Eu, vīri, kuram tad te ir taisnība? :) Varbūt kāds varētu no zinātniskā viedokļa pamatot. Ja godīgi, es labprātāk to benzīnu sadedzinu ar dzinēja palīdzību, nevis ugunskura. :)
Morda, 20.aprīlis 2016, 14:39
Divi visbiežāk uzdotie jautājumi par degvielas izmantošanu zāģim- pirkt degvielas maisījumu vai gatavot pašam, kā arī, ko darīt ar degvielu, ja zāģis netiek ilgstoši lietots?
Svarīgi atcerēties, ka ar laiku degvielas maisījums zaudē savas eļļošanas un degšanas īpašības. Nav ieteicams iegādāties jau gatavos degvielas maisījumus, jo nav iespējams noteikt, kāda eļļa izmantota un kādā attiecībā ar benzīnu tā ir sajaukta. Nav ieteicams arī izmantot ilgi nelietotu degvielu. Tas var radīt nopietnus dzinēja bojājumus. Vislabāk lietot maisījumu, kura pagatavošanā izmantots labas kvalitātes 95E benzīns un kvalitatīva eļļa. Degvielas maisījumam piemērota eļļa atbilst ISO L-EGD (Eiropa) vai JASO FC un JASO FD (Japāna) standartam, kas norādīts uz iepakojuma.
Degviela jāizlieto 30 dienu laikā. Degvielas derīguma termiņu var pagarināt līdz 60 dienām, pievienojot degvielas stabilizatoru. Augstas kvalitātes eļļām degvielas stabilizators jau ir pievienots. Degvielas maisījuma sagatavošana ECHO zāģiem- 5 litriem benzīna nepieciešams pievienot 100 ml eļļas (attiecība 50:1). Pirms lietošanas maisījums rūpīgi jāsamaisa. Kvalitatīva un svaiga degvielas maisījuma izmantošana pagarina dzinēja kalpošanas laiku.
Ja zāģis netiek ilgstoši lietots, degvielu ieteicams izliet no bākas. Tad zāģis jāiedarbina un jāļauj tam darboties līdz tiek izlietota tvertnē atlikusī degviela. Karburatora detaļas nepaliks saskarē ar degvielu, kā arī nezaudēs savas funkcijas. Pēc tam nepieciešams izskrūvēt aizdedzes sveci un ieliet cilindrā 5-10 ml tīras eļļas. Tad vairākas reizes jāpavelk startera aukla, lai cilindrs un virzulis tiktu labi ieeļļoti. Pēc šī procesa aizdedzes svece ir jāievieto atpakaļ.