Laivas un to motori

@ dr.laiva - izlasīju Tavu garo analīzi. Cepuri nost, tik netiku gudrs, ko man labāk darīt - uztjūnēt esošo Progres-4 un aprīkot ar konsoli un jaunu dzinēju vai tomēr meklēt lietotu laivu no Skandināvijas.

ivog, 17.jūlijs 2019, 11:27


Ja laiva ar konsoli ir tas, kas nepieciešams, tad Progresu 4 nepārtaisītu, bet meklētu laivu ar konsoli.

Progresam var: ielikt skaņas izolāciju, finiera grīdu, pumpi, uguņus, sēdekli vadītājam, savest kārtībā vai nomainīt "stiklu", atkarībā no dzinēja var nākties paaugstināt un nostiprināt tranci, ja gribās smuki, vispirms pārkrāsot. Tad vēl pielikt stūres iekārtu, slēdžus un masas slēdzi, akumulatoru, degvielas padevi.

Ko var izdarīt ar progress, var apskatīt facebook Juris Fjodorov, bildes grupā: “Laivas un aprīkojums Лодки и оборудование Boats and equipment”, kaut gan jautājums vai tā ir labāka par CL lietotāja Dadziic laivu Kazanka 2M (mainījusi īpašnieku), dažas bildes tepat CL albūmā. Salīdzinājumam youtube var sameklēt Gints Zeila publicēto video “Padomju laiku laivas pārbūve”. Oka 4 budžets materiāliem ap 400 eur, Progresam materiāliem ap 2000 EUR.
17.jūlijs 2019, 13:17 | links
 
Vēl jāuztaisa iebūvētā degvielas tvertne ar uzpildes vietu un gegvielas līmeņa kontroli uz paneļa, vieta akumulatoram, kastes sīkumu, vestu un makšķerlietu glabāšanai, enkura stiprinājums u.c. sīkumi
17.jūlijs 2019, 13:12 | links
 
@zaraza - ko nozīmē "mazliet"? Mazliet man jau ir savests, bet tas mani neapmierina. Tur pamatīgs darbs jāiegulda:
1. Jāizgriež purns un jāierīko tur sēdvietas vai arī augstais grozāmais beņķis copei, citādi 1/3 no laivas platības netiek izmantota;
2. Jāuztaisa normāla konsole ar instrumentu paneli, stūri, motora vadību, eholotu, radio u.c.
3. Jāuzliek priekšā "dugas" un trepītes, lai var pieturēties un normāli iekāpt no purna, kā arī trepes aizmugurē lai var iekāpt no ūdens pēc peldes;
4. Jāierīko grīdas klājums un normāli sēžamie.
5. Jāierīko visas vajadzīgās gaismas un sūknis ūdens atsūknēšanai;
6. Jāuzšuj tents glabāšanai. utt.
17.jūlijs 2019, 13:09 | links
 
@ dr.laiva - izlasīju Tavu garo analīzi. Cepuri nost, tik netiku gudrs, ko man labāk darīt - uztjūnēt esošo Progres-4 un aprīkot ar konsoli un jaunu dzinēju vai tomēr meklēt lietotu laivu no Skandināvijas.

ivog, 17.jūlijs 2019, 11:27


"Labāk" katram ir savs :) Ja man būtu tāda situācija, tad droši vien mazliet savestu kārtībā Progress-4 un brauktu. Jo tas jau ir un, reāli, ir viena no pateicīgākajām un piemērotākajām (lai gan ne tuvu ideālam) PSRS laivām copei.
17.jūlijs 2019, 11:37 | links
 
Man nav jāizvēlas, man jau ir laiva, ko tūnēt. Tik jāsameklē sakarīgs meistars. Preiļi tālu :D
17.jūlijs 2019, 11:36 | links
 
viņš uzskata, ka kniedētās laivas savulaik ražoja no aviācijas alumīnija ar aviācijas tehnoloģijām un nekas labāks nav iespējams. Arī par Krim esmu dzirdējis tikai pozitīvas atsauksmes.

ivog, 17.jūlijs 2019, 11:00


Tur jau ir tā unikālā situācija PSRS laika laivām - tās taisītas no reāli ļoti augstas klases ilgmūžīga materiāla, kurš pašlaik tupa maksā daudzreiz dārgāk. Ja tā nebūtu, tad vispār šeit nebūtu ko diskutēt un izvēlēties. PSRS laikā ar aviācijas duralumīnija apstrādes tehnoloģijām viss bija reāli kārtībā. Bet kārtībā bija ar tehnoloģijām, ne ar ražošanas kvalitāti, līdz ar to, loģiski, korpusa stāvoklim pie izvēles jāpievērš liela uzmanība. Ja trāpīsi uz laivu, kas kniedēta pirmdienā pēc "polučkas", tad
toč ir dibenā :)
17.jūlijs 2019, 11:28 | links
 
@ dr.laiva - izlasīju Tavu garo analīzi. Cepuri nost, tik netiku gudrs, ko man labāk darīt - uztjūnēt esošo Progres-4 un aprīkot ar konsoli un jaunu dzinēju vai tomēr meklēt lietotu laivu no Skandināvijas.
17.jūlijs 2019, 11:27 | links
 
zaraza,ja ir laivu būda pie Liepājas ezera, tad reizēm laiva jaizvēlas pēc tiem parametriem,cik ir vieta pie laivenes :) manā gadījumā tas ir max 1.7m platums un 4.3m garums + izcelts dzinējs ... pretējā gadījumā ne kaimiņš blakus pieparkosies,ne vispār iebrauks pie sava parkingpleķa :)

paralēli visam tam vēl ir ūdenslīmenis,kurš max variantā ir 50cm un min variantā dublis :)

DsKs, 17.jūlijs 2019, 11:11


Es runāju par ideālu dimensijās, lai tiešām būtu ērti un komfortabli bez visādiem "bet". A tā, protams, dzīve sastāv no kompromisiem starp vēlmēm un iespējām :) Ārējie faktori un ierobežojumi, kā Tavi minētie, vienmēr spēlē savu lomu.
17.jūlijs 2019, 11:18 | links
 
ivog [17.07.19]: Arī ir doma vilkt no Norge
keners, 17.jūlijs 2019, 10:54
Nelaime tāda, ka Norgē viņas jūrā ekspluatētas. Laivai varbūt nekas, bet dzinējam tas ir nāvējoši, ja netiek pēc katras braukšanas izskalots.
Piekrītu! Dzivoju uz salām, kur daudz vasarnieki dzīvo un tur var atrast looti minimali ekspluatētas laivas un motorus!
17.jūlijs 2019, 11:12 | links
 
zaraza,ja ir laivu būda pie Liepājas ezera, tad reizēm laiva jaizvēlas pēc tiem parametriem,cik ir vieta pie laivenes :) manā gadījumā tas ir max 1.7m platums un 4.3m garums + izcelts dzinējs ... pretējā gadījumā ne kaimiņš blakus pieparkosies,ne vispār iebrauks pie sava parkingpleķa :)

paralēli visam tam vēl ir ūdenslīmenis,kurš max variantā ir 50cm un min variantā dublis :)
17.jūlijs 2019, 11:11 | links
 
Nu nav principā ideālu COPES laivu budžeta segmentā. Ne krievu, ne somu, ne latviešu, ne amerikāņu. Un problēma ir elementāra - laivu platums. Manā pieredzē ideāls, lai nodrošinātu maksimāli komfortablu copi vienam cilvēkam vajadzīgs pleķis 2x2m. Nu OK, lai būtu 1.90mx1.90... Ja garumā to norealizēt nav problēmu, tad platumā tas jau nozīmē nopietnu, un ne lētu, laivu.
17.jūlijs 2019, 11:02 | links
 
Arī ir doma vilkt no Norge
keners, 17.jūlijs 2019, 10:54

Nelaime tāda, ka Norgē viņas jūrā ekspluatētas. Laivai varbūt nekas, bet dzinējam tas ir nāvējoši, ja netiek pēc katras braukšanas izskalots.
17.jūlijs 2019, 11:02 | links
 
Protams protams :)
Izskatās ka Tu laikam neesi iekāpis kādā rietumos (ASV) ražotā 70to gadu tupelē, kur nu vēl izbraucis. :)
Vēl piekarini vihriņu aizmugurē savam lolojumam, lai būtu pavisam silti ap sirdi :)
Pietiks slavēt tās padomjlaika atraugas. :) šķērmi metās.

irseejs, 17.jūlijs 2019, 01:01


Atkal Tavi pieņēmumi ir saistīti ar to, kas Tev izskatās.

Jautājums ko kurš meklē. Netaisos slavēt, matemātika stipri saīsināti ir vienkārša, cipari aptuveni.

Ja vajag primitīvu čaumalu, tad mūsu toksikomānu līmējumi būs labi diezgan, lētāki un atļauj likt lielāku motoru, ja salīdzina ar skandināvu plastmasas ražojumiem, kuri ir smagāki un negrimst.
No bleķa ražojumiem vajag izšķirt: tādas pašas čaumalas - laivas, kas cenā ap 3 tk , lielākas un aprīkotas čaumalas, tai skaitā ar konsoli, – motorlaivas ap un virs 10 tk. Ir kas pārveido kazanku, kaznku m, kopējās izmaksas atkarīgas no tā kas veic darbus, sirds plašuma un domas lidojuma. Pa 10 tk laiva nesanāks, cik tālu no pārējām atkarīgs individuāli.

Jauna bleķa motorlaiva, kas paredzēta makšķerēšanai un der atpūtai, sākas ar 6,5 tk, maksimālā motora jauda 60 zs (Berkut, Volzanka, kvalitāte ir cits jautājums). Ar motoru 50 zs +7,5 tk , kopā 14 tk. Ja skatāmies tās laivas kuru kvalitāti pagaidām apšauba retais, cipars sākot ar 13tk par laivu + 60zs dzinējs 9 tk, kopā 22 tk.
Gabarīta izmēros šie piedāvājumi kā Progresi, Kazankas 5m ... maksimālā motora jauda 50 zs. Principā abi šie varianti ļoti neatšķiras. Attiecīgi, ja paņem bundžu ap 1000,- ap 1500 ieliec (citiem šis cipars būs zemāks vai augstāk) lai savestu to kārtībā tad sanāk atpūtai un pārgājieniem paredzēta motorlaiva no kuras var arī makšķerēt. Attiecīgi 2,5tk + 40 zs dzinējs 6 tk = 8,5 tk.
Saprotams nevar likt vienādības zīmi, bet … tās gudrības, ka tramvajā labāk braukt nekā ar opeli vairāk skan no tiem, kam tikai biļetei pietiek.

Kas attiecas jaunām laivām ap un virs 5m, tur sākas cita dzīve, jākārto tiesības piekabei, 4x4 džips, dzinēja cena sākot no 10tk, degvielas un ekpluatācijas izmaksas pavisam citas. Līdzīgi ir ar CCCP laika mazākām motorlaivām, kā Krim, Krim M, Oka, Obj, tad īsti tādu alternatīvu no jaunajām nosaukt nemaz nevaru. Pie maza svara, var lietot ar 30 zs motoru, un attiecīgi savedot kārtībā, kopējais budzēts būs vēl mazāks, atliks lai ieguldītu vai uzlabotu dzīves apstākļus.

Šajā visā varu atkārtoties, to ko jau teica šeit, nevajag centies uztaisīt Finval no CCCP laikos ražotas motorlaivas un neieskrieties kardinālās pārbūvēs. Ja kur kļūdos palabojiet.
17.jūlijs 2019, 11:02 | links
 
Krievu jūtjūbē ir daudz apskatu par kniedētajām alumīnija laivām - neviena no viņām ilgtermiņā nav hermētiska! Tikai metinātās. Padomju laika laivām, gan, arī metinājuma kvalitāte ļoti spēcīgi variē atkarībā no metinātāja rokām konkrētajai laivai.
Laivai Krim, piemēram, traģiskākais ir gaitas īpašības pat nelielos viļņos - brauc kā pa veļasdēli, tāpēc Krimā pilnīgi noteikti naudu ieguldīt nav vērts.
VilnisL, 17.jūlijs 2019, 10:12

Par to hermētiskumu man arī tā kā baža. Stāv man garāžā ļoti labā stāvoklī Progres-4 un domāju, ko ar viņu darīt. Pašam pārbūvēt nesanāks, nav vajadzīgo iemaņu un vietas lai to darītu. Bet, runāju ar cilvēku, kas reāli taisa konfektes no tām laivām (cilvēks no Preiļiem), viņš uzskata, ka kniedētās laivas savulaik ražoja no aviācijas alumīnija ar aviācijas tehnoloģijām un nekas labāks nav iespējams. Arī par Krim esmu dzirdējis tikai pozitīvas atsauksmes.
17.jūlijs 2019, 11:00 | links
 
Arī ir doma vilkt no Norge, tā kā pats tur strādāju. Esmu skatijies un meklējis un var atrast labus komplektus par labām cenām! www.finn.no
17.jūlijs 2019, 10:54 | links
 
Kādu laiku jau domāju pāriet uz stacionāru laivu. Skatīju krustu šķērsu variantus max mazā budžetā līdz 2000 eur. Ja tu to krievu laivu dabū par velti un pats pārbūvē, tad varbūt ir jēga. Bet tā paliku pie varianta pašam aizbraukt uz Somiju un nopirkt visu komplektā. Nebūs nekas super jauns, bet toties forši lietojams un labākām gaitas īpašībām.

kkas, 17.jūlijs 2019, 09:25


Interesanta pieredze jo arī ir doma par šādu pasākumu. Jautājums - kāpēc tieši uz Somiju, nevis piemēram Zviedriju, Angliju, Vāciju? Un kur un kā sameklēt? Kurā laikā labāk braukt - vasara, ziema, starpsezona? Kā ar reģistrāciju šeit - laiva+dzinējs+piekabe? Vēl, droši vien jāskatās, kur laiva ekspluatēta, ļoti vēlams, lai tas būtu saldūdens.
17.jūlijs 2019, 10:51 | links
 
Krievu jūtjūbē ir daudz apskatu par kniedētajām alumīnija laivām - neviena no viņām ilgtermiņā nav hermētiska! Tikai metinātās. Padomju laika laivām, gan, arī metinājuma kvalitāte ļoti spēcīgi variē atkarībā no metinātāja rokām konkrētajai laivai.
Laivai Krim, piemēram, traģiskākais ir gaitas īpašības pat nelielos viļņos - brauc kā pa veļasdēli, tāpēc Krimā pilnīgi noteikti naudu ieguldīt nav vērts.
Stabils jau nu gan viņš ir un vēl viens pluss - var izbraukt pa ļoti seklām vietām, piemēram - Liepājas ezera piekrastes zonas.
17.jūlijs 2019, 10:12 | links
 
Mjāaaaa....interesanti vai tās mūsdienīgās alumīnija laivas vilks tik pat ilgi kā vecās krievenes. Maijā, Burtniekā, tiesāju Valmieras ekipāžu. Viņš bija nopircis Alumacraftu, jaunu, laikam 5 gadi atpakaļ. Pagājušo gadu apakšā viss kniedējums apakšā sāka plaisāt. Beigās čalis pēc tiem pašiem parametriem uzmetināja laivu pats, tik ar biezākiem alumīnijiem. Protams, visu cieņu čalim, tur reāli vajag rokas no pareizās vietas, bet nu ir par ko aizdomāties.
17.jūlijs 2019, 10:00 | links
 
Ar tām lietotajām dubultkorpusa laivām jābūt uzmanīgiem,jo mēdz būt situācijas,kad tās nav hermētiskas un starpkorpusa putas ir slapjas.
17.jūlijs 2019, 09:51 | links
 
Kādu laiku jau domāju pāriet uz stacionāru laivu. Skatīju krustu šķērsu variantus max mazā budžetā līdz 2000 eur. Ja tu to krievu laivu dabū par velti un pats pārbūvē, tad varbūt ir jēga. Bet tā paliku pie varianta pašam aizbraukt uz Somiju un nopirkt visu komplektā. Nebūs nekas super jauns, bet toties forši lietojams un labākām gaitas īpašībām.
17.jūlijs 2019, 09:25 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager