z-puse:
Ceļu satiksmes drošības direkcijā reģistrējamo kuģošanas līdzekļu reģistrācijas kārtība.
I nodaļa:
2.4. airu laivas (atklāta tipa kuģošanas līdzeklis, kas paredzēts braukšanai, izmantojot airi (airus) vai motoru, kura jauda nepārsniedz 3,7 kW);
Paldies!
Ja es preizi saprotu, tad Jūsu patiesība slēpjas apstāklī, ka Jūs savu nereģistrēto motorlaivu esiet aprīkojis ar 5 zs dzinēju un kopš tā brīža viņa ir “pārvērtusies” par airu laivu (gan pašvaldības policijas gan CSDD skatījumā). Atliek cerēt, ka tanī brīdī, kad Jūs viņu aprīkosiet ar 10 zs dzinēju, tā ar prieku atkal “pērvērtīsies” par motorlaivu.
p.s. vai jau citētajā punktā 2.4. Jūs nemusina vārds “paredzēts”? Un kas pēc Jūsu domām ir tiesīgs (atbildīgs vai tml.) noteikt kādiem mērķiem un kādos apstākļos ir “paredzēts” lietot konkrēto kuģošanas līdzekli. Vai šis ir kuģošanas līdzekļa īpašnieka (lietotāja) vai tā izgatavotāja kompetences (arī atbildības) jautājums?
p.s.2 Jūsu “izkopējums” ir no Ministru kabineta noteikumiem nevis no likuma!
Pievērs uzmanību vārdam "izmantojot". Ja tu izmanto motoru, kura jauda nepārsniedz minētos 3.7kW, tad tā nav nekāda motorlaiva, ja laivas tehniskajā pasē nav norādīts citādi.
Šī paša likuma I nodaļas punkts:
3. Airu laivas reģistrē brīvprātīgi, izņemot gadījumus, ja pašvaldība vai cits iekšējo ūdeņu īpašnieks tam piederošajos iekšējos ūdeņos ir paredzējis airu laivu reģistrēšanu šajos noteikumos noteiktajā kārtībā.
Atbrīvo laivas īpašnieku/turētāju/lietotāju piespiedu kārtā reģistrēt savu laivu, kura atbilst 2.4 punktā minētajiem nosacījumiem.
Uz motora plāksnītes nav norādīta ne minimālā motora jauda, ne tas, ka ar laivu nav paredzēts pārvietoties izmantojot airus. Uz motora plāksnītes ražotājs norāda maksimālo pieļaujamo motora. Tas arī viss.
irseejs, 5.augusts 2019, 17:35
5.augusts 2019, 18:05 | links