Kāds sods ar neviens īsti nezina.
14.aprīlis 2019, 00:41 | links
zex [14.04.19]: urmaas [12m]: zex [12m]: Svecināti! Vai kādam ir pieredze uzstādot jaudīgāku motoru kā paredzēts? Man laivai max. 40 paredzēts. Likšu 50. Bet prātoju ka vajadzēja laikam ņemt sešdesmit. Svars 40 un 50 vienāds. 60tajam pa 4 kilogramiem vairāk. Provēju divatā ar 30 hp un likās ka pārvietojās bet gribās ko asāku un ja vēl trešo paņem. Tā laiva smaga. Tukša 250kg.Tā ir cietā tehri 450. Viņiem jaunais modelis 40 hp
Pieļaujas 7 cilvēki.
Vai ta nu pustukšai laivai bortu lauzīs?Tā kā tranci pastiprināt vajadzētu. Pie Ikauņiem ar viņu nebrauc. Tur pārbauda, vai dzinējs nav uzlikts lielāks kā paredzēts. Cerams pie mums tas tik drīz nebūs. Tad pusē no laivām nevarēs uz ūdens rādīties.Man laivas tehniskajā par jaudām stāv zvaigznītes. To uzlīmi uz laivas var apgreidot tā ka jauda(vai visa uzlīme) būs noberzusies. Parasta uzlīme. Rezervei domāju ka jābūt. Sanāk procenti 20 pieaug.
urmaas [14.04.19]: zex [12m]: Svecināti! Vai kādam ir pieredze uzstādot jaudīgāku motoru kā paredzēts? Man laivai max. 40 paredzēts. Likšu 50. Bet prātoju ka vajadzēja laikam ņemt sešdesmit. Svars 40 un 50 vienāds. 60tajam pa 4 kilogramiem vairāk. Provēju divatā ar 30 hp un likās ka pārvietojās bet gribās ko asāku un ja vēl trešo paņem. Tā laiva smaga. Tukša 250kg.Man laivas tehniskajā par jaudām stāv zvaigznītes. To uzlīmi uz laivas var apgreidot tā ka jauda(vai visa uzlīme) būs noberzusies. Parasta uzlīme. Rezervei domāju ka jābūt. Sanāk procenti 20 pieaug.
Pieļaujas 7 cilvēki.
Vai ta nu pustukšai laivai bortu lauzīs?Tā kā tranci pastiprināt vajadzētu. Pie Ikauņiem ar viņu nebrauc. Tur pārbauda, vai dzinējs nav uzlikts lielāks kā paredzēts. Cerams pie mums tas tik drīz nebūs. Tad pusē no laivām nevarēs uz ūdens rādīties.
zex [14.04.19]: Svecināti! Vai kādam ir pieredze uzstādot jaudīgāku motoru kā paredzēts? Man laivai max. 40 paredzēts. Likšu 50. Bet prātoju ka vajadzēja laikam ņemt sešdesmit. Svars 40 un 50 vienāds. 60tajam pa 4 kilogramiem vairāk. Provēju divatā ar 30 hp un likās ka pārvietojās bet gribās ko asāku un ja vēl trešo paņem. Tā laiva smaga. Tukša 250kg.Tā kā tranci pastiprināt vajadzētu. Pie Ikauņiem ar viņu nebrauc. Tur pārbauda, vai dzinējs nav uzlikts lielāks kā paredzēts. Cerams pie mums tas tik drīz nebūs. Tad pusē no laivām nevarēs uz ūdens rādīties.
Pieļaujas 7 cilvēki.
Vai ta nu pustukšai laivai bortu lauzīs?
zobrats [12.04.19]: Varu piebilst par 15 HP motoru (ja vien nav domāts 2 taktu, par tiem nezinu, neesmu pētījis) šķiet diezgan neracionāla izvēle, jo 15-nieki pārsvarā visiem ir "apgraizīti" 20 HP.t.i. tieši tie paši motori tikai ar ierobežotu jaudu, pie tam ne īpaši lētāki. neredzu nevienu argumentu par labu 15 zs.Zināmā mērā piekrītu.
Medveckis [12.04.19]: Mana pieredze laivās nav milzīga, bet arī varu padalīties. Izsaku tikai savu personīgo viedokli un pieredzi. Pārsvarā braucu 1 vai 2vatā uz copi ar 2.5 hp motorīti. Svars kā jau kārtīgam latvietim.Ir arī kazanka. Problēma, ka piesieta vienai ūdenstilpnei. Otrs, ka ja lielāks motors tad nestaipīsi līdzi. Bet kazanku uz piekabes vizināt galīgi neder. Gribas kaut ko mobilāku, lai divatā normāli justos. Un atbilstoši lai apm.15 hp būtu optimāli. Bieźi sanāk Brutnieka viļņus baudīt, tāpēc stabilitāte svarīga. Viennozīmīgi par kazanku Dulkans stabilāks. Diemžēl man konkrētais Dulkans par mazu priekš diviem un attiecīgi līdz šim braucu ar 2,5 Suzuki. Vēlme pēc lielākas laivas un attiecīgi arī motora, bet izvēlēties nemaz nav tik viegli. Nauda kokā neaug un negribas ieguldoties pārsteigties, lai pēc nedēļas saprastu, ka esmu vīlies. Ar cietkorpusa laivām īsti pieredzes nav.
Īpašumā bija Sono 300:
Kā plus mazais laivas svars mierīgi var uzmest uz jumta un doties tālēs zilajās stabilitāte -
No laivu bāzēm kādu laiku ņēmu Pellu 4m vadāmība +/- ok, pie laivas svara jāpierēķina ir grants maisu (ja braucu viens deguns gaisā tā ka neredzi kur brauc) ko uzkraut uz laivas deguna, viļņos kā jau rakstīja Māris_C, slapja mugura un asas izjūtas. Stabilitāte nu nezinu gan (pamī&*^ jeļi var drebošiem ceļiem).
Pāgājušo gad iegājos 380 Zebecu, vot tā ir štelle divātā katram pa 100 kg sēdi uz borta kā lielais, nokūst mugura sēžot vari vēl pavingrot pa laivu. Laivas stabilitāte ++, braucām labos viļņos ar čomu, šim pat jūrene piemetās kamēr tikām krastā pa viļņiem iet kā tanks. Salīdzinot šos laivu ietilpību tad nesaskatu nekādus baigos vieta ieguvums Pellā, nu neņem visas pīckas līdzi kas ir . Jā kalpošanas ilgums ir ļoti atšķirīgs stiklenei ir 2 vai 3 ilgāks, bet nu i naher, labāk x 10 gados nopirkt gumiju nekā 1 reizi mūžā stikleni. Cita lieta ir ja esi "piesiets" pie vienas ūdenstilpnes kur ir kur turēt laivu, tad gan laikam paņemtu kazanku.
Maris_C [11.04.19]: edijsk [12:36]: Vajag konsultāciju! Esmu laivas meklējumos. Doma par Amber vai Latrex garums ap 4,3 m. Motors padomā Hp15. ir protams citi varianti, kā pirkt lietotu u.t.t. Biju noskatījis vieniu lietotu Texas 3,6, bet šķiet pa īsu mazliet. Vēlējos no pašiem šo laivu lietotājiem kādas atsauksmes. Svarīga stabilitāte. Līdz šim ar Dulkan braucu. Par Dulkanu neko sliktu nevaru sacīt, bet vēlme ir pēc cietkorpusa laivas. Varbūt ir kādi varianti, ko varat ieteikt. Paldies!Es jau šo ceļu nogāju. :)) Sāku ar 4.3 m Bush ar cieto grīdu. Tad nopirku Amber 430. Tagad atgriezos pie Dulkan. Cietās šķiedras laivas priekšrocība ir tikai ietilpība. Pārējais ir tikai mīnusi..Kādā ziņā mīnusi cietajām laivām? Ietilpība ir viens pluss, bet kā ar kalpošanas ilgumu u.c?