Laivas un to motori

Es arī te centīgi cenšos izzināt visus par un pret .Man tik tā jocīgi, ka jaunas laivas no stiklašķiedra pārsvarā piedāvā bez airiem (protams šī ekstra par atsevišķu samaksu), tā jocīgi.Sajūta ,ka pirktu jaunu mašīnu bez riepām:)
8.novembris 2017, 14:36 | links
 
No cilvēku paustajiem tekstiem sāk rasties iespaids, ka makšķernieki ir sadalījušies 2 frontēs - piepūšamo vai cietkorpusa piekritējos. Un abiem, manuprāt, ir vērā ņemami argumenti, kāpēc tas vai tas ir labs. Pats tagad sāku šaubīties, ko tad man īsti vajag. Laikam saprašana radīsies tikai tad, kad izmēģināšu abus variantus praksē - tad pēc sajūtām varēs pateikt, kura no "kristāla kurpītēm" tad man der :D
Pagaidām pievērsu uzmanību Dulkan 370 un Latrex 340. Ja par Dulkan apmēram ir priekšstats kā tā varētu uzvesties uz ūdens, tad par Latrex gan nav. Vb kādam ir laba/slikta pieredze un var padalīties ar to? Diemžēl nav nācies braukt ar trimarāna tipa laivām. :(
8.novembris 2017, 14:04 | links
 
Evolūcija jau tāpēc arī ir evolūcija - tie soļi dod perspektīvu :)
Bet es pat neizskatu variantu pirkt mazu pūsli - doma bija kādu Bush/Dulkan izmēros 3.6-3.7m, lai ir puslīdz ērti copēt divatā.
Protams, ja finanses atļautu, uzreiz varētu paņemt kādu alumacraft, uzmest dažu desmitu zs motoru un vālēt. Bet tas lai pagaidām paliek par sapni nākotnei!
Šobrīd aptuveni plānoti tēriņi šosezon laivai + piekabei ap 2k. Pagaidām pirmais nospraustais mērķis ir laiva + piekabe, bet dzinējs vēlāk, sezonas laikā.
Un maniem makšķerēšanas apstākļiem neko lielāku, jaudīgāku nemaz nevajag par tiem pašiem 5 zs - lielas distances nav jābrauc, ar lieliem viļņiem nav jācīnās un problēmas ar kompleksiem arī man nav - varu pukšķināt lēni uz priekšu un neuztraukties, ka kāds mani apdzen. Drīzāk nepieciešamie faktori ir mobilitāte un stabilitāte. Ielaišanai ūdenī nav slipu, auto nav apvidnieks - tuvu krasta līnijai nepiebraukt un 4 čaļi, kas to laivu vilks iekšā arī nav pieejami - labākajā gadījumā būtu divatā, bet bieži arī vienam pašam tas būtu jādara. Tāpēc jau bija sākotnējā doma par gumijnieci - esmu redzējis cik relatīvi viegli viņu ir valkāt apkārt pat vienam pašam, ja ir traņča riteņi.
Kaut gan piekrītu arī variantam, ka ir vērts skatīties uz "cietkorpusa tupeli", jo garāža glabāšanai ir un ja mobilitāte nav stipri sliktāka kā gumijniecei (cik noprotu, vienāda izmēra stiklaplasta un gumijniecei svars būs apmēram līdzīgs), tad tā ir laba alternatīva. Tikai neesmu pārāk pētījis variantus pagaidām.

Tarakans, 7.novembris 2017, 13:31

pazinja Valmiera tirgo laivu(labu) un piekabi.ieej ss.com paskaties.laiva tiesam laba,stabila.un tas viss tiesi pa 2.000erikiem.
7.novembris 2017, 18:05 | links
 
ētra laiva lai makšķerētu trijatā. Tādu nepastāv un viss. Līdz ar to, jāskatās kas sāp vismazāk.

Marfim, 7.novembris 2017, 14:36

Pastāv, tikai viena nianse, praksē pārbaudīts, ka optimāla viena cilvēka zona ir vismaz 2m garumā un vismaz 1.9m platumā. No kā secinu, ka jebkura normāla platuma stabila laiva ērti copējama 2vatā jau no 4m garuma, bet trijiem jau vajag vismaz 5.5-6m "kuģi'', ko jau staipīt līdzi ir visai nereāli.

zaraza, 7.novembris 2017, 17:07

Ja vēl ņem vērā laivas purna "spicumu" un to, ka daļa no aizmugures arī ir neizmantojama - beņķis un/vai kastes + vēl ja ir konsole, tad tā arī sanāk, ka reāli ērti divatā copēt ir laivā, kas ir vismaz 5m gara.
Man pašam ir 4.35m laiva - vienam forši, divatā arī ir ok, taču par dikti ērti nosaukt nevar.
Cita problēma - vairums garažu ir 6m garas, un ar piekabi un motoru tur diez kas garāks par 4,7-4.8m laivu nelien iekšā.
7.novembris 2017, 17:43 | links
 
ētra laiva lai makšķerētu trijatā. Tādu nepastāv un viss. Līdz ar to, jāskatās kas sāp vismazāk.

Marfim, 7.novembris 2017, 14:36


Pastāv, tikai viena nianse, praksē pārbaudīts, ka optimāla viena cilvēka zona ir vismaz 2m garumā un vismaz 1.9m platumā. No kā secinu, ka jebkura normāla platuma stabila laiva ērti copējama 2vatā jau no 4m garuma, bet trijiem jau vajag vismaz 5.5-6m "kuģi'', ko jau staipīt līdzi ir visai nereāli.
7.novembris 2017, 17:07 | links
 
Evolūcija jau tāpēc arī ir evolūcija - tie soļi dod perspektīvu :)
Bet es pat neizskatu variantu pirkt mazu pūsli - doma bija kādu Bush/Dulkan izmēros 3.6-3.7m, lai ir puslīdz ērti copēt divatā.
Protams, ja finanses atļautu, uzreiz varētu paņemt kādu alumacraft, uzmest dažu desmitu zs motoru un vālēt. Bet tas lai pagaidām paliek par sapni nākotnei!
Šobrīd aptuveni plānoti tēriņi šosezon laivai + piekabei ap 2k. Pagaidām pirmais nospraustais mērķis ir laiva + piekabe, bet dzinējs vēlāk, sezonas laikā.
Un maniem makšķerēšanas apstākļiem neko lielāku, jaudīgāku nemaz nevajag par tiem pašiem 5 zs - lielas distances nav jābrauc, ar lieliem viļņiem nav jācīnās un problēmas ar kompleksiem arī man nav - varu pukšķināt lēni uz priekšu un neuztraukties, ka kāds mani apdzen. Drīzāk nepieciešamie faktori ir mobilitāte un stabilitāte. Ielaišanai ūdenī nav slipu, auto nav apvidnieks - tuvu krasta līnijai nepiebraukt un 4 čaļi, kas to laivu vilks iekšā arī nav pieejami - labākajā gadījumā būtu divatā, bet bieži arī vienam pašam tas būtu jādara. Tāpēc jau bija sākotnējā doma par gumijnieci - esmu redzējis cik relatīvi viegli viņu ir valkāt apkārt pat vienam pašam, ja ir traņča riteņi.
Kaut gan piekrītu arī variantam, ka ir vērts skatīties uz "cietkorpusa tupeli", jo garāža glabāšanai ir un ja mobilitāte nav stipri sliktāka kā gumijniecei (cik noprotu, vienāda izmēra stiklaplasta un gumijniecei svars būs apmēram līdzīgs), tad tā ir laba alternatīva. Tikai neesmu pārāk pētījis variantus pagaidām.

Tarakans, 7.novembris 2017, 13:31


Evolūcija = sāpīgi izdevumi.
Ja ir iespējas, vispirms izmēģini to, ko taisies iegādāties.
7.novembris 2017, 14:39 | links
 
Ja labi pameklē, var lietotu komplektu arī ar motoru salasīt par drusku virs 2k eur.

AndrisCopee, 7.novembris 2017, 13:43


Ar to motoreni šokolāde var izrādīties ar 90% kakao saturu, īpaši ja braukā/ceļo apkārt, vēl kādā dabas liegumā ieblandies.
+ Ja nav slipa vai vietas kur laivu izvilkt, var aizmirst par motorlaivas priekšrocībām.
Rezerves daļas un apkopju izmaksas ar nepatīkami atšķirās cenā.

Universālas laivas nav, tāpat kā ētra laiva lai makšķerētu trijatā. Tādu nepastāv un viss. Līdz ar to, jāskatās kas sāp vismazāk.
7.novembris 2017, 14:36 | links
 
Ja labi pameklē, var lietotu komplektu arī ar motoru salasīt par drusku virs 2k eur.
7.novembris 2017, 13:43 | links
 
Tarakān - tavā vietā noteikti ņemtu cietkorpusa tupeli. neredzu kādēļ pūslis būtu ērtāk valkājams apkārt - ar tranča riteņem arī to tupeli varēsi valkāt uz nebēdu arī viens pats.
Droši vien skatītos uz Latrex 340 vai ko tamlīdzīgu. Ar tādu (laikam) ir sanācis pacopēt Zviedrijā pie Toņa - divatā laivā ir ok, var arī kājās stāvēt, plus arī pa ezera viļņiem iet labi. Ar 5zs suzuki DF5 (vai DF6, neatceros) vienam esot laivā sanāca jamo arī uz glisi izdabūt - bija tikai uz priekšu vairāk jāpasēžas. Divatā gan nekāda glise nesanāca.
Ja meklē motoru, tad skatiez uz ~10zs, arī divatā vajadzētu varēt normāli glisē pārvietoties.
Katrā ziņā iekšā vietas tādā ir vairāk nekā 4m pūslī, plus var normāli nostiprināt kātu turekļus, eholoti un visu pārējo. Ir arī kaut kāda kaste mantām.
7.novembris 2017, 13:42 | links
 
Evolūcija jau tāpēc arī ir evolūcija - tie soļi dod perspektīvu :)
Bet es pat neizskatu variantu pirkt mazu pūsli - doma bija kādu Bush/Dulkan izmēros 3.6-3.7m, lai ir puslīdz ērti copēt divatā.
Protams, ja finanses atļautu, uzreiz varētu paņemt kādu alumacraft, uzmest dažu desmitu zs motoru un vālēt. Bet tas lai pagaidām paliek par sapni nākotnei!
Šobrīd aptuveni plānoti tēriņi šosezon laivai + piekabei ap 2k. Pagaidām pirmais nospraustais mērķis ir laiva + piekabe, bet dzinējs vēlāk, sezonas laikā.
Un maniem makšķerēšanas apstākļiem neko lielāku, jaudīgāku nemaz nevajag par tiem pašiem 5 zs - lielas distances nav jābrauc, ar lieliem viļņiem nav jācīnās un problēmas ar kompleksiem arī man nav - varu pukšķināt lēni uz priekšu un neuztraukties, ka kāds mani apdzen. Drīzāk nepieciešamie faktori ir mobilitāte un stabilitāte. Ielaišanai ūdenī nav slipu, auto nav apvidnieks - tuvu krasta līnijai nepiebraukt un 4 čaļi, kas to laivu vilks iekšā arī nav pieejami - labākajā gadījumā būtu divatā, bet bieži arī vienam pašam tas būtu jādara. Tāpēc jau bija sākotnējā doma par gumijnieci - esmu redzējis cik relatīvi viegli viņu ir valkāt apkārt pat vienam pašam, ja ir traņča riteņi.
Kaut gan piekrītu arī variantam, ka ir vērts skatīties uz "cietkorpusa tupeli", jo garāža glabāšanai ir un ja mobilitāte nav stipri sliktāka kā gumijniecei (cik noprotu, vienāda izmēra stiklaplasta un gumijniecei svars būs apmēram līdzīgs), tad tā ir laba alternatīva. Tikai neesmu pārāk pētījis variantus pagaidām.
7.novembris 2017, 13:31 | links
 
addd pareizi saka, jautājumu vairāk kā atbilžu.
Varu tikai padalīties ar savu pieredzi.
Parasti daudziem copmaņiem evolūcija notiek sekojoši: copē no krasta, īrē laivu. Tad nopērk elektromotoru, sezonu pabrauc/paairē atpakaļ, tad nopērk mazo piekaramo 2-5zs pļurkšķi, ko lieto uz nomas laivām. Tad saņemās un nopērk skapjaugšā turamo pūsli, gadu vai 2 pačakarējas pumpējot/žāvējot/liekot kopā/jaucot ārā kāmēr pārējie copē. Tad to izmet, nopērk pūsli ko liek mašīnai uz jumta, un glabā piepūstu garažā/šķūnī. Tad tas noriebjas, nopērk piekabi. Pēc kāda laika apriebjas, ka tas pūslis ir pūslis, nopērk cietkorpusa tupeli. Tad motors paliek par mazu, tad jau nav vērts tai tupelei likt labāku motoru, vēl sezonu krāj, nopērk puslīdz normālu motoreni ar 20-30zs motoru. Tālāk jau pēc iespējām - upgreidojas uz nopietnāku laivu, jo esošajai vietas par mazu lai uzliktu ipilotu, krutu eholoti un visu pārējo, ko gribās.. respektīvi, stāsts nebeidzams.

Atkarībā no finansēm un vietas, kur to visu glabāt, ieteiktu vai nu pirkt vismaz cietkorpusa tupeli, kuru vari pārvadāt uz piekabes (un piekabi, protams), vai arī iespringt un lēkt uzreiz uz nākamo soli - nopirkt motoreni ar normālu motoru, piekabi - lai vismaz kādam brīdim ir ok.
Ja ir normāla motorene, to var izmantot netikai copei, bet arī plezīram - vizināties ar dāmu/ģimeni, moš pat kādu pūsli vai kādu citādu tingeltangelu pavilkt.

AndrisCopee, 7.novembris 2017, 12:21



Nevar nepiekrist ....
7.novembris 2017, 13:18 | links
 
addd pareizi saka, jautājumu vairāk kā atbilžu.
Varu tikai padalīties ar savu pieredzi.
Parasti daudziem copmaņiem evolūcija notiek sekojoši: copē no krasta, īrē laivu. Tad nopērk elektromotoru, sezonu pabrauc/paairē atpakaļ, tad nopērk mazo piekaramo 2-5zs pļurkšķi, ko lieto uz nomas laivām. Tad saņemās un nopērk skapjaugšā turamo pūsli, gadu vai 2 pačakarējas pumpējot/žāvējot/liekot kopā/jaucot ārā kāmēr pārējie copē. Tad to izmet, nopērk pūsli ko liek mašīnai uz jumta, un glabā piepūstu garažā/šķūnī. Tad tas noriebjas, nopērk piekabi. Pēc kāda laika apriebjas, ka tas pūslis ir pūslis, nopērk cietkorpusa tupeli. Tad motors paliek par mazu, tad jau nav vērts tai tupelei likt labāku motoru, vēl sezonu krāj, nopērk puslīdz normālu motoreni ar 20-30zs motoru. Tālāk jau pēc iespējām - upgreidojas uz nopietnāku laivu, jo esošajai vietas par mazu lai uzliktu ipilotu, krutu eholoti un visu pārējo, ko gribās.. respektīvi, stāsts nebeidzams.

Atkarībā no finansēm un vietas, kur to visu glabāt, ieteiktu vai nu pirkt vismaz cietkorpusa tupeli, kuru vari pārvadāt uz piekabes (un piekabi, protams), vai arī iespringt un lēkt uzreiz uz nākamo soli - nopirkt motoreni ar normālu motoru, piekabi - lai vismaz kādam brīdim ir ok.
Ja ir normāla motorene, to var izmantot netikai copei, bet arī plezīram - vizināties ar dāmu/ģimeni, moš pat kādu pūsli vai kādu citādu tingeltangelu pavilkt.
7.novembris 2017, 12:21 | links
 
Skaidrs. Tad nav ko mest aci uz mazajām, lētajām laivām. Japačeko biežāk SS, gan jau uzpeldēs kāds sakarīgs sludinājums. Tomēr gribēsies laiku pa laikam kādu copes biedru līdzi paņemt.

Fretka, 7.novembris 2017, 08:09


Labdien!
Atbildes jau kolēģi copmaņi Jums iedeva labas, bet vai tās derēs Jums?
Lemt nāksies pašam.
Jautājumi, uz kuriem vienmēr ir jāatbild pašam, tam kurš izvēlas laivu.
1) Motora esamība un tā jauda.
2) Ūdens tilpnes, kurā plānojat izmantot laivu.
3) Copmaņu skaits laivā.
4) Makšķerēšanas veidus un metodes.
5) Transportlīdzekļa esamība laivu pārvadāšanai.
6) Laivu novietne-(dzīvoklis, garāža, māja, laivu stāvvietas.)
Pēc paša atbildēm, vismaz par šiem jautājumiem, var jau jautāt-"kāda veida laivu veči varat ieteikt?".
Un vissvarīgākais. Izvēloties laivu, pirmām kārtām jādomā par to, ko jūs darīsiet ar to uz "Zemes", un tikai pēc tam, ko darīsiet uz ūdens. No šī, jo vairāk būs atkarīgas gan Jūsu copes kvalitāte, gan kvantitāte.
Ar cieņu.
7.novembris 2017, 11:29 | links
 
AndrisCopee.

Sava taisnība noteikti tajā ir. Tikai kā ir ar mobilitāti - vai to cietkorpusa laivu vienam pašam ir ērti dabūt ūdenī un no ūdens, ja brauc copēt viens pats vai ar dāmu kopā, kura smagumus necilātu un nav pieejams slips laivas ielaišanai ūdenī? Gumijas laivai liekas salīdzinoši viegli būtu vienam pašam pavilkt, uzstādot tranča riteņus. Arī stabilitāte, manuprāt, ir daudz labāka. Man svarīgi ir arī pastāvēt kājās copējot. Kaut gan nezinu, nav bijis lielas pieredzes ar stiklašķiedras laivām - varbūt es kļūdos un pareizākais virziens būtu meklēt kaut ko tajā virzienā.
Varbūt ir kaut kas iesakāms, ko varētu apskatīties no cietkorpusa laivām līdz 1000 eiro?
7.novembris 2017, 09:54 | links
 
Ja ir vieta, kur turēt piepūstu laivu, neredzu jēgas pirkt pūsli. No ārpuses tas ir liels, iekšā vietas nav, un īpašu priekšrocību, izņemot stabilitāti, nav. Un stabilitāte arī vajadzīga, ja taisās daudz pa jūru dzīvot, un ir visai nosacīta.
Labāk, manuprāt, nopērc normālu stiklašķiedras tupeli, un nebūs jābaidās ka gaisu sāks laist, ka žurka pusi laivas apēdīs ziemā, un arī būs vieta kur normāli grozīties copējot, nevis kāpelēt pāri mantām šaurajā telpā. Motoru stiklenei arī vajag mazāku lai uz glisi izietu.
7.novembris 2017, 09:05 | links
 
Liels paldies visiem un, it īpaši - Marfim, par izvērsto atbildi.

Viss aptuveni ir skaidrs. Sanāk, ka savi riski ir, bet tos var samazināt līdz minimumam. Tad jau būs vien jāpērk :)

Paldies vēlreiz un ne asakas ;)
7.novembris 2017, 08:45 | links
 
Skaidrs. Tad nav ko mest aci uz mazajām, lētajām laivām. Japačeko biežāk SS, gan jau uzpeldēs kāds sakarīgs sludinājums. Tomēr gribēsies laiku pa laikam kādu copes biedru līdzi paņemt.
7.novembris 2017, 08:09 | links
 
Jau n-tos gadus laivu turu piepumpētā veidā uz piekabes neapkurināmā garažā. Rudenī, pirms ieziemošanas, nomazgāju un nedaudz nolaižu gaisu tā, lai laivas formas saglabājās. Līdz šim nekas nav noticis. :)
p.s.
Pūslim kaitīgāki ir saules stari kā sals.
6.novembris 2017, 17:19 | links
 
Labdien, Tarakana kungs!

Attiecībā uz materiāla īpašības maiņām, pie temperatūras svārstībām un glabāšanu, droši var jautāt laivas ražotājam, cik man zināms, tiek saņemtas tādas atbildes, ka tas neietekmē, ja nav pārāk lielas vēlmes lielos mīnusos sākt lēkāt pa laivu.

Bet, ja slinkums zvanīt laivas ražotājam vai jautāt to pie iegādes, kā nespeciālists padalīšos ar saviem novērojumiem un pieredzi:

Glabāt laivu piepūstu garāžā ir labāk, nekā to glabāt salocītu labi piekurinātās sausās telpās.
Lai laivu varētu izmantot nākamajā navigācijas sezonā, ir jāievēro daži svarīgi nosacījumi:

Garāža jātur aizslēgta un vēlams ne ar to lētāko atslēgu, kā arī vēlams, lai garāža neatrastos apšaubāmās vietās. Ja laiva un piekabe maksā virs tūkstoša vai diviem, tad ekonomēt uz atslēgu vai glabāt laivu apšaubāmās vietās nebūtu prāta darbs.

Nākamais jautājums, uz kuru pusi iziet garāžas vārti? Ja uz dienvidu pusi, glabā droši, ja uz ziemeļu, garāžai jānodrošina papildu ventilācija vai arī tā pavasarī jāvēdina, īpaši, ja laivai ir koka grīda.

Lai laivu neiekārotu grauzēji + tā kalpotu ilgāk, laivu garāžā jānovieto tīru sausu, vislabāk piepumpētu, bet ne līdz galam un vēlams brīvu no mantām, īpaši nav vēlams laivā atstāt zivju uztveramo vai glabājamo tīkliņu. Jebkurā gadījumā nevajag izaicināt likteni un glabāt laivu uz zemes, labāk to piestiprināt pie griestiem vai turēt uz piekabes, kā Jūsu gadījumā.

Attiecībā uz laivas mazgāšanu un tīrīšanu, tas pēc savas izpratnes.
Ideāli pirms glabāšanas to izjaukt, iztīrīt no smiltīm izmazgāt, minimums izmazgāt, tai īpaši grīdu.
Žurkas ir padalījušās ar noslēpumu, ka grauzējiem īpaša delikatese ir viss materiāls, kuram ir nedaudz klāt zivju smarža vai smaka. Iespēja, ka sagrauzīs tīru laivu, ir tāda pati kā tam, ka sagrauzīs elektrības vadus bez piedeguma smakas

Izņēmums, ja esat maluzvejnieks, tad vēlams laivu glabāt uz zemes un tīklus noteikti jāglabā laivā, citur nedrīkst, šāda īpatnība jāievēro, lai tīkli nezaudētu savas īpašības un Jūs varētu veiksmīgi likt tīklus arī turpmāk.
6.novembris 2017, 17:03 | links
 
Tarakans [06.11.17]: Čau!

Jautājums laivu īpašniekiem un vienkārši zinošiem cilvēkiem - kādu ietekmi uz laivu atstāj tās turēšana piepumpētā veidā neapkurināmā garāžā ? Nokrišņi klāt netiek, bet temperatūra tādā garāžā ir vienāda ar ārgaisa temperatūru. Ja pieņem, ka laiva tiktu izmantota līdz laikam, kad temperatūras svārstības dienas laikā noslīdz naktīs līdz -5 un pieaug līdz +10 dienā (vēlā rudenī, piemēram). Vai tāda sistemātiska temperatūras maiņa nebojā materiāla struktūru? Un kā ieteicams glabāt laivu, ja ir pieejama tikai neapkurināma garāža? Vai ir mazliet jāizpūš? Doma ir iegādāties laivu ar piekabi un turēto to piepūstu visu laiku.
Un vēl jautājums - kā ir ar grauzēju uzbrukumiem? Vai žurkas neizdomā nogaršot laivas gumiju vai kādu no laivas atribūtiem? Ir aizdomas, ka tajā garažā varētu ieklīst kāda žurka.
Es tieši tā glabāju, piepūstu un neapkurinātā garažā. Grauzējiem rudeņos izlieku veikalā nopērkamo ,, nāvīgi garšīgos graudinus,, :) Laivu nav grauzušas, bet citus plasmasus gan mēdz pagaršot, kas garažā.
6.novembris 2017, 16:02 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager