papildus "viduskonsoli" - kasti, ļoti atvieglo dzīvi, bet pasmaga, jo no finiera. Vieta benzīna bākai, mantām, eholote piestiprināta, papildus sēdvieta.
Ja plāno laivu lietot ilgtermiņā, tad iesaku ņemt lielāko paredzēto motoru, vēlāk nebūs jānožēlo, es mācījos no citu kļūdām...... izvēli nenožēloju. Domāju, ka varētu piemontēt vēl arī elektro priekšā (esmu redzējis), bet drīzāk jāplāno nākotnē pamatīga alumīnija laiva, tas drusku cits līmenis un izmaksas arī...
24.februāris 2016, 14:20 | links
 
Sveiki!

Kā tad tur īsti ir pēc pieredze/sajūtām, lai 2 spiningotu normālā ērtībā laivu pietiek 3,60 vai tomēr 3,80?
Taisos pirkt, bet īsti nevaru saprast, jo pieredze ir bijusi tikai ar nomātajām stiklašķiedras laivām.
Dzinēju 10 vai 15 ZS?
24.februāris 2016, 13:58 | links
 
Labāk jau 3.60. Laivai jābūt reģistrētai un iziešana jūrā jāpiesaka robežsargiem, personu apliecinošs dokuments( vadītāja apliecība nav personu apliecinošs dokuments) ID karte vai pase. Pēc MK 201. noteikumu prasībām vajadzētu būt arī šļakatu drošai rācijai, bet, šķiet, ka pagaidām pie tā nekasās un var iztikt ar mobilo. Tikai robežsargi visās ostās izliek zīmes ar VHF kanāla Nr, bet nekur nav pieejami mobilo telefonu Nr. Ja ar CSDD tiesībām aiziesi tālāk par tiem stulbajiem 3000m ( jūrā attālumus mēra jūdzēs un kabeļtauvās, jo uz kartes tikai tā var izmērīt), tad VARBŪT sankcijas. Diemžēl nezinu kādas, jo vienreiz mums robiņi gribēja rakstīt protokolu, bet mums kepam ir piekrastes tiesības un viņi savāca savus papīrus un notinās. APK neatradu kādu sodu var uzlikt par tādu pārkāpumu. Latvijā ir unikāla situācija šinī jautājumā - vari airēties jūrā ar ķīniešu pūsli vai iet ar 12-metrīgu kuteri - tie paši 3000 metri!! Veiksmi visiem!
P.S. Uz velci sākuši laši ņemt!
23.februāris 2016, 22:05 | links
 
Ir nobriedusi doma uz sezonu beidzot nopirkt PVC laivu. Kādai jābūt laivas kategorijai, lai kādu reizi varētu ar viņu iebraukt arī jūrā. Varbūt ir kāda saite, kur tas aprakstīts.

edzis555, 23.februāris 2016, 15:56

Vismaz ar D kategorijas uzbūvi , tas paša drošibai, labāk jau būtu C kategorija, bet tur sākas papildus prasības drošibas aprīkojumam.
23.februāris 2016, 21:06 | links
 
Nu pēc noteikumiem tu jūrā vari iebraukt tikai kaut kādus 3km, tālāk vajag citas tiesības :D
23.februāris 2016, 19:20 | links
 
Ir nobriedusi doma uz sezonu beidzot nopirkt PVC laivu. Kādai jābūt laivas kategorijai, lai kādu reizi varētu ar viņu iebraukt arī jūrā. Varbūt ir kāda saite, kur tas aprakstīts.

edzis555, 23.februāris 2016, 15:56

Ja gribās ta ir jāņem ciet. Jūrā drusku aiz 3 sēkļa airējas arī Ufimkas un kaut kādi bērnu peldriņķī - jāskatās pēc viļņa un vēja. Vispār jo lielāka jo labāk - bet kā grasies pārvadāt. Man pašam ir 3.2 m ar cieto grīdu - vienam ļoti OK, tikai tas svars pa lielu un tā laivas salikšana un izārdīšana mani besī. Tāpēc turu saliktu garāžā pie griestiem lai uzreiz varētu nomest autiņam uz jumta. Bet pēc copes laiva ir vienam jāuzstumj atpakaļ uz autiņa. Tāpēc sāku domāt par laivas nomaiņu pret tādu kam grīda no dēlīšiem - vieglāka būs (var nopūst un iepļīckāt universālī 5 minūtēs). Tāpat tos pūšļus pagrūti airēt pie lielākiem attālumiem pret vēju - labāk uzreiz domāt par motoru (ja īsiem izbraukumiem ideāli ir mazie 2.5hp, i nest viegli i strādā klusi un degvielu neēd). Viss atkarīgs no tā ko vēlies no laivas.

snitraM, 23.februāris 2016, 17:23

Paldies par dalīšanos pieredzē. Vispār jau iepeldēt var arī uz piepūšamā matrača, jautājums tikai par to, kas segs bēru izdevumus. Par laivu jau ir puslīdz skaidrs. Vai nu 3,40 vai 3.60 ar cieto grīdu un motorīti vismaz 10ZS. Jautājums bija par to, vai Latvijas likumdošanā ir kaut kādi ierobežojumi par laivošanu jūrā atkarībā no laivas parametriem.
23.februāris 2016, 19:08 | links
 
Jūrai - C kategorija.
23.februāris 2016, 19:03 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager