Laivas un to motori

Fishmens
Jā, tikai ir starpība Atpūtas kuģis, vai motorizēts atpūtas kuģis. Atpūtas kuģim nevajag, bet motorizētam gan tiesības vajag.

2.1. atpūtas kuģis – sportam vai atpūtai paredzēts kuģis;
2.3. motorizēts atpūtas kuģis – atpūtas kuģis, kas paredzēts kuģošanai, izmantojot mehānisko dzinēju (motorjahta, kuteris, motorlaiva, ūdensmotocikls).

arvis_an, 31.maijs 2017, 08:58


ok, piekrītu!
31.maijs 2017, 09:36 | links
 
Fishmens
Jā, tikai ir starpība Atpūtas kuģis, vai motorizēts atpūtas kuģis. Atpūtas kuģim nevajag, bet motorizētam gan tiesības vajag.

2.1. atpūtas kuģis – sportam vai atpūtai paredzēts kuģis;
2.3. motorizēts atpūtas kuģis – atpūtas kuģis, kas paredzēts kuģošanai, izmantojot mehānisko dzinēju (motorjahta, kuteris, motorlaiva, ūdensmotocikls).
31.maijs 2017, 08:58 | links
 
Ministru kabineta noteikumi Nr.619 
"Noteikumi par atpūtas kuģu vadītāju apmācību, sertificēšanu un reģistrāciju"
3. Šie noteikumi neattiecas uz atpūtas kuģu vadītājiem, ja atpūtas kuģa garums nepārsniedz 2,5 metrus, kā arī uz airu laivu, ūdens velosipēdu, sērfošanas dēļu, vējdēļu un sportam izgatavotu buru atpūtas kuģu vadītājiem, izņemot šo noteikumu 49. punktā noteikto.

Fishmens, 30.maijs 2017, 21:06
Līdz 2,5m laivām ari glābšanas riņķi nevajag. Bet par tiesībām gan varētu padiskutēt. Jo - pievērs uzmanību motora jaudai!

urmaas, 31.maijs 2017, 08:04


Es tikai lasu to, ko tautas kalpi ir uzrakstījuši! Un tur ir skaidri un gaiši rakstīts, ka atpūtas kuģiem zem 2.5 m tiesības nevajag, neminot ne kādas motoru jaudas.
Likumam ir jābūt tā uzrakstītam, lai diskusijām un interpretācijām nebūtu iemesla. Bet diemžēl, ne vienmēr tas mūsu gudrajiem izdodas!
31.maijs 2017, 08:54 | links
 
urmaas
Riņķi nevajag līdz 4m, ja ir airu laiva. Bet par ūdens močiem taisnība, tiesības vajag. Pērn Arī ķīšezerā šamos ņēma pie dziesmas un pareizi dara, tak kaut kāds ārprāts, sajūta, ka šiem ezers ir par mazu, un taču vajag palielīties un nodragāt gar pašu laivu. Īstenībā brīnos kāpēc šamos var tik brīvi iznomāt, teorētiski būtu jāprasa tiesības pie nomas.
31.maijs 2017, 08:54 | links
 
Ministru kabineta noteikumi Nr.619 
"Noteikumi par atpūtas kuģu vadītāju apmācību, sertificēšanu un reģistrāciju"
3. Šie noteikumi neattiecas uz atpūtas kuģu vadītājiem, ja atpūtas kuģa garums nepārsniedz 2,5 metrus, kā arī uz airu laivu, ūdens velosipēdu, sērfošanas dēļu, vējdēļu un sportam izgatavotu buru atpūtas kuģu vadītājiem, izņemot šo noteikumu 49. punktā noteikto.

Fishmens, 30.maijs 2017, 21:06

Līdz 2,5m laivām ari glābšanas riņķi nevajag. Bet par tiesībām gan varētu padiskutēt. Jo - pievērs uzmanību motora jaudai!
31.maijs 2017, 08:04 | links
 
Ministru kabineta noteikumi Nr.619 
"Noteikumi par atpūtas kuģu vadītāju apmācību, sertificēšanu un reģistrāciju"
3. Šie noteikumi neattiecas uz atpūtas kuģu vadītājiem, ja atpūtas kuģa garums nepārsniedz 2,5 metrus, kā arī uz airu laivu, ūdens velosipēdu, sērfošanas dēļu, vējdēļu un sportam izgatavotu buru atpūtas kuģu vadītājiem, izņemot šo noteikumu 49. punktā noteikto.
30.maijs 2017, 21:06 | links
 
skiperis [30.05.17]: Vajag, Jāni, vajag! Diezgan sen, bet uz Usmu bija atbraukusi ūdens policija ar savu ātrgaitas laivu un ķēra tieši ūdensmočus. Par jahtām nelikās ne zinis.
Ja ūdensmocis ir īsāks par 2.5 m, tiesības nevajag! :)
30.maijs 2017, 21:00 | links
 
Vajag, Jāni, vajag! Diezgan sen, bet uz Usmu bija atbraukusi ūdens policija ar savu ātrgaitas laivu un ķēra tieši ūdensmočus. Par jahtām nelikās ne zinis.
30.maijs 2017, 20:52 | links
 
Kā diez ir ar noteikumiem ūdens močiem un to vadītājiem? Nekad ne uz viena šāda agregāta neesmu redzējis reģistrācijas numuru, neesmu arī manījis, ka tiem pārbauda dokumentus. Laikam visiem ūdens močiem dzinēji ir līdz 5hp un tāpēc tiesības nevajag.
30.maijs 2017, 20:06 | links
 
a-gu. Tev vajag aiziet uz CSDD reģistrāciju un viņiem ir Tavi pirkšanas dokumenti saglabāti. Tur arī redzēsi - pārdota kā motorlaiva, vai kā. Vismaz man parādīja monitorā, ka pārdota kā motorlaiva un airu laivu no viņas uztaisīt nevar. Ja pašam papīri noklīduši, tad CSDD viņi ir ar visām pārdevēja atzīmēm.
30.maijs 2017, 19:16 | links
 
Kāds sakars auto tiesībām ar laivas? Var jau atņemt kategoriju uz ko attiecas pārkāpums, ne jau pilnīgi visas tiesības.

kkas, 30.maijs 2017, 12:41

ar šo jautājumu Tu vari vērsties pie tiesībsarga :)

pagaidām ir tā, ka visas "speciālās" tiesības (laivas, auto, ieroču) var pazaudēt vienā rāvienā...

daddy_j, 30.maijs 2017, 12:49

tiešām, atņem visu pa tīro :)
LAPK 29. pants- Personai par transportlīdzekļa vai atpūtas kuģa vadīšanu alkohola reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē uz izdarītā pārkāpuma sankcijā noteikto termiņu atņem gan transportlīdzekļa vadīšanas tiesības, gan atpūtas kuģa vadīšanas tiesības.
30.maijs 2017, 18:19 | links
 
Pašbūvētām esot kaut kāds atbilstības sertifikāts laikam jādabū. Apgalvot nevaru, rakstu ko man stāstīja un īpaši neiedziļinājos. Vienkāršak tiesības nokārtot un pensionārs lai vizinās ar elektromotoru vai airiem (veselības uzturēšanai nāks par labu ) :)
30.maijs 2017, 16:17 | links
 
Man kaimiņš šķiet vēl pirms pāris nedēļām lielo pellu piereģistrēja kā pašbūvētu airu laivu. Tā kā ar šo man liekas nevajadzētu būt problēmām.
30.maijs 2017, 16:14 | links
 
Tikko noskaidroju CSDD. Ja reģistrējot laivu no dīlera pirkšanas - pārdošanas papīrā ir bijis norādīta motorlaiva (kā manā gadījumā) un ir ievadīts viņu datu bāzē, tad neko pārreģistrēt vairs nevar.
Par pašbūvētām un ievestām no valstīm, kur nav bijis nepieciešams reģistrēt laivu arī esot jauni nosacījumi, par kaut kādiem Eiropas sertifikātiem un kaut kādiem atbildības standartiem stāstīja, īpaši tam nepievērsu uzmanību. Vairs tik vienkārši neesot, ka pasaki, ka Polijā no privātā nopirki,parakstīts pirkšanas - pārdošanas papīrs, laiva bez kaut kādiem marķējumiem un bļitkām un viss. Tā no paziņas strādājoša CSDD informācija.
30.maijs 2017, 15:58 | links
 
Nu jā, ja vecākam cilvēkam bez tiesībām ar plānots izbraukt, tad jā, tā ir labākā opcija.
30.maijs 2017, 15:14 | links
 
Būs jau jānokārto tās tiesības, bet sencīts pensionārs arī šad tad grib aizbraukt viens pacopēt, viņš nu noteikti vairs tiesības nekārtos, tādēl jau arī šāds jautājums radās, ka savā laikā nepadomājot reģistrēju kā motorenes.
Būs arvis_an ieteikums jāņem vērā, sencis lai vizinās ar to "pašbūvēto airu laivu"un problēma atrisināta.
30.maijs 2017, 14:08 | links
 
Pagājušā gada rudenī man te viens onkulis pārreģistrēja savu Dulkan325 no motorlaivas uz airu laivu bez kādām problēmām. Nekādus pirkšanas doķus nevajadzēja. Nav vairs iekšās staipīt lielo dzinēju un lai citi mājnieki ar var pabraukt, nu jau ar mazo 3.5hp.
30.maijs 2017, 13:40 | links
 
Neesmu kodējs vispār, nepārpotiet manus jautājumus, vienkārši tīri intereses pēc uzdodu jautājumu :))
Teiksim ar velosipēdu pālī braucot tiesības visas neatņem, a kā ir ar katamarānu?
30.maijs 2017, 13:40 | links
 
Ar pārreģistrēšanu tā varētu gadīties, bet ja reģistrē pa jaunam, kā pašbūvētu, tad tas ātri un nesāpīgi. Kko jau tas, protams, maksā, bet noteikti ne vairāk, kā pārreģistrēt.
30.maijs 2017, 13:13 | links
 
A labāk, noliec reiz tās tiesības. Uz jāšanos ar pārreģistrēšanu patērēsi VISMAZ TIK PAT laika, kā saņemoties nokārtot tiesības.
30.maijs 2017, 13:04 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager