Laivas un to motori

Vēl viens prikšnoteikums,lai akumulātors ilgi kalpotu ir tada svarīga lieta kā lādēšānas ierīces uzlādes strāva.
Ja būs nepietiekama,teiksim lādējat 100Ah ak. ar 6A strāvas ierīci,tad neko labu arī negaidiet.
Uz lādētāja ir arī jābūt ampērmetram.
Visi Maintenance free ak. ir labi,nekas nav jādara,bet diemžēl ir domāti direktoriem,kas neko nesaprot......
Ir vietas,kur elektromotors der labāk,bet ir kur tas galīgi neder.
1.novembris 2017, 11:06 | links
 
Varu padalīties ar savām 5 kapeikām.
Pāris sezonas nocīnījos ar ķīniešu Fushida 55lb elektromotoru. Principā, ja neskait to, ka visai švaki nobalansēts un kratās kā veca maratonista kule, tad nekādas citas vainas nav - strādā, laivu uz priekšu/atpakaļu dzen normāli. Akumulatora indikators diez ko precīzi nerāda - kad rādīja 5/10, tad aķis jau bija praktiski tukšs.
Sezonas laikā ar to nokāvu puslīdz jaunu 100Ah parasto aķi - nepatīk parastajiem dziļās izlādes.
Tagad motors mētajas garažā, reizēm izmantoju ja makšķerēju Kaņierī vai citur, kur ar benzīnnieku nelaiž.
Pārējās vietās uz nomas laivām izmantoju suzuki 2,5hp benzīnnieku - iet kā pulkstenis, ēd neko, nest vieglāk nekā elektromotoru+aķus.
1.novembris 2017, 10:58 | links
 
Ir braukts ar visādiem akumulātoriem.
Laikos,kad par dziļizlādes neko vēl nezinājām,braucām ar starta auto ak,protams lielakas kapacitātes.
Akumulatoram jau no seniem laikiem ir tikai 2 gadu garantija.Ja pareizi veic apkopi,tie ir gajuši pa 6 pat 8 gadiem.
Pats galvenais ir uzturēt vajadzīgo līmeni,parbaudīt arī ar areometru.
Bet pats svarīgākais ir uzreiz pēc makšķerēšanas beigām(kad pārbrauc mājās) uzlikt uz lādēšānu.
Censties nepirkt Maintenance free akumulātoru.
1.novembris 2017, 10:42 | links
 
Vecīt, lielākā daļa gumijs laivas sver vairāk vai tik pat cik stiklašķiedras pella. 4 metru Pellu es varēju viens pats busā iekraut. A tagadējo 3.90 metru outlandu - aizmirsti.

Pella elektromotoram būs labāks risinājums, nekā par metru īsāka gumijene. Kura lētajā variāntā kā likums, vēl būs bez ķīļa, kas savukārt braukšanu pret vēju padarīs par mocībām.

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 23:23


Piekrītu
1.novembris 2017, 00:26 | links
 
Sorry, man tā laiva nesaucās Pella.

Viņa saucās Lora 400.

Garums 4 metri. Bet svars tikai 50kg. Pie tam ir ķīlis.
31.oktobris 2017, 23:32 | links
 
Vecīt, lielākā daļa gumijs laivas sver vairāk vai tik pat cik stiklašķiedras pella. 4 metru Pellu es varēju viens pats busā iekraut. A tagadējo 3.90 metru outlandu - aizmirsti.

Pella elektromotoram būs labāks risinājums, nekā par metru īsāka gumijene. Kura lētajā variāntā kā likums, vēl būs bez ķīļa, kas savukārt braukšanu pret vēju padarīs par mocībām.
31.oktobris 2017, 23:23 | links
 
Vēl no prakses, par akumulatoriem.

Ja jūs esat iedomājies, ka gadījumā, pilnīgas izlādes gadījumā jūs nenokausiet akumulatoru, pat ja akmulatora ražotājs uz tā ir uzrakstījis heavy duty, deep cycle un ko tik vēl nē, tad jūs kļūdāties.

Jā, šie akumulatori ir daudz izturīgāki. Bet dažas pilnas izlādes - un no iepriekšējās kapacitātes tur ir palicis tikai nosaukums.

Man bija Monbat dziļizlādes akumulatori. Smagi, speciāli paredzēti šādām lietām, ar mazu starta strāvu, toties biezām platēm, kuras tik ātri nesabirst. Un tomēŗ, pēc 4 gadu intensīvas lietošanas, neviens no viņiem vairs neturēja.

Lietoju tikai impulsu lādētāju. Pierēķiniet arī to pie izmaksām, jo labs impulsnieks vēl maksās savus 70 eiro!

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 22:32


Un šinī brīdī diskusija kļuva reti saturīga un argmentēta :) (tas bija domāts nopietni, bez sarkasma). Akumulatori protams būs jāmaina, un bez visa augstāk minētā vēl vienmēr savlaicīgi jāuzlādē, ja gribam, lai tie kalpotu. Paskriet ar viņu jebkurā gadījumā nevarēs, ar to jārēķinās uzreiz (Es pat teiktu, ka Martina sauktie cipari ir absolūts maksimums, vairumā gadījumu nebūs pat tik daudz). Tāpēc arī mierīgi čučinam 4.robā nevis 5. un rēķinamies, ka pārbraucieni tāpat prasīs laiku (toties airēt bonusā nevajadzēs). Rezultātā vienīgais ieguvums - airu vicināšanu varēs apmainīt pret akumulatoru stiepšanu.

Ja ezerā ļauts braukt ar benzīnu, lūdzu, netērējiet līdzekļus tai parodijai. Nav vērts.


Šim jau lielos vilcienos var piekrist, tikai starta uzstādījums jau bija nevis lielā Pella (kurai 34lb pēc ražotāja definīcijas ir pamaz) un liels ezers, bet gumijniece (domājams maza) un benzīnu nevar (nu labi, šis parādījās diskusijā, bet tomēr).
31.oktobris 2017, 23:09 | links
 
Piemēram, Minn kota 34LB, pēc ražotāja rij 33 ampērus, pilnā gāzē.
Tas ir - testējot ūdens spainī, bez jebkādas slodzes.

Tātad ar 100 Ah stundu akumulatoru, maksimālais braukšanas laiks, būs 3 stundas. Un ne vairāk.

Tā ir teorija.

Praksē jūsu akumulatora ietilpība pēc gada jau būs samazinājusies par vismaz 20 procentiem. vēl pēc gada, vismaz par 30, un tādā veidā, līdz nullei, kamēr izbeigsies pa visam. :) Tā tas ir. Pēc četriem gadiem, akumulars būs praktiski miris, vai jau daļēji miris.

Tas no pieredzes :)

Tātad par praksi un teoriju.
Tas ir pie ideāliem apstākļiem - pēc ražotāja. Realitātē jūs diez vai dabūsiet 3 stundas, ar šādu setupu.
Realitātē, laivas svars, vējš, zāles, kuras ķerās dzenskrūvē, testējot ar testeri, šis motors sūc vēl par diviem apmēriem vairāk. Arī starta brīdī, ampēri uzkāpj, gandrīz līdz 40.


Tātad, kur jūs te varat nobraukt 8 stundas pilnā gāzē?

Lai nobrauktu 8 stundas, teorētiski būtu nepieciešams 270Ah akumulators! Bet tas ir teorētiski.

Beidziet lolot cerības un dzīvot ilūzijās!

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 22:13


Skatoties kāds aķis. Es biju dabūjis no mobilo telefonu stacijām norakstītos gela prof āķus 2 gab. Viņiem garantija 10 un pulkāk gadi (ražoti Šveicē). Viņus izmanto, ja nav strāvas padeve. Tā kā tas reti, tad pēc garantijas vēl tīri lietojami. Smagi gan ap 36-38kg. Es nobraucu 2 sezonas ar vienu (MK 30lb). Dienu varēja novilkt velcējot ar 2- 3 ātrumu.Likās, ka jau nāk gals. Atdevu čomam uz laukiem. Nobrauca vēl 2 gadus... .
31.oktobris 2017, 23:01 | links
 
Vēl no prakses, par akumulatoriem.

Ja jūs esat iedomājies, ka gadījumā, pilnīgas izlādes gadījumā jūs nenokausiet akumulatoru, pat ja akmulatora ražotājs uz tā ir uzrakstījis heavy duty, deep cycle un ko tik vēl nē, tad jūs kļūdāties.

Jā, šie akumulatori ir daudz izturīgāki. Bet dažas pilnas izlādes - un no iepriekšējās kapacitātes tur ir palicis tikai nosaukums.

Man bija Monbat dziļizlādes akumulatori. Smagi, speciāli paredzēti šādām lietām, ar mazu starta strāvu, toties biezām platēm, kuras tik ātri nesabirst. Un tomēŗ, pēc 4 gadu intensīvas lietošanas, neviens no viņiem vairs neturēja.

Lietoju tikai impulsu lādētāju. Pierēķiniet arī to pie izmaksām, jo labs impulsnieks vēl maksās savus 70 eiro!
31.oktobris 2017, 22:32 | links
 
Vel kas - maksimālais ātrums.

Pellas maksimālais ātrums ar 34Lb minnkotu pēc GPS braucot vienam - bezvējā - 8 km/h. maksimums 9 kmh pie ideāla izsvarojuma. ar pilnu gāzi.

Tiklīdz ir pret vēju, ātrums nokrītas aptuveni līdz 6 km/h.

Testēts pēc gps. Praksē, nevis internetā.

Ja ezerā ļauts braukt ar benzīnu, lūdzu, netērējiet līdzekļus tai parodijai. Nav vērts.
31.oktobris 2017, 22:19 | links
 
Piemēram, Minn kota 34LB, pēc ražotāja rij 33 ampērus, pilnā gāzē.
Tas ir - testējot ūdens spainī, bez jebkādas slodzes.

Tātad ar 100 Ah stundu akumulatoru, maksimālais braukšanas laiks, būs 3 stundas. Un ne vairāk.

Tā ir teorija.

Praksē jūsu akumulatora ietilpība pēc gada jau būs samazinājusies par vismaz 20 procentiem. vēl pēc gada, vismaz par 30, un tādā veidā, līdz nullei, kamēr izbeigsies pa visam. :) Tā tas ir. Pēc četriem gadiem, akumulars būs praktiski miris, vai jau daļēji miris.

Tas no pieredzes :)

Tātad par praksi un teoriju.
Tas ir pie ideāliem apstākļiem - pēc ražotāja. Realitātē jūs diez vai dabūsiet 3 stundas, ar šādu setupu.
Realitātē, laivas svars, vējš, zāles, kuras ķerās dzenskrūvē, testējot ar testeri, šis motors sūc vēl par diviem apmēriem vairāk. Arī starta brīdī, ampēri uzkāpj, gandrīz līdz 40.


Tātad, kur jūs te varat nobraukt 8 stundas pilnā gāzē?

Lai nobrauktu 8 stundas, teorētiski būtu nepieciešams 270Ah akumulators! Bet tas ir teorētiski.

Beidziet lolot cerības un dzīvot ilūzijās!
31.oktobris 2017, 22:13 | links
 
Jā. 4 metrīgā Pella ar
saliekot 75ah un 85ah nekad nebus taspats kas viens 160ah akjis.gruti pat iedomaties ar kadu domu tas bija darits bet gudri tas nav.p.s ja man butu katreiz uz,no copes jastaipa 2akji,tad drosvien es ari teiktu ka e-motors ir suds. ne ka personiga.

gahans, 31.oktobris 2017, 21:04


Te gan es nepiekritīšu. Katrs gadījums ir individuāls - cik viegli ielikt aķi laivā, ir/nav bez lifta jānes uz piekto stāvu pēc tam utml. Ir protams spēka mitriķi, kam 160Ah liktos pūciņa, bet es arī labāk stieptu divus 80Ah nekā vienu 160Ah, mugura neļauj veikt tādus trikus.
31.oktobris 2017, 21:44 | links
 
Jā. 4 metrīgā Pella ar elektromotoru vējā braucot vienam stāv uz vietas pat ar piekto robu. Ar 34nieku minn kotu. :D.

Man bija divi aķi 75ah un 85ah. Ar 5to robu viņi non stop tur aptuveni maksimums stundu. Ne vairāk.

Tā kā par to braukšanu pilnā gāzē visu dienu - salti meli.

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 18:47

saliekot 75ah un 85ah nekad nebus taspats kas viens 160ah akjis.gruti pat iedomaties ar kadu domu tas bija darits bet gudri tas nav.p.s ja man butu katreiz uz,no copes jastaipa 2akji,tad drosvien es ari teiktu ka e-motors ir suds. ne ka personiga.
31.oktobris 2017, 21:04 | links
 
Jā. 4 metrīgā Pella ar elektromotoru vējā braucot vienam stāv uz vietas pat ar piekto robu. Ar 34nieku minn kotu. :D.

Man bija divi aķi 75ah un 85ah. Ar 5to robu viņi non stop tur aptuveni maksimums stundu. Ne vairāk.

Tā kā par to braukšanu pilnā gāzē visu dienu - salti meli.

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 18:47


Man ir 140ah dziļizlādes aķis, kurš iet jau trešo sezonu ar minnkota 30lb. Laiva: Pella nova. Nekad neesmu airējis. Entās reizes ir nobraukts vairāk par 30km dienā.
31.oktobris 2017, 20:31 | links
 
Jā. 4 metrīgā Pella ar elektromotoru vējā braucot vienam stāv uz vietas pat ar piekto robu. Ar 34nieku minn kotu. :D.

Man bija divi aķi 75ah un 85ah. Ar 5to robu viņi non stop tur aptuveni maksimums stundu. Ne vairāk.

Tā kā par to braukšanu pilnā gāzē visu dienu - salti meli.

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 18:47


Tomēr nenoturējos nepakomentējot. Man arī ir pieredze ar 34lb un lielo Pellu. Pēc šī pieredzes apraksta prasās precizēt pāris jautājumus. 1)Cik labi aķi? Tīri aritmētiski nepilna stunda pie svaiga un pilna akumulatora nesanāk. 2)Vienam braucot laiva, sevišķi tik gara, var iet sūdīgāk kā diviem braucot - jautājums par izsvarojumu, iegrimi un pretestību.

Jautājums elektro- vai benzīna. Ja laiva atļauj un savās ūdenstilpnēs nav aizliegts, benzīna visticamāk būs labāka izvēle. Uz Dulkan Gauja neesmu pārliecināts, vai gribētu riskēt likt benzīnnieku. Turklāt gahans jau minēja, ka viņa ūdenstilpnēs pārsvarā nedrīkst braukt ar benzīnu. Trešais arguments parasti ir mazsvarīgs, bet pilnīgam idotam tehniskā ziņā būs vienkāršāk ar elektromotoru, tikpat kā neprasa apkopes.

No praktiskās pieredzes ar 34lb un lielo Pellu, par ko te gāja runa. Braukt var arī vējā, bet vadāmība klibos arī salīdzinoši mierīgā laikā, tomēr laiva biki par lielu. 90Ah pietiek uz normālu copes dienu arī ar diviem 100kg+ večiem laivā, pie nosacījuma, ka visu laiku nevīlē riņķī uz pilnu jaudu. Par pilnu gāzi visu dienu gan neticu - vai nu diena ļoti īsa, vai vairāk stāvam nekā braucam. Starp citu patēriņa starpība 4. un 5.ātrumu ir tik liela, ka vairumā gadījumu neredzu jēgu braukt 5.ātrumā.

Par ieteikumiem - ideālā variantā vēl vajadzētu saprast kas par laivu. Ja maza gumijniece, viegls svars un nelieliem pārraucieniem nevis velcei, tad 34-40lb manā skatījumā pietiek, lielāks ļoti daudz pie ātruma nepieliks, toties ātrāk "izrīs" akumulatoru. Aķis - jo lielāks jo labāk, samērojam ar to cik mugura atļauj nest. Par markām - ar ķīniešiem pieredzes nav, jo ne pats, ne paziņas, ne laivu nomas parasti ar tiem neeksperimentē, bet paņem pārbaudītas vērtības - MinnKota.
31.oktobris 2017, 20:17 | links
 
Stundu - katrs.
31.oktobris 2017, 18:49 | links
 
Jā. 4 metrīgā Pella ar elektromotoru vējā braucot vienam stāv uz vietas pat ar piekto robu. Ar 34nieku minn kotu. :D.

Man bija divi aķi 75ah un 85ah. Ar 5to robu viņi non stop tur aptuveni maksimums stundu. Ne vairāk.

Tā kā par to braukšanu pilnā gāzē visu dienu - salti meli.
31.oktobris 2017, 18:47 | links
 
[quote=504167]Elektromotoram ir tikai mīnusi. Nopērc pašu mazāko 2.5zs suzuki motoru un bēdu nezināsi. Bet ja patīk regulāri stiept smagus akumulatorus un atpakaļceļā airēt, tad droši - pērc elektro.

Ņem par labu, nav par ko.

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 14:5
Nepiekrītu par airēšanu. Pats elektro motoru ar jaudu 32 A lietoju kopš 2009. gada. Ja akumulators ir ar vismaz 125 Ah, var visu dienu nobraukt ar 5. ātrumu bez airēšanas. Galvenais pareizi un laicīgi uzlādēt akumulatoru.
A kur tādu akumu nopirkt,lai visu dienu ar 5 ātrumu var braukt?
31.oktobris 2017, 18:43 | links
 
Elektromotoram ir tikai mīnusi. Nopērc pašu mazāko 2.5zs suzuki motoru un bēdu nezināsi. Bet ja patīk regulāri stiept smagus akumulatorus un atpakaļceļā airēt, tad droši - pērc elektro.

Ņem par labu, nav par ko.

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 14:50[/quote]

Nepiekrītu par airēšanu. Pats elektro motoru ar jaudu 32 A lietoju kopš 2009. gada. Ja akumulators ir ar vismaz 125 Ah, var visu dienu nobraukt ar 5. ātrumu bez airēšanas. Galvenais pareizi un laicīgi uzlādēt akumulatoru.
31.oktobris 2017, 18:13 | links
 
100% taisnība MartinsSi.! El motora komplekts izmaksās tik pat vai tuvu 2.5 benzīnam, bet tas čakars to neatsver. Ja nu vienīgi kā rezerves variants lai, piem., Babītē var iebraukt!

Fishmens, 31.oktobris 2017, 16:30

benzinmotors maksa 650eriki,letakais.e-motora komplekts ap 350-400eriki.netaisos uz velci braukt.un Cesu puse ir tikai viens ezers kur var ar benzinieku braukt.
31.oktobris 2017, 17:55 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager