Laivas un to motori

Kāds sods ar neviens īsti nezina.
14.aprīlis 2019, 00:41 | links
 
zex [14.04.19]: urmaas [12m]: zex [12m]: Svecināti! Vai kādam ir pieredze uzstādot jaudīgāku motoru kā paredzēts? Man laivai max. 40 paredzēts. Likšu 50. Bet prātoju ka vajadzēja laikam ņemt sešdesmit. Svars 40 un 50 vienāds. 60tajam pa 4 kilogramiem vairāk. Provēju divatā ar 30 hp un likās ka pārvietojās bet gribās ko asāku un ja vēl trešo paņem. Tā laiva smaga. Tukša 250kg.
Pieļaujas 7 cilvēki.
Vai ta nu pustukšai laivai bortu lauzīs?Tā kā tranci pastiprināt vajadzētu. Pie Ikauņiem ar viņu nebrauc. Tur pārbauda, vai dzinējs nav uzlikts lielāks kā paredzēts. Cerams pie mums tas tik drīz nebūs. Tad pusē no laivām nevarēs uz ūdens rādīties.Man laivas tehniskajā par jaudām stāv zvaigznītes. To uzlīmi uz laivas var apgreidot tā ka jauda(vai visa uzlīme) būs noberzusies. Parasta uzlīme. Rezervei domāju ka jābūt. Sanāk procenti 20 pieaug.
Tā ir cietā tehri 450. Viņiem jaunais modelis 40 hp
14.aprīlis 2019, 00:27 | links
 
urmaas [14.04.19]: zex [12m]: Svecināti! Vai kādam ir pieredze uzstādot jaudīgāku motoru kā paredzēts? Man laivai max. 40 paredzēts. Likšu 50. Bet prātoju ka vajadzēja laikam ņemt sešdesmit. Svars 40 un 50 vienāds. 60tajam pa 4 kilogramiem vairāk. Provēju divatā ar 30 hp un likās ka pārvietojās bet gribās ko asāku un ja vēl trešo paņem. Tā laiva smaga. Tukša 250kg.
Pieļaujas 7 cilvēki.
Vai ta nu pustukšai laivai bortu lauzīs?Tā kā tranci pastiprināt vajadzētu. Pie Ikauņiem ar viņu nebrauc. Tur pārbauda, vai dzinējs nav uzlikts lielāks kā paredzēts. Cerams pie mums tas tik drīz nebūs. Tad pusē no laivām nevarēs uz ūdens rādīties.
Man laivas tehniskajā par jaudām stāv zvaigznītes. To uzlīmi uz laivas var apgreidot tā ka jauda(vai visa uzlīme) būs noberzusies. Parasta uzlīme. Rezervei domāju ka jābūt. Sanāk procenti 20 pieaug.
14.aprīlis 2019, 00:26 | links
 
zex [14.04.19]: Svecināti! Vai kādam ir pieredze uzstādot jaudīgāku motoru kā paredzēts? Man laivai max. 40 paredzēts. Likšu 50. Bet prātoju ka vajadzēja laikam ņemt sešdesmit. Svars 40 un 50 vienāds. 60tajam pa 4 kilogramiem vairāk. Provēju divatā ar 30 hp un likās ka pārvietojās bet gribās ko asāku un ja vēl trešo paņem. Tā laiva smaga. Tukša 250kg.
Pieļaujas 7 cilvēki.
Vai ta nu pustukšai laivai bortu lauzīs?
Tā kā tranci pastiprināt vajadzētu. Pie Ikauņiem ar viņu nebrauc. Tur pārbauda, vai dzinējs nav uzlikts lielāks kā paredzēts. Cerams pie mums tas tik drīz nebūs. Tad pusē no laivām nevarēs uz ūdens rādīties.
14.aprīlis 2019, 00:14 | links
 
Svecināti! Vai kādam ir pieredze uzstādot jaudīgāku motoru kā paredzēts? Man laivai max. 40 paredzēts. Likšu 50. Bet prātoju ka vajadzēja laikam ņemt sešdesmit. Svars 40 un 50 vienāds. 60tajam pa 4 kilogramiem vairāk. Provēju divatā ar 30 hp un likās ka pārvietojās bet gribās ko asāku un ja vēl trešo paņem. Tā laiva smaga. Tukša 250kg.
Pieļaujas 7 cilvēki.
Vai ta nu pustukšai laivai bortu lauzīs?
14.aprīlis 2019, 00:08 | links
 
Nu cik man pieredze rāda, tad uz 1Hp rēķina 30kg svaru priekš izcelšanas, lai gan tas ļoti atšķiras no laivas, bet ne par to bija stāsts, vienk. gribēju vērst uzmanību, uz to ka principā par to pašu naudu var nopirkt 20Hp motoru, un tadējādi lietderīgāk iztērēt Eur/Hp, jo arī masas pašiem motoriem ir identiskas. Tad kāds arguments ir 15 Hp iegādei? Ja nu vienīgi iegādata laiva, kurai nav paredzēts lielākas jaudas... Nu bet tad atkal vai tā laiva ir tas labākais variants
12.aprīlis 2019, 22:36 | links
 
15hp Yamaha 4T lielo 4.Progresu (tāds kā bildē)+3 kakli ,ceļ glisē viegli.Divatā 34km/h .Bet,54kg. Tā pēc purkšķinu ar 5hp.Un arī tas ar katru gadu pieņemas svarā.
Pasaulē laimi meklēt neskrienu,pietiek ar Burtnieku.
12.aprīlis 2019, 17:31 | links
 
Nu nesanāks fiziku apčakarēt, ar 15hp glisē 2 vidējus latviešus cietai un stabilai laivai (kam automātā jāsver vismaz 170kg, savādāk tā tupa nebūs stabila, masas nepietiek ) necels. OK, pie zināma horoskopu stāvokļa, superoptimāli izsvarotas laivas, īpaši kārniem latviešiem utt. Standartā rēķina 1hp-20kg. A ne glises puk-puk-puk režīmā, čto 5 zirgi, čto 15 ir daži km/h starpība. Pūslim/ribam savādāk, tas ir stabilāks balonu dēļ un attiecīgi masa var būt 2x mazāka, bet nu problēma ir salona ietilpībā (baloni baigo platību aizņem) un parasti sliktākās gaitas īpašībās.
12.aprīlis 2019, 16:37 | links
 
zobrats [12.04.19]: Varu piebilst par 15 HP motoru (ja vien nav domāts 2 taktu, par tiem nezinu, neesmu pētījis) šķiet diezgan neracionāla izvēle, jo 15-nieki pārsvarā visiem ir "apgraizīti" 20 HP.t.i. tieši tie paši motori tikai ar ierobežotu jaudu, pie tam ne īpaši lētāki. neredzu nevienu argumentu par labu 15 zs.
Zināmā mērā piekrītu.
12.aprīlis 2019, 15:57 | links
 
Varu piebilst par 15 HP motoru (ja vien nav domāts 2 taktu, par tiem nezinu, neesmu pētījis) šķiet diezgan neracionāla izvēle, jo 15-nieki pārsvarā visiem ir "apgraizīti" 20 HP.t.i. tieši tie paši motori tikai ar ierobežotu jaudu, pie tam ne īpaši lētāki. neredzu nevienu argumentu par labu 15 zs.
12.aprīlis 2019, 15:31 | links
 
Medveckis [12.04.19]: Mana pieredze laivās nav milzīga, bet arī varu padalīties. Izsaku tikai savu personīgo viedokli un pieredzi. Pārsvarā braucu 1 vai 2vatā uz copi ar 2.5 hp motorīti. Svars kā jau kārtīgam latvietim.
Īpašumā bija Sono 300:
Kā plus mazais laivas svars mierīgi var uzmest uz jumta un doties tālēs zilajās stabilitāte -
No laivu bāzēm kādu laiku ņēmu Pellu 4m vadāmība +/- ok, pie laivas svara jāpierēķina ir grants maisu (ja braucu viens deguns gaisā tā ka neredzi kur brauc) ko uzkraut uz laivas deguna, viļņos kā jau rakstīja Māris_C, slapja mugura un asas izjūtas. Stabilitāte nu nezinu gan (pamī&*^ jeļi var drebošiem ceļiem).
Pāgājušo gad iegājos 380 Zebecu, vot tā ir štelle divātā katram pa 100 kg sēdi uz borta kā lielais, nokūst mugura sēžot vari vēl pavingrot pa laivu. Laivas stabilitāte ++, braucām labos viļņos ar čomu, šim pat jūrene piemetās kamēr tikām krastā pa viļņiem iet kā tanks. Salīdzinot šos laivu ietilpību tad nesaskatu nekādus baigos vieta ieguvums Pellā, nu neņem visas pīckas līdzi kas ir . Jā kalpošanas ilgums ir ļoti atšķirīgs stiklenei ir 2 vai 3 ilgāks, bet nu i naher, labāk x 10 gados nopirkt gumiju nekā 1 reizi mūžā stikleni. Cita lieta ir ja esi "piesiets" pie vienas ūdenstilpnes kur ir kur turēt laivu, tad gan laikam paņemtu kazanku.
Ir arī kazanka. Problēma, ka piesieta vienai ūdenstilpnei. Otrs, ka ja lielāks motors tad nestaipīsi līdzi. Bet kazanku uz piekabes vizināt galīgi neder. Gribas kaut ko mobilāku, lai divatā normāli justos. Un atbilstoši lai apm.15 hp būtu optimāli. Bieźi sanāk Brutnieka viļņus baudīt, tāpēc stabilitāte svarīga. Viennozīmīgi par kazanku Dulkans stabilāks. Diemžēl man konkrētais Dulkans par mazu priekš diviem un attiecīgi līdz šim braucu ar 2,5 Suzuki. Vēlme pēc lielākas laivas un attiecīgi arī motora, bet izvēlēties nemaz nav tik viegli. Nauda kokā neaug un negribas ieguldoties pārsteigties, lai pēc nedēļas saprastu, ka esmu vīlies. Ar cietkorpusa laivām īsti pieredzes nav.
12.aprīlis 2019, 14:12 | links
 
Mana pieredze laivās nav milzīga, bet arī varu padalīties. Izsaku tikai savu personīgo viedokli un pieredzi. Pārsvarā braucu 1 vai 2vatā uz copi ar 2.5 hp motorīti. Svars kā jau kārtīgam latvietim.
Īpašumā bija Sono 300:
Kā plus mazais laivas svars mierīgi var uzmest uz jumta un doties tālēs zilajās stabilitāte -
No laivu bāzēm kādu laiku ņēmu Pellu 4m vadāmība +/- ok, pie laivas svara jāpierēķina ir grants maisu (ja braucu viens deguns gaisā tā ka neredzi kur brauc) ko uzkraut uz laivas deguna, viļņos kā jau rakstīja Māris_C, slapja mugura un asas izjūtas. Stabilitāte nu nezinu gan (pamī&*^ jeļi var drebošiem ceļiem).
Pāgājušo gad iegājos 380 Zebecu, vot tā ir štelle divātā katram pa 100 kg sēdi uz borta kā lielais, nokūst mugura sēžot vari vēl pavingrot pa laivu. Laivas stabilitāte ++, braucām labos viļņos ar čomu, šim pat jūrene piemetās kamēr tikām krastā pa viļņiem iet kā tanks. Salīdzinot šos laivu ietilpību tad nesaskatu nekādus baigos vieta ieguvums Pellā, nu neņem visas pīckas līdzi kas ir . Jā kalpošanas ilgums ir ļoti atšķirīgs stiklenei ir 2 vai 3 ilgāks, bet nu i naher, labāk x 10 gados nopirkt gumiju nekā 1 reizi mūžā stikleni. Cita lieta ir ja esi "piesiets" pie vienas ūdenstilpnes kur ir kur turēt laivu, tad gan laikam paņemtu kazanku.
12.aprīlis 2019, 11:38 | links
 
Katram taču pašam jāaprēķina , cik cilvēku brauks, cik vietas ir vajadzīgas. Ja nevar izmēģināt laivu, tad katrai laivai ir apraksts - kravnesība, kategorija , garums. Tikpat labi var apgalvot, ka plastmasene ir par mazu, jo esmu redzējis, ka Burtniekā brauc ar plastmaseni, kura ir īsāka par pašu braucēju. Respektīvi iecerētā laiva ir jāizmēģina vai, ja to nav iespējams izdarīt, jāseko ražotāja aprakstam. Kā jau teicu, divus gadus tiku braucis ar Amber 430, bet Burtniekā lielā vējā visu laiku drebēju, ka tik nesagriež ar bortu pret vilni, tad laivu ātri var pieliet ar ūdeni. Savukārt, ejot pret vilni, bija sajūta, ka laiva pārlūzīs, stiklaškiedra blarkšķēja .
12.aprīlis 2019, 09:31 | links
 
Arī maucu ar amber430. Un katru reizi kad redzu kā trīs veči lauž muguras sēžot piepūšamajām uz baloniem pie sevis noķiķinu.
Vienīgi ka motors ir rūpīgi jāpiemeklē, man ar 30hp hondu viss štokos, ar iepriekšējo 25hp arī cēla glisē. Bet vienreiz uz ielas pienāca viens vīrs. Prasija kā man ar 30nieku iet laiva? Redz šis tiko paņēmis amber430 ar konsoli pa vidu un 20hp hondu un šim neceļ glisē. Pat vienam maucot, kungs gan liels 100+kg.
12.aprīlis 2019, 08:21 | links
 

Pardodu vai mainu pret piepusamo ar cito gridu, vai stiklaskiedras. 500euro, nav bumagu.
12.aprīlis 2019, 05:46 | links
 
Padalos ar izvēli, kada bija - jauns pūslis vai 20 gadīga plastmasene. Nosvēros par labu otrajai un to arī nenožēloju. Nekas arī neliecina par šīs laivas mūža beigu tuvošanos, ko jau pēc 10 gadiem nevarēju teikt par pūsli. Šeit nav jautājums kādu pārliecināt, bet padalīties ar reālo pieredzi, kāda nu kuram ir
11.aprīlis 2019, 22:22 | links
 
Pamēģini vēl salīdzināt ar piepūstu kamaz kameru. Būs vēl iespaidīgāk..
11.aprīlis 2019, 20:56 | links
 
Cilvēks jau grib pārsēsties no pūšļa uz cieto laivu, tāpēc arī prasa par cietajām. Man pašam bija pūslis yamaha 280, tagad ir cietkorpusa terhi nordic, kāda vismaz 20 gadu veca, taču atpakaļ uz pūsli galīgi nevelk. Stabilitātē ne par kapeiku neatpaliek no pūšļa, taču vieta, ērtība, drošība, viss tur ir daudz patīkamāks, un nekas arī negrab. Vienīgi šai konkrētajai vajag min 20 hp, optimāli ar 30HP.
11.aprīlis 2019, 20:44 | links
 
Neviena plastmasene nebūs stabilāka par piepūšamo ar cieto grīdu. Es nezinu par mazāka izmēra baloniem, man ir bijuši tikai 50cm. Plastmaseni visur pavada graboņa. Uz sānu bortiem atbalstīties arī lāgā nevar. Man tas bija svarīgi, tādēļ atgriezos pie piepūšamās. Ja tas ir mazsvarīgi, tad plastmasene var noderēt , ietilpības dēļ. Katram pašam jāizvērtē prioritātes.
11.aprīlis 2019, 17:43 | links
 
Maris_C [11.04.19]: edijsk [12:36]: Vajag konsultāciju! Esmu laivas meklējumos. Doma par Amber vai Latrex garums ap 4,3 m. Motors padomā Hp15. ir protams citi varianti, kā pirkt lietotu u.t.t. Biju noskatījis vieniu lietotu Texas 3,6, bet šķiet pa īsu mazliet. Vēlējos no pašiem šo laivu lietotājiem kādas atsauksmes. Svarīga stabilitāte. Līdz šim ar Dulkan braucu. Par Dulkanu neko sliktu nevaru sacīt, bet vēlme ir pēc cietkorpusa laivas. Varbūt ir kādi varianti, ko varat ieteikt. Paldies!Es jau šo ceļu nogāju. :)) Sāku ar 4.3 m Bush ar cieto grīdu. Tad nopirku Amber 430. Tagad atgriezos pie Dulkan. Cietās šķiedras laivas priekšrocība ir tikai ietilpība. Pārējais ir tikai mīnusi..
Kādā ziņā mīnusi cietajām laivām? Ietilpība ir viens pluss, bet kā ar kalpošanas ilgumu u.c?
11.aprīlis 2019, 17:35 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager