Ņemot vērā diskusiju par želeja akumulatoriem saku: Tiem ķīmiskās reakcijas ir palēninātas, jo ir želeja. Tāpēc tos nelieto lielu strāvu iegūšanai. Tie ir lēnizlādes akumulatori. Izlēdējot ar elektrisko laivas motoru tos bez bažām var slodzes laikā mērot, izlādēt līdz pat 10,5V. Tikko slodze tiks noņemta, spriegums strauji augs. Bet lietot vairs nedrīkst. Mērot tukšgaitā, kādu laiciņu pēc slodze noņemšanas, kad ķīmiskās reakcijas paspēj notikt, var tiešām līdz 11,5V lietot, tikai liela jēga no tā nebūs, jo strauji tas izlādēsies līdz nepieļaujamam lielumam. Tūlīt pēc izlādes tas jāuzlādē ar mazāku kā 1/10 no uzlādes strāvas kas ir kā standarts: ietilpība Ah dalīta ar 10. želeja akumulatori ļoti nemīl lielas strāvas kā izlādē, tā uzlādē. Un: Glabājot, nelietojot uzglabājiet tos vēsā temperatūrā! ( nosacīti...pagrabā!). Jo želeja akumulatoru mūžš atkarīgs no tā temperatūras. Un tas var atšķirties pat 5 reizes.............. Tas viss attiecās arī uz UPS ikdienas lietošanā. Turiet vēsumā! Jeb praktiski: ārpus UPS korpusa, kam darba iekšējā temperatūra ir vairāk kā 30-35 grādi....
22.maijs 2016, 11:27 | links